Ducktiga Sesan vaktar sin små.
De är ju ändå så fula hi hi! inte alls sotis nä då
Önskar jag med kunde få titta, lukat , höra sånna små liv suck!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Mmmmm……så vacker hon är…o vilken plym hon har!!! Vad månne det bliva av de små underverken…tänk..om man hade hur mycket plats att man kunde tinga syskonparet!!
Vilken jättevacker katt! Det måste ju vara helt underbart söta ungar!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Sidentass, ingen skulle bli gladare än jag om du hade haft möjlighet att tinga dem… Då hade jag kunnat kika in genom ditt fönster också…….

#5 -o komma o hälsa på ofta o gosa med dom.:-) kommer att tänka på när jag själv hade kullar..man fick en klump i magen varje gång man tänkte på att en dag…ska dom flytta..därför hände det ibland att dom fick stanna - efter mycket övertalningar med hussen!
#6 Jag har en ständig klump i magen och vore det inte för sambon så skulle de stanna för gott. 6 katter är väl ingenting….. Och en kanin… Hmmmm…. I en tvåa…. Fast med innätad balkong!
Just nu händer det inte så värst mycket mer än att bebisarna växer och kikar runt med sina stora ögon!
Sessan har varit med på godisstunder och det känns bra att komma in i den rutinen igen. Fräser gör hon fortfarande, det går upp och ner - från dag till dag, men jag har märkt av en minskning av detta. Morrat har hon inte gjort på flera dagar. Fast jag har ju hållit mig på någorlunda avstånd..
Tror hon börjar känna sig säkrare också, så fort köksdörren stängs så traskar hon runt i köket.
Jag är såååå kär… Hur ska jag kunna lämna bort dessa tre? Det kommer inte att gå! Hjälp mig övertyga sambon att man visst kan ha tre katter till här…… 
Lillkillen brukar ligga och titta på mig med sina fina ögon. Vilket ögongodis alltså…
Fortfarande namnlösa men imorgon ska jag banne mig gå in för att DÖPA dem!

Men, Lina, om det är 3, varför inte Knatte,Fjatte o Tjatte?
Nej, jag skojade bara. Du verkar helt underbar, Lina.
Mysiga ord i min blogg lämnar du med. Jag trodde inte att nån visste vad jag skulle mena med penselterapi.
Jag besläktar Vreta Kloster under midsommar. Dock inte med Fislisa. Hon får en kattvakt under tiden, tillsammans med mina egna missar. (Vreta Kloster är en kär tradition sen många år tillbaks med färskpotatis, sill, bärs och allt vad det nu är…..)
Tänk om jag kanske kunde smita ifrån en stund och pussa på dig och dina lillfisor!!! Det vore ju mysigt…
Alla djur behöver någon som bryr sig!
#7 Jag ser inga som helst problem med 6 katter i en tvåa med innätad balkong under förutsättning att alla katter kommer överens. Har man många krypin till dem och på höjden så går det utmärkt.
Nu när jag var hemma i en månad med "bara" 5 katter så kändes det verkligen tomt och jag saknade de andra enormt.
Förstår fullkomligt att det blir svårt att skiljas från ursöta Sessan med sina små.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Mison - Fast de är ju bara två, bebis tre som inte fick leva har redan sitt namn, Lilla ängeln!
Jamenvisst är du välkommen till mig och katterna, vid midsommar är "de namnlösa" så pass gamla att de kommer traska runt - vilket gör det betydligt lättare att få fatt på dem!
Emjon - Om jag inte hittar ett hem åt dem hos någon jag känner väl så kommer jag försöka med de argumenten hos sambon.
Jag förstår inte de som klarar av att sälja kattunge efter kattunge, den styrkan skulle jag vilja inneha. 
Jag förstår dig Lina..det är därför jag alltid ha valt hankatter…visserligen har jag alltid kastrerat dom, men skulle en honkatt smita ut innan hon blivit kastrerad, så är ju olyckan framme..ja då blir jag genast flera katter rikare å en husse fattigare…
Men himla söta kattungar, lilla Sessan fått…Tur att jag bor lååååånnngt bort…Annars har nog Sessan å Lina saknat några småmisser..

Haha, just ja, tänk att jag alltid ska vara så snurrig….

Men åååå, lördagsgodis… Varför inte Laban o Labolina?
Nu är jag lite elak men av någon anledning så ser lilltjejen alltid lite alien-aktig ut på bilder. Fattar inte varför, om det beror på teckningen eller… Det kanske bara är jag. 
Idag gjorde jag som så att jag tog med hela bolådan ut i hallen och stängde dörren till köket för att slippa en eventuell attack. Gick hur bra som helst! Inte ens morranden, bara massa fräs..
Nämen..nu börja det ju likna nåt 
Du har alltså en liten alien i familjen…jo kan hålla med 
Bra att ta hela lådan med ut och sno åt dig en liten egen stund med de små.

Honan påmminer om våran kise vi hadde, han hadde också helvitt ansikte men svart luva.
Han hette Oden Ragnarök, kalledes Ragnar.
Luva o piraten, hon har luva o han har ju en pirat lapp.
Sessan har gjort jätteframsteg!
Under gårdagen började sötnosen spinna så fort någon av katterna kom i närheten. Hon liksom kvittrar till! Tittar de in i bolådan så njuter hon i fulla drag.
Och igårkväll (läs inatt) hade vi först en liten godisstund och jag satt som vanligt intill bolådan, där hon låg. Plötsligt gav hon sig ut, trots att jag satt så nära. Godis lockar..
Plockade då fram skinka, skivade ner på ett fat, satte mig på golvet igen och hade fatet precis framför mig och då händer det…
Hon kommer fram till mig! Eller ja, fatet.. Jag visste inte vad jag skulle göra så jag satt helt knäpptyst och bara stirrade. Hon kom fram två gånger på den korta stunden och åt skinka från fatet.
Innan jag skulle gå och lägga mig rullade jag fram en leksak till henne och för första gången puttade hon till den.
Klösbrädan klöser hon också på.
Ja, jag är alldeles paff. Bland det mest underbara jag varit med om.
Liinah jag delar verkligen din glädje för de där små framstegen gör en jättelycklig. Tror hon testade dig och i och med att du inte rörde dig vågade hon komma en gång till.
Precis så har jag gjort med min Angelica som blivit modigare och modigare. Din lilla Sessan har precis samma näpna ansiktsuttryck som min Angelica.
Finns inget underbarare än när man når fram till skyggisar.
Underbart Lina! Tjoho, vet precis vad du känner :). Lilla gumman, nu börjar hon att lita på dig :)
Kram

Åååh, va härligt! Du ska se att snart är ni bästa vänner…
Åh så roligt..måste vara en härlig känsla.

#21Så oerhört glad jag blir för din skull Liináh att du fått uppleva detta!! Du ska se att nu kommer skönheten utvecklats mer o mer här framöver..visst har du provat att köra "blinkingskommunikationen" - att på katters vis blinka med ögonen som dom gör när dom vill visa varandra att man är vänner!
Ja, det är såååååååå kul att få vara med om detta! Och jag får väl egentligen inte säga såhär, men vilken "tur" att man är arbetslös.
Idag har Sessan varit framme hos mig och skinkfatet flera gånger och hon svarar mig med ett kvittrande läte när jag pratar med henne. Och det låter så sött! Mina missar har dessutom lekt som attan med Sessan idag, jagat bollar och tygmöss.. Mycket härligt att se lite fart på henne! Pussats har de också gjort, hur många gånger som helst.
Jag gjorde dock misstaget att ta fram kattmyntaburken - då fick leken ta slut eftersom en av mina "tamisar" blev fullständigt galen (galnare än vanligt) och började fräsa mot Sessan.
De här namnen har jag funderat på idag. Skippar namnteman, tycker nästan det är finare med "riktiga" namn.
Lilltjejen
Elsa
Leia
Elvira
**Lillkillen
**Elliot
Leon
Isak
Har snöat in ganska så rejält på Elliot & Elsa eller Leon & Leia.

Jag tycker killen liknar en Elliot 
Leon & Leia tycker jag är jättefina namn på sötnosarna.
Jag har i princip bestämt mig nu, ska bara höra med sambon först. Velar mellan två alternativ..
Men jag avslöjar det inte riktigt än!

Tyckte nog han såg ut som en liten Leon!..-)

TACK snälla Liinah att du tog hand om Sessan. Det var till mig dom vände sig o frågade om jag kunde hjälpa till o hitta ett hem åt henne. Jag fick hjälp på hittekatter. TACK ALLA SOM HJÄLPTE TILL ingen nämnd ingen glömd. Sessan fick ett BRA HEM.
Näää… Jag kan inte hålla mig. 
Elsa & Elliot!
Jättefina namn och bra kombination 

Ohhhhh…. underbara Elsa och Elliot
och mamma Sessan 
Elsa ochg Elliott var de namnen som jag fastnade för;) Ursöta namn på ursöta missar.
//Pia
Oj vilken MISSENÖJD Sessan det sitter i köket..
Det kliade för mycket i fingrarna så när sambon frågade om vi inte skulle ta och mysa lite med dem så kunde jag inte motstå!
Snabbt ut med lådan och in i vardagsrummet. Passade på att göra om bolådan och fixa lite mer utrymme till dem när de nu börjar gå lite smått.
MEN så söta… Och vilka gaphalsar, iallafall Elsa.
Fast nu ska ni få höra… Jag är inte så säker på att Elliot är en kill-Elliot!
(man kan ju även heta så som tjej..) Jag tycker de ser precis likadana ut!
Först ut är Elsa

Awwww!
Sessan ducktig vakta mera får inte jag så får inte de hi hi!
De är ljuvliga.
Åh…så ljuvliga…mamman är otroligt vacker 

Förstår att ui (ni) inte kunde hålla "tassarna" i styr längre 
Undrar om du har säkerhetslås på dörren 
så ingen
kan smita in och ta de små 

Åhhh…dom är ju bara så ljuvliga..kan inte bli annat när mamma är så vacker..minns när jag hade en liten Lizie som jag trodde, långhårig så det var svårt att se hur det stod till först, men efter ett par veckor sen visade det sig att Lizie var en liten Linus..
Vilka fina namn du valde..hade ju gissat på Leon:-)
Men hej till småttingarna och Sessan själv… det är nog inte så lätt att låta bli att gosa med dem :) ohhhh… så fina de är !
Ingen som kan uttala sig om könen….? 
Ikväll sprack min idé om att kattungarna skulle få komma till min lillasyster med sambo. Det var först tänkt att hon skulle ha ungar från min raskatts blivande kull men efter att ha kommit in i hittekattsvärlden så har jag istället bestämt mig för att kastrera henne. Tänkte att syrran då skulle vara intresserad av Elsa & Elliot eftersom hon först ville ha vanliga huskatter. Men nu plötsligt låter det annorlunda, "är inne på raskatter". Och där har jag väl mig själv att skylla, som fått in dem på det spåret..
De vill dessutom inte ha några djur i nuläget… En liten kalldusch vart det, för det kom som en total nyhet!
Jag fattar inte hur jag ska kunna sälja dem till okända människor.
Hur sjutton lyckas ni andra…
Du, kan du inte sikta in dig på intresserade forumare?
Då känner du dig kanske tryggare, när det är folk som du kanske redan har bildat dig en uppfattning kring, folk som du har möjlighet att nå lätt över internet.
Kanske finns det folk både här på iFokus eller ngt annat kattforum som är intresserade av de vackra missekatterna.
MVH
Filijonk
Mysstund med kattungarna idag - check!
Passar så bra med att Sessan går sina rundor i lägenheten, smidigt att roffa åt sig missarna då! Elsa går väldigt bra nu, Elliot kryper däremot mer med framtassarna. Ser ut som att han inte har så långa framben…? Får se om han kommer upp lite bättre på benen inom kort.
Har kollat runt med veterinärer idag, pris o.s.v. Fick tag på ett paketpris för kastrering, tatuering i örat samt hela grundvaccinationen, 2 sprutor - allt för 1550:-. Tänker då till Sessan. Tycker det lät billigt… Men funderar på om man inte ska ta och lägga till ett chip när man ändå har henne nedsövd? Känns som att det är lika bra.
Kattungepaketet på 1:a vaccinationssprutan, chip-märkning samt besiktning kostade 540:- och 2:a sprutan kostar 330:-.
Kostnader blir alltså ca 1800:- för kattungarna och förmodligen minst 2000:- för Sessan. Ska höra med Livlinan om bidragshjälp, iallafall till Sessan för det ser ut att behövas!
Någon som kan granska inlägg 47 + 48 och säga om könen verkligen stämmer?
Tycker paketpriset på 1550kr för Sessan låter mycket prisvärt.
Hoppas du får hjälp av Livlinan. De kostar pengar de små liven.
tror du det catfoot?
isåfall måste de byta namn!!
Ja, och som den nybörjare jag är på så små kattungar så har jag själv inget att jämföra med… Äh, de får väl heta Elsa och Elliot oavsett kön. 

Jag säger som Catfoot..tycker den övre bilden ser ut som en tjej och den nedre som en kille..men som sagt, det är inte det lättaste att se när dom är så pass små!
Tänkte också passa på att ge dej rådet att kontakta vetten Bergling..dit går jag med mina katter, och han håller alltid bra priser..nu vet jag dock inte vad han tar för ett paketpris som du skriver om..lika bra att höra sig runt i länet..
Så söööta små liv..snart har du fullt ös i hela huset, när åtta nyfikna tassar är högt upp i taket, klättrandes i gardiner..för att i nästa sekund ligga o sova tillsammans i en mjuk hög…ljuuuuvliga små charmtroll!!!
Nästa gång Sessan sticker till sovrummet så ska jag baske mig se till att få ordentliga kort och klura ut vad de är för några.
Annars får någon komma hit och titta på dem…………. 
Sidentass, kan du pm:a numret till Bergling? Känner bara till veterinärerna som står på eniro, har ju inte bott i stan så länge! 

Själv tycker jag att de båda ser ut som tjejer. Vill du ha lite rumpbilder att jämföra med? Jag kan försöka ta nya rumpbilder på mina som garanterat är killar, så du får se hur en killrumpa ser ut?

Jag hittade en sk*tbra tråd med åtminstone EN bra bild på en han-rumpa! Lina, kolla denna!
Där har du en hanrumpa högst upp, och så den tredje bilden som är en hona (som jag tycker dina ser ut som). Vad tycker du själv?

Lina - priset för Sessan är ju överkomligt, ungefär samma som vi skulle få hos vår vet för samma saker, några hundringar billigare bara. Och ett chip är ju aldrig fel!
Den övre bilden är en hona, den andra är lite svårare att se på när man ser på bild så här men det lutar åt en hane där.
Näää… Jag som vant mig vid att elsa är tjej och elliot är kille, de ser liksom ut att vara av de könen också, personligheter, utseenden osv…
Tänk så lurad man kan bli!
Då blir det till att tänka om!

Liinah, har inte suttit vid datorn under kvällen..men jag tar o pm:ar dej numret till vetten imorrn, nu orkar jag inte leta i katalogen efter det, för jag är mer sovande än vaken just nu! Återkommer som sagt imorrn efter en natts sömn, om man får plats bland alla katter- annars så får man väl hamna till golvs!

Vad stora och fina de har blivit! Underbara kisar!

underbart fina men har man en sån vacker mamma så är det kanske inte så konstigt….fina bilder…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Jaa, de växer jättefort! Jämförde precis dessa bilder med de senaste bilderna i tråden och öronen har liksom "poppat" upp på bara några dagar. Skithäftigt!

åhhhhhh…jag blir ju alldeles tossig när jag ser dom här bilderna!!! Milda makároner, vilka små underverk!!!
*käääär på avstånd*!!
Du har förresten pm
Angående annonsering på hittekattsajten, får jag lägga upp en annons om Sessans kattungar?
Vad jag förstått så får man annonsera om fd hemlösa katter , vilket Sessan är då jag inte är "permanent hem".
Men kattungarna? Hur funkar det?
Verkar som det är två honor trots allt, ska försöka titta en extra gång idag.. Inne på katter.ifokus fick jag också höra att de båda är honor…Länkar till den tråden, där bilder finns.
Så, då får det kanske bli Elsa & Ella? Elsa & Elvira? Elsa & Leia?
Idag har jag och sambon skrattat åt de små, framför allt den numera namnlösa, Elsa håller sig gärna intill mamma, men den andre… Sicket litet troll! Idag fick hon(han?!) för sig att hon skulle springa bakåt och det ser såå roligt ut…! Hon försökte också sträcka sig efter mitt finger som prasslade lite vid lådan. Hon sitter ofta med huvudet på sne, tyvärr får jag fasiken aldrig kort på det, och tittar rakt in i själen på mig.
Jag är så kär, så kär.. Det blir många kullerbyttor kan jag säga!

Säker på att du kan skiljas från de små?
Jag hadde aldrig klarat det.
Bara titta på de små trollen så fulla av charm o bus.
Monsi, jag har ingen aning om hur jag ska lyckas med det konststycket… Ärligt talat så vill jag verkligen inte.
Men låter jag allihop stanna, vilket inte sambon skulle gå med på, så kan jag inte hjälpa andra missar i framtiden för då är det verkligen fullt. 6 katter, 59 kvm + nätad balkong.
Denna kattfamilj är så hemskt speciell för mig, de förtjänar att få det bästa.. Och har jag dem hos mig så vet jag att de får det också.. 
Buhuuu, de är snart redan 4 veckor gamla, egentligen borde jag lägga ut annonser här och där men mitt hjärta säger STOPP STOPP STOPP!
Snyft.

Du klarar det vi kommer alla gråta vid din sida både av glädje o sorg när det är dax för dem att få egna hem.
Trodde mitt hjärta skulle brista när jag Lämnade lilla Curli Sue o hennes syskon till Destiny.
Lämade dem till henne var det bästa jag hade kunat göra, fick se massor av bilder, viste att de hadde det jätte bra o att Destiny skulle välja bra hem till dem.
Nu har de egna hem alla tre o har fått se hur bra min lilla älskade Curli har det så är jag odelat glad.
De har det jätte bra o sprider spinnade glädje i sina hem.
Curli är en av de tre katt ungarna jag fångade i Eslöv.

Lina, jag vet PRECIS vad du menar!
Mina ungar är drygt 4 veckor nu och jag BORDE lägga upp dem på våran hemsida, men jag känner bara att "nää, inte än… vi väntar ett tag till." Jag vill inte att de ska flytta… men jag kan inte behålla dem heller! Så vi får väl stötta varann istället… hihi.
Jag har ju varit jourhem i 6 år nu så det här är verkligen inte första gången. Vissa katter fäster man sig vid speciellt mycket, andra känns lättare att skicka iväg till ett nytt hem. Men man vänjer sig. Jag brukar ha tät kontakt med den nya familjen i början för att göra saknaden mindre, och till slut går det bra. Man glömmer inte dem, men man kan känna glädje för att de hittat nya hem.
Ja, kattungarna är tydligen två lilltjejer! F.d. Elliot heter numera Leia! Nu bor här 6 kattjejer, en kanintjej, jag & sambon. Tänk, för ett liiiiiiitet tag var sambon inte ensam "hane…"!
Tjejtillhåll, jotack!
Elsa & Leia får nu gå runt i köket, de går på stapplande ben och trillar omkull ibland men balansen blir bättre och bättre för var timme som går. Leia vågar sig fram mer än Elsa men har ännu inte vågat komma fram hela vägen till mig när jag sitter på golvet. Några decimeter ifrån sitter hon med huvudet på sne och glor. 
De har börjat mjölktrampa rejält, spinner och jamar och busar konstant. Idag provade jag att servera lite mjölkersättning på ett burklock, Leia valde att trampa runt i det och Sessan var den som slickade i sig det… Testade att blöta upp lite kattungemat och servera, Sessan åt upp… Har ställt in två burklock med vatten för att vänja dem lite.
Jag bara smälter mer och mer….

Jag har missat rumpbilderna tills nu men jag tycker båda ser likadana ut. Två tjejer! Experten har talat!
Samma expert som fick döpa om Selma till Sune i en av mina andra kullar.
Jättesöta är dom hela familjen. 

Så söta är de väll inte, undra om man inte ska ta o börja ge sig ut o befria folk från de där små fula varelserna.
Sen ska jag sitta o njuta av min stora skatt små kise barn som försvunnit en sen sommar natt, lukta, käna, kela, pussa, lyssna o njuta av deras ystra bus. hi hi!
Men… jösses, man vill gosa med dem direkt :) farlig tråd det här :) LOVE!

En sån lite utomjording hi hi!
Kan bli för virrande med könen på de små.
Mina föräldrar har en långhårig katt som fick p piller i fyra år innan det uptäcktes av en slump att det var en hane
Jag mistänkte det tidigare men en så kalla expert hade sagt det var en hona så man fick ju lita på det oj så fel experten hadde.
Katizi är lite svårt att ändra till ett pojknamn så han får heta det fortfarande.
Kastrerade o rakade av all päls för några år sen. Nu försöker jag hålla efter pälsen en gån i veckan i mån av tid katten hatar mig.
Mamma hade hand om pälsen innan men kan inte det längre pga slitage i händena.
Han är stall katt o bra leta rätt på honnom när jag kommer tar en evighet hi hi! Annars är han världes gosigaste kise.
Tycker rätt bra om att bli borstad men gillar inte att det tar tid, sticker så fort han får chansen suck!
Lilla Leia, så go och så söt :)
En liten snabb uppdatering, för de som fortfarande hänger med i tråden. 
Elsa och Leia har nu börjat smaka på vatten, dock så förstår de inte riktigt hur de ska göra.. De ser lite förvirrade ut!
Tur att jag bytt ut till icke-klumpande sand då framförallt Elsa gillar att provsmaka. Sätter sig i lådan och slickar i sig så hon får hela munnen full… Sen går hon och spottar ut det.
Har ställt lådan lite högre upp, eftersom de ännu inte gör sina behov själva.
Testade att lägga upp lite rc-kitten mjukmat på ett fat och mosa sönder. Sessan satte sig och åt… Det gjorde Leia också! Ett par timmar senare såg jag henne äta av torrfodret också, utan att det var uppblött.
Jättekul att se dem utvecklas!! Elsa har jag dock inte sett äta av maten, men det kommer hon säkert att göra inom de närmsta dagarna.
Leker ordentligt gör de båda två nu, springer efter bollar.
Väntar nu på att de ska göra sina behov själva så man kan lära dem lådan.

Snart semester då ska jag en massa kisar få hi hi!
Varma sommar nätter katter försvinner mohaaa!
Söta små ulltåttar.
Konstigt elsa inte äter mat den kraken tror väll allt smakar som katt sanden hi hi!

Gärna Catfoot vi tar dessa sen malikas o vi får inte glömma Herr Grås o alla hos emma hi hi!
Liinah, tycker inte du ska ta både tatuering och chip. Låt i så fall den som köper henne göra nr 2. Tatuering räcker gott. Spara på slantarna. OCh vad gällde könsbestämning, så tyckte jag de så likakdana ut båda två… Så vi väntar med spänning tills du har lite mer ålder att komma med
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Fast frågan är om det inte blir så att hon stannar permanent,
omöjligt att säga i nuläget. Jag är ju kär i kattstackarn! Och tänkte att om hon ändå ska sövas ner så är det lika bra att ha allting gjort på en och samma gång. Ska klura lite på det där!
Jo, men du behöver ju inte ha bägge. Lite överkurs.

Angående lådan…
Till mig sade man att kattungarna börjar bajsa och kissa själva när de börjar äta fast föda, och det stämde bra här hos mig. Dessutom behövde jag inte lära dem alls att gå på lådan, de kunde det redan och hur förstår inte jag, men jag har inte behövt blanda mig i det där alls! 
När det gäller tatuering och chip… De kan väl chippas utan narkos? Så då kan chip ordnas vid ett senare tillfälle i så fall, för det behöver man inte narkos till.
Här hos mig äter alla ungarna numera mjukmat, nötfärs, tonfisk eller annat gott 2 ggr om dagen. Katla har hela tiden varit lite svårare att få att äta, så henne har jag fått stoppa mat i munnen på först och DÅ har hon börjat äta. Så om Elsa fortsätter att rata maten, testa att ge henne lite, lite i munnen först. Jag fick göra det med killarna också de första gångerna och vilken fart det blev på dem, alla skulle hugga mig i fingrarna för de ville ha mer! 

Tycker det är en bra ide att både chipa o öron märka då öronmärknigen i bland kan vara svår läst.
För o chippa behöver inte katten vara sövd det kan man göra i samband med ex vacinering.
Så öron märk medan katten är sövd chippa senare är mitt tipps.
Ja, jag vet väl att man chippar utan att söva…
Det jag menar är att jag inte vill stressa en skygg katt bara för att chippa senare, när jag likaväl kan göra detta i samband med allt det andra. Har svårt att se Sessan bli chippad utan att sövas dessutom.
Katterna här hemma är chippade men jag kommer öronmärka dem också då jag hört så knäppa saker från katthem (nämner inte vid namn) och jag ser ingen anledning till varför man INTE dubbelmärker dem, det är ju en extra försäkring. Jag är väldigt mån om mina katter och anser inte att det är överkurs.. Betalar gärna den extra avgiften för att känna mig tryggare!
Jag tänker också framåt i tiden, år från nu, när/om Sessans tatuering blir suddig och hon mot förmodan skulle rymma från mig eller någon annan ägare. Då hoppas jag givetvis att polis/veterinär kollar upp ett eventuellt chip.
Det var bra att veta det där om lådan! Kanske att Leia blir först ut att göra debut då! 
Ska försöka peta i Elsa lite mat under morgondagen och hoppas att hon nappar!

Sen är det ju inte säkert att alla kattungar äter allt som bjuds. Här har uppblött torrfoder ratats totalt av alla ungarna, bara mamma Malika som tyckte det var mums (haha). Katla är inte jätteförtjust i vanlig blötmat, men AD-blötmat och RC babycat mjukmat är JÄTTEGOTT tycker de alla. Tonfisk likaså. Nötfärs gillar inte inte Katla alls heller, medan killarna glatt glufsar i sig det.
Så om Elsa fortsätter rata maten, testa något annat. Själv har jag problem att få dessa att lapa i sig vatten, så jag tänkte testa med något annat…
Är det okej att ge Whiskas kattmjölk till 5 veckor gamla kattungar, eller är det bättre med något annat? Kan man ge dem gräddfil? Någon som vet?
Psssst… Elsa äter torrisarna med stor aptit nu. Och jag behövde inte göra något.. 
Ingen aning om huruvida kattmjölken funkar för småttingar..
Här händer saker varje dag.
Matvrak är de båda och äter allt som serveras, rumsrena är de också.
De blir mer sociala för var dag som går och idag vågade Leia leka med mina händer. Leia är försiktigare av sig än Elsa när det kommer till att kela och vara med människor, men är väldigt framåt och busar med allt. Elsa är nästan tvärtom, gillar att mysa och sov i min famn ikväll, somnar utan problem bredvid oss annars.
De får gå ut i lägenheten nu, sålänge vi finns hemma. Vid obevakade tillfällen och under nätterna får alla tre vara inne i köket, mest för att jag inte litar på mina egna katter. En utav dem har börjat bli så tjurig och elak mot Sessan men jag tror det bara handlar om rangordningen. Jag hoppas det!
Vi har det mycket varmt i lägenheten här hos oss (vem har inte det…) och jag gör allt jag kan för att kyla ner den. Nedrullade persienner, öppna fönster/balkong (säkrade såklart) dag som natt, fläktar som går på högvarv. Nu ikväll försökte jag kyla köket med hjälp av att öppna frysen.. Man får se till att alla missar får i sig vätska!
Tråkigt nog är jag nästan övertygad om att Elsa har navelbråck, och jag tror det klassas som ganska stort. Får se vid vaccinationen om vi ska göra något åt det snarast eller om det kan vänta till kastrering. Givetvis kopplar jag ihop navelbråcket med avnavlingen som jag fick göra på henne, undrar om hon ändå hade fått det om Sessan själv avnavlade.. 
**Jag har 2 frågor, eller snarare undringar:
**Sessan har med all sannolikhet börjat löpa. Då funderar jag på två saker… Är det OK att låta henne göra detta tills kastreringen i augusti? P-piller är väl inte så jättebra med tanke på att ungarna fortfarande diar? Väldigt lite dock, men visst diar de.
Och är det så att löpande kattmammor "struntar" i ungarna under perioden?
Visst är allt mycket roligare med bilder… Men tyvärr har jag inga närbilder på dem, ska fota dem i helgen hade jag tänkt!
Du kan gott ge henne ppiller, det är ingenfara
Så fina de är kissarna och så "stora" de har blivit! Det går snabbt nu Lina!
Kram
Åh så söta 

Hur är det med mamma Sessan…lika skygg än…låter hon er hållas med ungarna?
helt udnerbara bebisar, och mammakatt är så vacker
Maggan47
Mamma Sessan är helt underbart fin, men hon har en del tovor och pälsen står rakt upp på ett särskilt ställe på ryggen, ser ut som om hon fått en elektrisk stöt ibland. 
Hon har blivit jättesocial de senaste dagarna och förmodligen beror det på att hon löper. Ungarna skyddar hon inte alls mycket längre, men så som de klänger så förstår jag att hon vill bort från dem emellanåt.
Försökte få in henne i köket alldeles nyss men dit vill hon inte! Det blev racing i vardagsrummet och plötsligt hoppade hon upp i soffan och över min sambo som låg där, ja vi skrattade gott kan jag säga! Aldrig har hon varit så nära oss som hon är nu.
Tyvärr har jag en katt här hemma som inte alls tycker om henne och det bekymrar mig lite…
Visst önskar jag att jag kunde få gosa in mig i hennes päls, och jag försöker röra vid henne så ofta jag kan men ikväll slutade det med rejäla rivmärken. Men skam den som ger sig. 

åhhh vilken fin bild på hela familjen! Tanken slog mej nyss, att det kanske är bra om hon har en löpperiod eftersom dom brukar bli extra keliga då..kanske blir hon lite, lite lugnare under löpperioden..och vågar lite mer..så hon får lite hjälp på traven att förstå att ni tvåbenta inte är farliga..!