Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketthuskatten
Läst 3761 ggr
PeterLi
0

ingen svans

hur är det med katter utan svans , kan dom födas utan svans ? hitta en annons på blocket i söderhamn där det säljs kattungar utan svans men även med svans ?

lite fundersam bara

sagodjuret
0

har för mig att det finns någon kattras utan svans.. men i vilket fall borde ju kattungar kunna födas utan svans på samma sätt som alla djur kan födas utan vissa kroppsdelar.. som en missbildning typ alltså..

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Manx katter kan både sakna svans men även ha en kort svans

PeterLi
0

fader var okänd iaf

Debattia
0

Manx-anlaget ,effekten av genen som orsakar svanslöshet.Är besläktad med mänsklig spinda bifida,ett tillstånd som kan vara ärftligt inom en familj.

Läser jag ur min bok .

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Hawknestgrove
0

ja det finns ju sk rasrena manxkatter, men är fadern okänd, så är det ju huskatter ändå.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Marga
0

På Stockholms Katthem har vi haft flera katter födda utan svans som fångats in på Tranholmen. En finns där fortfarande : Tassis. Dom är jättefina, Tassis syster Ilma Sue som nyligen fått ett hem är en otroligt söt och fin katt trots att hon saknar svans.

Orsaken är okänd så  vitt jag vet: http://www.katthemmet.nu/info/katt.php?cat_id=5654

Debattia
0

Behövs inte svansen för balansen  och för deras signaler till andra katter?

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

majvi
0

En av mina katter har en svans på c:a 1 dm och den är lite bucklig också.Men det är inga problem att kommunicera med de andra katterna.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

maggan47
0

katter klarar sig utmärkt utan svans, i mitt bostadsområde har vi en katt som fått amputera hela svansen, och inga problem för honom med balans eller signaler till andra katter, är ju som blinda och döva katter, klarar sig ju också bra med andra sinnen

Maggan47