Oliver, Oliver!
Så nu är allt klart.
KAtten heter Oliver, har vi bestämt och han är så trevlig!
Nu har han inget klockspel kvar, han är vaccinerad en gång,en vaccination till är bokad, HAn är chippad och fått sina analsäckar tömda.
Här kommer hans papper och kvittot!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Grattis till att det är klart *hurra*
Åh va gullig Oliver är.
Skönt att det är över nu..
Nu fattas det bara att han får ett bra hem..Det förtjänar han..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
ja det är en väldigt sällskaplig kille. MAn får inte ens gå på toa utan att han är med…. Nu ska han bara bli av med sin skabb och lägga på sig lite, så är han redo för ett bra hem!
ÅLder uppskattningsvis ca 1,5 år. Fina stora huggtänder…….och jättetassar!
Lilla kissen då, vad ynklig han såg ut i buren ;)
Vad bra att han var i kondition för kastrering :)

Åhhh vad fin han är!!! Så snyggt med stora tassar! O så skönt att veterinärbesökt gått bra..nu väntar goa o härliga tider sen för kisse:-)
Han är ju så söt 
Hoppas på ett fortsatt skönt liv när han återhämtat sig.
Han hade väl ev ett nytt hem på G ?
Om det behövs transport till nya hemmet så kanske jag kan ställa upp?
OJ Essut? Det vore ju toppen! NJa, jag vet inte om det finns något presumtivt hem ännu, då vi inte hört något här inne. Vore ju toppen, för här är det ju i mesta fall folk att lita på.
Jag fick en intressent, men hon ville promt ha en katt, som garanterat var innekatt och det kan jag tyvärr inte garantera ännu. OK, så länge han stannar hos Petra, så måste han ju det. HA var faktiskt inte så lätt som vi trodde, han vägde lite över 4 kilo nu, men har ätit upp sig rejält i veckan.
OCh som sagt, en helt färdig kisse, vaccinerad, kastrerad och IDmärkt. Vi passade på att betala för den andra vaccinationen på en gång så att det är klart ifall han blir kvar här så länge.
En sak vet vi, åka bil är INTE kul……
Precis som mina katter, tycker inte om att åka bil eller tåg, dom skriker som bara den då..
Men inte som våran första katt Tusse han var värst. Han kunde verkligen skrika när han åkte bil..
ja nu får jag väl höra hur det går….
Ingen av mina kissar skriker när de åker bil, de är knäpptysta :)
Hoppas att det dyker upp en perfekt ägare till Oliver :)

Hejsan!
Camilla från Kattkedjan här.
Är mamma till Petra där Oliver bor för tillfället.
Ville bara hälsa alla att han är på tassarna igen.
Han har ätit lite och ligger nu i soffan och blir ompysslad … *L*
Det är EN av hans favoritsysselsättningar.
Petra är förövrigt väldigt glad över att klorna blev klippta…..
Hoppas någon vill ge honom ett bra hem snart.
Så skönt att höra att han piggnat till och tar tillfället i akt att bli ompysslad lite extra 

Vad fin du är Oliver!! Lycka till med att finna det perfekta hemmet!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Skönt att höra. Tänk om han finner sig i att vara inne! Då har han redan ett hem…..

Ja vi får se hur det går nu nästa vecka.
Det kan ju som sagt ta en stund innan han lugnar ner sig.
ja stackar Petra får städa med Dettol!
Gunilla sklickade nyss ett sms till mig om att läget är ganska akut just nu. <gunilla har försökt få tag på Miranda och Alexej men ej lyckats.
Jag har Camillas nummer om någon vill ha det.
PUTT!
//Pia
Vad gäller det? Det var ett missad samtal här, klipper gräsmattan…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Vet bara att hon försökt nå er och att det är lite panik akut.
//Pia
Kanske du kan smsa tillbaka att det bäst går att nå med med e-mail eller pm. Måste ut igen:(
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
HEj vänner. Jo det är så, att Oliver är väldans begiven på att gå ur och skriker väldigt. HAn har även proterstkissat i Petras säng en gång. Ok, det är ju sånt som kan ha med aatt göra med att han nyligen är kastread, men en RIKTIG pöl alltså… Så han vill helt klart UT!!!!! Nu var Petra ute och gick med honom i sele i går kväll en stund, men det var inte tillräckligt för denna fria ande. Stackarn, han har nog aldrig haft ett riktigt bra hem, kan jag tro. JAg har en hemlig sista räddningplanka här, hoppas jag, men puttar upp ifall det är någon anna som kan erbjuda denn gosige socila kille ett hem där han ges tillfälle att gå ut under lugna former. Att låta honom gå ut här i centrala Strömstad är inte att tänka på ens och Näta in balkong går ju inte heller, då Petra har hyrt ut sin lägenhet från och med midsommar till sommargäster.
Typiskt att vi inte bor på ett lugnare ställe alltså. Hade vi inte haft vägen så nära och inte fullt så mycket trafik så tror jag att det hade varit perfekt…
Aja, jag skänkte en liten slant till Kattkedjan för några dagar sedan istället. Vi kanske inte kan ta hand om den här katten, men lite kan jag hjälpa till ekonomiskt så ni kan hjälpa fler katter.
Hoppas Oliver får ett bra hem snart!
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.
Han är väldigt vacker lilla Oliver! Mycket bra namn!! Älskade den filmen som barn med den lilla borttappade kattungen Olvier som bor hos hundarna innan han hittar sin matte.
Tack Ni alla söta!
På onsdag bär det av med mig och Oliver(Ja Lucy, det var därför han fick heta Oliver) på en liten tripp på 40mil.
HAn var i alla fall ute och gick med PEtra i går kväll och det gillade han. Stackarn, han är antagligen en sommarkatt från förra sommarne, som blivit dumpad. OCh han är bra så kär i PEtra….. Så han ska ha massor av uppmärksamhet.
Lycka till med Oliver på onsdag, hoppas det inte är så varmt då??
Tack och lov, så har jag ACC i bilen…..
Vi har bara ÖF i vår bil.. =(
(Öppna Fönster då alltså)
Vilken tur du har Gunilla…
Lucy haha!
JA jag hade tur med denna bil. Den har allt lulllull som tänkas kan. Bara en sak jag saknar, som jag aldrig får på nån bil verkar det som. Eluppvärmd stol. Den funktionen är konstant ur funktion på alla bilar jag köpt och det saknar jag
#39 Det funkade bara på en enda bil som jag hade. Underbart! Men det är nog det som går först sönder på en bil. Men jag köpte en stolsitsvärmare som man binder fast på själva stolen och sätter på i cigaretttändaren. Perfekt!
OK, än finns chansen att lägga beslag på denna sociala söta kille! JAg kör med honom på onsdag morgon!
Vad händer onsdag morgon? SKulle han inte till ett nytt hem då? Eller vad har jag missat..
jo då, om ingen annan faller för charmören. I morgon kommer ni få veta varför jag säger så!
En av er här inne får besök…….
Hej Alexej, kom hem för ca två timmar sen! Hoppas det går bra med vår lille Charmör! Tack för en trevlig stund och god lunch!

#44 Aha…!
Bara mellanlandning eller…?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
MJa……. Det beror på. OM tycke uppstår, så får han stanna. HAr gett Alexej fria händer om hon vill lägga ut killen på Blocket för jag vet att hon är noga. OCh han verksd väldigt nyfiken och lugn på smma gång. HAn är ju jättesnäll mot andra katter. Först och främst, så ska han ju äta upp sig. HAn är ju lite för smal ännu.
ja nu ska jag slita mig härifrån och faktiskt ta och gå och lägga mig efter duschen. ÄR rätt så mosig efter dryga 40 mil på en dag…..
Tack Alexej för att du ställer upp för Oliver..Du är verkligen en hjälte tycker jag. Även du Gunilla som körde så många mil för Oliver skull..

Hurra för att lille Olver har två så god hjälpare i er båda.
Underbart varje gång man läser om så snälla personer.
Börja nästan tro det finns hopp för mänskligheten ändå.
Lycka till med den fina lilla killen.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Hej, och jag vaknade efter några timmars sömn nu. 
Hade egentligen bestämmt mig att det få vara nog med katter här. Framförallt inga nätdörrar, nätfönster, kattoaletter osv. Tur att jag hade allting kvar.
Nu får han vila upp sig några dagar och lära känna mig, katterna och hunden. Sedan får vi se. Borde inte vara så svårt att hitta ett bra hem till honom. Han är mager och har sliten päls men helt klart att han växte upp hos människor.

Hurra för Gunilla och Alexej! 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Tack Alexej att du tog hand om honom, han kommer säkert att trivas hos er.
#48 Det var en riktig tur med bilen du gjort Gunilla för Olivers skull! Nu har han det bra hos Alexej. Det är en riktig idyll där hon bor! :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Vad roligt att ni hittade en sådan bra lösning :)
JA det är en sån trevlig katt! Nyfiken och framåt och snäll mot andra katter. Vi får inte glömma Camilla och Petra, som tog in kissen, för annars så hade han varit änglakatt nu. Petra var så lessen när han skulle åka. Men hon hade ju inget val.
OCh JAg tror att får han bara bli borstad med en handduk, så blir han nog fin och glänsande i pälsen. Plus att han får lägga på sig något kilo. Han väger trots allt faktiskt 4 kilo!
HUr mår killen?
Puttar upp! Hur mår han? Hur går dET?
Puttar igen? hur går det med min vår lille Strömstadskille?

jasså, Alexei har fått en inneboende, ja det blir nog bra, hon har tålamod, 
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
ja jag är nyfiken hur det går?
Jag är oxå nyfiken hur det går för Oliver..
ja Camila undrade också i går kväll Lille vännen hur sköter du dig?
Var inte inne här förrän nu…
Gubben mår bra men det kommer att ta tid. Han är livrädd för min hund. Och hunden fick en reell örfill men det är inget som stoppar hunden. Hon älskar alla katter och vill bara slicka av de hela tiden….Har släppt in de andra katter lite då och då men inget som intresserar Oliver. Han är inte rädd för de men inte heller intresserad. Och de andra katter är bara intresserad av hans mat och sedan vill de ut igen.
Och han fäller. Skulle nog snart räcka till en mindre kudde.
Så det kommer att ta tid innan han vänjer sig….
Oliver fick besök
haha, ja lille mannen! JA tänk dig, han har ju gått ute i hela sitt liv och så kommer han in! så inte undra på att han fäller. Hundar har han kanske haft dåliga erfaenheter av, så det är ju inte underligt. HAha klappa honom med gummihandskar så han blir av med lite päls!
Går på lådan?
Ju, inga problem med lådan. Men han är ganska hårt i magen. Varför tömdes analsäckarna?
Katthår har jag inga problem med. Har man katt har man katthår överallt. Men jag är säker att han hade ett hem en gång. Han var inte minsta rädd för dammsugaren…
HUm… ja för att det behövdes. HAn hade visst något problem. Veten sa, att det kan åtekomma att han får tömma dem. Ska be Camillagå in i tråden och svara på den biten.

Hej Camilla här!
Angående tömningen så är det tydligen ett vanligt problem för katter som inte har något hem.
Deras magar blir tröga och lösa om vartannat så det blir ungefär som hemmorojder för människan.
Kan komma tillbaka men brukar inte det när dom får rätt kost och rätt vård.

Gör er veterinär det alltid när han kastrerar? Jag har bara upplevt 2 katter med problem med analsäckarna. En hane, en hona.

Nej bara när det märks.
Katten drar ju rumpan på mattan efter alla toa besök. Och så blir det små små kulor.
Ja förhoppningsvis så kommer det inte igen. MEn hemmorojder är ju åderbråck i ändtarmen. Nä, så veten gör ju inte alltid det utan hon passade på nu när vi frågade och hon kollade.
lite bilder:)

Vacker katt! Någon som blir sugen?
sicken sötnos!
ja och sååååå sällskapssjuk! nu samsas han nästan med hunden också hörde jag. Ok, han behöver äta upp sig, det är klart. Men han väger alltså över 4 kg!Det ser han inte ut för! Det såg jag med egna ögon hos veten när han kastrerades. så det är en blivande bjässe! OCh så får han sluta fälla! MEn det är ju sånt som blir, när en kisse har gått ute och helt plötsligt kommer in. Samma sak var det ju med Mee.
Fäller gör Mamsen också… stora tussar :(
ja herrn här han verkligen Vräker som man säger här…..
Hur mår vår lille vän idag då?
Bara bra! Jättetrevlig katt:)
Är nu kompis med hunden och hans öron är nästan bra. Visar inga tecken att vilja gå ut, sover och kela mycket. Fast han är fortfarande förstoppad. Men det blir nog bättre.
ja hur är han när han äter Mjau? OCh kanske ge honom vanlig matolja
Han äter inte burkmat. Köpte en annan sort också men nejdå. Men det ordnar sig säkert när han kan röra på sig lite mer….
Åh! Det var det han åt hemma hos PEtra! När han kom så sprutlackerade han dasset så löäst var det, sen blev han bättre och bättre. och det var just Mjau burkmat han fick! Lustig kille!

Mjau finns ju i flera smaker, han knske bara gillar en eller två.
Våra kisar ar sånna när de fick best cat ena smaken kastade de sig över o en andra ick hundarna.
Kallas gurme katter hi hi! Eller kräsen välj själva hi hi!
ja jag köpte de sorterna som han ätit när han var här
Alexej, hur mår vår Caruso?
Åh så söt liten Oliver <3
okay, några bilder…

Åh så härligt! HAn trivs ute? OCh springer inte bort?
nix:)
Jag släppte ju de andra katter in här i vardagsrummet men de gick ut sedan igen. Det kunde inte Oliver förstår varför inte han fick föjla med. Stängde först kattluckan så att han kunde utforska huset. Sedan var jag ute med honom i koppel två gånger och nu är han ute. Hamnade i slagsmål några gånger med Bulle som är dubbel så stor men det var Oliver som utmanade honom. Bulle är total irreterad för Oliver jagar honom hela tiden…
Oliver är mest ute nu men kommer in för att sova. Går jättebra:)
Men kolla in snyggisen… så bra han har fått det att kunna gå ut när han vill och komma in när han vill :) lyllos honom :)
Tack Alexej för att du tog hand om honom :) gosekillen
Här fick jag rädda honom från mitt barnbarn.
alexej,ge olja mot förstoppningen,3ml 2ggr/dag
jag har en förstoppningskatt,han blev bra när han INTE har fri tillgång på mat.han får mat 06.00 och 18.00 och han är så nöjd så.
ps väg fodret oxå.
Han fick olja i matennär han var inne. Nu går det inte att kontrollera mer, han blev utekatt med fri tillgång till foder och en massa andra kattkompisar. Men jag tror att han blev bra genom att kunna röra på sig.

Så mysigt han har fått det.
Lite ovan vid barn verkar han dock vara, till och med våran blinde katt viste att kom det en sån liten en så gällde bara en sak stick fort som f hi hi!
Var barnen bara lite äldre så kunde de kela en stund med dem, de sov där imot gärna med så små som ditt barnbarn.

Så skönt Oliver har fått det hos dig. Man ser riktigt hur han njuter. 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Men han ska ut på Blocket när han har ätit upp sig. Ska bara vara en mellanlandning här tills han har ätit upp sig och då kan jag i lugn och ro hitta en bra utehem för honom.
ja toppen. OCh jag vet ju att du är kräsen på hem åt honom
Ok, då puttar jag för ett stadigt hem för denne suveräne kille…..
Oliver har nu ett nytt hem. En jättetrevlig kille som blev kär i Oliver med en gång. Där kommer det inte bli några problem. Killen och pappan hade visst köpt slut på djuraffären….
Han kommer att vara utekatt efter ett tag. De bor i ett mindre samhälle med skog bakom.

kanon!
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Åh så skönt! Jag skickar papprena från SKK så fort de kommr till dig. Hoppas han trivs nu också!

Å vad kul för honnom att han har fått ett eget hem.
Djuraffären måste älska de nya ägarna
Verkar som de villl ha det mesta av det bästa till Oliver o det förtjänar verkligen den lille killen
Bra jobbat tjejer
ja lille stackare… Så mager som han var och gått och mått eländigt utan hem hela vintern… En riktig liten överlevare!
ja jag hoppas han får det bra,,,,,,
någon som hört hur det gått för lilla Oliver i nya hemmet
nyfikna Maggan47
Ja jag hoppas vi får höra. Alexej förmedlade kissen. De verkade ju hur goa som helst oh skulle försäkra honom. Nu väntar jag bara på att få igen papprena från SKK, så att vi kan föra över ägarskapet.

..Alexej, katternas allra bästa vän…Kramisar i massor till dig…Å puss på alla kattnosarna som är hos dig..