Ang djurförbud
Har jag någon som helst rättigheter på min sida att behålla denna lilla kattunge jag tagit emot?
Jag är rädd att den som hade denna kattunge kommer vilja ha den åter då den är äldre.
Trumph kortet jag har i ärmen är att denna person har djurförbud.
Så jag tror inte hon kör med ngn polisanmälan det faller hon bara på själv.
Jag får t ex inte klippa klorna på den det gör man ej på vildkatter, hon anser denna vara vildkatt bara för kattmamman var det men kliver en dräktig vildkatt in i ett boningshus där människa bor för föda sina ungar då det t ex finns ett stall på gården? skulle inte jag göra om jag vore vildkatt.
Den som har djurförbud ska den ej anmäla till ngn att det går en vildkatt på min gård? hur funkar det där?
Jag vägrar lämna kattungen åter om det skulle uppstå ngt tjafs.
Hamnar detta i fel konfa så är det ok flytta på inlägget
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Var är mamman och syskonen?
Men har du fått kattungen av henne? Om det är så skulle jag rusa iväg till veterinären för vaccinering och ID-märkning. Efter det skulle jag försäkra katten i ditt namn. Finns sådana uppgifter kan hon aldrig kräva igen katten, djurförbud eller inte då den rent lagligt ÄR din katt.
#1 Systern tagen av räven pga hon sprang med kattmamma + ungarna gömde dem i ett hus en bit ifrån under grunden bommade igen med stenar PGA hennes förföljelsemani.
#2 Kan man vaccinera kattunge som är 6-7 veckor gammal samt id märka den? Har i annan tråd fått svaret de ska vara 9 veckor vid 1: a vaccinationen.
#3 Nej, det stämmer med 9 veckor, visste inte att kattungen var så pass liten…
Man brukar ID-märka i samband med vaccinationen, men det finns väl inget som egentligen hindrar att göra det tidigare om man vill (nu talar jag om chip).
Fast har kvinnan djurförbud kan du kanske lugnt vänta några veckor och göra allt samtidigt.
#4 Jag väntar hellre någon vecka till..
Du får ID-märka med chip från att de är 6 v gamla.
#6 Då ska jag ta göra det så snart som möjligt, hade gärna haft nr i örat då kan hon ej neka att den är chipad
ja ha inte sån panik med vaccineringen. Viktigast är att kissen är din. MEn fått är fått och kommer aldrig igen, det kan du hälsa den förra ägaren!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....