Maya's resa!
Nu är det bestämt!! Maya ska flytta till Ekatt i Krylbo, en kvinna kommer ta henne med tåg från Bastuträsk till Krylbo.
Men nu behövs sponsring!! Detta behöver Maya:
Transportbur: 145kr (köpt på ÖB redan)
Vaccinering: 250-300kr
Bensinpengar mellan Öjebyn-Bastuträsk vilket är 127,4 km enkel väg så det får man dubbla: 254,8 (25,5mil)
Har ingen anning ännu vem som ska köra mig då men det får jag se till att lösa bara jag får tag på bensinpengar. Bara så typiskt att bensinen kostar typ 11kr/litern nu. Suck
Jag har fått in en hundring av Catfoot redan så då behövs bara räkna 45kr på buren men det är ju som sagt mycket annat kvar.
Kan ni hjälpa mig och Maya så hon får komma till sitt nya hem och äntligen få börja om på nytt.
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike
Jag pm dig.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Sök bensinpengar i Konto till "Daisys reskassa"
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
JAg har ju ditt kontonummer….
MEn pmA MIG IGEN! sÅ SKICKAR JAG DIG EN SLANT! åH SÅ HIMLA GLAD JAG BLIR!!!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
ocH SÅhar vi ju sammafödelsedag också1 Och essut hr det med! OCh Kattassen!
Nu hittade jag dig. Så nu skickar jag en slant till dig direkt!
Så, nu har du fått en liten gåva till söta flickan, som du kämpat så för!
OCh nog borde du väl kunna få 250 kr i soppapengar av kassan! Både jag och jag har för mig Catfoot har väl redan lagt åt dig där!

Nu är jag här och läser också, missade detta i går kväll
Jodå bensinpengar ur Daisys skall vi väl kunna bisträcka med.
25, 5 mil x 11 kr = 280 kronor. Yrkandet på bidrag från Daisys reskassa på 280 kronor bifalles härmed.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
#8 Åååå Tack Tack så mycket!! Blir så glad att jag gråter!!
Tackar alla här som är så snälla och hjälper Maya!! Det ska bli så otroligt skönt att äntligen få ge henne ett hem där hon får all kärlek och omvårdnad hon behöver och förtjänar!!
När ska Maja vaccineras då ?? det är bara den kostnaden som fattas innan hon kan resa
#10 Jag har satt in 400 kr så det räcker till vaccineringen..
Vill verkligen att Maya ska komma iväg till Ekatt.
MagicPaws jag är verkligen glad för din och Maya's skull att hon nu får ett bra hem och du har kämpat bra för henne.
Om det varit jag som skulle tagit emot Maya så hade jag själv betalat hennes slutliga kostnader. Först och främst för att hon redan är kastrerad ID-märkt och vaccinerad med andra ord helt klar. Sedan har katten i sig själv ett värde för mig och det är väl det vi alla här på hittekatter skall sträva efter att höja kattens status.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
#12 Jo det är ju sant, men känns lite fel att att ta betalt för henne när jag fått sponsring för all hennes veterinärvård.
Visst jag har bekostat mycket själv så som torrfoder, burkmat, avmaskning och såna saker men det förväntar jag mig inte att jag ska få något betalt för, jag gjorde det ju för Maya's skull och inte min egen vinning. 
Och nu är det viktigaste att hon får ett hem och slipper avlivning som skulle ha varit hemskt efter allt som jag och massa andra som sponsrat pengar har jobbat för.
Men visst jag förstår hur du tänker.

Jag förstår oxå hur ni tänker. Och jag har ju frågat dig magiwpaw efter ditt kontonummer, det är bara att pm:a det så sätter jag in en slant. Jag är inte ute efter en gratiskatt, absolut inte!
Otroligt snällt av essut50 att ge 400 kr. (och ni andra oxå! jag blir helt tårögd av att läsa om hur stora kattvänner folk här är) Kanske det kan bidra lite till matutgifterna och sånt, du har haft för Maya. Så kan jag sätta in till vaccineringen. Jag längtar till dagen hon kommer hit, det ska bli så roligt och mysigt med en till katt att dela livet med. Och jag tror kattkillarna här kommer att bli förtjusta de med :) Pma numret så sätter jag in 300 bara jag kommer från jobbet ikväll.
#14 Jo jag vet att du gärna birdrar till Maya, och att du inte är ute efter en gratiskatt. Men just nu tror jag att med alla bidrag som kommit och är påväg så har jag så det räcker till allt som Maya behöver inför resan.
Är så tacksam för all hjälp!!
Ekatt…. jag tror du får en härlig katt som du å dina kattkillar får skämma bort.
Vore så roligt om du kunde sen berätta om Maja, ta lite foto och lägga upp här, för Maja är en speciell katt här på forumet.

tuska, det ska jag göra, jag lovar! :)
Ekatt, när kommer allas vår Maya till dig? Vi är så spända!

Ekatt varför inte sätta in 300:- till Daisys reskassa istället om nu inte MagicPaws vill ta emot?
Eller till annan godkänd insamling här på forumet t ex hamnkatterna.
Så kommer det andra katter till godo.
JA lilla reskassan behöver alltid fyllas på. Tänks så bra att vi kom på det!Finns ju många kissar som helt plötsligt får ett hem och så behövs bidrag till resan.
Jo sponsring till Daisys resekassa är alltid till hjälp för någon :)
Maya kommer resa på onsdagkväll och kommer vara framme tidigt på torsdag morgon.
Då önskar jag Maya och hennes nya matte varmt lycka till
.
Åh..blir så glad att det har löst sig för lilla Maya
hon kommer nog att trivas med att sätter er grabbar på plats 
Hoppas resan går bra och väntar med spänning på uppdatering om Maya.
Åh, en sten faller från mitt bröst…. JAg var ju så orolig för lilla söta tjejen! Hon har ju, precis som lilla Ella här inne svävat i livsfara och haft ett helv**e.
Måste kännas urskönt för dig, MAgic, som med all heder sett till att denna lilla kisse får det bra, trots din allergi!

Ni som skall köra och behöver bensinpengar från Daisy-kassan får höra av er till mig via pm med en resplan.
#25 Är det jag som ska göra det eller?

#26 Ja om det är du som vill ha pengarna från kassan?
Ditt kontonummer vill jag ha så jag kan föra över en slant.
Lilla Maya, jag drömde så hemskt i natt. JAg drömde att det gick om intet. …. MEn det har det väl inte?

Nä det har inte gått om intet, oroa dig inte Gunilla! Jag ska stå där på perrongen yrvaken och vänta på Maya!

Vilken fantastisk historia om lilla Maya. Så många goda krafter som hjälps åt på olika sätt.
Maya ser ju så söt och rar ut och förtjänar att få ett gott hem. Håller nu alla tummar och tassar att allting klaffar och hon lyckligt kommer fram till sitt nya hem i Krylbo
Håller tummarna för att allt får bra. Samt att Maya inte rymmer någonstans på vägen.
Så roligt att Maya blir Dalkulla, hon kommer att trivas som det.
Åh, då får du ge mig din adress, Ekatt, så att lilla Maya kan få en bautaråtta av mig!
Härlig läsning!
Lite tokigt att jag läste först nu,bor i norr.Synd att varken Kattakuten eller Ellas katthus i Öjebyn kunde hjälpa till men det viktiga är att det löste sig för Maya!
Nedräkningen har börjat!!
Bara två dagar kvar innan Maya ska börja sin resa till sin nya familj.
Ska bli så skönt när hon fått komma fram och äntligen få all kärlek om omvårdnad hon förtjänar!
MagicPaws: eloge och ovationer till dig som har hjälpt lilla Maya så att hon kan få komma till ett hem där hon får kärlek och omvårdnad, utan dig hade lilla gumman gått där ute och ingen hade brytt sig. Tack och kram!
#36 Tack Mymlanbus, jo det känns helt klart värt det nu trotts all oro och alla medeciner, men hon är helt klart värt det den lilla nyponrosen som jag kallar henne ibland 
Oh vi väntar med spänning! JAg är en sån, som aldrig ropar hej förrän jag är över bäcken…..
Hur mår vår lilla resenär? HAr hon packat sin lilla väska? JAg har precis lagt en bautaråtta i ett kuvert, som ska skickas när hon är framme!
Ja imorse tog jag bort torrfodret så hon inte ska bli så åksjuk, så fick hon bli instängd så jag slipper jaga henne ikväll.
Vi håller tummar och tassar att allt ska gå vägen!

#41 Har bensinpengarna kommit rätt?
Åh, när går färden av stapeln i kväll?? HAr en bautaråtta, som ska skickas, så fort jag får höra att hon är på plats i sitt nya hem!
Hoppas resan går bra
#42 Japp det har dom. Tackar!
#43 Ja jag ska åka med en kompis och vi lär nog åka ca 16.30-17.00 från Piteå så vi hinner före 19:42 då tåget går, det ska inte vara några problem.
Åh, då är ni på väg nu……..

Ska bli kul att höra när hon e framme,
tänk att det löste sig till slut, känndes lite segt ett tag där,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Så spännande för lilla Maja att resan är påbörjad. Så underbart att hon får ett alldeles eget kärleksfullt hem.
Jo hon är påväg och trotts att vi körde lite fel så hann vi som tur var med tåget så hon är påväg nu lilla stumpan.
Du har gjort ett jättejobb! Du har andra kissar också fortfarande?

Nu är Maya här! Jag var så rädd att försova mig så jag sov nog ingenting i natt.
Maya är i vårt badrum (rymligt med två fönster hon kan se ut genom) och där får hon nog vara nån dag tills hon har stressat ner lite. Hon har hela pälsen full av stressmjäll. Hade mjauat hela resan, stackars Maya och stackars nattågs-resenärerna… men nu är resan iaf slut. Maya är kelig som bara den och verkar inte vara rädd för människor alls. En sån katt som stryker sig mot benen och samtidigt liksom vrider sig och stångas
Hon är så liten och söt! Jag har glömt hur små katthonor kan vara, hon är inte mkt större än min 5 mån. birma.
Jag ska ta kort och skriva lite mer i morg/helgen. Men nu vet ni att hon är framme välbehållen!!

JIPPIE! Vad härligt att resan gick bra och att Maya är i sitt nya hem! Tack Ekatt för att du öppnade ditt hem för Maya.
Tack MagicPaws för din gästfrihet och att du tog hand om Maya och räddade undan henne från det liv hon hade innan.
Rosor till alla inblandade i Mayas öde.
Underbart att det löste sig för lilla gumman!
Eloge till er alla som har hjälpt henne på vägen och ekatt som tog emot henne :) tack!
#51 Jo mina cornish rex bara.
#52 Va bra att hon äntligen är hemma! Hennes päls är ju som sagt i sämsta skick just nu men det blir bättre snart kan jag lova :)
Tack alla som hjälpte till att rädda Maya och ge henne ett nytt liv!!
Åh så underbart! Då postar jag lilla Mayas råtta idag!!!!
MAgic, Det kommr en liten överraskning från Puma och mig med!

Jag var ju tvungen att ta några kort
Se i mitt fotoalbum.
Maya verkar så oberörd och lugn så kanske hon kan komma ut lite senare idag och träffa lillkatten. Stora gråa och hunden får nog vänta…
Vad roligt att lilla gumman nu är framme efter sin jobbiga resa. Var in och kollade på Maya och dina andra kissar och alla ser så fina ut. Tror också att Maya skulle uppskatta ett möte med lillkissen.
Tack för att du tog hand om Maya och jag tror säkert att hon kommer gilla hela familjen.
Åh så underbart skönt för Maya att äntligen få komma hem.
Tack goa Ekatt för att du fanns där för Maya.
Hon är en misse som fastnat i hjärtat, ska bli roligt att följa henne och hur det går.

Så underbart att höra att allt gått bra och att lilla fina Maya nu har fått ett gott hem.
Fantasktiskt arbete ni alla gjort som hjälpt till med denna långa resa både i tid och rum.
Nu önskar vi både lilla Maya och Ekatt lycka till!
Det vore roligt att få följa lilla Mayas fortsatta nya liv i bilder.
Vad skönt att Maya är hemma nu..
Tack för att du ställde upp för henne.
vad skönt att maya är hemma nu.

Vad glad jag blir! Skönt att hon äntligen har ett bra hem hos Ekatt. Och en stot eloge till dig MagicPaws som såg till att det blev så trots allergi! 
"Varje katt är ett original och ett mästerverk"
Kommer in på hittis och får börja med att läsa en solskenshistoria. Det känns skönt.
Maya är så vacker.
Lycka till Maya.
Kram Ekatt

En sån härlig solskenshistoria detta blev till slut 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Skönt att få höra att det gick bra :)
JA och MAyas rådis har börjat sin resa i morse!
o likaså magic´s paket är på väg:)
//Pia

Råttan blir säkert uppskattad! Maya är på upptäcksfärd på övervåningen just nu. Eller färd och färd, hon hittade genast till sängen och började vältra runt som hon aldrig gjort annat :) Kan inte ha in kort i inlägg av nån anledning, så kolla i albumet på sängvräkaren
Kattpojkarna o hund är i köket.
Vilken underbar liten sockertopp hon är och så roligt att hon redan njuter av sin nya tillvaro en riktigt cool kisse.

skönt att det gick bra att hon kom fram tillslut,…

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Ja lilla vännen, hoppas bara hon nu blir lite renare och finare i pälsen. Det kommer nog, när hon fått bo in sig, att han sköter sig och sin pälsvård
#56 Ojojdå!
#57 Åååå så underbar bild på gumman som myser i sängen, hon är äntligen hemma nu, jo när hon är så bekväm så kan du låta henne träffa de andra så länge ni är med går det ju bara bra.
Tack alla som hjälpt till med Maya och jag är så lycklig över att hon fick att bra hem till slut, förra ägaren har tydligen varit tvungen att göra sig av med de flesta av sina djur p.g.a. soc så det var ju tur att hon fick komma till ett bra hem och inte riskera att bli dumpad till vem som helst.
Vad skönt att höra att dels Maya har det så bra men även att kvinnan inte får ha kvar sina djur så även de har en chans till ett bra liv.
Måste ha missat något, hur hittar man albumet?
. Härligt i allfall att allt har gått bra med lilla Maya!
#76 Gå in på ekatts profilbild och så högt upp kan du välja att se fotoalbum.
//Pia
#77 Tack
! Och jag som trodde jag var lite hacker… det där var nog bara för lätt…
När man lägger in
en bilde i inlägget.
1 Skriv inlägg
2 klicka på bifoga fil.
Då kommer du till din dator.
(jag brukar kopiera bilden
och lägga den på skrivbordet)
(Enklare att hitta den)
3 klicka i "visa bilden direkt
i inkägget"
4 skicka meddelandet
Klart
Puttar upp! HUr har det gått för vår lilla Maya? det kom jag att tänka på nu när vi har MAj månad i morgon?
Undrar oxå hur det går med Maya, hoppas hon trivs hos grannen.
Skulle jag oxå vilja veta men gissar det gått bra då jag inte hört annat.
ja jag skrev en kommentar i ekatts blogg om att det vore toppen at få höra lite här inne.
#83 Okej tack!
Ja vem kunde gå oberörd i din kamp med den lilla. Nu har vi ett parallellfall…….Du kan läsa själv….
Putt… inget nytt?
Ja vi är nyfikna!
Går det bra hos den nya familjen?
puttar och undrar fortfarande
Undrar hur Maya har det i sitt nya hem?
Ingen som har hört något?

Hej! Förlåt att jag är dålig på att uppdatera. Pga ett barns sjukdom har jag inte hälsat på Maya men ska försöka göra det så snart som möjligt (hoppas på idag) Jag har pratat med nya matten och det har gått så bra enligt henne. Men självklart vill jag se det med egna ögon oxå! Och träffa lilla söta gosfröken :) Jag ska ta med kameran och rapportera så fort jag har varit där!
Tack snälla! Man blir så gld, när man får hör anågot från en katt, som man varit så involverad i!
Tack Ekatt det uppskattas!

RAPPORT:
Jag kan fortfarande inte ladda upp foton i inlägg, men kolla "min sida" och sedan album så finns det två nya på Maya-Piraya som hon heter nu.
Rund och go har hon blivit! Maya har en stormatte och en lillmatte på tio år som älskar henne. Hon har en inhängnad balkong som hon är ute på varje dag och hon pratar mycket och svarar på tilltal
Keligare katt får man leta länge efter och jag grämer mig fortfarande över att hon inte kunde stanna här… men hon har det jättebra och det är huvudsaken!
Vad härligt att Maya fått det så bra!!! 
Tack för rapport!!!
Tackar så mycket jag med, jag har ju undrat såååå
Skönt att lilla Maya trivs där
Härligt att höra och se! TacK!

Åh så härligt att se!
Men så bra att Maya har en kompis :)