Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 920 ggr
Magda
0

OT - Bostad sökes?

nu börjar det bli snålt om tid här..

vi måste hitta en ny bostad de närmaste månaderna pga ekonomiska skäl och jag undrar helt enkelt om ni snälla människor här inne känner till ngt lämpligt..

de värdar vi pratat med har antingen varit negativa till husdjur eller så har de haft fullt..

vi måste hitta en lägenhet i Ystad eller på tåg sträckan mellan Ystad ->Malmö pga att mannen jobbar i Köpenhamn och vi har ingen bil..

hyran får vara max 6000 varmhyra tyvärr..

usch ja känns dumt att besvära er här som har så mkt att stå i med katterna, men tänkte att någon kanske vet någon som vet någon..

kram/Magda med familj inkl djur..

Imasy
0

Ställ frågan inne på hamster om du vill, finns flera dansk.. Tyst skåningar där inne som kanske kan hjälpa? Glad

Hawknestgrove
0

Putt! Hör på flera djursidor! Det kostar ju inet! HAr du annonserat själva också?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

inte alls dumt, man ska prova allt. hur stor lägenhet behöver ni?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Magda
0

#1 tack för tipset :) började på denna sidan eftersom det är här jag hänger jämt.. men kan ju kanske vara bra att fråga på fler ställen..

Imasy
0

Har du kollat på uthyres på Blocket?

Magda
0

yes har kollat blocket och annonserar där själv med.. vi behöver ju en tvåa åtminstonde.. har ju en bebis med och massa djur.. helst inte mindre än 60kvadrat men vi kan säkert klara oss på 50 om vi behöver..

Magda
0

synd att vår ekonomi just nu e kass, drömmen hade ju varit att köpa ett hus å kunna hjälpa lite fler katter.. Gråter

Magda
0

vi hyr i andrahand nu och ägaren ville sälja lgh och tog hit en mäklare som sa att lägenheten var ovisningsbar pga ODÖREN från våra husdjur!! jag blir så ledsen!

och hon som hyr ut till oss påstår att hon känner sig förd bakom ljuset ang mängden djur, och att vi sagt att vi bara haft en katt och en hund, vilket jag definitivt aldrig sagt.. :( och hade jag velat föra ngn bakom ,ljuset så hade jag väl flyttat ut djuren innan jag släppte in dem??

Skruttan-1
0

oj låter som ni har stort behov av ett nytt boende. Jag bor inte där nere så jag kan inte ge tips. Men hur många katter o djur har ni? det kan skrämma folk om man har fler än 3 katter i lägenhet, när vi flytta från hus till lägenhet så hade vi 3 katter men 2 vantrivdes så de omplacerade vi till bakanta som gillat våra katter och de leta dessutom efter barnvana katter :). Se till att hjälpa de djur men kan inte mer då den ekonomiska biten kan bli tuff om något inträffar ett djur med. Hoppas ni hittar ett bra boende och att folk inte klagar :) fint att ni hjälper djur lycka till.

Skruttan-1
0

http://www.allaannonser.se/saeljes/hyresraetter/laegenhet_uthyres_malmoe.html

här kan du med kicka igenom kanske finns det någon som passar :) lycka till

Skruttan-1
0

puttar upp denna kanske det e lite ysta eller malmö folk inne nu för lite mer tips  till Er :)

Magda
0

tack.. nu börjar jag iallafall bli nervös.. vi har till sista juli på oss nu, men har inte hittat nått än, ska ringa skurupshem igen nu så får vi höra vad de säger, men det e  knivigt eftersom jag har låg inkomst och sambon som tjänar bra har betalnings anmärkningar :(

Skruttan-1
0

förstår att det e lite panik ursh man mår inte så bra när man har något som måste fixas o detta är ju inte så lite heller. Själv får jag migrän av sånt funderar lite för mycket o orolig av mig :S Hoppas ändå det löser sig ena där uppe var ju ledig än 3a för 6000kr

miss-starfield
0

Har du kollat sandhammaren byggnads AB (Tomelilla)? Vi har dem. hyresvärden är inte den bästa, men är det akut så är det.. Det brukar ha en del lediga ifall. Man får dock räkna med att om något går sönder så är de inte så snabba på att återgärda det…

Även en tusenmilafärd börjar med ett steg.

/Pernilla

Magda
0

#15 Jo vi har pratar med honom, han verkar inte helt omöjlig men han hade andra som skulle titta förrst..

ska söka hos Österlenhem med fast jag inte gillar dem, problemet är ju att om sambon får byta arbetstider igen sen så funkar inte tomelilla *suck*

knivigt att jobba i Köpenhamn och inte ha körkort..

men jag ska försöka ta mig samman och ringa runt igen i nästa vecka (telefon skräck + depression så jag e helt slut av allt)…

Mison
0

Är Sjöbotrakten uteslutet? Har en bekant som flyttade dit någonstans för några år sen. Hon har både betalningsanmärkningar, gamla hyresskulder och dålig ekonomi (sjukpensionär). Men hon fick lägenhet.

Kan det vara intressant kan jag höra mig för.

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Magda
0

#17 tyvärr så blir det väldigt svårt för sambon å ta sig till jobbet därifrån…

men vi håller på och hör oss för med dessa värdarna igen om de kan tänka sig oss om vi har borgenär… så vi kämpar på..

Magda
0

vi har fortfarande inte hittat nått :(

MariannE11
0

lessen för eran skull Magda att tiden rinner ut…känner igen lite av min egen historia i dej… vi bodde åxå i 2a hand…i en bostadsrätt… när det blev tal om friköp så blev ägaren galen o ville att vi skulle köpa till överpris… vi tackade nej.. mäklare inkopplades som rådde ägaren att vi måste ut med alla djuren innan han kunde ha visning..tror vi hade drygt en månad på oss att flytta… ägaren frågade om det var OK att vi flyttade ut nästkommande månad… jag var panikslagen inombords o sa att det gick jättebra…sen tog det drygt 2 månader innan vi fick egen bostad…under tiden flyttade vi runt… o när det var som jobbigast så fick katterna bo i mina föräldrars sommarstuga….det kommer ljus Magda även till dej… vet så väl panikkänslan hur det ska gå… kan säga i mitt fall att hämnden är ljuv…. det tog ägaren nästan ett år att bli av med radhuset, hon fick inte ha hyresgäst… det blev inget friköp och hade hon gått med på vårat bud skulle det ha motsvarat det som hon sen fick-alla hyror hon fick betala..

har ni testat att sätta in annons i lokaltidningen?…hoppas hoppas det löser sej snabbt så du o familjen kan sova lugnt….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hawknestgrove
0

ja tycker verkligen synd om er…. det är u inte bra, särsklt med tanke på eera små stödkissar

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Firinella
0

Jag har bott i Rydsgård innan och det ligger ju på vägen mellan Ystad och Malmö. Det var fina marklägenheter som då uthyres av Mandamus. Vet ej om det fortfarande är de som hyr ut. Lgherna låg 5-10 minuters gångväg från järnvägsstationen. De hade både 2or, 3or och fyror. Jag hade både hund och katt när jag bodde där.