Fyyy…finns inte ens några svärord som räcker till för att uttrycka min vrede över detta…må du sova ifrid, älskade lilla kisse…
Kommenterat… Tanja berätade en sak som fick mig att må illa… Det gällde också en kisse, som alltid var på ett dagis i Norge om dagarna, älskad omtyckt och snäll.En dag, så gjorde ungarna en frukatnsvärd upptäckt. Kissen var fastspikad genom huvudet på en vägg… Och det var folk, som hade sett katten i famnen på några ungdomar kvällen innan. Vad är det för fel på folk?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

ändå anser folk att katter ska gå ute i tätbebyggt område. Att det är naturligt och att katterna ska ha sin frihet…..tycker någon att denna handling är ett naturligt beteende….kanske dags att tänka om?
Samhället och klimatet blir hårdare och kallare, det är nog vi som måste anpassa oss efter det annars händer det sådana här saker. Det är vi som har ett ansvar för våra katter, hundar osv…..
Ja den friheten har i mitt tycke ett alldeles för högt pris….
men vad i glödheta…. :(
Usch vad hemsk…Människorna idag är inte så trevliga mot djuren.
Därför ska man inte ha utekatter tycker jag..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

skott pengar på djurplågare.
En katt ska väll kunna få gå ute o njuta av solen utan att några galnigar tycker att de har rätt att hänga den grr
Fy 17
för såna finner inte ord för vad jag vill göra med de idioterna som hänger en katt på det viset.
Stackars kise
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

jag mår illa,,,
nä, ytterligare tecken på att jag vill ha mina inne,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

fattar mej inte på folk…..tur att alla inte är likadana….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Samhället idag är fyllt av våldsamheter, även här i Sverige. Dagligen läser vi via små notiser i tidningarna eller hör via TV om ohyggligheter som förr var förstanyhet då det hände. Även små oskyldiga djur utsätts ideligen för ofattbart våld. Vad ont hade lille 2-årige Pelle gjort? Vart är vårt land på väg undrar jag numera allt oftare.
Sjuka människor testar ju oftast sina gränser på försvarslösa djur innan de ger sig på att skada något inom människosläktet.
För mig är det en varning när barn skrattar och tycker det är kul att ha ihjäl insketer och fågelungar och jagar fåglar på flykt. Det är ett oroväckande beteende. Ofta säger inte föräldrar ifrån och inser allvaret, men det är det som är det största felet. Vi fyrfotade måste veta vart gränsen går.
Saknar ord för detta.
Så fasansfullt
Gråter
#12 Det ligger mycket i vad du skriver. Dessvärre finns det många vuxna som verkligen hatar katter och inte skyr några medel. I Pelles fall kan det vara en vuxen som är förövare.

fy vad vidrigt.
vilka sjuka typer 
Jag är inte ett dugg förvånad. Kan människor ha ihjäl varandra hur som helst och dessutom ungdomar som både är offer och utövare så kan de även vara vidriga mot oskyldiga djur. Som sagt jag är inte ett dugg förvånad. Det verkar inte finnas några spärrar längre uppe i hjärnorna på folk
Det är en skrämmande utveckling som man ser. Som andra skrivit redan undrar man vad det är för fel på folk….
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Som vanligt vi vuxna som måste se till att uppfostra våra ungar 
Allt börjar med att vi är barnens förbilder. Men med så många idioter så blir man inte överraskad! Allt våld idag 
Nolltolerans är det som gäller och att man är en god förbild själv!
Mvh Mamma till 3
#18 Jag har inga egna barn så jag vet inte något om uppfostran av dem. Däremot tror jag som du säger att mycket hänger på det. Jag har bara uppfostrat ett gäng katter till att bli harmoniska individer, som vet vad de får och inte får. De följer det nästan till punkt och pricka - så länge jag är hemma i all fall.
Det måste sättas gränser när allt är smått så att det finns spärrar när åldern blir högre och alla tänker självständigt. Gäller både djur och människor tror jag
Jag för min del skulle aldrig våga släppa ut min katt.
Usch så mycket elände det händer både
djur och människor nu för tiden. Vad som helst kan hända när som helst verkar det ………….
Det är för sorgligt………..
Jag lägger detta ytterligare till en anledning till varför jag inte släpper ut mina katter.
En ros till Pelle och hans familj.

Jag orkar inte gå in på länken och läsa. Skulle aldrig våga släppa ut våra katter. Vi har bl a just en katt som heter Pelle
Älskade lille Pelle detta förtjänade du inte
.

Folk är inte kloka. Kan inte någon skriva något positiv tråd snart. Har bara läst en massa elände i kväll känns det som…
En skrämmande utveckling i hela vårt samhälle med allt våld som bara ökar. Det är redan skrivet att folk numera saknar spärrar och grymheten mot både människor och djur ökar.
Här ser man exempel på att det hjälper inte att man bor i ett bra område med bra grannsämja knäppskallar finns överallt.
Skulle aldrig heller släppa ut våra katter utan välja andra lösningar..
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Jag läste precis Aftonbladets nätupplaga där det också finns en artikel om Pelle och han fruktansvärda öde. Ännu en katt har nu rapporterats försvunnen i samma bostadsområde. Oron är självfallet stor nu. 
utekatter, ja, i hop med ägare, annars innekatter, varför har det blivit så känslokallt i vårt samhälle, sån brist på empati, finns det så många sjuka hjärnor, skrämmande i så fall, med mord på ungdmar och katter, tror tyvärr inte heller att det bara är ungdomar, som är elaka, även vuxna vet jag, sov i ro lilla Pelle, inga plågor mer
Maggan47
Det måste ha med miljöförstöringen att göra,deras inre miljö måste vara helt förgiftad !!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Fy f*N!! Glad att vi har våra katter ute på landet, skulle aldrig kunna ha utekatter i tätbebyggt område pga alla risker för påkörning och sånt här :(

Så fruktansvärt grymt! 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
här hemma i söderhamn hitta dom en katt för några år sen som dom hade hängt upp i ett träd sen slagit på den o alla ben i kroppen var krossade , bara hoppas katten dog fort
men vad kan man göra för all denna grymhet då?
börja med att stödja dom katthem som finns, göra reklam , sponsra , jobba åt dom . det är en bra början iaf och bättre än ingenting
alla katthem jobbar för fullt och har fullt men avlastar iaf en liten del at dom hemlösa katterna i det fria , sen kastrering i överflöd men då har det ett pris som är ganska högt , alla anser att det finns för många hemlösa katter och att dom är en osanitär angelägenhet , men varför öppnar inte regeringen ögonen ? och verkligen gör ett krafttag ist och hjälper alla som jobba med katthem och dom som vill kastrera men kanske har det tungt ekonomiskt
#30 Undrar om det är katthemmen som ska stödjas. Det förändrar väl inte elaka och perversa människor. De som jobbar på katthem är ju normala människor med spärrar och empati. Det är människor som saknar empati som man ska göra något åt. Det har inte med katthemmen att göra. Det har med samhälle och lagstiftning att göra.
Det är ju inte bara hemlösa katter som drabbas av denna grymhet. Det drabbar även de katter som har hem och är välmående och tror gott om alla människor.
Tänk att det till och med förekommer djurplågeri på katter i glada Hälsingland. Jag är besviken och bestört

Usch… jag får tårar i ögonen. För att det är så utstuderat ont. Alltså, det är illa vad som än gör att ett djur far så illa, men det som är utstuderat och planerat gör mer ont i mig. När man lockat till sig ett djur för att sedan skada, lurat det att tro att man vill gott.
Min Wille är en sån katt. Hans gamla ägare lockade på honom och när han kom fick han sina tassar söndertrampade (bland annat… när min 5-åring flyttade in var han så trasig överallt att han inte gick att försäkra efteråt - det blev bara hjärtat och frambenen kvar som inte var undantag typ). Och det som gör mest ont i mig är att Wille kom till honom i stor glädje över att någon äntligen ropade. Han kommer fortfarande som ett skott bara man säger hans namn. Och att missbruka det, som ungdomarna som spikade fast katten, är rent för jävligt.
HUr kan man???????
Usch klarar inte att läsa sånt där vill bara gråta så hemskt är det :( Jag kommer aldrig ha utekatt!
Helt rätt , men vi läre även hjälpa dom som redan finns med , annars kommer sånt här att fortgå =( men kan hålla med om att det inte ska kunna hända men händer och i Hälsingland med
Det katthemmen gör är ju att dom tar emot och kastrerar katter som springer ute redan
Men att ändra synen på katten och påverka regeringen är en förebyggande faktor sen skall det städas upp med efter dom känslokalla människorna
Ett litet dilemma kan man säga, men jobbar man från 2 håll ist för 1 så har det dubbel effekt på katterna som redan finns och dom som kommer finnas
Det gör ont i hjärtat. Som andra sagt tidigare, skulle aldrig någonsin släppa ut mina katter oavsett hur idylliskt man bor.
mina katter går ute , men då har jag skog överallt och 10 hushåll här , timon har varit ute i 9 år nu , skulle aldrig gå att stänga in honom
Häromdagen läste vi i tidningen om Pelle. Idag har vi här på forumet tråden om en annan katt som i Hagfors jagades av tjejer på moped för att sedan köras över.
Vart är vårt samhälle på väg när det gäller våra ungdomar!