Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 2481 ggr
Magda
0

Trollmor med barn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här kommer en bild på den tuffa kattmamman med barn som mellanlandar hemma hos oss..

har någon en ledig vrå att vara stödhem åt dem så får ni gärna höra av er till Birgitta på KKS..

att de är här är en nödlösning som bara funkar i 2 veckor i nödfall kanske 3..

Magda
0

honär så cool mamma katt, verkar inte speciellt besvärad över att ha kommit in, jag tror absolut att hon varit innekatt tidigare.

hon morrar litegrann men kelar och spinner (mkt tyst) äter som en liten häst, men ryggraden känns så hon behöver nog all mat hon kan få i sig, måste nog avmaska henne snarats eftersom hon är så rund och spänd över buken..

hela familjen går på låda fint!! har flera lådor utplacerade i deras rum och än har inga olyckor hänt.. (ja nu kom de visserligen hit i förrgår men är ändå imponerad)

Alexej
0

Var kommer den familjen ifrån?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

destiny
0

Så fina dom är. Kyss Hoppas det går bra för dom.

MariannE11
0

vilka fina….o bra att de använder låda…..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Magda
0

#2 härifrån, Rydsgård alltså, Birgitta på KKS mailade mig och frågade om jag kunde fota dem, men sen blev det bråttom för de som hittat dem att bli av med dem så då tog jag in dem här trots att vi inte kan ha dem kvar mer än 2-3 veckor…

det är Soprotarens flickvän som är mamma och jag tror att det är Soprotaren som är pappa..

martdat
0

#5 Ett tipps är att du själv anonserar efter stödhem så du inte riskerar att bli sittande med familjen. Sätt ut anonser på Blocket om att stödhem sökes och be dem skicka sina uppgiffter till både dig och Birgitta så att det blir bra,

skönt att familjen är inne, Glad

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Magda
0

#6 ja det är nog en bra idé, jag tror att jag ska slänga iväg ett mail till Ystads Allehanda med som skrev om Soprotaren när han hittades, kanske kan han och familjen få ett eget permanent hem….

martdat
0

#7 ja jag anonserade på blocket efter stödhem till två dödsbokatter, första gången gav inget napp, sen anonserade jag så den kom upp en söndagförmiddag och vipps så hadde jag stödhem samma dag, Birgitta skickade kontrakt som jag hadde med mig när jag lämnade över katterna så allting gick blixtefort, Kan tidningen skriva ijen så vore det ju jättebra,

Magda
0

sände just iväg ett mail till familjen som köpte Salmiak av mig, de ville ha en kattunge som sällskap och jag tänkte att de kanske inte hittat någon *hoppas* så jag hoppas att de svarar och är intresserade av någon av dessa..

Lena
0

Pröva även med annonser på www.katter.nu och www.katt.nu sedan finns även www.djuranonser.ifokus.se där man kan lägga in annonser.

Jättefina kissar! :) Hoppas det löser sig!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Magda
0

nu finns de på blocket iallafall. tack för tipsen Lena ska göra fler annonser i helgen!

----

ungarnas ögon ser mkt bättre ur efter lite behandling så nu har jag fotat dem igen! ska bara hitta sladden så att bilderna kommer i datorn!

mamma katt kelar mkt fast hon morrar nu, hankattungen (med bläs) springer inte och gömmer sig längre och lilla honungen som jag kärat ner mig i sitter lugnt i mitt knä nu, fast hon fräser och gömmer sig när man kommer i rummet..

Magda
0

sååå nu har även Ystads Allehanda fått ett mail om kissarna så får vi se om de gör en uppföljning om Soprotaren med familj…

Hawknestgrove
0

lycka till!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Kusten
0

Såna gojtingar, hoppas det löser sig!

Magda
0

sötare än söt.. kan ni förstå att jag är helt kär i denna tjejjen!!

Magda
0

Trollmor är kelig!

Magda
0

lille late grabben som inte alls e rädd längre!

mymlanbus
0

Men vilken ursnygg familj :) puss på dem :)

Magda
0

ingen lösning hittad än…

vet ni någon som är sugen på att ta snygge långhårige soprotaren så kan ju mamma katt stanna som jourkatt här…

våran Tiffy hatar nämligen soprotaren…

Sidentass
0

Åhhh vad fina dom är!!

Hawknestgrove
0

putt

Magda
0

putteliputt!!

nu börjar det närma sig och ännu finns ingen lösning..

minst två av våra "stödkatter" måste hinna flytta innan vi måste flytta…

helst soprotaren och han ungen (de kommer bra överens och leker fint)

eftersom vi kan bli tvugna att bo i ett litet rum och våra egna katter gillar inte soprotaren, de slåss och både han och de har massa bit & rivmärken + att en av våra egna kissar inne när hon blir stressad!!  dock går det rätt bra med mamma katt..

jag annonserar för fullt och antar att även Birgitta letar så mkt hon kan.. ska ringa henne sen…

Magda
0

pratat med birgitta men inga framsteg Gråter

martdat
0

#23 ja anonsera själv så mycket du kan, Jag pratade med med Birgitta i kväll och hon var superstressad av allt jobb o alla katter som folk ringer om,

ska ni trycka ihop er hela familjen plus katter i ett rum?

Magda
0

#24 hela familjen inkl katter,hund, och ev smådjuren med.. bara tillfälligt tills vi hittar ngt, men det vet man ju aldrig hur lång tid det tar..

martdat
0

#25 visst ja, hunden med,, hoppas ni hittar något eget fort, fy vad jobbigt för er,,

Magda
0

#26 det var just därför som vi sa 2 max 3 veckor fick dessa kissar stanna här, så jag hoppas att ett stödhem hittas nu.. för som det är nu så har vi ju 6 katter (med dessa 3) härhemma som inte kommer överens och att sätta dem i samma rum funkar bara inte Gråter

martdat
0

#27 nä det förstår jag att det inte funkar,,,, hoppas det löser sig aå fort som möjligt både för er o kissarna,,

Debattia
0

Har det gått att lösa ????

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Magda
0

#29 inte än

martdat
0

putt, måsste ju lösas på ett elr annat vis det här, tycker så synd om magda med familj, har nog att tänka på med tanke på att de snart är utan bostad,

Marga
0

Putt! Hoppas det löser sig!!!

Magda
0

kisseungarna vägrar dricka vatten *gggrrr*

tur att jag håller koll på de små trollen, tror att de var påväg att bli uttorkade i värmen igår, så nu får de extra vatten och mjölk ersättning i blötmaten bara för att de ska få i sig vätska.. de såg riktigt sjuka ut igår så jag trodde att vi skulle bli tvugna att åka till veterinär med dem… men med en liten pipett och mjölkersättning i munnen  ett par ggr så piggnade de till (jag var ju borta under dagen igår så hade inte koll på dem precis hela tiden)

men de leker och är pigga och ser friska ut idag igen efter att ha blivit i lurade mer vätska

så nu får de denna gegga många gånger om dagen så ofta de vill!

vatten har de i skålar på 5 olika ställen just nu..

i hela lgh finns det nog 10 skålar *S*

kissepojken verkar ha fått ny släng av ögon inflammationen men vetten säger att det e bara att fortsätta med dropparna, blir det inte bra får han ju undersökas.

men de blir allt tamare och trevligare!

de har slutat dia och igår flyttade mamma katt ifrån dem till ett annat rum..(själv alltså, jag har inte flyttat henne och hon kan gå tillbaks)

så jag gissar på att de faktiskt är runt 11 -12 veckor nu och de verkar inte bry sig nämnvärt om att mamma inte vill komma in till dem..

MariannE11
0

vilken mamma katt som flyttade själv….Förvånad

vatten är ju oerhört viktigt… jag märker stora skillnader på mina 2 familjer… den ena dricker massor o den andra (är ju bara mamman som dricker än) syns nästan aldrig någon skillnad….så där blandar jag i vatten i blötmaten åxå,,,,det är ju så varmt så det tycker säert kissarna oxå…. bra att du såg att de häll på att bli uttorkade..

önskar intensivt att det dyker upp ett boende den här helgen…..

Magda
0

bebbarna busar som tokiga :) de är hur söta som helst, men mamma katt är trött på dem Flört

martdat
0

kvällsputt,.

Magda
0

puttar lite till!

MariannE11
0

*storputtar*..

maggan47
0

hjälper till med puttar, många

Maggan47

Hennum
0

*putt*

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Magda
0

Trollmor har gått från att man kände revben och ryggrad med en "maskmage" till att kännas bra i hull och helt plötsligt tycker jag att hon har en stor mage under all päls!!! Förvånad undrar om hon är dräktig??

hon fäller massvis iallafall.. massor med matt sliten päls faller av och det visar sig att hon är lite mörkare egentligen..

hon älskar borstning som tur är!! har aldrig träffat på en korthårs katt med så tjock päls!

men hon har ju gått ute i ca 4 år sen hon blev från flyttad Gråter

Magda
0

på fredag har de varit här i 3 veckor… det var vår maxtid..

får höra med Birgitta om lösning hittats..

så kläcker sambon ur sig nu att han inte vill vara stödhem åt KKS egentligen eftersom han har dåliga erfarenheter av att de inte håller vad de lovar..

jag sa att det är ju inte lätt för dem nu i kattunge tider med alla som ska skjuta,slänga ut katter med mera..

ska fråga ut honom mer om vad det är för dåliga erfarenheter han har Gråter

det måste finnas någon som kan ta soprotaren åtminstonde.. han e ju tam, långhårig och underbar..

han och hanungen skulle trivas fint att bo ihop *hoppas* tar ngn dem så klarar vi ju att bo trångt med övriga för de kommer hyffsat överens, slåss inte iallafall..

martdat
0

puttar för magda o hennes stödisar, nån som kan ta över? 

#42 Vad sa hon ?

mymlanbus
0

ger det hela en extra putt… PUTT

Magda
0

#43 har inte orkat ringa idag, jag har ju svårt för tele och idag har varit en dålig dag, har sovit jättemkt (så fort lille eric sovit iallafall) helt utmattad är jag av allt..

tack både #43 och #44 för att ni e snälla och puttar..

mymlanbus
0

skickar en kram och hoppas att det ordnar sig för er…

Hennum
0

*putt*

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

martdat
0

Hur gammla är kissungarna nu?  nån lösning i sikte?

maggan47
0

puttar igen

Maggan47

martdat
0

Skriv ett inlägg i kks gästbok där du förklarar hur desperat det är med tanke på att ni blir utan bostad, Ni försvinner fullständigt i alla ärenden men gästboken har ju besökare dagligen,

Bumbis
0

Men vilket elände! Har missat denna tråd!!

Puttar verkligen för att det ordnar sig!!! Oj, oj oj!!!

MariannE11
0

*putt*…

destiny
0
Magda
0

jag vet inte om jag skrivit det men efter mkt vägande och jämförande så har vi kommit fram till att ungarna är 12 v nu och kan flyttas utan mamma!!

i början av förra veckan tror jag det var vi vägde dem, då vägde den minsta ca 1 kilo och den större nästan 1,3 kg och de är väldigt självständiga!

finns det ingen som kan ta åtminstonde en av dem akut?

majvi
0

http://www.youtube.com/watch?v=CE8jtiWVzhA

Putt för trollmor och ungar.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

MariannE11
0

*putt*…

Magda
0

just nu är jag ledsen och faktiskt lite besviken.. jag tog ju in dessa fast vi inte kunde med löftet om att jag bara skulle behöva ha dem i två veckor.. jag tyckte att jag noga talade om att vi verkligen inte kunde ta in dem om det kunde bli längre än  3v…

nu  har de varit här 4 v…

inget stödhem finns till någon av dem och jag vet inte vad jag ska göra nu!!

Trollmor är dräktig igen!! hon kan stanna men ungarna måste flytta NU! känner inte att jag blir tagen på allvar riktigt från KKS.. men visst är det svårt för dem och de har inga stödhem eller något heller …

Hawknestgrove
0

MAgda stöt på KKS att Trollmor blir kastrerad! Det måste ju bli av och att du verkligen får hjälp nu!

Magda
0

#58 hon var långt gången så vetten tyckte inte det var så bra att kastrera.. tycker inte jag heller eg.. men jag måste ha hjälp med de kattungar som finns nu ovh med soprotaren.. får jag det så klarar vi oss sen..

jag mår så pass  dåligt nu att jag har svårt att ringa och " bråka" jag klarar ju inte av människor och telefoner så bra när jag har en bra dag heller.. Gråter

MariannE11
0

lider med dej Magda…låter som ni verkligen sitter i rävsax….förstår att det är svårt att hitta nytt stödhem just nu men det hjälper ju inte dej..

finns det något du skulle kunna gör som gör dej starkare?..förutom att få nytt boende?… tror det är superviktigt för dej att hålla hoppet uppe… du får trilla ner när det känns botten botten men du måste få ha stunder som ger dej energi i någon form….förstår att mitt önskemål inte går att trolla fram sådär…. jag vet inte vem du är o vad du skulle gilla att göra…o tråkigt nog kostar det mesta pengar…Rynkar på näsan… Men DU är den viktigaste människan i DITT liv…

kram på dej!

Inlägget är låst för nya kommentarer