Älskade Mamsen
Vilka fina bilder
#8. Tack :) Hon är så fin vår lilla Mamsen :)
Önskar så att jag skulle bo närmare dig så jag kunde få träffa lilla Mamsen för jag är säker på att hon är lika go som min Angelica.Tror säker hon kommer uppskatta att utforska resten av lägenheten.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Åh..så otroligt fin hon är Mamsen
roligt att hon hamnade hos dig och att det går så bra.
Jag är som du ser tillbaka på "banan" igen efter 5 veckor utan dator …abstinensen var svår första tiden 
jättefina bilder!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Vilka kloka vackra ögon hon har…

Vacker katt lilla mamsen.
Vem är den snygge kompisen??
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Sitter här och får gåshud när jag tittar på bilderna av lilla Mamsen!
Vilken skönhet och som #13 skriver "vilka kloka vackra ögon".
Än en gång har vi bevisat att det på kort tid går att få ordning på en katt som många andra aldrig skulle ge en chans.
Dessutom syns det att hon gillar andra katter vilket är ett genomgående drag för de katter som inte litat på människor.
Tack mymlanbus för urgulliga bilder.
Är det fler än jag som ser att mamsen ler? 

Oh vilken oerhört söt och vacker liten fröken. Och som andra säger vilka kloka ögon. Påminner mycket om en stödkatt vi haft lilla superbusloppan (Vilda)Tilda.

Tack för dessa underbara bilder på mamsen och din andra kisse. Så skönt att hon fått ett hem hos dig.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
#11. Välkommen tillbaka :)
#14. Den snygge kompisen är min hona Shimena på 7 år :)
Ni är hjärtligt välkomna och hälsa på oss när ni har vägarna förbi, en kopp kaffe eller the finns det alltid (dåligt med bullar tyvärr då jag är urdålig på att baka) men kex finns :)
Det här är det bästa jag någonsin har gjort i hela mitt liv, förutom mina barn :).
Att få äran att ta hand om Mamsen och låta henne bli en del av familjen och älska henne för alltid
det är så underbart ljuvligt så jag önskar att jag kunde dela ut bara en liten del av känslorna som kommer varje dag när jag ser henne… mitt hjärta är så fullt av dunk till den här lilla Mamsen och till Shimena också såklart. De har den största biten i mitt hjärta, för alltid
Kram
Inbjudan lägger jag på minnet….tar då med lite fikabröd
….för likadant är det här hemma.

Åhhhh vad vacker hon är Mamsen…o den andra kissen också!! Tack för att man får vila ögonen på dessa skönheter innan det är dags att ta itu med dte mindre roliga, dammsugning o torkning!
Vad vacker hon är :-)
#22. Jaaaa… och hon bor hos oss 

En riktig gos o puss mage har hon.
Mymlanbus stark kattnapparvarning utfärdad
#25. Ajabaja :)
Oh… bäst att gömma Mamsen, för säkerhets skull. Bara titta, inte kattnappa heller 
Okej då tittar jag bara så länge på sötnosen mer kan jag inte lova för stunden

Det var bland det sötaste kissar jag har sett på länge!!

wow vilka vackra ögon hon har !!
Hihi gullsnuttan och känslan av varje framsteg ger en härlig pirrande känsla. Tror att hon har snott Angelicas byxor.
emjon: var inne och kollade på dina bilder, vilka fina kissar du har
och tittade extra på Angelica 
Jag bara älskar Mamsens stil!
Hon är ju bara FÖR gullig!! 
Lina: ja, hon är för gullig… man blir alldeles blöt i hjärtat :)
Tack Mymlanbus. Mamsen och Angelica har nog mycket gemensamt i sitt sätt för jag ser det också hos Molly.
Det är något alldeles speciellt med de 3 färgade paddorna. De har fått egenskaperna från både svart/Vit/Gul eller Röd i samma förpackning och det är nog det som det som gör de sååå underbara.

Hon är verkligen vacker lilla Mamsen. 
Undrade just vad Mamsen gjorde och hon ålar omkring under mitt täcke och har tagit med sig leksaker in där som hon leker med :) bara en bulle under täcket som rör på sig :)
Shimena sitter utanför med stora ögon och undrar vad Mamsen gör 
Haha åååh vad sånt ser roligt ut! Vill inte Shimena vara med i leken? 
Tror inte det, öppnade men Shimena backade undan :) men sitter i alla fall gluttar på bullen som rör sig :)
Gud så fina kissar du har!
Lite info… Mamsen är ute på promenad i lägenheten 2 gånger om dagen och gluttar och allra mest gillar hon att äta Shimenas torrisar.
Shimena har lite ont i sin fot fortfarande så jag undviker att släppa ihop dem "på riktigt" då jag är rädd att Shimena säger ifrån pga sin fot. Mamsen kelar rätt hårt så ibland måste vi sätta handen mellan dem, hon vill gärna stå på Shimenas fot.
Att de är kärlek från Mamsens sida går inte att ta miste på, hon kvittrar så fort hon får syn på Shimena
och buffar hårt.
Lilla pärlan vår… hon är alldeles ljuvlig.
Jag bloggar om henne HÄR
/Malin

Mammsen har ett härligt uttryck ser ut som hon alltid ler.
:) jag hoppas att hon ler och har det bra här hos oss. Vår lilla stumpa som alla förälskar sig i 

hon ser väldigt nöjd o belåten ut o verkar verkligen trivas.

Men åhhhh..vilka underbara bilder Mymlan!! Sååå goa vackra missar!!!
Hon är otroligt vacker
och ser så härligt förnöjd ut.
Otroligt vacker kisse och så fina bilder. Gillar att din andre kisse trivs så fint med henne ser ut som gammla goda vänner de 2 :)
#51. Oh en till rullis :) så söta de är när de slänger upp magen sådär 
#51 Vilken goding!! 
#43 Hon är så otroligt söt Mamsen! Hon ser verkligen välmående och tacksam ut!
Mamsen bruna fläckar på näsan är borta nu, undrar vad det kommer sig?
Vare sig hon har fläckar eller inte är hon ursöt lilla sockertoppen vår 
kanon fina bilder vilken bra "reklam" för att visa de som tror att en vildis är omöjliga att få tama o lekglad är hon. :D tycker det är himmla fina bilder på henne. Vad har du för bra kamra? är nyfiken :D o avis på de fina bilderna
#57. Jag har en nikon d200 :)
Ja, det här är det bästa jag har gjort i hela mitt liv. Mamsen är en mkt speciell kisse som har vunnit mitt hjärta för alltid! Allt sker såklart på hennes villkor och man blir så ödmjuk när hon kommer och möter upp och vill kela, det är alldeles underbart!
Hon har aldrig varit någon "vildis" snarare lite skygg bara :). Ibland kan jag känna att hon går i min säng, smygande och ligger alldeles längst ut i fotänden, då rinner tårarna :)
Mamsen smyger gärna nära Shimena (tamkatten) och sover en liten bit ifrån henne :) Mamsen älskar Shimena och jag tror att Shimena älskar Mamsen också, fast hon är sämre på att visa det bara :)
:D haha fjäsk ska vara så ett tag eftersom mammsen inte ska sticka upp sig. visst syns det att hon trivdes när hon strök sig så där på henne ^bild du visa^ Den kamran kicka jag på men valde en Nikon D70S kul med lite vettigare kamra men kan ta lite fina närbilder :)
Blir lite tårögd av glädje när jag ser dessa underbara bilder på Mamsen och din beskrivning av kärlek till henne. Förstår precis vad du menar när lyckokänslan infinner sig för varje framsteg.
Tror att töserna så småningom kommer finna varandra riktigt ordentligt de behöver bara lite mera tid på sig.
Du vet ju precis hur det känns emjon :) det är magiskt det här med skyggisar! Utmaning absolut och man blir så ödmjuk, det handlar hela tiden om de små framstegen :)
Min kärlek till henne är så speciell, jag vet inte hur jag ska förklara *hum* jag älskar Shimena också, men hon har varit så självklar på något sätt, här handlar det om 100 % tillit och ödmjukhet, det är vackert och alldeles luddigt i hjärtat
äsch, kärlek fast ännu mjukare som fluff… (töntig beskrivning, men i alla fall).
Hon är vår raring :)

Mamsen är sååå fin! Och en helt ljuvlig liten dam! :)
#62. Precis så är det… hon är en liten dam :)

#63 En liten dam som har hamat såååå rätt! Hon skulle inte kunna få det bättre! Är så glad att hon fick ett hem hos dig!
Ser fram emot att hälsa på henne nån dag, ja alla er såklart :)

Hon är så fin o älskar hennes lilla lende.
Har aldrig sett en katt se så lycklig ut, hon ler på alla bilder så vacker den lilla damen.
Vist är det underbart när ett skyggt djur börjar visa tillit igen man blir konstigt varm o som bubblar av lycka för varje framsteg.
Maria: kom och hälsa på mig och kissarna, lämna maken och barnen hemma så ska jag bjuda dig på mat och vi kan ha en riktig tjejdag bara du och jag och kissarna :) det skulle vara mysigt!
Skulle dessutom behöva hjälp med att kolla in vilka som är tjejer och killar också, inte helt lätt det där. Vi chansar hejvilt :)
Jag kan när som helst efter 16-tiden, när kan du? Hör av dig bara så ses vi och har tjejkväll :)
monsi: ibland ser det faktiskt ut som hon ler stort… det är underbart!
Ja, känslan av bubbel finns ju där i maggropen :)
vilken söt tjej Mamsen är, och så full av tillit hon börjar bli, lycka när en skyggis blir tamis
Maggan47
Underbara bilder på en underbart söt kattflicka.

Malin - det skulle jag kunna göra :) Ska kolla när det passar :)
Nackdelen är väl att jag avskyr att köra i innerstan i stan :D Får parkera utanför och gå :D Elelr förresten, jag gillar inte att köra i Nkpg överhuvudtaget 
Efter onsdag ska jag nog kunna tror jag ialla fall, på onsdag styr vi kosan mot High Chaparall nämligen om vädret är på vår sida.
Hon är sagolik! Vad du tar vackra bilder på damen
Älskar att läsa om Mamsen och din kärlek till henne.

Mamsen-missen är en så stor skönhet hela hon!!
O det känns så gott att läsa här om den alldeles speciella kärleken er emellan..det finns känslor som man liksom inte med ord kan förklara…jag har upplevt det också några gånger med hittisar..känslor som berör på djupet..
Kan det annat än att bli superfina bilder när det är:
1/ Underbart söt kissemiss
2/ Stor kärlek mellan matte och missen
2/ Duktig matte-fotograf
3/ Väldigt fin kamera
Grattis till en underbar katt!!!!! 

hon är underbar Mamsen.. likaså du Malin…
är det OK om jag förstorar bilderna o visar look-a-liken griniga Späcklan så hon får se hur man kan vara som nöjd kisse?…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Min Mamsen har precis kelat med grannens hand :) och hon var inte rädd, bara lite större ögon, men annars var det ganska mysigt att bli kelad med :). Om jag är inmponerad… såklart :) jag blir så förstummad av henne varje dag, vår lilla tjej! Hon är ju bara så ljuvligt underbar!
#74. Förstora bilden du :) och visa Spräcklan att det är mysigt att vara en nöjd kisse :)
Fick uppdrag att fotografera hundar idag :) och får dessutom betalt för det, ja… ibland ska man ha lite röta :)
Mamsen väntar troget på att vi ska gå och sova, hon gäspar och tittar på mig och undrar… "matte, det är väl snart dags va?" så nu säger jag natti natti och vi ses i morgon
Nosbuffar från Mamsen och Malin :)

Spräcklan säger att vi ska ha den här bilden… undrar varför?..
Oh så fin hon är lilla Spräcklan
vilka ögon!
Hur går det med henne Marianne?

lilla Spräcklan är faktiskt rätt stor… tycker jag… tror hon är i knappt 5 kilos klassen….
satte nästan andan i halsen nyss när jag gav dom kvällsmaten… hon låg väldigt nära dörren o sa frääääs…..sen märkte jag att det var svårare att ta sej ut…..jag gav henne mer fritt utrymme att sticka ut….
tur att det är din tråd mymlanbus som jag snor åt mej lite…
tycker hon ser lite lugnare ut… lämnar henne medvetet ifred o hon ser oftast på att jag kör snälla varianter med ungarna..gav henne lite skinka igår på låååång pensel… gick lite småtrögt… fick tippa av det en bit innan o putta in det…. samtidigt som två av hennes ungar sa slurp o försökte komma åt……får väl träna på saken så hon inser att skinkan är hennes…. tyckte det blev turbulent att först uppmuntra henne o sen putta undan ungarna…
nyheter om Kasper i min egen tråd så denna får handla om Mamsen Gullfia….
#78. Alltid bra att muta kissarna med godis, här har det varit kalkon som har gällt för kissarna, det är mumma det :)
Gissa vem som sov hos mig i sängen imorse när jag vaknade… jojo, lilla Mamsen
och nu sitter hon här nedanför och tittar trött på mig "KOM nu matte så ska vi sova"… så ja, även lilla Mamsen trivs i sängen :)
Kram och natti natti
så vacker är hon Mamsen, och vilken klok blick, lämnar en inte oberörd
Maggan47

Hon är för söt med sitt smail, hon har en väldigt speciel tecknig i sitt vackra ansikte som fram häver de kloka ögonen.
Skönt hon har ett bra hem o trivs.

Så fina bilder på en härlig Mamsen! Så go 
En nytagen bild på Mamsen som älskar att vara en i familjen här hemma :)
Hon och Shimena kommer alltid rusande när jag kommer hem från jobbet och då ska det kelas och gosas.
Det är mkt kattunge över henne fortfarande. Alla leksaker är roliga men möss som låter (de där vanliga) är allra roligast!
Hon har hittat hem och har anpassat sig bra lilla tösabiten vår! Hon är vår lilla raring här hemma.
Till och med exet får kela och gosa nu när jag jobbar så mkt, det är bra :)

vilka pusstassar… jag är svag för sånna…..
Jaaaa… man blir alldeles kär i tassarna ju
pussapådomhelatidenomjagfick :)