Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbilder-filmklipp
Läst 1578 ggr
Tiana
0

Fam Grå - Bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick låna pappas kamera idag, så här kommer lite bilder på familjen. Först ut är Herkules - pappa upp i dagen!

Tiana
0

Sen har vi lilla Lisen i lektagen

Tiana
0

Pappa Grå i närbild

Tiana
0

Mamma Esme

mymlanbus
0

Men så fina de är… och pappan, han är ju allra ljuvligast Kyss

huskatt08
0

Åh Lilla  mini Grå Kyss

Så söt.

(Tyvärr ser jag inte andra bilden, ibland blir det bara ett svart streck mitt över bilden.)

Tiana
0

Poseidon behöver lära sig lite bordsskick Flört

Tiana
0

Och så hela familjen! Trodde aldrig detta skulle hända!

Hmm, bilden ställde sig på högkant. Sorry…

Puma77
0

Ser att kattsandskartongen verkligen är kul;)

Esme påminner verkligen om min Thindra.

//Pia

huskatt08
0

Åh..så fint med familje porträttet.Kyss

monsi
0

Suck! Vill ha Tortyr fy jag varna i varje fall redan från början i min tråd grr.

Så underbara bra vill ha, främst då herr Grå o de två mini grå hi hi!

Vilka vackra Ögon mamma Esme har eldi svart natt, mums!

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Tiana
0

På den bilder ser Esme verkligen ut som en panter. Andra bilder jag tog ser hon lite mer tam ut på Skrattande

MariannE11
0

är Herkules intresserad av att bygga en kattlåda?….*spionerar på vad han sitter på*…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

TereseE
0

Går allt bra med familjen så de sköter lådan och allt? Visst skulle pappakatt kastreras igår också? De är så fina så! Glad

Alexej
0

Skrattande

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Simson
0

Oj! Så vackra!! Puss på hela familjen!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Naquita
0

Kan jag låna bilderna till deras sida på www.kks.nu ?

jättesöta de är:)

destiny
0

Så jättesöta de är. Kyss

Tiana
0

Ja visst är de härliga!

Naquita: Det är bara att ta bilderna, så bra att de kan komma till nytta. Jag har några fler om du vill ha att välja på. Har en ev intressent till en av bröderna blåvit - de skulle bara prata med sin nuvarande katt som behöver en kompis Skrattande

monsi
0

Grrr mina blå mina grrrrSkrikandes Vill Haaaaaaaaa Skrikandes

Snyft!Gråter

Får krypa upp i soffan o gosa lite med vovvarna så kanske det käns bättre.

Någon som vet hur man får en schäfer att sluta flämta utom att flytta till en iglo?

Så nå känns det bättre Kul liten kanske få ett hem med anna kise.

Oj! Det var svårt att skriva men menar det.

Märks inte att jag älskar blå katter va?Oskyldig

Tiana
0

hihi monsi… Har en viss aning om det Flört

Tiana
0

Men inte är de nyfikna i alla fall! Har idag öppnar köksdörren till dem så att de kan komma ut och forska i resten av lägenheten, men inte… De ligger och sover på sina vanliga ställen Skrattande

Naquita
0

tack, ja maila gärna bilderna:))

Gärna fler bilder på föräldrarna med:D

monsi
0

Naquita när du sätter in bilderna på lilla Esme ta då den där man verkligen ser hennes underbara ögon.

Hon har vackra ögon men på den bilden serman dom verkligen.

Vilka små tråk månsar som inte vill ut o kolla läget, men det vill de snart o då kommer ni få fullt upp hi hi!

Katt i gardinerna, liten i bokhyllan mm myycket bus blir det.

Håller på med bild bombning på sambon o föreslår samtidigt lite olika medeciner o ev syrgas tub.

Går trögt men vem vet han kan forfarande överaska  mig efter så många år, han är bra på det här med överasknigar av det posetiva slaget.

kattassen
0

#23 Vi hade också problem med allergiska familjemedlemmar när vi fick "katt på halsen". Vår första hittekattshona fick flytta in och det gick märkligt nog bra. Många andra katter hade gossarna (man och son) nyst och kliat sig i ögonen efter. Men Jenny funkade! När hon blev överkörd ville vi prova igen och skaffade 2 bäbisar 9 veckor. De reagerade lite med klåda i ögonen men efter några veckor hade de blivit "immuna" tror vi. Nu fungerar våra katter bra men de kan reagera när de klappar andra katter i synnerhet maken. Sonen är helt "hypersensibiliserad".

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

monsi
0

# 24 Vi har haft 3 st katter samtidigt o det fungerade hyfsat med dem lite röda ögon mm om de var i ansiktet.

Han blev o blir dålig hos andra med katt även om de bara har en.

Vill inte testa o ha katt fal han blir sämmre o kanske till slut blir alergisk mot de andra djuren.

Kommer ett djur till oss så stanar det hos oss tills det blir gammalt o sommnar in av ålder eller sjukdom.

Vet inte om jag vill bli särbo efter så många år om sambo.

Överlämmnar derför katt beslutet till honnom för det är han som riskerar att bli dålig o får flytta.

Djuren välljer inte oss vi väljer djuren.

Men jag hoppas han vill ha katt igen vi saknar båda två våra kisar.

kattassen
0

#25 Kanske kan prova och vara stödhem med reservation för ev. omplacering efter en månads prövning?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Tiana
0

Hade precis mina två bröder på besök för att en titt på mina små :) Vet inte om katterna kände på sig det, men de gick på lådan 10 minuter innan de kom. Lukten var ganska så stark!

Den enda som blev rädd var Esmeralda, som fräste och morrade. Ungarna fick vi dock hantera som vi ville, men kom vi för nära fröken så lät hon. Det blev en snabbvisit då ena brorsan är allergisk.

Nu efteråt är Esme världens snällaste lilla kise. Jag fick klappa henne nyss på fönsterbrädan utan att hon drog sig undan alls, och inte fräste hon heller! Hon blundade till och med! Det kan nog bli en tamis av henne till slut. :)

monsi
0

#26 Fäster mig direkt. Vet också hur svårt det är att hitta hem till dem en månad brukar oftast inte räcka, kolla fallet mimmi som förvisso ett skräck exempel lite elakt utryckt, har varit många turer där pga sjukdom mm.

Man vill hjälpa  men synd om kisse att behöva flytta rundor, det är ju inte heller bra att flytta runt hela tiden. För katternas skull vill jag inte vara stöd hem om de måste flytta efter ex två veckor o precis har kommit in i våra rutiner.

Fråga Destiny hur många frågor hon fick o vilket förhör som på gick innan jag lämnade mina Eslövs kisar till henne o de hade jag inte ens haft hemma. De fick det jätte bra hos henne o de nya hemmen, så jag ångrar inte att jag lämmnade dem där, tog tid innan vi hittade henne o då var det vinter allså inte hög sesong.

Får helt änkelt vänta till vi kan köpa vårt hus med stall sen fylla stallet med behövade kisar.

Hoppas Det finns en Herr Grå till mig med då.

För en kise som ser ut som honnom o är så cool är min dröm kat,

Får jag en Herr Grå så gör det inget om de andra 10 är skyggisar jag alldrig får se eller klappa.

Tiana
0

Och familjen den växer… I gram mätt alltså. Nu när de varit hos mig i en vecka vägde jag dem igår och visst har de blivit större! De borde vara runt 5 veckor nu, och störst var Poseidon med sina 510g. Bröderna kom inte långt efter Skrattande.

Minst var töserna - Isolde 403g och Lisen 449g. Och vilka matvrak de är sen!

Tiana
0

Tristan och Isolde trötta efter buset

monsi
0

Snuttisar såna gose troll vill bara pussa o pussa o klia dem på lilla magenKyss

anebit
0

Pussgurkstråd!  Kyss

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Tiana
0

Ja, var gör man när dessa fototillfällen kommer titt som tätt Glad. Idag låg alla fem små i en hög på samma plats!

Mamma Esme har nu börjat förstå sambandet matte = mat. Hon fräser knappt längre och igår låg hon utsträckt på köksbordet (där ungarna inte kommer upp ännu - hennes viloplats) och lät mig klappa henne längs hela kroppen och läääänge! Så som hon äter börjar hon bli en liten tjockis. Bara hon inte har fler bebbar i magen! Den får jag ju inte känna på än Flört.

Alla äter som hästar, utom Herr Grå som bara äter när jag inte finns i rummet. Han litar inte riktigt på mig än.

monsi
0

Självklart han inte litar på dig han väntar på mig hi hi!Glad

Kul du kan klappa mamma Esme snart är hon nog en liten gose kise.

Pussa mina små snuttisar från migKyss

huskatt08
0

Åh.så roligt att du fått tillåtelse att klappa Esme Skrattande

Ja…dessa äldre herrar…det tar ju lite längre tid för dom att förstå sitt eget bästa Cool

Tiana
0

Mamma tjockis vilar. Hon ser verkligen inte ut som den lille kise som hittades längre Kyss

Tiana
0

Hon hamnade visst lite på sniskan Förvånad

Tiana
0

Nu börjar mina små vara i den åldern att de snart är tingade allihop. Försökte tala med en av dem igår om vad som sker, men han var bara intresserad av falukorven i min hand.

Nåja, bättre det än inget ;)

Skämt åsido så är jag glad för alla som visar intresse. Det kommer nog kännas tomt den dag då alla är på väg ut i världen.

MariannE11
0

det finns säkert en o annan till som du kan ta hand om….tråkigt att det aldrig ska ta slut….du kan känna glädje för att dom får bra hem….jag känner lite press på att mina skygga 8 veckors kattungar måste tämjas snart….

Tiana
0

Så kände jag lite med - hur i all världen ska jag hinna? Men på bara ett par dagar har de nu ändrat sig och jag får numera klappa 3 av 5 utan fräs!

Dessutom är det ikväll 5-0 till matte och maskmedlet. Jag vann!!!

MariannE11
0

jag har tagit steg 1 med mina…kan satsa mer tid nu när min sjuka kisse vilar på gröna ängarna….såklart dom gillar mej….för jag gillar ju dom….Kyss

maskmedel ja… föranleder till ny fråga…..

Tiana
0

Ja, jag har ju fått lite nya medlemmar till familjen, men inte har jag glömt dessa inte. Har börjat komma lite närmare till Herr Grå, hans stora svaghet verkar vara falukorv. Den glufsar han gärna i sig när jag är i rummet.

Och så tycker han om att bli borstad! Han spänner sig när jag klappar med handen, men när jag provade med borsten slappnar han av efter några drag och till och med blundar! Förvånad

Vilken glädje!!

På bilden en av de små grå, vet inte om det är Tristan eller Isolde…

Simson
0

Härliga farbror Grå!! Självklart skall du ordna frisyren på han! Den har ju blivit lidande under åren ute…

Det är verkligen skillnad på vilken borste man använder. När jag använder gummikardan med de små nabbarna njuter Atos så han dregglar. Skrattande

monsi
0

Lille herr grå mysigt att bli borstad, händer kan ju ta tag i en ju lite äckliga, borste mjuk o snäll.

Pussa liten grå från migKyss

Tiana
0

# 43 Frisyren fäller mycket för tillfället!! Hans päls är riktigt, riktigt tjock.

#44 Vågar npg inte pussa honom än, han biter nog näsan av mig då. Men jag kan borsta honom lite extra länge nästa gång!

Tog den här bilden precis, han njuter av att ha köket för sig själv, familjen har bänkat sig under mig i soffan…

monsi
0

Han ser ut att njuta den vackre kungen,.

Borsta honnom lite extra från migKyss

Menade du skulle pussa bäbis grå, stora Grå väntar på mig ha ha!Tungan ute

Bäbisarna Grå ska pusssas o gosas med en gång om dagen från mig.

Kanske men bra kanske ska få gosa med grå bäbisar i morgon, ruchan( fel stavat) blue bäbisar slurp längtar till imorgon.

Undra om jag ska packa med näsdukar, ne kanske klar att inte dränka dem i pussar o drägel hi hi!

Tiana
0

Ah! Det står faktist liten grå! Det missade jag. Dem vågar jag pussa!!!

Tiana
0

Idag är det en månad kvar till ungarna är klara att flytta hemifrån. Tiden går alldeles för snabbt!! Förvånad

Av familjen Grå är det tre ungar som är tingade, det är bara lilla Lisen och Poseidon som inte har framtiden klar för sig än.

monsi
0

Å! Vill haa liten grå snyftGråter

Men de får säkert bra hem de två också vem kan motstå sånna små gos bollar, svar ingen.

Simson
0

#45 Oj vad det syns tydligt att Farbror Grå mår BRA!! Vilken mysbild av han! Underbart att se utvecklingen!!!

Tack Tiana för allt gott du gör!! Tack för att du fortsätter lägga ut foton så vi kan följa lilla familjen! Puss på alla tvåbenta och fyrbenta! Kyss