Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 3653 ggr
catfoot
0

Kattungar skjuts..

Kattungar hotas med skjutning i Söderhamns kommun..Nån som kan hjälpa dessa små…

det är nån ididot som inte bryr sig i om katten får kull på kull…Nu liksom tidigare år, ska dessa avlivas..Gör ett försök, men blir samtidigt så arg, över alla dessa som inte alls bryr sig utan bara skjuter eller vad dom gör med kattungarna..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Sidentass
0

UUUUUUUSCHHHHHH!!!! Å här sitter man med ett stort kattgäng o har inte plats för fler..blir så otroligt less över att läsa om dessa skjutglada människor..

puttar upp för missarna..kan inte ens tänka tanken på att oskyldiga små liv ska råka ut för detta…:_(

catfoot
0

Ja, nog kan man Gråtergråta i floder över alla dessa som skiter i katters liv…

OT/Snyggt ....

Mettan
0

Är i tättbebyggt område ska polisen ge tillstånd för VARJE katt. Annars ätr det bara jakträttsinnehavaren som får lov att skjuta katterna, om det är utanför samhället.

Mettan

catfoot
0

Är visst nån bonde, som bara skiter i sina katter..Honan får kull på kull, som bara skjut eller nått…Förra årets kull tog Hoppet hand om…Vet att dom har det lite fullt nu, men vet att Groda gråter tårar över alla hon inte får plats med…Hon är bara för go, denna tjej (kvinna)…Tack Groda för allt du gör för alla katterna i Söderhamns kommun..

OT/Snyggt ....

Mari
0

NEJ!
Jag ska se om jag kan göra något. Tror du att bonden låter mammakatt följa med så hon slipper få fler ungar år efter år?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

liinah
0

Jag har fullt hus här, så jag kan tyvärr inte hjälpa er med plats. Rynkar på näsan

Men någon borde finnas som kan hjälpa!!

catfoot
0

Vet inte, det är Ankie som pm,ade mig om detta…Han verkar vara en riktig skitstövel i mina ögon…

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Putt

OT/Snyggt ....

Ankie
0

Ja jag vet inte vart trådarna är men det är samma visa som det var förut med katthonorna som han vägrar kastrera, kommer ni ihåg.  Ja jag blir så frustrerad men jag är på honom direkt jag hör nåt. Fick höra detta idag om att honan hade fått ungar igen, av en jag känner. Skrev till han direkt om att jag ska försöka hjälpa han med de om han inte hittar hem till de, annars vet jag att han tar död på de. Han har gjort det förut….Gråter

Crisse-13
0

Jag hade gärna hjälpt till om transport hade gått att ordna men det är så långt ifrån.

Mari
0

Transport brukar gå att ordna :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

catfoot
0

Hur långt bort är du…????…Catfoot…

OT/Snyggt ....

Danielssonsgarden
0

Catfoot - pmar dig!

Delvoriah
0

Varför vägrar han att kastrera?

http://brisingasmycket.se

Danielssonsgarden
0

eller inte, det gick visst inte..

Ankie
0

#14 ja du han vill inte kosta på katterna

vet nån hur man letar igen de gamla trådarna som var om detta, så kan man lägga in de här? Vill någon hjälpa mig med detta så vore det toppen, jag kommer inte ens ihåg rubrikerna på det jag skrev det var ju ett tag sen.

Debattia
0

Jag kommer ihåg dom trådarna för jag tyckte det var så djäkligt !!!

Om ni nu kan placera katterna,kan ni då inte sen kontakta Miljö och Hälsovårdskontoret för så kan han väl inte få hålla på år efter år??? Numer är det väl kanske Gävleborg. Bara för han är bonde kan han väl inte få ha vilken djurhållning som helst???

Vad säger ni andra om detta förslaget ???

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Ankie
0

Ja du dilemmat som var då var ju att det var lite känsligt för vi jobbade ju ihop. Men det gör vi inte längre för jag pluggar nu.

Men jag ringde ju djurskyddsinspektören då å hörde mig för om han fick göra så där, svaret blev att så länge katterna har mat å skydd i form av tak å nånstans å gå in och om de hade tillsyn då  kunde de inget göra. Men kunde jag skaffa bevis och visa att han brast i sin tillsyn, sitta å kolla då när han åkte å när han kom hem igen, så var det annat sa han. Det finns ingen lag på att han måste kastrera sina katter för det är ju där problemet är.

Ja du det är sorgligt. Gråter

Delvoriah
0

Om han inte vill kosta på katterna det, är det då inte billigare, enklare och bättre för er som är engagerade och för kattungarna att låta kastrera hans hona och släppa tillbaka henne?  Åtminstone komma med erbjudandet? Stå för kostnaden för att slippa problemet så att säga… Ni kanske redan har diskuterat detta dock, i den andra tråden… ber om ursäkt isf.

essut50
0

Nu igenSkrikandes, man måste få slut på det hela, tycker så synd om mamman..Gråter

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Delvoriah
0

Kan man inte skjuta bonden? Nej, förlåt, det där sa jag visst inte…

Imasy
0

Min son hade en bra ide vad vi kunde göra med vår sura granntant som var hit och gnällde, ska citera honom nu, och observera att han är bara fyra år gammal ;)

"Kan vi inte stoppa ut henne i sophuset, för sådär får man INTE betee sig!!" ;)

Får man göra detsamma med människor som beteer sig på detta sätt? :S

Catfoot, jag har pmat dig.

Debattia
0

Tyst

Debattia

Hawknestgrove
0

Sen får man faktiskt ta med, vet inte herrar djurskyddsispektörer det, att man inte får producera fler kullar än 2 per år? OCh det gör väl bevisligen gubben?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

catfoot
0

Imasy…Du har pm….

Som jag har skrivit tidigare, känns inte inspektörerna riktig mån om katter,..Vet inte om det bara är en känsla, men jag litar inte på sådana längre.

#21…Hmmmm, vet du jag tycker om din ide…Problemet är då löst…Flört

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

catfoot,då ska de informeras  om, att de faktiskt är avlönade av oss och ska sköta sitt jobb!

MammaL
0

Hej…var ligger Söderhamn?

Jag kan ta emot dom=)

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Mitt i Sverige på östkusten, typ25  mil norr om Stockholm

MammaL
0

Jag kan hämta dom med tåg…=)

Hur många är dom? Går det via KKS?

catfoot
0

Låter ju toppen…

Nej detta är en helt privat räddning finns ingen bakom dessa små, mer än ett hot om skjutning eller nått…Pm,a Ankie…Hon har all info. om dessa små…Kram

OT/Snyggt ....

MammaL
0

Grejen är att jag inte kommer att ha råd att vaccinera alla själv. Visst jag kan lägga en summa på det ur egen ficka.

Platsen har jag med.

catfoot
0

Brukar inte vara problem att göra insamlingar här för en god sak…Det finns så många underbara kattvänner som gärna delar med sig med en slant…Jag bidrar gärna med en slant..

OT/Snyggt ....

MammaL
0

Okej…men då så…men hur gamla är dom små?

Har pm:at Ankie

catfoot
0

Överlåter till Ankie att svara…Tack för att du är beredd att hjälpa de små..

OT/Snyggt ....

Tiana
0

Gör ett avtryck för att följa tråden…

PeterLi
0

varför anmäler ni inte ägaren bara ? hur enkelt som helst , det finns poliser som tex hans.olof i Gävle , ett samtal till honom så börjar han kolla på det

vad gäller människor och idioter finns det väl 4 miljarder idioter i världen även vi här som äter kött , där det produceras för slakt för att vi ska få mat på bordet

är inte bara katterna som har det dåligt i världen

Hawknestgrove
0

Hur vore det om du höll dig till ämnet, PeterLi?

Visst är det vackert och fint med att vara vego, men det är inte det som ska diskuteras härinne.

Det finns trådar för sånt, OT.

OCh MammaL, det därmed vaccination ärju inte det allra viktigaste just nu. Huvudsaken är väl att de kommer bort från dödhotet.

MammaL
0

Jepp…

Jag tar dom om någon säger var dom befinner sig=) Och kanske kan komma och möta upp på stationen.

Hawknestgrove
0

Applåder åt dig…..

Groda
0

Var det någon som kunde ta kattungarna? Annars måste jag lägga allt vad jag har för att ordna det. Det finns även skygg mamma med sin fyra treveckors kattungar som också behöver all hjälp, eftersom mamman är skygg vill inte alla ta henne. Hon hade fem ungar från början men en är borta. Det är bråttom för även ungarna blir ju skygga ju större dom blir.

Hawknestgrove
0

Ja  MammaL kunde!

MammaL
0

Ja jag skrev ju det men Ankie är ju inte ens inne och kan svara så jag vet inte hur vi gör.

Imasy
0

Jag har pmat Ankie i morse och inväntar svar, för ev finns det ett permanent hem till en av dem.

MammaL
0

Toppen Imasy, men det beror ju också lite på hur gamla dom är…ska dom stödmatas? Är dom under 12 veckor ska man ju helst inte separera dom från varandra.

Sedan till min stora fråga…finns det en mammakatt?

Imasy
0

Ja jag har försökt övertala tråkmånsen jag bor med att jag vill också ha en att vara stödhem åt för att stilla mitt bebis sug, men har går inte riktigt med på det :/

Han tror nämligen att den också kommer bli kvar, men jag vill INTE ha någon mer katt permanent, men han tror inte riktigt på det :/

Groda
0

TACK Catfoot att höra såna ord är uppiggande eftersom man aldrig får höra sånt, jag blir jätteglad att någon tycker som du TACK.

[Norrbysa]
0

Glöm bara inte bort att försöka få mamman kastrerad oxå! Den där bonden måste övertalas!

Tyvärr vet jag hur svårt det kan vara. Jag pratade med en bonde en gång som förklarade att hans katter var "brukskatter" och för att se till att han alltid hade en frisk katt som kunde fånga möss så kastrerade han inte dem.

- Kastrerar man dem inte där bak så kastrerar man dem där fram! Sa bonden och småskattade.

Det var tydligen ett vedertaget begrepp hos bönder. Varje vår så hade han ihjäl en massa ungar och om de 2 honorna visade tecken på att inte kunna fånga möss lika effektivt så behöll han några ungar och hade ihjäl honorna.

*ryser* Det här är tydligen ett helt vanligt och accepterat beteende.

- Det är ju "brukskatter". Arbetsdjur!

Groda
0

Jag pratar även om en annan katt, inte om dom kattungarna som Anki pratar om.

Groda
0

Det finns en massa honkatter med ungar ute just nu, man undrar egentligen var alla kommer ifrån. Efter sommaren blir det fruktansvärt när alla sommarkatter blir utan hem.

TereseE
0

#48 Var finns den här andra katten med ungar? Önskar att jag kunde hjälpa, men om de finns i närheten av mig (Uppsala) så kanske jag kan slänga ut lite förfrågningar bland vänner och bekanta i alla fall…

Väldigt skygg mamma och 4 kattungar?

catfoot
0

Men då är det löst för dessa avlivningshotade katter då???..Vi väntar bara på ett ok, från Ankie…

Men som Groda skriver, det är en uppsjö med kattungar nu, skrämmande..

OT/Snyggt ....

MariannE11
0

jag vill bo i ett slott….med snälla uppassare till alla kissar som jag skulle klämma in där…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Ankie
0

Men oj vad jag blir glad. Jag har varit på skola i Gävle hela dagen å får se detta när jag kommer hem. Ni som har pmat mig har pm tillbaka nu. Han svarade på mitt medd igår och han sa att han visste inte hur många de var inte heller hur gamla de var etersom mamman fött ute, men att hon hade fått ungar det visste han. Fråga  mig inte hur.  Men han skulle kolla upp det så hör jag mig till dig #44, mammali. Jag vet att ungarna får stanna hos mamman tills de har åldern inne de har de fått förut.

Ja du detta är inte roligt alls, men jag är glad att folk talar om det för mig annars har de inte funnits i livet alls. Jag vet inte hur man ska lösa detta när han inte vill kastrera de ens när det var en härifrån som var villig å betala för bägge tösernas kastration så vägra han ju. Ja vilket jävla dilemma.

Mari
0

Det går inte att få med kattmamman? Och försöka intala gubben att ta en av ungarna senare, en hane som blir kastrerad så inga fler kattungar föds? Eller att han får tillbaka mamman sen - steriliserad (utan att han vet det?)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

TereseE
0

Kan ju vara så att han är en sådan där bonde som fått för sig att ofertila katter inte kan jaga möss… Idioter mao.

essut50
0

Man måste försöka hjälpa kattmamman oxå, det kan inte fortgå så här hela tidenGråterMan blir så arg på såna människor..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

MammaL
0

Jag har sagt till Ankie att mamman måste också flyttas med kattungarna…

catfoot
0

En tråd som slutat bättre än väntat Tack MammaLi…Att du även är beredda att ta mamman oxå, om nu den mannen går med på det…Kramisar i massor till dig../Catfoot

OT/Snyggt ....

Ankie
0

Jag ska fråga honom om honan, men det blir ju en kvar då och det blir ju synd om henne då eftersom de går ute hela årena runt å bor i garaget. De har ju liksom varanda då, kan värma varann osv. Jag vet att han vill ha bägge honorna för att fånga möss. 

Jag tror inte han går med på att mamman får följa med. Han borde ju bli trött på mig tycker jag som tjatar å står i å låta det gå för det men han är en konservativ man som står för sina åsikter om katter precis som jag. Vi har haft långa diskussioner men det hjälper inte Rynkar på näsan.

Hur man ska kunna rädda mammorna är en annan femma. Jag vet ärligt talat inte hur man ska gå tillväga, bråka å skälla hjälper inte. Man måste gå varsamt fram annars stänger han locket på, jag vet. Jag har jobbat med han i x antal år.

catfoot
0

Vilken knäppskalle han verkar vara..här får han hjälp å olika erbjudanden om sina katter, å han bara tvärvägrar..Ja, jag vet inte hur man gör i sådana fall…Synd att det inte är hanar, vore lätt att ta in å kastrera å släppa tillbaka…Man kanske inte får göra så, men man kan väl heller inte få skjuta kattungar på löpande band..

OT/Snyggt ....

Groda
0

Den andra kattmamman med sina fyra små ungar bor också i Söderhamn, dom bara väller in. Jag önskar jag hade en stor bondgård där jag kunde ta in alla som behövde, men då fick jag skaffa betjänter också.

catfoot
0

Groda, vi startar en ny tråd om dom kisserna eller vad tycker du?

OT/Snyggt ....

Simson
0

En tanke som "slog" mig idag var en parallell till organiserad gangsters typ Al Capone…de gick inte att komma åt för fängelsestraff förräns de tog dem för skatt/taxering.

Kan man inte komma runt allt detta genom att anmäla dem som "uppfödare" till skatteverket?? Att de håller på med uppfödning?? Om man tar mer än två (?) kullar per år måste man ta upp det i deklarationen…okey då att de tar död på ungarna men men…

Ett önsketänkande att lagligt kunna komma åt dem när inte Eskil gör det lagligt att sätta stopp för detta utnyttjande och misshandlande av katthonor/hanar.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hawknestgrove
0

ja max två kulalr per år, sen ska man ha tillstånd och är de sjuka det allra minsta, då är det vanvård

Imasy
0

Det finns ju inget att skatta på om man avlivar/ger bort ungarna Obestämd

Hawknestgrove
0

ja jag menar inte det skattemässiga, uan det att man helt enkelt inte FÅr producera fler kullar än 2 utan tillstånd

Simson
0

#65 Men de är födda. Tar man fler än två kullar så skall man ha tillstånd. Kanske inte skatteverkat som skall ha uppgiften men man får inte ha det som "hobby" utan som inkomst. Du får gärna berätta om vem som skall tillfrågas så kan vi fortsätta fundera "outside-the-box" för att få fler idéer…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

monsi
0

Katt nappning? Låna mamma katt ett litet tag, lämna igen fix färdig.

Man får inte göra så det var bara en tanke absolut inget förslag.

Vem vet det kanske försvinner en katt en mörk natt hi hi!

Obs! Skämt enbart skoj.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

catfoot
0

Viktigt Monsi..Skämt inte allvar…

OT/Snyggt ....

monsi
0

Ljust det catfoot bara skämt inget annat.

Hadde varit olagligt att kastrera honan utan ägares godkännade,hur dåligt honan än mår av att se sina ungar skjutas gång på gång.

Så gör det absolut inte.

Honnor brukar ju inte vandra o vara borta några dagar så bonde skulle märka det o kanske anmäla.

Har lärt mig att skriva tydligare när jag skämtar för alla har inte min humor.

Ankie
0

Han skulle bara skaffa nya om han skulle märka att de var borta. No big deal för han.

catfoot
0

Ja, tyvärr så är nog det så…

OT/Snyggt ....

Debattia
0

Honor kan visst vara borta några dar och den här honan kan absolut vara borta några dar!!!!Tyst

Tror inte han märker om honan är kastrerad.

Debattia

Imasy
0

Hur förklarar man att honan är rakad på magen med stygn då? OskyldigFlört

catfoot
0

Tupe kanske..Att dölja med…

OT/Snyggt ....

Imasy
0

Du är banne mig inte dum du inte ;D

Jag har en hona här som fäller jättemycket, ska jag skicka pälsen till dig så tråcklar du ihop en tupé ? ;)

catfoot
0

Hihi, ja varför inte..Kan bidra me lite hår härifrån oxå..Fattas bara nån som tillverkar tupen..

OT/Snyggt ....

liinah
0

Min syster är frisör, hon kanske kan ordna till den??

Delvoriah
0

fast… sprit… "alla" bönder blir glada med sprit. Gå dit med en back öl, sätt er i hans kök, och när han är lagom go å gla, så få honom att gå med på en kastrering av katten :)

Imasy
0

Gud vad ni är kreativa i era uppfinnigar damer ;D

Debattia
0

Där finns säkert något hemgjort i skogen som ni kan lura honom med.Oskyldig

Debattia

monsi
0

Hm! titthåls sterilesering rakas magen då?

Spriten var en bra ide se bara till att han skriver under ett avtal som är juridiskt bindade o att det finns vittnen så borde det funka.

Oj! föresten är det olagligt att fylla en person o låta den skriva under något även om tanken är god.

Så slut satts fylla honnom så ställ dig utanför dagen efter o banka med lock eller nått för att föra så mycket oväsen som möjligt, tills han skriver på pappren det borde inte vara olagligt, kanske bäst att kolla med en jursit innan ändå.

Imasy
0

Något nytt om katterna?

Debattia
0

Hur har det gått med kattungarna??

Debattia

Ankie
0

näe inget nytt, han vet ju inget han var de finns eller så. Vi måste ju veta hur många det är, vet att en är tingad ivarjefall. Ja du jag skriver så fort jag hör nåt..

MammaL
0

Hej…

Jag får in ett akutfall här. Det är en hemlös mamma med ett par veckor gamla ungar. Men ska försöka lösa det med den honan Ankie hade nys om.

Rapporterar härifrån så fort nåt nytt blir=)

Kram alla!

Hawknestgrove
0

Tvivlar på om han lägger märke till att honan är rakad. och borta några dagar.

Ankie
0

#86 Vad då för honan jag har fått nys om? Nu fattar jag inget….Obestämd

monsi
0

Hur går det?

Hittat någon lösning?

Ankie
0

jag ska fråga han i dagarna igen om han vet nåt mer. Jag sa till han att det var en tjej som ville hjälpa, då borde han inte ha ihjäl de ivarjefall. Men nej jag har inte hört nåt mer

Hawknestgrove
0

ja jag undrar också… Detta akuta ärende kom ju liksom i skymundan för mig i dagarna som gått.

PeterLi
0

gått 5 dagar utan framgång? för varje timme ökar chansen att dom skjuts , bättre att prata med ägaren om ett ja/nej på plats

det går ju inte direkt att förhala

Ankie
0

#92 näe jag vet att han inte skjuter de om det är nån som tar hand om de, det är inte första gången detta händer. Han har hållit sitt ord till mig förr och jag litar på honom vad det gäller det.

Ankie
0

jag prata med han nu och han vet inte nå vart hon har lagt de för hon är bara hem å äter säger han å går igen. Mycket skog där runtikring. Så jag bad honom igen att så fort du vet så hör av dig till mig. Men jag kommer ändå att ta kontakt igen senare i veckan för att höra.

catfoot
0

Vilken oansvarig kattägare…Fy f*n…

OT/Snyggt ....

Groda
0

Hur går det med kattungarna? Har inte varit inne på ett tag, men jag håller på att övertala en tjej att ta en unge, hoppas det går. Vill du ha hjälp att försöka övertala honom att kastrera katten kan jag försöka att hjälpa dig Anki om du vill, hör av dig i så fall.

tuska
0

En kastrerad katt jagar bättre, deras intresse för det motsatta könet efter kastrering är 0 och jaktintresset tar över den instinkten.

Synd att inte bonden vet det

Ankie
0

#96 jag pm:ar dig Groda

Ankie
0

#96 Groda hur har det gått, har du fått tag på mannen ifråga än? Jag är nyfiken på att höra hur det har gått och vad han sa. Du kanske inte har haft tid, jag förstår om du har mycket att stå i.

Jag hörde av en arbetskamrat att han inte visste vart honan hade lagt ungarna ännu ivarjefall :(, så något nytt om dessa finns inte, såvida inte Groda vet mer då….

Ankie
0

Nu har jag lite mer info:

ena honan har fått två kattungar

den andra har fått tre kattungar, de är ca tre veckor skrev han.

Finns det någon som är intresserad att hjälpa nån liten misse så pm:a mig.

Hawknestgrove
0

Åh putt!!!!!

Ankie
0

jag vet om två som vill ha kattungar, me då är det bara å hoppas att färgen är rätt. Jag har gett de hans nummer, hoppas jag sa åt de att ta två isånnafall och att ha skjuter de om inte hem hittas. Så nu hoppas jag på de ivarjefall….

Ankie
0

jag puttar denna

Hawknestgrove
0

jag med! Putt för de stackars  små!

Ankie
0

puttar, läget är ju inte akut i nuläget. Jag har pratat med han och han har lovat mig att han inte ska ha ihjäl de, det vet jag att han håller. Men om få se, 9 veckor då kanske det finns hjälp för de här eller på Hoppet. Vet ju som sagt inte om Groda har ringt men han sa att det var ingen som hade ringt så…. Men nu vet han ju om att jag har pratat med djurskyddet Hoppet och att de kommer att ringa och det verkade inte göra han nåt inte.

Hawknestgrove
0

Då hoppas vi på, att det löser sig för dessa små!

CALA
0

Är det samma bonde som ifjol så har det redan hämtats kattungar där i år. Dä skulle dessa vara minst andra och tredje kullen.

Ankie
0

nä han är ingen bonde utan en vanlig kille, det är ingen som har ringt till han. Men jag var till hoppet med 2 kattungar därifrån ifjol, 2 tog vi hand om.

Kattungarna var då kvar idag när jag pratade med han. Men katterna får stanna kvar hos honan tills de blir tolv veckor, det har han lovat mig och jag litar på hans ord. Men Cala tror du att ni har plats för dessa om 9 veckor?

CALA
0

Jag är inte kvar där så jag har ingen aning.

Ankie
0

aha är du inte, men du är väl inte groda eller? För jag har pratat med Groda redan….

CALA
0

Nej, Groda är en helt annan person, hon är kvar där. Jag menar att jag inte är volontär där längre.

Det var catfoot som skrev att det var en bonde så därför trodde jag att det var den, En annan förening har redan hämtat kattungar därifrån i år. Från den bonden kom det katter ifjol till Hoppet också.

Ankie
0

ok, näe någon bonde är han inte. Jag ska försöka övertala min mor å ta en kattunge, hon ville ju hjälpa Aslan och ta hand om honom men då får han stanna kvar här hos oss om hon hjälper en unge från döden.

Ankie
0

puttar denna

MariannE11
0

*puttar*..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

monsi
0

puttar!

Biejvve
0

*Puttar*

Ankie
0

Mamma ska ta en kattunge, jippi!!! Då stannar Aslan kvar här. Eventuellt jag har hem åt en till kattunge, då är det alltså 3 kvar.

Hawknestgrove
0

Putt för de övriga 3

Ankie
0

Tack Gunilla för puttarna!

Gardens
0

alltså ,ska det ta såhär lång tid varje gång katter ska räddas?? man blir ju mörkrädd..

åk och hämta katterna*grrr*

hem finns ju,vad är problemet Ankie?

Ankie
0

#120 men hallå?! Varför ska jag hämta ungarna för när de får vara kvar hos sin mamma tills de blir 12 veckor. Jag förstår inte riktigt vad du menar att det ska ta så här lång tid varje gång katterna ska räddas…. menar du att jag ska hämta ungarna när de är tre veckor eller?

Sen vart finns hemmen då? Jag vet då bara om ett jag, så då är det fyra kvar…..

Groda skulla ringa till mannen ifråga så, hur det går vet jag inte….

AnimalLiberation
0

Vad händer????

Ankie
0

Ja, jag vet inte om Groda har ringt å talat med honom ännu. Hon skulle ju ge förslag på relativt billig kastrering å försöka övertala honom till det, hoppas att det funkar. Jag har inte lyckats med detta så jag håller mina tummar att hon lyckas…

Jag ska dit å titta på ungarna, få se om det blir nästa vecka.

Debattia
0

Hoppas det ordnar sig för kattungarna och att han kastrerar mamman.

Debattia

Ankie
0

Ja som jag fattade det så skulle Groda hjälpa de som inte fick nå hem. Glad

AnimalLiberation
0

Så det verkar lösa sig iallafall?

Ankie
0

#126 Har ingen aning du… har inte pratat nåt med Groda…. så jag vet faktiskt inte. Jag vet ju att saker å ting kan förändras, men Groda lät ju hoppfull är jag pratade med henne sist… vi ser väl då när det närmar sig….

catfoot
0

Ankie…Slå ett pling till Groda…Misstänker att hon har händerna fulla nu med alla katter, å hon kanske har glömt dessa små..

Vet ej om hon har jourtelefon, men vill du ha hennes privata nummer så pm,a mig..

OT/Snyggt ....

Ankie
0

#128 meh tror du det… ja du det är ju lätt hänt, hade hoppats att hon ringt gubben å försökt med operation övertalning kastrering… Har mycket ikring mig nu men du kan ju alltid påminna henne om du vill, om du pratar med henne

catfoot
0

Jadå, jag kan ringa henne å kolla nån dag..hur gamla är de små nu, tror du??

OT/Snyggt ....

Ankie
0

# 130 ja han hade pratat med en arbetskamrat till mig, eller jag bad henne å fråga han, han sa att han trodde att de var 5 veckor nu… han hade pustat å stånkat men du vet va jobbigt när jag tjatar.. Ju fler som vet desto bättre

catfoot
0

Jag har nu pratat med Groda..Hon skulle ta tag i det ganska snart, hon skulle bara tänka ut en plan, hur hon skulle lägga fram det på rätt sätt…Å det lät som om dom kanske hade plats för de små…

OT/Snyggt ....

Ankie
0

#132 Åh men du så himla underbart!!! Ja det är nog så viktigt hur hon lägger upp det, eftersom han är som han är och tänker som han gör… En grinig och envis gubbe på 40 år. Tänk om hon kunde få han å gå med på att kastrera de, så kunde man slippa detta år efter år, och katterna med förstås…. Skulle vara skönt, hur det än är så ligger det där i bakhuvudet å gror, undrar om de har fått ungar och etc…

Det är fem ungar, det har han sagt till mig. Tre som är tam och två som är halvtam.

En liten misse ska ju min mor ha, vi ska ut å kika nån dag tänkte vi. Han verkar tycka att jag är jobbig nu, men men det får han väl tycka då

catfoot
0

Ja, han skulle behöva bli påmind flera gånger varje dag…Vad han borde göra för sina honkatter, att hans sätt är helt vansinnigt. Man låter inte honor föda kull på kull för att sedan avliva dom…Man skulle tapetsera hans väggar med detta…Blir så less på dessa idioter..

OT/Snyggt ....

Ankie
0

Nu vet jag om en till tjej som vill ha en kattunge. Så jag ska åka ut dit nästa vecka å titta på de. Så två kattungar är bokade då, en av min mor och en av en annan tjej. Så då återstår det tre kattungar då.

Har hon ringt till han än Catfoot?

catfoot
0

Jag vet inte, men kan kolla…Jag pm,ar dig Ankie…

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Jag vet inte, men kan kolla…Jag pm,ar dig Ankie…

OT/Snyggt ....

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.