Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 917 ggr
Cammo
0

Vi ska va´me´...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Föreningen Kattakuten i Norrbotten 

kommer imorgon att vara med i TV4 lokala sändningar(9.00) över Norr-och Västerbotten! Det bästa av allt är att vi inte ens har ringt dom, utan att dom kontaktade oss!!

Vi kommer att berätta om vår nya förening och vad vi har för målsättning och hur vi jobbar. Och berätta om problemet med hemlösa katter i stort och specifikt här i Norrbotten med våra kalla vintrar. Och att vi har som mål att kunna starta upp ett katthem förstås. Vidare hur den som är intresserad kan stödja oss genom att bli medlem i föreningen, ge gåvor eller jobba aktivt inom föreningen. Våran verksamhet kommer ju tills vidare att vara beroende av stödhem och vi ska försöka vädja till folk att ställa upp(framför allt  stödhem utan katt sedan tidigare då vi är extremt noga med att inte föra in smitta till andra katter)

Vi kommer även att berätta att  vår avsikt är att bygga upp ett fungerande nätverk med kontaktpersoner i alla kommuner i länet, och att vi kommer att jobba förebyggande, i form av informationskampanjer: vikten av kastrering vaccinering ID-märkning.

Kattens låga status…vanliga fördomar om katter…det ansvar man har för katten….och naturligtvis den glädje det är att ha katt.

Det var lite exempel av det vi hoppas få med… vi hoppas även få med oss minst två katter, vi har fått klartecken om detta nu, att det är OK ur allergisynpunkt!

Många hälsningar

Cammo

PS: Vårt plusgirokonto är nu klart:

300654-1 och om ni vill bli medlemmar t.ex Gladgå gärna in på vår hemsida(under uppbyggnad):www.kattinorr.se

Veduran
0

*tummen upp* :)

Pelusa
0

Jättebra, vilken rivstart ni får! Skrattande *Glad*

Kopierar några rader från ditt inlägg, cammo - och petar in litet info på "shangris" oxo. Där finns ju en del norrlänningar som kommer att kunna se programmet!

/Pelusa

Soulway
0

Toppen Cammo!

Glöm inte att hämta andan ocksåFlört när den stackars reportern kommer. Men det är bra att vara förberedd. Glöm dock inte det där som finns mellan raderna i både text och som här i bild.

Använd gärna lite av dina magiska Cammokrafter som brukar stråla ut ur rutan!!!Dvs var dig själv och känn att reportern är din vän!

(Tv-mediet är ju ännu snabbare och budskapet blir mer "en känsla och en helhet" än faktaspäckat. Sätt inte målet för högt så ni blir besvikna efteråt. Detta är toppen och det kommer säkert fler möjligheter.)

Självklart ska vi följa tv-sändingarna via datorn!!!

Bra att ni har konto nu också och nästa månad blir det väl ni som är månadshem???

Soulway

Faxlin
0

Vilken super bra nyhet. Det vill jag inte missa att se. Kan man alltså de det på nätet?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lena
0

Jättebra Cammo att ni får utrymme i TV, bättre kan det inte bli! Lycka till så jättemycket! Lägg gärna in länken till programmet här i Hittekatter sedan.

Glad

Ja alla verkar rörande överens om att det är Kattakuten i Norr som blir nästa månads katthem här i Hittekatter i Fokus.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Cammo
0

Tack vänner!Glad

Ja och du har så rätt Soulway, det gäller att få fram budskapet genom känlsan..

//Cammo

miranda1
0

Vad spännande! Lycka till!!!!

/Miranda

vanessa
0

Grattis, vad kul! Jag vet att du kommer att vara briljant, jag menar jag var med på TV4 morgon-tv och lyckades på några minuter få fram budskapet. Och vi hade  med oss fyra katter. Alla fick hem sedan. Och angående allergi så var båda programledarna allergiker, men de klappade och gosade med katterna för fullt. Sedan när kameran slogs av så berättade de sanningen, men samtidigt att det var värt lite allergi för att få träffa så trevliga varelser. Vädermannen Anders Nylund kom ut och gosade med katterna, och sa att han själv har katt och älskar dem över allt.

Så jag tror att allt kommer att fungera för dig alldeles förträffligt.

Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

evangeline
0

Ja, vi hoppas att vi hinner få fram både budskap och känsla i det hela. Vi kommer ju att ha med 2 missar, Cammos Michelina med halv öron och en av familjens Skyggs bäbisar. Det ska bli hur spännande som helst!!

Helen

evangeline
0

Jag och Jagular ska också vara med! Kul, kul, kul!!

Helen

Soulway
0

Här en länk:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33638 

att "spinna" vidare på imorgon!Skrattande

Jo då, evangeline. Ni klarar det så bra och dessutom är ni ju söta hela bunten t o m ni utan päls..hii..hii!Skrattande

Soulway

Engla
0

Wow, vad häftigt! Lycka till!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Faxlin
0

Jag är övertygad att det blir super bra. Be dem gärna lägga in erat kontonummer i sändningen. Det kan de faktiskt göra ;-)

Audiatur et altera pars

Jenna-Gun
0

Men o så kul. s

Ska absolut se det.

Lycka till.

Håller alla tummar och tassar.

Jenna

Vem är katten på fotot

Sidentass
0

Som jag sa på Svenska Huskatten..det är toppen helt enkelt! Vilket järngäng ni är för katter i nöd! Önskar så att man kunde få höra och se er, men det går ju inte här i Småland, eller kan man kanske som någon sa här lyssna via datorn. Men…viktigast trots allt är ju att ni når allmänheten i dom här frågorna..det blir säkert många, många som drar öronen åt sig och tar lärdom av era kloka ord! Önskar er all lycka imorgon!

Sidentass

Cammo
0

#14…Katten på bilden i mitt ursprungliga inlägg, är min PellePlutt, hittekattunge från sommaren 2005. Pelle får tyvärr inte följa till TV, han är fortfarande blyg, men han är klart på gång, gömmer sig inte i garderoben längre när det kommer folk!! 

Det blir Michelina och Molle som får vara med på TV! Michelina kom till mig redan 2002, som avlivningshotad hittekatt. Hon togs in av en familj när hon var ca 3 månader och det var 22 grader kallt, dom hade henne från februari till maj, men eftersom mamman i familjen blev allergisk, kunde lillmisse inte bo kvar. Och ingen vill en ha en spräcklig liten kattflicka med ett förfruset halvt öra. Dom hade redan bokat avlivningstid, känns det igen? Men tog en chans och ringde mig. Jag hämtade henne meddetsamma, med cykel, hade katttburen på pakethållaren!

Molle är en av Missan och Mojjes ungar!

Cammo

storAnnette
0

Jag är så himla glad och kommer att titta på morgonTV tvärtemot mina vanor (ser väldigt lite på TV annars).Hoppas vi får många medlemmar,massor av stödhem och massor av pengar så att vi kan göra allt vi drömmer om för kissarna häruppe!

Annette

Sessan1
0

Och ingen vill en ha en spräcklig liten kattflicka med ett förfruset halvt öra.

vad är det för skiiiiiiit prat!Gråter

katt som katt, även om den har lite "skavanker" här och där :( Fattar noll. Skulle jag då inte ha mina katter för att dom har blivit  skadade i sina öron efter slagsmål med andra katter innan dom  flyttade in till mig, sällan. Klart dom får komma in iaf. Vilka konstiga kommentarer  vissa har :((

Knäppt som bara den. Katter och andra djur är lika värda hur dom än ser ut. Om dom är friska för övrigt vill säga!

Sidentass
0

I vanliga fall brukar jag ta igen sömn denna tid! Men inte en dag som denna, Not! Nu är klockan 9.00 sitter som en tok o famlar vid datorn o försöker leta på nåt ställe att lyssna på..men sånt är jag inte van att pyssla med, kanske man har möjlighet att göra det i efterskott istället…viktigast av allt är att det hela kommer att kännas bra för er..ni är så  beundransvärda..!!

Många tasshållningar till er alla..med päls såväl som utan päls!

Heja,heja,heja!!Glad

Sidentass

Lena
0

Sitter här och håller tummarna att allt gick bra på TV-inslaget. Och det gjorde det alldeles säkert med så gott kattsällskap och allt. Tyvärr kan jag inte lyssna på det live så att säga.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Cammo
0

Hej på er!

Nu kan ni kika på oss!

http://www.tv4.se/player/categories.aspx?treeId=10077&pid=45010&more=1

Vi är nöjda och glada och våra missar skötte sig bäst!!!!!!

Camilla

essut
0

Nu har jag kollat inslaget på internet. Ni var verkligen jätte duktiga..Vilka underbara katter ni hade mer er…

vanessa
0

Jag ser och lyssnar på det nu! För tredje gången nu

http://www.tv4.se/norrbotten/

Klicka sedan på se våra sändningar, ligger i toppen höger sida. Ny sida öppnas, då klickar ni på nyhetsmorogn Norrbotten/Västerbotten del 2. 2006 11 30.

Och så ser jag att vi är tre som kollat på detta och skrivit det här.

Vanessa

Jenna-Gun
0

Jättebra reportage.

Ni var så duktiga.

Kul att se er i (verkligheten)

Kram Jenna

Sidentass
0

Åhhhh..min dator vill inte:-(( Kanske har med brandväggen att göra..vad vet jag..måste iväg på utvecklingssamtal på min sons skola så jag måste tyvärr stoppa nyfikenheten en stund, men det är svårt..

Siden

Pelusa
0

Inte alltid så lätt att få fram så mycket på så otroligt kort tid - men ni var jättebra, Cammo och Evangeline! Reportern däremot var ingen höjdare precis. Tyckte nog hon kunde ha visat litet mer värme och ställt mer proffsiga och "ledande" frågor om hemlösningars situation i norr inför den kalla och långa vintern.

Menmen man kan inte få allt. Missarna var underbara och ni fick verkligen fram det här med kärleken till djur i allmänhet och katter i synnerhet! Samt att ni planerar öppna ett katthem i norr som kommer arbeta helt ideellt och behöver därför all hjälp som finns att få!

Bra jobbat, tjejer!

/Pelusa

Soulway
0

Men gu´vad ni var bra! Jag sitter och *leendebölar* här för mig själv!!!! SkrattandeGråter

Och så lugna och fina. Michelina och Molle får 10 stjärnor ********** Ni får fem stjärnor ***** (vilket normalt är det högsta betyget) av mediaproffset  härinne!!!Skrattande 

*Glad* Soulway

catfoot
0

Ni var toppen, allihopa…Riktiga Tv stjärnor alla fyra…Vi kan bara säga, Lycka till med Kattakuten, med människor som ni kan det bara bli bra…Ni är räddare i nöden för alla hemlösa misar i norr…

Kramar å rosor i massor till er…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Lena
0

Det där gjorde ni ju jättebra tjejjer! Ni såg så lugna och fina ut, så ock även katterna. Man kunde tro att ni inte gjort annat än framträtt i media. Kanonbra start för Kattakuten!

//Lena

evangeline
0

Å tack för allt beröm, vad ni är gulliga!! Katterna skötte sig bäst så klart, Molle är en fotogenisk naturbegåvning!

Synd bara att vi hade så kort tid på oss, 6 minuter, så man hann inte få fram allt man ville ha sagt. Men vi har redan fått ett mail ifrån en tjej som sett oss och vill hjälpa till! Roligt! Reportern ska ev. bli stödhem så nog nådde vi fram åtminstone till henne.

Helen som är lite pjollrig i bollen idag

hanita
0

ni va grymma på tv!! å vilka duktiga missar!!

det kommer gå super bra för kattakuten med tanke på allt ni redan åstakommit!

häftigt att det var dom som kontaktade er, det tyder ju på att ni redan gjort er ett namn där uppe i norr, tycker ni hann få fram det viktiga trots 6 futtiga minuter. ska bli spännande att få höra vad ni får för gensvar..

Faxlin
0

Ni skötte er suveränt bra båda två. Eller alla fyra ska jag väl säga. Fast jag är inte förvånad över det, för det visste jag att ni skulle göra. :-) Lite synd att de inte lade fram erat kontonummer så att folk kan lätt slänga in pengar till er, eller uppgav namnet på eran hemsida.
Men man kan inte få allt här i världen tyvärr.
Naturligtvis tyckte jag det var lite extra skojigt att Missan och Mojjes son var med. Kul att se honom riktigt liksom.

Kram på er tjejer, ni är suveräna.

Audiatur et altera pars

Sessan1
0

Jättebra var det. Ni var som sagt jättebra :)

Katterna var ju oxå så bra i programmet!

vanessa
0

Håller med Pelusa om att hon som var reporter inte var bra, men ni skötte er exemplariskt. Också mediaerfaren :-).

Vanessa

Sidentass
0

Min dator vill fortfarande inte visa er..:-( Ska försöka i helgen att flytta över modemsladdar o grejer till den andra burken..så får vi se om den är mer tjänstvillig..vore sååå roligt att få se er..att ni gjorde ett strålande jobb vet vi innan;-)

Sidentass

evangeline
0

Jag hann ju klämma in namnet på hemsidan i slutet och faktiskt är det redan en som hört av sig och vill hjälpa till! Men att vi inte tänkte på att be dem sätta in vårt kontonummer! *bankar huvudet i väggen*

Kul var det i alla fall!

Helen som märkligt nog inte blev nervös förrän typ fem sekunder innan det var dags…

Faxlin
0

haha, missade ni att läsa mitt inlägg #13: Där tipsade jag om det redan innan ni var med ;-)

Audiatur et altera pars

evangeline
0

*bankar huvudet i väggen igen*

Där står det ju! Åååå…du skulle ha ringt mig Åsa, jag är världens mest förvirrade människa ibland!

Helen

Faxlin
0

#38: Nejdå det är du inte , för den titeln har jag redan ;-)
Du kan faktiskt be dem att göra en liten följd grej och påpeka erat nummer om inte annat på deras hemsida. ;-)

Audiatur et altera pars

Emelie123
0

Jag är såå stolt över lilla Molle som såg ut att sköta sig otroligt braSkrattande. Men det var någon som var såå trött när man kom hem… Hihi.

Soulway
0

Vet ni Norrisar vad jag tänkte? (Har kikat igen för 4-5 gången Skrattande och älskar kamerans "ögon" där på slutet när katterna zoomas in. Och så gillar jag Cammos "kärleksreplik" nästan så jag ryser av magin som ligger i de sekvenserna. Alltsammans inbäddat i det norrländska lugnet och Helens begåvade formuleringar.)

Jo, ni kan ju mycket väl följa upp själva med en insändare/debattartikel med postgiro och dra på med fakta. Jag tror massor av tv-tittare "älskar" er däruppe för närvarande!!!!

Fram med insamlingsbössan direkt!!! En uppföljare i nsd/kuriren föreslår jag!!!!

Soulway

Lena
0

#40 Klart det tär på krafterna att var TV-kändis! Så söt och gullig som man bara kan bli!

//Lena

evamojje
0

Toppen va bra att ni får komma till tals redan från början…

Och jättebra att ni håller på att öppna ett katthem , det behövs ju tyvärr..

Ha de bra

Eva & Mojje

PS…Mojje ger er en blomma för att ni ställer upp för hans fyrfotade iblan trefotade vänner Glad

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

evangeline
0

Soulway! Vilken toppenidé!

Mojje! Tack för blommorna!!! Pussegullkatt!

Ska föreslå på vårt nästa möte att vi ska göra en uppföljning på nåt vis.

Helen