SUPERAKUT!! perm. hem sökes nu
En av mina stödhemskatter, Qaramelle från Galtsjökolonin, är inlagd hos distriksveterinärerna i Karlskrona. Hon har rasat i vikt, var kraftigt uttorkad och verkade tappat livsgnistan.
Hon är helt frisk, och har återhämtat sig bra hos vet.
Stödhemmet har 2 hundar, och många andra katter, och hon verkar ha varit så pass undergiven att hon inte ens vågat fram och äta:(( Hon har gått in i sig själv och var till slut helt apatisk.
Hon behöver VERKLIGEN ETT AKUT HEM, helst idag!! Ett hem som allra helst inte har några andra djur alls, inga barn, och är en lugn person. någon snäll kattkompis skulle funka då hon ändå levt i en koloni med minst 2 andra hanar.
NÅGON??? Hon är kastrerad, vaccinerad, idmärkt, avmaskad och helt frisk. En liten söt bruntigre cirka 5 år gammal rädd tjej som levt hela sitt liv vid en motorväg, bland ett par berg!
läs mer på www.kks.nu under Emmas katter
Snälla HJÄLP mig, för Qaramelles skull, detta är verkligen lika akut som det låter. Lilla gumman:((
Hon skulle även uppskatta ett stall!!

kan hon vara hundrädd tros?. lilltjejen, hoppas hon får ett hem där hon kan känna sig trygg,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
ja, hon tros vara mycket hundrädd:( själv har jag 2 hundar varav en ettårig buse så hos mig är heller inget alternativ, och det enda ställe jag kommer på vill ta en paus:(

Min Mini var riktigt rädd för hundar, satt o skakade om en hund gick nära, när brorsan blev hemlös bodde han här med sin hund ett tag , inte mycket att välja på, Vi satte upp en barngrind så att hunden inte fick tillgång till alla rum, funkade bra,
hoppas på ett egen hund fritt o lungt hem för tjejen!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Åh stackars lilla.
Hoppas någon kan hjälpa henne att få lite lugn o ro så hon hittar gnistan igen.
Bor tyvärr långt ifrån och har dessutom två "tjejer".
hur är dina i sättet? 2 tjejer är nog ingen fara sålänge resten av ditt hem är lugnt.
Båda är ca 2 år, Ena missan är nog mera lite undanglidande, går undan när hon ser grannens katter…lugn…kelig…första gången igår som hon morrade åt den andra tjejen när hon skulle äta ur hennes matskål…förut har hon alltid valt att gå undan.
Andra tjejen är mera på..framåt..oerhört nyfiken och vill vara med så fort något händer..men en vänlig själ *L* när hon ser andra katter är hon mest nyfiken.
Vet inte alls hur de skule reagera på andra katter däremot, de har ju bara levt med varandra.
Tycker att de är väldigt lugna katter båda två ändå.
Smelly var 1år när Katja (hittekatt) kom hit.
För övrigt så är det lugnt i mitt hem…det är bara vi tre tjejer som bor här *L* .
hm, det är ju ngt att fundera på iaf. Vi tror ju att hundarna är den stora boven i dramat eftersom hon ändå levt i en koloni förut.
Dessutom bor stödhemmet ganska litet med 5 egna katter, och en stödkattmamma med massa ungar och så 2 hundar. Så det är ju en stor skillnad att komma till ett lugnt hem med bara 2 kastrerade snälla katttjejer. Vad tror ni?
Jo det är nog stor skillnad på det hemmet och mitt…kan jag tänka mig 
Ja det är du som känner Qaramelle bäst och kan avgöra vad som är bäst för henne. Fundera på det och visst skulle det vara bra om någon som bor närmare kunde ställa upp.
Men jag kan tänka mig att ställa upp som stödhem (för det är väl en Kkks katt) åt henne.
Är hon kvar hos vetrinären eller hemma hos dig nu?
Jag tror att det skulle funka. Ska rådgöra med hennes veterinär för säkerhets skull. Hon är kvar hos veterinären eftersom vi inte har någonstans att sätta den lilla tjejen. Transport behöver ju verkligen ordnas snarast.
vart bor du mer exakt?
Bor i Linköping….så det är ju några mil..har tyvärr ingen bil.
Kanske inte så bra att forsla henne så långt i hennes nuvarande tillstånd?
Jag pm:ar dig mitt telenummer så du har.
Loggar ut en stund men finns att nå på telefon.
nej, vi får hoppas det dyker upp något, iaf tillfälligt, i närheten tills transport kan ordnas.
Stackars lilla kissen som råkat ut för detta. Här är det också fullt hus med många katter och 2 hundar. Det som jag inte förstår i det hela är att inte stödhemmet hållit koll. Även att jag har många katter så märker jag direkt om någon drar sig undan och äter och dricker sämre.
Jag tror att några snälla kattkompisar kan vara bra för henne och det kan säkert fungera bra.
Hoppas att du hittar ett bra hem till henne.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
lilla gumman.. påminner om min ena tös som hon var och är till viss del. Måtte det lösa sig för henne nu.
Hoppas det löser sig med hem för lilla Qaramelle.
hoppas också det löser sig, ingen som ska ut och åka
tror det kommer att gå jättebra med 2 lugna kattdamer
Maggan47
#12 stödhemmet har hållt koll, vi lade precis innan hon blev akut sjuk ut henne som akut på hemsidan då vi förstod att hon ej trivdes hos henne med alla djuren. Tyvärr växer inte nya stödhem på träd, och nu i kattungetider är det extra svårt
Finns det någon som har en fristad för den lilla dam i närheten eller om någon kan erbjuda transport???
Snälla..hjälp behövs.
putt… någon som kan hjälpa till
putt snälla någon?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Nu sitter jag på tåget hem, i värsta fall får hon mellanlanda i mitt sovrum på övervåningen där bara jag är, hundarna är bara på nedervåningen nämligen.
Ska till Norrköping om 4 veckor och tävla SM…Norrköping ligger ju inte långt ifrån Linköping och ska en sväng till Linköping då vi är där uppe den helgen med :)
Caroline Nygren
http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*
Hänger nog inte med här…..varifrån åker du/ eller bor du??
Puttar för kissen och för MusCarro i SM !
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
putt!!!
Jag åker från Alingsås Utanför Göteborg, men ska ju ha hem två kissar från Naquita om kanske en eller två veckor.. Skulle ju kunna ta henne då med och så får hon bo här i någon vecka tills vi åker, sedan kan hon följa med oss upp :)
Caroline Nygren
ja ni..jag är gaaasnak förvirrad just nu, vilka katter som ska var o när. haha. hm hm..Lilla Qaramelle är i vilket fall mest akut att komma iväg, hinner inte få Molle kastrerad osv för Qaramelle behöver hjälp NU. 
Haha syftade på Molle om han nu kommer med, och "min lilla svarta" isf :) Men förstår att hon behöver hem NU!
Caroline Nygren
puttar upp för dessa katter, båda två
Maggan47
Puttar för detta akuta fall!!

Puttar upp och hoppas det finns nån som kan hjälpa!
veterinären vill verkligen ha "bort" Qaramelle nu, och transporten har inte löst sig:(( NÅGON??
Jag ska kolla upp tåg osv, men börjar bli sjuk (allergisk mot klippt gräs)
Putt!!!!! Hur går det?
För Emma, i värsta fall, så blir du alltså tvungen att ta henne till ditt sovrum?
Jag hittade en ny tråd om detta, det verkar ha löst sig, tillfälligt i alla fall… (dålig på att länka tyvärr…)
det skulle ta mig 9 timmar T&R att t.ex åka med Qaramelle till Linköping imorgon. Ifs enkel väg, tåg hela vägen och bara 1 byte både dit o hem . skulle kosta 1063 kronor.
huskatt skulle vi kunna mötas halvvägs om jag sätter mig på tåget??
Finns det verkligen inget billigare sätt att transportera?
Puttar!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
just nu e de lugnt, hon kan vara i tillfälliga stödhemmet i augusti iaf. Så kanske Huskatt kan ta Qaramelle efter sin semester? Så får man ju mer tid att leta transport med.
Ja priset verkar ju hutlöst för en tågbiljett….
Jag har semester hela augusti, kanske jag kan åka, min biljett kostar bara 60 kr tur/retur den sträckan tror jag..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Qaramelle är i tillfälligt stödhem nu, och vi gör allt vi kan för att hitta ett permanent hem åt henne, NÅGON måste väl ha ett passande hem till denna lilla sötnos??
putteliputt NÅGON??
tyvärr finns ej fler bilder på henne, men hon är en jättesnäll men skygg liten nätt hona. stora runda ögon och en rund liten kropp.

Här kommer en Grännaputt
Alla djur behöver någon som bryr sig!