Fällfång ????
Vill ha lite kloka ord ang detta!
Ideella djurskydd kan inte på några villkorsvis träda in och ta över myndigheters åtaganden. Ej heller kan en kommun föra över sådana uppgifter till en ideell förening.(fällfångning av vildkatter)
Katter. Till polis om det gäller herrelösa katter föromh,tagande och ev avlivning. I såna fall får kommun en del av ansvaret för utförandet.
Nu kanske det är annorlunda i och med att Länstyrelser tagit över. men jag tolkar denna text som att vi inte får fånga in skyggisar med fällor?????
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Hör med Miranda. Tror nog inte man ska tolka det så.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

allt som inte klart står i lagen är förbjudet för privatpersoner är lagligt. så visst får ni fånga in med fälla så länge man ger ev ägare en chans via polisanmälan att hitta sin katt, jag tolkat texten i inlägg 0 som att ideela föreningar inte kan ta över ansvaret från myndigheter men att man självklart kan träda in och hjälpa om man vill, det är ju inte utryckligen förbjuset enligt lag att fånga in förvildade katter så då ska det vara helt ok, egenligen måsste man läsa förarbetet till lagen för att fatta hur de menar, men så här tolkar jag,
däremot kan inte samhället lasta ideella föreningar att ta ett ansvar de enligt lag inte har,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.