Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1225 ggr
siberlina
0

2 kattpojkar

2  gosiga  kattbröder  en röd   och en svart   ,som är  mycket     kärvänliga   mot alla , ca 4 år gamla, behöver ett   nytt  hem  pg av  att  deras   älskade  matte   snart   kommer att   gå  bort,,,.matte   hämtade dessa  gosiga  killar   på ett  katthem  för  ca  3år sen. jag skulle gärna ta    dom  men    min  lille   tjej   vill  vara ensam   tjej     och matte   vill  att   dom   gärna   ska   få komma  ut ibland, men nu  bor dom  i lägenhet   ,så.det  viktigaste är att    dom kommer   till ett  hem  som ger dom  mycket      ömhet,vill  du ta hand om dessa   gull  ponkar   så   ….skicka ett meddelande   till  siberlina

monsi
0

Putt

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Hawknestgrove
0

Åh Siberlina, du är för snäll! Men vet du vad du även ska göra? Du ska ta kontakt med katthemmet där de kommer ifrån och tala om situationen där med. ÄR de seriösa, så vill de ta tillbaka sina kissar. Sätt även ut en annons på Blocket, det kostar inte så mycket….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

siberlina
0

jag tror   inte killarna  vill till baks    tillkatthemmet, när jag  kom till deras tillfäliga hem  ,så   kom den svarta  killen fram och började prata  med mig  och jag  förstod  direkt att det var  allvarligt  med  matte. sen låg han    i mitt  knä en bra stund    och kura ihop sig och  jag    kliade  honom , dom här   bröderna  är verkligen  speciella , det är inget jag säger , det är   bara  så , det  gör ont   i  mitt   hjärta nu,,,,menjag tror  att  min ullis    inte kommer   vara snäll  mot  dom..

Hawknestgrove
0

Oj, nä, men  då kommer vi till det svåra valet….. Om de inte kan vara hos dig, vad finns det då för alternativ? OCh katthemmet om det är något av de bra i Stockholm, de gör ju allt för att deras kissar ska få det bra. Alternativet är ju katthimlen och det är  ju INTE bra….

Marga
0

Jag vet ju inte vilket katthem det rör sig om, men vill bara informera om att på Stockholms Katthem skriver man på ett avtal om att man inte får omplacera katter utan att först kontakta katthemmet. Allt hem är ju godkända av katthemmet och därför vill man ju veta att katterna får det bra även i framtiden. Jag vet inte om andra katthem har samma avtal.

Om det är Stockholms katthem (där jag jobbar som volontär) hoppas jag att du/ägaren kontaktar katthemmet om omplacering blir nödvändig. Vi brukar relativt snabbt hitta bra nya hem till katter som kommer tillbaka av olika, ibland tragiska, skäl. (mina katter var på katthemmet två vändor innan dom kom till mig)

siberlina
0

nej   det är  ej  stockolms katthem , men jag ska   prata  med   mannen    som     jobbar  på det katthemmet , jag ska  verkligen gör   allt  för att  dessa    pojkar ska  få ett  nytt  hem,,,,anledningen till att   jag  egentligen inte  vill att  dom ska   dit igen   är  att  det är  så  rörigt  där . alla  katter    springer   ´runt  hur  som helst ,,  ,,  och  slåss  om mat   mm,nu har   katterna  haft det  så   himla  bra   i  några år  , dom kom verkligen  till ett  slott   oc´h blev så  omhuldade  av sin  nya  matte   och  nu har hon inte lång tid  kvar  li livet   ,det  är  så sorgligt,,,,Gråterjag  fick  reda    på detta  idag  , så    nu   kommer jag göra   allt,,   och kanske   det finns någon här   , som vill  ta hand om 2   jätte   gosiga    snälla   pojkar

Hawknestgrove
0

Ja prata med katthemmet. Och även med andra katthem i Stockholm och hänvisa in hit. För även ett rörigt katthem är ju bättre än avlivning eller att de bara släpps ut.  Ägaren har inga släktingar?

siberlina
0

jo  hon har det  ,men som jag förstår    ingen som kan ta  dom,…

dom är så   fina ,men som sagt     ,jag ska gör allt   för dessa killar,

emjon
0

Med den beskrivningen så kan jag gissa vilket katthem det rör sig om och då förstår jag också dina tankar.

Bra att du vill hjälpa kissarna och jag hoppas du hitttar bra hem till dem.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

martdat
0

Hoppas att det hittas en lösning, dubbel tragik när matte ska gå bort och hennes kissar svävar i ovisshet,,, Bra att du hjälper dem Siberlina,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

siberlina
0

jag ska försöka  med allt ….jag ska   sätta in bilder på  pojkarna  snart

Hawknestgrove
0

OJ! JA stackars kissar! Men är det katthemmet värre än döden? Eller är de ansvarslösa och vill inte ta sina egna tillbaka?

siberlina
0

han som   jobbar   där  är en  eldsjäl ,underbar ,men ochså underbart   slarvig,,,,,,,

Hawknestgrove
0

Ja hjärtat är det viktigaste, Siberlina!

siberlina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bilder

siberlina
0

den första  bilden va   philip och det här är  sotis

siberlina
0

philip

siberlina
0

båda

siberlina
0

båda  är  otroligt   gulliga, philip  kan sträcka  fram tassen,jag tror   dom är lite deppiga  nu för att matte  är sjuk, det är nog  därför  dom ser lite lessna ut  på bilderna

Marga
0

Vilka fina killar!

Man kan ju kontakta andra katthem och fråga om man kan få ställa katterna i kö för omplacering. I mån av plats kanske det går i en sån här jobbig situation. Det kostar en slant i så fall men det kanske ägaren tycker det är värt.

Hawknestgrove
0

ja , Marga säger ju en sak, som ligger i mitt bakhuvud.

siberlina
0

jag ska göra det.jag ska försöka  med allt som går  ,för dessa  gullpojkar

monsi
0

Förstår du vill göra allt jätte söta pojkar hoppas de får bra hem tillsamans

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Hawknestgrove
0

ja, finns det något annat katthem som tar indem mot en avgift, så kan jag vara med och stötta.

Alexej
0

Putt

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Putt för pojkarna!

siberlina
0

nu har grabbarna   fått  ett nytt  hem ,dom ska   flytta hem till    kvinnans   barn barn,,,,jag hoppas dom får det bra där

TereseE
0

#27 Härligt att höra, hoppas de trivs ihop! Glad

anebit
0

Men det var ju en underbar lösning för kissarna! Glad

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

Åh så got att höra. MEn jag känner på mig att du kommer att hålla kollen. Du är ju mån om kissarna….

Kram på dig!

Gunilla

siberlina
0

ja   det är  jätte skönt  , och jag kommer att   hålla  kollen   på dessa    gullponkar,men  dom har haft det så   otroligt bra hos kvinnan   , så   man  kan   hoppas   att barnbarnet    är lik sin   mormor  på  det  viset…..kram    på er

siberlina
0

för   några  veckor   när jag var  på det tillfälliga hemmet   och hälsade på, så visste jag  inte hur allvarligt    det va  med matten , men    jag förstod  direkt   när den  svarta  katten  försökte    prata   med mig    och sen  låg  och  kurade ihop   sig i  mitt knä….

Hawknestgrove
0

Oj… cancer? då kan det gå väldigt snabbt.

siberlina
0

ja   sjukdomen har  gått  för  långt  , så  nu fins det inte    så  mycket att göra,   det är så sorgligt…

Marga
0

Gräslig sjukdom… min mamma gick hastigt bort i cancer för några år sedan. Vad skönt att katterna fått ett nytt hem, det är säkert en lättnad för ägaren att veta att dom får ett nytt hem inom familjen.

Debattia
0

Puttar !

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Sidentass
0

Men åhhh..jag blir alldeles förtvivlad när jag läser detta..stackars, stackars kvinna som har fått ett sådant besked…önskar av hela mitt hjärta att hon får veta att ett nytt hem har hittats till hennes ögonstenar innan hon lämnar jordelivet..

siberlina
0

jo   hon har fått reda på att  katterna   är hos   hennes  barn barn  ,och hon är   visst  lika     snäll  som    matten,  för 2 år sen    var vi ute   och  plockade blåbär..

buster65
0

Vad gott att höra att de fina kattpojkarna kommer att få det bra även i fortsättningen.

De ser verkligen ut att vara riktigt goa och fina kissemissar och skönt att den stackars kvinnan fått veta att att de får det bra. Det var en riktigt hjärtknipande historia det här.

Hawknestgrove
0

skönt att höra!

siberlina
0

katternas  matte  dog inatt….men hon   hann  få reda på att katterna  fått ett nytt hem hos barnbarnet….

anebit
0

Det var säkert därför hon kunde somna in i lugn och ro i förvissning att katterna hade fått det bra.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

Åh så sorgligt…..MEn så bra att kissarna fick en god plats!

siberlina
0

hon   hämtade katterna på ett katthem  för  några år  sen   ,och dom  fick det   så    otroligt bra hos henne,,,och dom   blev  så välmående  hos  henne, dom blev  lite  runda   sista   tiden   ,men hon   ville  väl  att dom skulle  måbra  när inte  matte  jorde det  längre…

Hawknestgrove
0

ja du följer väl upp dem du med nu?

siberlina
0

ja  skälvklart   kommer  jag att   ha  koll   på dessa  gullponkar

siberlina
0

menjag kommer  alldrig glömma   när den svarta  katten   började  prata  med mig  när jag kom dit    och la  sig   och  kura ihop sig i  mitt  knä    ,då förstod   jag att matte inte hade  långt   kvar  att  leva  , då var jag    nästan  på  väg att  börja gråta,,,det var   så gripande och tydligt