Godmorgon/kväll v. 25
Så nu är det midsommarveckan.
Regn har det varit hela dan här.Undrar när solen kommer fram igen..Man kan alltid hoppas att den kommer under helgen..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Gomorron..
solen är här… just nu iaf…så idag kanske jag kan vara utan fleecebyxor inomhus…
igår kom det ett tjockt brev på posten… Bruno var snabbt ute o checkade o tilltvingade sej en av sakerna
tack essut!
idag blev det lite chockstart då jag skulle ringa min läkare men skulle leta reda på nummer o hans telefontid….o när jag hittade det så insåg jag att det var 5 minuter kvar på telefontiden… men jag hann….
ska försöka hinna göra mer idag än jag brukar men jag är rädd att det går lite i samma hjulspår som igår…dvs mycket lite blir gjort… ska försöka se om det kan bli bättre bilder på småmissarna….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Godförmiddag..
Sovit länge idag, ibland är det rätt så skönt.
Solen skiner här oxå fast det blåser ute.
Marianne Vad bra att Herr Bruno gillade leksakerna, brukar samla på mig från Tradera och sen skicka vidare, till nån som behöver en liten uppmuntran..
Leksakerna är gjorda av några tjejer här på forumet.
Vilken tur att du han prata med din läkare, ibland har man tur.
Åh, vad skådar mitt norra öga? Pumas punkare och en påse lördagsgodis!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

essut måste ju vara den allra bästa kunden… jättefina saker o jag vill dessutom tillägga att kräsna Bruno gillade innehållet väldigt mycket… färsk kattmynta tittar han inte ens åt men i dom här så kanske jag inte vill veta vad det var…när jag tog ifrån Bruno leksakerna för jag tänkte att fru Charm skulle få dom så var han färdig att mörda mej….. han viftade till med sin mördartass…. o då blir tom jag rädd…
igår suckade jag över lilla Svarts igenmurade öga….men i morse så var det betydligt bättre…. har just gett dom en liten dos koksaltlösning…..vet inte om jag har extra otur eller är det som så att det är rätt vanligt att kattungar får geggiga sörjiga ögon när ögonen öppnas?
jag har invigt mitt nya apotek som ligger vid min mataffär numera….RÅKADE köpa några blommor åxå…
har lagt upp mina nya byxor, anmält mej till tjejmilen (sucksuck)… var lite stressad nyss men ett besök som skulle göras 5 inne i stan är uppskjutet… HURRA!….får se vad som händer tills jag ska ge mej iväg till ett möte…
Tihi ja nog känner jag igen några punkbläckfiskar och punkbollar alltid;)
Visst är essut en tiktig storkund minsann.
//Pia
Kom hem från sjukhuset
efter 6 dagar där.
Åkte på en rejäl ögoninf-
flamation på det ögat jag
har kvar :(
Saknade katterna förfärligt.
I dag är det en strålande sol
över oss.
Ha en bra dag alla.
Kram

välkommen hem Jenna-Gun.. hoppas du är OK i ögat igen?.. måste vara jobbigt att inte kunna se ordentligt med ditt öga…. se nu till att mysa mycket med kissarna…
Jag har varit uppe en timme nu…. fin sol ute…. ska se hur jag lägger upp dagens schema…vore ju bra att gå ut o rensa ogräs idag när solen skiner….
ska iväg till min sjukgymnast senare idag o sen ikväll ska Buzan iväg till veterinär för en check-up på sina njurar….hon är numera väldigt lätt o jag ska testa att köpa på lite andra sorter än den maten hon får o se om hon gillar något annat åxå….tror hon sörjer sin gamla kompis…..
ha en bra dag alla!

Solen skiner och kontoret lockar inte alls idag.
Körde min Herr Grå till vet idag för kastrering, så jag funderar lite på vad jag ska muta honom med ikväll när han kommer hem…
Väkommen hem Jenna-Gun, nu får du pussa katterna igen..
Marianne, hoppas det går bra hos sjukgymnasten, även med Buzan ikväll..
Tiana, Gillar Herr Grå skinka, eller räkor??Brukar muta Milou med räkor …..
Jag vaknade kl 12.00 så jag har sovit bra inatt, fast katterna har varit hos mig och klappat mig på kinden som vanligt, Dom säger MAT..suck…
Fick brev från Södertälje katthem, så nu ska jag kolla på deras hemsida vad dom har för kläder man kan köpa. Brukar göra reklam för olika katthem när jag går någonstans, har en sommarjacka från Djurhjälpen som jag har på mig nu..På jobbet har jag T-shirt från Stockholms katthem, Örebro katthem, Föreningen Samvetet.
Solen skiner även här, Pontus ligger på balkongen och Milou ligger inne som vanligt.
Ska fortsätta sticka mina kattungar idag, har 12 klara som jag ska sy ihop ikväll, sen ska dom till Pia..

essut… jag ser till att stöka till allt….hade präntat in i huvudet att jag skulle vara 13 hos sjukgymnasten… när jag nästan är framme så funderade jag på var jag hade fått 13 ifrån…. kikade på min lapp i plånboken o såg att det 15 som gällde…*sucka*… fick cykla hem o gav mej straffet att ut o springa….sjukgymnasten satt mest mållös…. kanske för att jag är så vacker i håret?…
… hon ställde in nästan alla övningar o gav mej inga nya…. hon vill att jag hör av mej på måndag efter läkarbesöket för att se om vi blir klokare över vad som är fel i armen….
ser ut som det ska åkas buss till veterinären….ska göra mej i ordning strax…. har lovat Buzan att hon o jag ska göra saker ihop… tyckte hon såg liiiiiiite tveksam ut…. märkligt?
ska försöka komma ihåg sen att kolla in Södertälje
har fått klartecken till att kattmamman kan heta Jennie… Jennie Charm….
Marianne, hoppas det gick bra med Buzan??orolig…
Kollade in Södertälje, dom hade "joggingsett" som skulle passa oss tycker jag
När jag låg och vilade efter maten med Pontus bredvid min huvudkudde och Milou bland mina fötter, kom "gubben" in och sa att jade telefon från SEB-banken, sa att jag inte ville prata med dom idag..
Ska strax ner till källaren och hämta upp mina porslin "kryddburkar" som jag såg att man kan få många bra slantar på blocket..Men måste bara försöka klara ut vad alla kryddor heter på latin, vet att när jag diskade dom för 5 år sen så glömde jag att på locket står kryddnamnet i latin..
Så länge har dom legat i källaren väl inslaget i en papplåda..

Ja, nu sitter vi alla 7 kisar i köket och jag har försökt muta Herr GRå med räkor från min sallad.. Han surar bara, sitter på spisen och stirrar på mig. Behöver katter aldrig blunda? 
Lång men härlig dag. Nu ska jag bara försöka ignorera stirrmonstret ett tag och sedan gå och lägga mig…

Har vart o hälsat på min mamma i Bergkvara i natt o blivit bortskämd med massa hemlagad mat o fika, o hon proppsade på att vi skulle handla kläder och hon betala,,,, jag hatar att handla kläder så min garderob är obefintlig, så hon ville råda bot på det, men visst blev det bra, och en superbra tjej i klädaffären som kunde bara titta på mig för att se vad jag passar i, skitbra så slapp jag prova sånt som jag ändå inte kan ha, pappas sambo har vart här och tittat till alla djuren men visst var de överlyckliga när vi kom hem, men messt katterna för att de ville ut i kattgården,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

ska kika på det essut….hoppas försäljningen går bra..ibland har man saker som aldrig används….lycka till…..
räkor skulle då inte jag nobba iaf…
niiiiiiinis…… vilken liten gosnos…..
å kläder….sånt behöver man ha.. tycker inte heller det är kul att handla kläder…
Buzan var duktig men sen gick det inte så bra med resten… hon hade väldigt försämrade värden..å hon vägde mindre än jag trodde…så vi får bereda oss på att det snart är dags för henne att följa efter sin Zazzakompis….
… jag köpte lite andra sorters njurfoder eftersom hon äter väldigt lite o sen blev vi rekommenderade att köpa Ipaktin…min veterinär hade inte det så vi får åka till annat ställe för att få tag på det..
ska nu åka o handla förhoppningsvis det sista till midsommar innan det stressas på för mycket i affären….ska hem sen o städa…. o märkligt nog har jag ogräs kvar ute i trädgården..
Tiara, synd att han inte gillar räkor…
Martax, vilke underbar mamma du har…
Imasy, vilken underbar gäst ni har fått. Jätte söt..
Marianne, Stackars lilla Buzan
Förstår att ni är oroliga för henne. Lycka till med handlingen idag…
Själv vaknade jag vid 11-tiden,måste få sova ut om jag ska jobba inatt. Är bara ledig imorgon sen ska jag jobba igen..Men jag har valt det själv så jag ska inte klaga…
Men just nu så skulle jag vilja vara ledig.
Milou har kräks igen, vet inte varför hon kräks så ofta??Måste nog kolla upp henne…
Nu har mitt garn kommit som jag har beställt så nu kan jag börja sticka igen..
Ha en underbar dag i regnet…

Jag tror nog att Herr Grå gillar räkor, de var försvunna när jag gick ut från köket en runda. Han är bara inte glad på mig nu och visar det klart och tydligt
. Damen jag har hemma åt däremot ett par räkor ur min hand igår, och fräste åt den när hon var klar. Hon vet nog inte vad hon ska tycka, stackaren…
I övrigt öser regnar ner och jag längtar hem till mina kisar. Inga kunder på kontoret så här dagen före midsommar…

trillade in tre kattungar här… så nu blir midsommaren fin iaf…trots ev regn…..kanske dags att äta frukost innan jag fortsätter städa?…