2 kattpojkar
2 gosiga kattbröder en röd och en svart ,som är mycket kärvänliga mot alla , ca 4 år gamla, behöver ett nytt hem pg av att deras älskade matte snart kommer att gå bort,,,.matte hämtade dessa gosiga killar på ett katthem för ca 3år sen. jag skulle gärna ta dom men min lille tjej vill vara ensam tjej och matte vill att dom gärna ska få komma ut ibland, men nu bor dom i lägenhet ,så.det viktigaste är att dom kommer till ett hem som ger dom mycket ömhet,vill du ta hand om dessa gull ponkar så ….skicka ett meddelande till siberlina

Putt
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Åh Siberlina, du är för snäll! Men vet du vad du även ska göra? Du ska ta kontakt med katthemmet där de kommer ifrån och tala om situationen där med. ÄR de seriösa, så vill de ta tillbaka sina kissar. Sätt även ut en annons på Blocket, det kostar inte så mycket….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

jag tror inte killarna vill till baks tillkatthemmet, när jag kom till deras tillfäliga hem ,så kom den svarta killen fram och började prata med mig och jag förstod direkt att det var allvarligt med matte. sen låg han i mitt knä en bra stund och kura ihop sig och jag kliade honom , dom här bröderna är verkligen speciella , det är inget jag säger , det är bara så , det gör ont i mitt hjärta nu,,,,menjag tror att min ullis inte kommer vara snäll mot dom..
Oj, nä, men då kommer vi till det svåra valet….. Om de inte kan vara hos dig, vad finns det då för alternativ? OCh katthemmet om det är något av de bra i Stockholm, de gör ju allt för att deras kissar ska få det bra. Alternativet är ju katthimlen och det är ju INTE bra….
Jag vet ju inte vilket katthem det rör sig om, men vill bara informera om att på Stockholms Katthem skriver man på ett avtal om att man inte får omplacera katter utan att först kontakta katthemmet. Allt hem är ju godkända av katthemmet och därför vill man ju veta att katterna får det bra även i framtiden. Jag vet inte om andra katthem har samma avtal.
Om det är Stockholms katthem (där jag jobbar som volontär) hoppas jag att du/ägaren kontaktar katthemmet om omplacering blir nödvändig. Vi brukar relativt snabbt hitta bra nya hem till katter som kommer tillbaka av olika, ibland tragiska, skäl. (mina katter var på katthemmet två vändor innan dom kom till mig)

nej det är ej stockolms katthem , men jag ska prata med mannen som jobbar på det katthemmet , jag ska verkligen gör allt för att dessa pojkar ska få ett nytt hem,,,,anledningen till att jag egentligen inte vill att dom ska dit igen är att det är så rörigt där . alla katter springer ´runt hur som helst ,, ,, och slåss om mat mm,nu har katterna haft det så himla bra i några år , dom kom verkligen till ett slott oc´h blev så omhuldade av sin nya matte och nu har hon inte lång tid kvar li livet ,det är så sorgligt,,,,
jag fick reda på detta idag , så nu kommer jag göra allt,, och kanske det finns någon här , som vill ta hand om 2 jätte gosiga snälla pojkar
Ja prata med katthemmet. Och även med andra katthem i Stockholm och hänvisa in hit. För även ett rörigt katthem är ju bättre än avlivning eller att de bara släpps ut. Ägaren har inga släktingar?

jo hon har det ,men som jag förstår ingen som kan ta dom,…
dom är så fina ,men som sagt ,jag ska gör allt för dessa killar,
Med den beskrivningen så kan jag gissa vilket katthem det rör sig om och då förstår jag också dina tankar.
Bra att du vill hjälpa kissarna och jag hoppas du hitttar bra hem till dem.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hoppas att det hittas en lösning, dubbel tragik när matte ska gå bort och hennes kissar svävar i ovisshet,,, Bra att du hjälper dem Siberlina,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

jag ska försöka med allt ….jag ska sätta in bilder på pojkarna snart
OJ! JA stackars kissar! Men är det katthemmet värre än döden? Eller är de ansvarslösa och vill inte ta sina egna tillbaka?

han som jobbar där är en eldsjäl ,underbar ,men ochså underbart slarvig,,,,,,,
Ja hjärtat är det viktigaste, Siberlina!

Vilka fina killar!
Man kan ju kontakta andra katthem och fråga om man kan få ställa katterna i kö för omplacering. I mån av plats kanske det går i en sån här jobbig situation. Det kostar en slant i så fall men det kanske ägaren tycker det är värt.
ja , Marga säger ju en sak, som ligger i mitt bakhuvud.

jag ska göra det.jag ska försöka med allt som går ,för dessa gullpojkar

Förstår du vill göra allt jätte söta pojkar hoppas de får bra hem tillsamans
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
ja, finns det något annat katthem som tar indem mot en avgift, så kan jag vara med och stötta.
Putt
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Putt för pojkarna!

#27 Härligt att höra, hoppas de trivs ihop! 

Men det var ju en underbar lösning för kissarna! 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Åh så got att höra. MEn jag känner på mig att du kommer att hålla kollen. Du är ju mån om kissarna….
Kram på dig!
Gunilla

ja det är jätte skönt , och jag kommer att hålla kollen på dessa gullponkar,men dom har haft det så otroligt bra hos kvinnan , så man kan hoppas att barnbarnet är lik sin mormor på det viset…..kram på er

för några veckor när jag var på det tillfälliga hemmet och hälsade på, så visste jag inte hur allvarligt det va med matten , men jag förstod direkt när den svarta katten försökte prata med mig och sen låg och kurade ihop sig i mitt knä….
Oj… cancer? då kan det gå väldigt snabbt.

ja sjukdomen har gått för långt , så nu fins det inte så mycket att göra, det är så sorgligt…
Gräslig sjukdom… min mamma gick hastigt bort i cancer för några år sedan. Vad skönt att katterna fått ett nytt hem, det är säkert en lättnad för ägaren att veta att dom får ett nytt hem inom familjen.
Puttar !
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Men åhhh..jag blir alldeles förtvivlad när jag läser detta..stackars, stackars kvinna som har fått ett sådant besked…önskar av hela mitt hjärta att hon får veta att ett nytt hem har hittats till hennes ögonstenar innan hon lämnar jordelivet..

jo hon har fått reda på att katterna är hos hennes barn barn ,och hon är visst lika snäll som matten, för 2 år sen var vi ute och plockade blåbär..

Vad gott att höra att de fina kattpojkarna kommer att få det bra även i fortsättningen.
De ser verkligen ut att vara riktigt goa och fina kissemissar och skönt att den stackars kvinnan fått veta att att de får det bra. Det var en riktigt hjärtknipande historia det här.
skönt att höra!

katternas matte dog inatt….men hon hann få reda på att katterna fått ett nytt hem hos barnbarnet….

Det var säkert därför hon kunde somna in i lugn och ro i förvissning att katterna hade fått det bra.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Åh så sorgligt…..MEn så bra att kissarna fick en god plats!

hon hämtade katterna på ett katthem för några år sen ,och dom fick det så otroligt bra hos henne,,,och dom blev så välmående hos henne, dom blev lite runda sista tiden ,men hon ville väl att dom skulle måbra när inte matte jorde det längre…
ja du följer väl upp dem du med nu?

ja skälvklart kommer jag att ha koll på dessa gullponkar

menjag kommer alldrig glömma när den svarta katten började prata med mig när jag kom dit och la sig och kura ihop sig i mitt knä ,då förstod jag att matte inte hade långt kvar att leva , då var jag nästan på väg att börja gråta,,,det var så gripande och tydligt