Sicken dag.....
Började så bra…. Var iväg i morse tidigt och gav styvsonen gamla kisse sitt smygppiller.
Kl 10 skulle Tanja från KAttkedjan komma med sin stora bil, så vi fick ner grejjerna till loppiset. JAnne ringde ner till bilmeken, så jag samtidigt kunde lämna in min bil för bromsarna.
Så tänkte jag, att OK, är alla kissar inne, då stänger jag förstret till kattgården. INGEN PIPIS!!!! Ropade och letade… Nix pus… Så kom min svåger och svägerska och skulle låna släpkärran och så kom Tanja med sin stora bil och fortfarande inget katt. Panik.
Nåja, inget att göra, det var liksom illa tvunget att äntligen åka ner med grejerna till loppiset vid Lysekil och bilen måste ju in…
Så med gråten i halsen åkte jag. Såg alla hemska bilder för mig med lilla Pipis, som aldrig varit ute. JAnne hade bannat mig för att jag slarvat….
Nåväl, nere i Lysekil, så hade vi fullt upp med att packa upp och fick redan sålt för 50 kr vid uppackningen. När jag kom ut i bilen, var ett meddelande på telefonen……
Pust…. Lilla Pipen hade varit inne hela tiden. Ingen aning om var……Vi hade ju letat som blådårar…. Ett klippblock föll från mitt hjärta.
Hämtade bilen, inte så dyrt det heller, 300 kr i den vänstra fickan….. Så det blev bra till slut!
Här är en bil på loppisbordet. För er som vill veta, så är det på vägen mot Smögen, 4 km från Nordens Ark i en Loppislada… Vi har bord B! Vi skulle få ett bord till senare i dag.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
De har ju en enorm förmåga att gömma sig de små liven….tur att Pipis var inne iaf…men jag förstår din oro och alla bilder som hinner fladdra förbi innan man vet att de är i säkerhet.
Ja se dessa katter. Slår vad om att Pipis såg er hela tiden och njöt för fullt när ni inte kunde hitta det perfekta gömstället.
//Pia
Jag har flera gånger tänkt att jag har väl öppnat dörren fast jag inte minns det och släppt ut katten.Sen har hon plötsligt suttit på golvet och tvättat sig. Ta på dig glasögonen matte.
Det finns ofta en del som är som hökar när man plockar upp loppisgrejer.Det gäller att ha koll på om man har några grejer som det är lite värde på så att de inte säljs för billigt.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
ja hon jag hyr bordet av, skojade med mig och ändrade på en del priser åt mig. Hon menade att jag sålde en del grejer alldeles för billigt. hon köpte ett fat av mig för 40 kr… återkommer med rapport på fredag, vad som hänt! JAg behöver ju inte stå där själv ens!
Du kan ju kolla liknande varor på tradera så kan du se ungefärligt pris.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Ja, nu var det ju sånt, mestadels, som jag int ens fått sålt där som jag la ut. fatet var ju ett som Tanja hade med sig. Som sagt, det ska bli jättespännande att se, vad vi kan få till under sommaren!
Tanja har ju också en tom låve, så vi ska kolla om vi kan köra lite egen loppis där!

att våra kissar kan skrämmas så… har varit med om likande själv med Jullan som låg o snarkade i klädkammaren i ett undangömt hörn… å andra sidan fattar jag inte att Bruno, 8 kilo röd katt smitit förbi o stuckit iväg….lurifaxer vi har!
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/