OT, Netty kattnät
Är det nån som har använt netty kattnät? Ska eventuellt köpa det nätet till vår altan så våra katter ska få gå ut där. Äntligen börjar det på att bli klart…. 
Länkar: http://www.rusta.se/netty_kattnat_for_balkong_2x5m_p75601327.html
Lucy har köpt det och det är bra.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
vi beställde det från nätet, har nätat in till och börja med den franska balkongen blir även med samma nät till den större vanliga balkongen sen. Vi tycker det är bra för det inbjuder inte till att klättra på. Det enda är att man kanske får köpa till såna där fästen som är med.. var lite få de skicka med.
Kom på, clipsen som var med nätet tyckte vi var lite för klena oxå när man ska fästa de i husväggen och om betongen smular sönder sig.
Såg någon annan hade löst det med att köpa skruvar med ögla som de fäste i väggen och sedan i nätet.
El annars kan man gö som sambon min svetsa en tunn stål ram och måla i samma färg som husväggen som man sedan fäster nätet runt med stripes istället. Ramen blev å passa så perfekt! till franska balkongen så vi får nog kapa itu den då vi ska flytta sen, för den sitter som berget 
Ja, men priset på själva nätet är ju gôrbra. Då kan man lägga lite mer på fästanorningar och för all del, kolla de pdf filer som finns på sidan. OCh ta i beaktande, att man inte ska läman katterna ensamma utan bevakning på en balkong med sånt nät.
ja Bra pris! så helt klart värt att ev greja med själva fästanordningen. våra töser är inte ute någonstans utan att matte el husse är med 
vi funderade ju först om vi skulle köpa svetsnät men tror det är lite dyrare… Men då ska vi nog banne mig åka å köpa detta imorgon, så kissarna får komma ut snart, förstår vad glad de ska bli å matte med förstås. Kan vi sitta där ute å mysa tillsammans, 
va mysigt*
men som Hawknest skriver så är inte detta nät något nät där man kan lämna kissarna utan bevakning! Ville bara skriva det jag med.
Står även i de pdf filerna som finns på sidan att ladda ner. Där är också bra utförliga beskrivningar, hur man sätter upp detta nät.
men ska man nånsin göra det vilket nät man än har,
Tja, Ok, har man sånt svetsat nät, som är 100 förankrat, då kan man kanske göra det. Men jag skulle inte ens med det starka nät jag har lämna mina ute i kattgården och åka bort. inte ens på natten skulle jag låta det stå öppet. Ok, nnumera, så vill mina dårar ut vid 7 på morgonen och då öppnar jag och går och lägger mig en stund igen. då brukar de komma in igen vid 8
ja vi har tittat på en sånt nät med, svetsnät finns på beijer
vad är bäst egentligen?
Tror att det beror mycket vad man har för katter. Vi har många klätterapor här så för vår det är det bara svetsat nät som håller.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Vi har också svetsnät, sitter som berget.. Rekommenderas varmt! Väl värt sitt pris för att kunna ha balkongdörren öppen!

Vad bra att det finns att köpa på Rusta. Vi hade en tävling på vår blogg för några månader sen då våra läsare hade chansen att vinna nätet. Toppen att det finns mer tillgängligt nu! 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Terese, det likanar det jag har. Det som är köpt på H.H Kristiansen i Göteborg 031421845 Det kostade då 25kr/kvm på 23 meters bredd. alltså 75 kr löpmetern. Köpte av en här inne, kommer inte ihåg hennes nick längre, har bara hennes riktiga namn, för hon hade köpt alldeles för mycket. Sen gjorde jag min gård av det och sålde det som var kvar till många av er här inne. JAg är supernöjd med mitt mjuka nät. Ingen katt gillar att klättra i det alls. de klättrar på reglarna, och det gör ju inget.
#15 Det finns inte på rusta utan på maja och pluto. Rusta har det på sin hemsida men då jag ringde så hade de det inte å visste heller inte om de skulle få hem det. Men nätet är precis som det nät som finns på maja och pluto.
Åh så dumt! Att ha det på hemsidan och inte ha det hemma?
Nu har jag mailat dem och väntar på svar
#18 men precis min tanke å det sa jag oxå när jag ringde kundtjänst å frågade.
hum, Men köpte inte Lucy sitt på Rusta? KAnske olika från butik till butik?
nu har vi köpt nettty kattnät, 10 gånger 2 meter, 250 kr. Men vad säger ni ska man köpa annat å fästa med än de som är med i påsen eller?
Fick svar från Rusta id ag, Det är tydligen lite olika från butik till butik hur de har det på lager. MEn det bör ju gå att beställa, jag har frågat om det.
#23 ja du ser vad olika det är hur de svarar en. Jaja, nu har vi inhandlat ivarjefall så nu ska vi måla först å sen näta….
ja, jag mailade dem i går
här är svaret jag fick idag!Hej!
Tack för mailet.
Detta kattnät finns i flertalet av Rustabutikerna i landet och det är inte en beställningsvara.
Vilken butik är er närmaste? Vi kan se om det finns inne i den butiken.
Välkommen till Rusta!
Med vänliga hälsningar
Helene
Rusta Kundtjänst