Del,5 Dumpade Roffe å Henry

Jag kan fixa det, men måste iväg till jobbet. Kanske någon annan medis är online. Annars blir det fram över i dag!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Trillern forstätter.
Heja catfoot o comp
Nynnar lite Nuki Nuki Nuki sweter thana cooki love my litle Nuki, Nuki Nuki
O som några märker så har jag inte blivit av med låten, grr men naken fisen var värld det hi hi!
Nuki nuki!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Har skickat kortet till dem,nu är det bara att vänta och se om jag får något svar,och helst ett positivt svar !!!!!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Håller ff tummarna för att det är stackars Roffe!
Håller också tummarna. Tänker ständigt på lille Roffe.
#9 Det tycker jag med. Kände han sin katt lite grann så borde han väl kunna se om det är Roffe. Eller?
Ja, B-M sa att hon kunde ta den biten i Söndags när vi var ute på sökning…Kanske det vore nått ändå..Känns som vi aldrig kommer att få svar, annars..Har du möjlighet att nå denna "Idiot"
…..Jag vågar inte stå för mina handlingar, för jag blir bara mer å mer arg för varje dag..

Ni behöver ju tre minst annars kan han kanske gå på könet.
Hoppas nu han går med på att kolla vilken som är Roffe.
Groda du o Catfoot får vara långt borta o gå på bio eller nått när han kollar okej!
Lycka till!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Helst skulle det väl vara svarta katter med någon liten skillnad på som han inte kan ta miste på. Inte bara könet.
Väljer han då fel katt har han inte en aning.
Lycka till.

Hade det varit lite närmare hade jag kommit med mitt gäng. 6 st mer eller mindre helsvarta katter. Någon är helsvart och någon har några strån vitt här eller där. 
Det borde ligga i dumparens eget intresse att hjälpa till, allt vägs in när han en dag rimligen skall stå till svars i tingsrätten för vad han gjort Roffe.

Jag har en stor svart kastrerad hane som lyser lika rödbrun som Roffe. Det har varit en skygg katt men mot mig är han snäll, han är inte trevlig mot vissa människor. Säg till om ni behöver låna honom.

#26 låter som den perfekta katten att visa.
Hoppas som #27 att mise inte gillar vad den ser.

Skriv till honnom.
Annars får vi kanske alldrig veta om det är rätt katt.
Nog för vi nog alla vill se Catfoot o Groda mfl skutta runt som gazeller i skogen, för självklar måste någon filma om det blir fler skogsturer.
Å andra sidan Hade det varit väldigt skönt att veta att Roffe är inne o inte sitter ensam hungrig i en stor stor skog.
Hoppas han nur går med på att göra det.
Grodas katt låter som en bra extra katt att visa o även stirrups kise.
Borttagen kommentar

Hoppas det är Roffe som är inne. Min katt är som en kampkatt synd att inte jag har dresserat honom. Det fungerar fortfarande inte mellan Roffe o Henry, dom vill inte känna varandra, men så kan det även vara mellan människor också eller hur Catfoot.
Hmmmm, ja nog är det så…Men katter är ärligare å vågar visa det inför varandra, medans människor ägnar sig åt skitprat bakom ryggen å vågar inte säga sin mening inför den dom svartmålat…..
Men hoppas innerligt att det är Roffe…Vet inte annars hur man går vidare, nog känner man sig maktlös å förtvivlad när man inte vet..
Det kanske rent av var så att Henry och Roffe inte kom överens i hemmet heller. De kanske började bråka med varandra när de blev könsmogna och inte kastrerades eller var de kastrerade?
En inte alltför ovanlig situation när kissar blir dumpade.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
#37…Hihi..Du har toppenideer Monsi…Nått vi kanske kommer att ha användning för..
#38…Vet inte om jag har fel…Men har för mig att hon som sålde katten Roffe sa nått om att dom börjat pinka inne…Men jag kan ha fel, inte helt säker…Men visst bägge könsmogna å samma revir, kan skapa stora bråk katter emellan..
Hoppas innerligt att idioten nappar på att åka dit för att kolla om det är Roffe..

Mina katter, mina privata alltså (inte fislisa) är mor och två barn, gränna o majsan. De har levt tillsammans sen Gränna o Majsan föddes, och de tål inte varandra. Visst, dom äter inte upp varandra, men alla vet att dom ska hålla sig på lagom avstånd från varandra.
Så, bara för att Roffe o Henry har växt upp ihop behöver det inte vara så att dom gillar varandra…
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Den här tråden är verkligen en spännade följetong!
!!!
Fortsättning följer i nästa nummer ………… naturligtvis kan det vara så att Roffe och Henry inte tålde varann när de bodde ihop, två okastrerade hankatter …………!
Hoppas verkligen att det är Roffe som är inne i tryggheten
Putt?

Varken Roffe eller Henry gör på golvet, dom har hela tiden gått på lådorna. Provade att släppa ihop dom idag men då var det Henry som var arg, vi har testat andra katter med honom men det är samma sak då också. Han har tuffat till sig.
Å, lilla kisser..visserligen förstår jag att dom gjorde på golvet i sitt förra hem, kände sig väl inte välkommen alls…Henry vet vi..men Roffe, vart är du…Fick nyss ett Pm, från sierskan, hon är säker på att Roffe är kvar därute, men knappt vid liv…Jag bara sitter å tårarna rinner..Borttagen kommentar
Hur trovärdig är sierskan???
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Borttagen kommentar
Catfoot har du hört något från de andra som mediumen? Eller djurpratarna.
Är för visso väldigt skeptisk mot allt sånt men, vem vet någon av dem kanske kan ge ett rätt svar.

Vad säger det medium du fick pm om?
Om han är kvar där ute, så ska ingen av er anklaga er för att ni inte har gjort tilllräckligt för att hitta honnom, han har värkligen gömt sig bra o ni har verkligen kämpat o gett allt för att hitta honnom, ingen har kunnat kämpa mer i skogen än ni har gjort.
Styrke krama till er alla.
O lite Nuki nuki Nuki sweter thana cooki kom igen Catfoot nynna med nu, hatar värkligen låten men man mår bättre o blir piggare av den hemska låten.
Nu håller vi tummarna att smart skaftet orkar masa sig ur soffan o komma o kolla om det är Roffe som är inne.
Tack Monsi, sak försöka nynna på den..Här kommer lite av hennes pm..
Jag ser att han dragit sig längre in i skogen för att han blir rädd när ni kommer. Lite hopplöst läge. Tror att du får svårt att få tag i honom. Förut när jag såg den där vallen och lönnen så fick jag upp ordet nagiala. Det ordet är för mig den andra sidan så jag trodde först att han redan gått över till andra sidan, men det har han inte, men kommer att göra.

Gud sådan vidrig situation att vara i! Att han är kvar därute! Gråt!!! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Jag tycker inte att det har framkommit hittills att Roffe skulle vara en skyggis som skulle gömma sig i skogen när människor kom.han har blivit dumpad, men annars har han väl inte blivit illa behandlad så att han skulle bli rädd för alla människor.Jag tror att en sån katt skulle söka sig till människor .
Det finns mycket mellan himmel och jord men tro inte på allt som andra påstår att dom ser.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Kan sierskan komma till platsen? Eller precicera den mera tycker hon beskriver plattsen lite väl vagt.
Det hövs ju en bra beskrivning var ni ska kunna smyga o ställa fällan på rätt ställe om ni ska prov med den igen.
Kan hon svara på om ni får tag i honnom i tid? Hon borde kunnna göra det om hon kan sitt kall ordentligt. Vet att man kan ändra sin framtid mm genom att fatta ett annat beslut mm men något borde hon ju kunna säga om det.
Menar kan hon skriva att katten är svag så borde hon ju kunnna se längre än så.
Fortfarade skeptisk mot siatre.
Har blivit spådd av två olika o oberonde att jag skulle bli rik o dö ung.
Är fattig som en kyrk råtta o känner mig som hundra år o har paserat 30 sträket, dö ung då dör man innan 30.
Har haft en djur pratare som påstod att mitt sto blivit misshandlad o har haft många ägare.
Har haft henne sen hon var 6 år hon är född 91 köpte henne direkt från uppfödaren jag jobbade för på island. Hon har alldrig blivit slagen eller fått svälta.
Så ska jag tro på en siare vill jag att de ska ha lite mer att komma med.
Men förstår du känner dig sliten i bitar Catfoot o hoppas någon av alla dessa personer du har pratat med som säger sig ha gåvan att se saker kan ge ett vettigt svar var Roffe är.
Jag har inte fått något svar på mina mail ännu som jag skickat till djurpratare,hoppas där kommer något i alla fall.
Har också svårt tro att en tam katt gömmer sig längre in i skogen för människor, den borde vara döhungrig vid det här laget ????
Debattia

Saidas dotter som jag ringde till svarade att hon inte letar efter katter, för att det finns massor bortsprungna, att hon får in så många att hon blandar ihop dem.
Så hon vet inte vem som är vem.
Väldigt seriöst får jag säga.
Kanske din sierska kan ha blandat ihop också.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Jag är allmänt skeptisk till sierskor. Även kända sådana har ex i mordutredningar kommit med fullständigt felaktiga upplysningar till polisen och anhöriga var ex offer skulle finnas. När det gäller den aktuella sierskan vore det bra om hon, nu är säker på sin sak, kunde komma till skogspartiet och visa var Roffe finns. Enligt sierskan skulle Roffe ha sprungit i skogen denna långa tid, märkt er och då dragit sig längre in i skogen för att sedan dö. Jag tror inte att en tam sannolikt dödshungrig försvagad katt skulle bete sig så.

okej! Catfoot sätter in två länkar så alla kan nynna med hi hi!
En för känsliga personer o en med den underbara naken fisen.
Så kom igen nu allihopa nynna med i denna hemska melodi.
Nuki Nuki Nuki how i love may Nuki
Man mår som skrivet bättre av denna hemska sång, kanske för man tänker på den söte nakenfisen, bilden när han har en dålig hår dag
jag är skeptisk till de flesta som utger sig för att vara sierskor och djurpratare, jag tror att det finns några få som verkligen kan..
har haft en som pratade med en häst jag hade, men det blev inte bra alls tyckte jag.. stämde inte in på den hästen alls..
jag tror att det är Roffe ni har fått in redan…

Hittade en sak som kanske kan muntra upp er lite.
den är jätte söt önskar jag hadde minst två, är mina drömars katt.
Jag har skrivit klar polisanmälan och kommer att skicka den till Catfoot i dagarna när jag har gjort klar bilagorna också.
Vill du vara med och skriva under anmälan så kan du skicka ditt namn och adress till catfoot så skickar hon de vidare till mig.
putt!!!!
När det gäller sierskor och djurpratare så skall man nog vara noga med vem man väljer. Det finns absolut de som har kunskapen men många som inte har det så det gäller att välja rätt.
För vår del har vi träffat på XXXXX som kan tala med djuren och har hjälpt oss flera gånger. Sedan fick jag också hjälp av NNNNNNN när vår Sessan försvann.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

#67 Är inte NNNNNN BBBBBB dotter?
Hon ville inte hjälpa oss när min dotters Sigge försvann eftersom hon sa att hon blandade ihop alla som var försvunna.
Hon är jätteduktig men just katter letade hon inte efter sa hon.
XXXXXX är också duktig.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Är det inte dags att lägga ner hetsjakten nu ?
gjort är gjort och nu skall det bästa göras ist för Roffe , lägg energin på det ist och hitta ett hem
Allmänheten kan inet sitta och leka polis,jury,domare och bödel tyvärr funkar det inte så
nu har ni kommit till del 5 i detta , hur många delar skall det komma med hetsjakten ? skulle vara intressant och se hur mycket som bryter mot PUL i detta ärende och personligen allmänt less på detta , lägg energin på katterna och itne det förflutna , katterna finns idag och lever och behöver hem , dom behöver inte bli påminda om historien
har ni tänkt på att människor bakom hemlösa katter kanske har det svårt ekonomiskt,psykologiskt ,kriminellt? dom kanske har nog med problem utan att bli jagade som en varg med helikopter för att sen skjutas eller tjyvjägare som jagar ner djuren till döds
vi har väl ca 100 000 hemlösa katter skall ni jaga alla dessa 100 000 ägare med ? varför lägga energin på det o inet för kattens bästa , om ni la all denna energi på att hitta hem till katten så skulle han ha ett nytt hem nu idag
Mvh
Peter
#69. Just nu är det viktigt att få klarhet om den upphittade katten är Roffe eller ej. Förstår därför inte ditt inlägg.
Vilken hetsjakt???
Å vadå hitta hem till Roffe, vet du att det är han som är inne????
Om du tycker att denna tråd inte passar dig..Snälla läs inte den då..Kommer aldrig i mitt liv att någonsin tycka synd om personer som gör djur illa, å sen får du moralpredika hur mycket du vill i denna tråd..Sen om du tycker hans beteende är ok, då får det stå för dig..
Men till denna som dumpade katterna, skit ska skit ha…
/Catfoot

# 69 Hetsjackt?
Det som på går just nu är väll ett försök att få reda på om det är rätt katt som är inne.
Om du har några bra förslag på hur vi ska få reda på det så skriv gärna ner dem tack!
nej denna tråd passa inte mig , tycker den är mer osmaklig , vad gör ni för att få reda på om det är roffe?
skulle vilja veta vad alla i tråden gör för den saken så kan gärna invänta svar elelr så låter ni dom som sköter om detta göra det dom skall göra , katterna skall räddass och få nya hem , men alla jobbar i motvind och alla gör så gott dom kan så enkelt är det och JA det är hetsjak med att maila hit o maila dit och försöka sätta in mer katter för att lura gamla ägaren , om detta nu är roffe eller ej , lägg energin på den katt som är inne ist och skaffa ett hem
och catfoot vad gäller #71 ( citat) Kommer aldrig i mitt liv att någonsin tycka synd om personer som gör djur illa
hoppas verkligen du är vegetarian annars bidrar du med att djuren far illa med , är du köttätare så är du inge bättre än dom som får djur att fara illa , du bidrar isf till kött produktionen och dess skit som medföljer för att du ska få kött på tallriken , katt är lika mycke värd som den gödda kycklingen du äter på din tallrik och som är framtagen enbart för att dö o hamna på din tallrik
säger som vanligt (sparka dig inte själv i arselet)
och JA jag har en hel del med detta tt göra
detta var mitt sista inlägg i denna skit tråd där alla sitter i tycker synd om en katt men gör inget för ett nytt hem till katten /katterna

Catfoot mata inte trollet, inte värdt den energin.
Ja, vilken tur att du inte gör fler inlägg. En spark i baken kan alla behöva å det gäller även dig, så om du ger dig den själv eller nån annan gör det spelar ingen roll. Jag ger mig själv påminnelse om vad vi människor går för, med en spark där bak, ett himla bra sätt..Så det var inget nytt, prova själv ska du se att det hjälper. Sen att nån medvetet dumpar sin katt i skogen, å låter den gå en plågsam död till mötes, kan aldrig gömmas eller glömmas…Tycker du har en konstig syn, men alla är vi olika,.. Alla kan inte älska alla, å det är en himla tur….. ..Det är bara att inse, att vi står väldigt lånt ifrån varandra i syn på hur å vad man lägger ner sin energi..
Å kanske Roffe har blivit hittad om fler lyft sina bakar från stolarna å hjälpt till i sökandet istället för att sitta å beklaga sig över att man inte gör mer..Så du kanske borde se vad gjorde du för att hitta den rätte Roffe, hur många timmar sprang du runt i skogen..Mig veterligt ingen…

# 73 kan föresten svara på en av dina skrivelser
försöka sätta in mer katter för att lura gamla ägaren , om detta nu är roffe eller ej
Hm om du vore Roffes gammla ägare skulle du då inte göra allt för att slippa Catfoot, Groda o co?
Om du blev visad en katt hade du svarat ärligt ja det är Roffe eller hadde du ljugit för att slippa dem?
Hur hade du gjort för att få personen att svara ärligt?
Det lugnaste för alla parter är väll att ha några katter att välja mellan, så alla kan få ro o ägna sig åt andra saker.
Om det inte är Roffe som är inne så svälter den riktige Roffe ihjäl i skogen.
JA, nu är det väl viktigast, att vi få¨r veta ifall det är nån kisse kvar i skogen. Plus att det läggs ner lite job på att de kissarna somär inne får nya hem. MEn det ena behöver inte utesluta det andra, eller hur?
Vi som är ansvariga för Hittekatter iFokus har granskat den här tråden eftersom det finns medlemmar som ansåg att vissa inlägg bröt mot PUL. Några brott mot PUL har vi dock inte upptäckt förutom namn på en sierska vilket nu är borttaget. (Brukar dock inte räknas som brott mot PUL när det är ett namn på en artist eller person som använder sitt namn i någon form av offentlig yrkesutövning).
Vi har tagit bort vissa inlägg på önskemål från den som skrev dem. Vi har även friserat i texterna här och där då det blev lite väl hårda ord riktade mot den som dumpade katterna. Formuleringarna låg på gränsen till vad som är tillåtet enligt våra Skrivregler.
Lägger nu ut tråden igen och manar till försiktighet i ordvalet.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag har blivit bett om att inte lägga mig i i dessa barnsligheter. Men svårt för att hålla tyst nu. Så jag gör det nu ändå.
Jag har verkligen inte läst hela tråden. Och tänker inte göra det heller.
# 75 Catfoot…
"om fler lyft sina bakar från stolarna å hjälpt till i sökandet istället för att sitta å beklaga sig över att man inte gör mer..Så du kanske borde se vad gjorde du för att hitta den rätte Roffe, hur många timmar sprang du runt i skogen..Mig veterligt ingen…"
Vet du hur hårt Peter jobbar för katterna där ute o allt möjligt? Och många flera? Alla gör sin grej. Och vissa gör andra saker. Men ibland läre man släppa andra saker för att gå vidare och hjälpa nästa. Visst. Man kan göra båda sakerna samtidigt. Men tydligen så går det mycket energi och tid för dessa trådar osv. Och att tjaffsa och hålla på. Men det är en lång kö på katter och andra djur som behöver hjälp.
Men att säga att att man bara sitter och beklagar sig och inte gör något. Är att ta i. Om det hade varit mot mig fast man samtidigt kämpar hårt för att hjälpa djuren så skulle jag allafall ha blivit väldigt sårad! En del hjälper Roffe, en del hjälper andra.
Move on…
Slut tjaffsad och sånt. Lägg energin på något annat.
#69 har ni tänkt på att människor bakom hemlösa katter kanske har det svårt ekonomiskt,psykologiskt ,kriminellt

Ska vi nu tycka synd om den som dumpar ett hjälplöst djur mitt ute i ingenstans till att klara sig själv? Ja just det, idioten har ekonomiska problem, nej men då är det ju helt okej!
Problemet är ju att det oftast inte finns någon bevis när folk dumpar katter och därför leder en ev. polisanmälan inte till åtal. I detta fall finns det hur mycket bevis som helst och ar gärningsmannen medget att han har dumpat katterna i skogen. Då finns det bara en sak att göra, anmälla. Att utsätta djur för lidande är ett brott mot djurskyddslägen om inte djurplågeri, oavsett vad ens bakgrund är.
Det skulle vara bra att någon äntligen skulle bli dömd för att dumpa sin katt som ett tecken för andra att detta beteende inte accepteras av en civiliserad samhälle.
Att några katthemmet som har hand om katterna inte ens anmäler detta fall men istället håller den f.d. ägaren bakom ryggen tycker jag är skrämmande.
"Men att säga att att man bara sitter och beklagar sig och inte gör något. Är att ta i. Om det hade varit mot mig fast man samtidigt kämpar hårt för att hjälpa djuren så skulle jag allafall ha blivit väldigt sårad! En del hjälper Roffe, en del hjälper andra.
Move on…
Slut tjaffsad och sånt. Lägg energin på något annat."
Precis vad jag menar, att det tjafsas för mycket å för lite verkstad…Jag har inte bråkat på någon, det är andra som bråkat på mig..Hade fler angagerat sig från starten så har kanske även roffe hittats, sen om det är din vän Peter eller nån annan skit samma..I skogen fanns bara Groda, jag å Stirrup..Var var alla andra som sitter å tycker en massa skit..Blir så less på detta, vi jobbar alla för katternas bäsat, å sen ska man få skit för att man hjälper katter..Nä, nån jävla måtta får det vara..

# 82 bra skrivet!

Ni har verkligen försökt med allt för stackars Roffe. All heder till dig Catfoot och ni andra som hjälpt till. Förstår din frustration över såna människor.
Vill gärna skriva på anmälan, men hur gör man?
"Hade fler angagerat sig från starten så har kanske även roffe hittats,"
Vem skulle då hjälpa alla andra katter och sköta om dom om alla sprang ute i skogen efter den katten?
"Var var alla andra som sitter å tycker en massa skit.."
Dom andra gjorde nog en massa andra saker så som tex hjläpa dom andra katterna/djuren, sköta om dom, osv. Och få det mesta att gå runt. Plus att man även har ett eget liv att sköta om såklart.
Alla kan inte vara ute och jaga efter en katt. Finns flera katter och andra djur som behöver hjälp.
Hur har du fått skit då Catfoot genom att du hjälper katterna?

Lägg av nu o jämför vem som har gjort vad o inte vill inte att de här tråden ska stängas igen pga troll.

# 82 har sammanfattat läget väldigt bra.
Så lägg av med dummheterna nu tack!
Japp..Parakiss så är det..jag skriver inte bara om din vän Peter..Det finns så många andra som skulle ha kunnat lyfta sina bakar får stolarna..Som bara sitter å tycker en massa, utan att göra ett enda handtag själv…Jag kommer inte att nämna namn, men vet att vissa läser å rapporterar med glädje allt jag skrivit, å sen får jag veta det inom en snar framtid..Glöm inte att det finns människor som sitter å granskar allt som skrivs här å läses upp på möten…Tänk dig för så inte du skriver nått olämpligt..Har inget emot dig som person, förstår att du försvarar Peter…men jag har inte bråkat å tjafsat med någon från denna förening…

Catfoot
Din sajt är inte aktiverad så du får först pm:a mig så skriver jag sen
Vem är trollet?
Tycker också att tråden kunde ha låst för länge länge sedan. 5 trådar om detta… ^^
Mindra tjaffs (och kanske snack). Mera verkstad. Som catfoot sa. Många djur behöver hjälp. Men detta om att sätta dit någon o sånt hära snack tycker jag mera ska göra via pm eller mejl.
Mera mogna ^^ människor som jobbar för djuren Tack! inte föra tjaffsen och få det dåligt på ställen där folk försöker hjälpa djuren allt de kan. Tjaffsen som sker, all energi som sker på det. Lägg det på djuren istället och samarbeta istället. Så onödigt att tjaffsa.
Alla gör sitt. Men alla kan inte hjälpa alla. Och ibland läre man gå på nästa fall. Och hjälpa nästa djur.
Tjaffs, bråk osv. Förstör bara stämningen. Man tappar ork och lust. Och det är djuren som hamnar i kläm. Ta bråk privat ist på öppna forum eller genom ex djurhem eller något. Som gör så att det ser dåligt ut för djurhemmet. Det gör så att djuren hamnar i dåliga dagar och i kläm. Inte mera än annat än djuren som lider. Och jag blir ledssen för djurens skull pga vissa människor inte kan hållas sams och samarbeta och bete sig som vuxna människor.
Mitt sista inlägg. Och jag måste säga att jag är verkligen besviken på vissa.
Bye bye

Försökte med att lägga till dig bland mina vänner, men det går inte.
Någon annan jag kan försöka via som du vet?
#93,,,,,Ja, nog kan man bli besviken på människor man trodde var riktiga djurvänner..
Är oxå beviken på vissa, så nått har vi ändå gemensamt..
Sen kanske vi inte är besviken på samma personer, men det spelar ingen roll i detta..
Hoppas ändå att Roffe blir funnen, å det tänker jag jobba för så länge det finns hopp om att han ännu är vid liv..Sen får alla tyckare, tycka vad dom vill..Jag gör som jag vill i detta, å dom behöver inte bry sig alls..Jag tar inget av Hoppet, jag kräver inget av Hoppet..Det enda jag vill är att rädda Roffe om han ännu är kvar därute..Så lägg ner allt som handlar om mitt engagemang om Roffe..det kostar bara tid å pengar från mig, Ingen annan behöver bekymra sig..Jagvill bara hitta en katt, dumpad av en i.iot i stora skogen..I tron att han gjort dessa till vildkatter..hmmmm, säger inget mer…
hur kan du säga att vi INTE har brytt om oss att anmäla ? vad vet du om det ? du får bråka på grodan med då , hon är noga med sånt men att komma och antyda saker ?
ja vi skyddar personer som har dumpat djur pga olika skäl detta pga PUL person uppgift lagen , läs den ska du få se
vi polisanmäer alla djur så var du har fått dina uppgifter ifrån har jag ingen aning faktiskt men tydligen vet du med all säkerthet
vi har en skyldighet mot allmänheten samma somv i har mot att ta emot katterna , annars tvingas vi lägga ner djurskyddet , men kanske det ni strävar eftrer ?
vad skall vi göra förutom att anmäla ägarna då?
skall vi starta en lyncmobb som vilda western och börja jaga ner folk och hänga dom ?
ananrs kan du förklara för mig vad vi skall göra mer förutom att anmäla ägarna i dom fall vi kan , vi har ett rättssystem i sverige , ni kanske skulle vända er dit ist occh klaga och grina
ist för att sitta är o gnälla , det hjälper ingen o absolut inte djuren som far illa ,gör er röst hörd ist
TEX:
skulle ni gilla om vi tog en katt från ER och sen börja snacka om ER här hur alla skulle jaga ner er och ni sitter tex med en familj som dött i en olycka och bara du kvar i familjen och kan inte ta hand om dina 9 katter ? ni här skulle itne ens tycka synd om en sån person .
Dettaär skrämmande , mycket skrämmande

Har bett en annan på sajten att pm a mitt namn o adress. Tror hon gör det.

Hallå catfoot och Gullimat!!
Ni kan alltid PMa varandra genom att gå in under "meddelanden" och "skriv nytt meddelande" längst upp till vänster. I "till" skriver ni respektive nick. ex catfoot eller Gullimat. Man behöver inte gå via någons sajt.
Jag vet inte ens var jag ska börja… En tråd som berör människor har tendenser att bli långa. Skitsamma om det bara blir en tråd eller del 5. Har man följt tråden från första början vill man givetvis följa den tills allt är löst. Man är väl inte mer än människa……….
Herregud, varför ödsla tid på att gnälla på en tråd man inte tycker om.. För fan, man har ju ett val att INTE läsa? Jisses..
Jag avskyr när trådar tar sådana här vändningar, tyvärr är det inte ovanligt.Nää, det finns folk. Och så finns det folk.
Heja catfoot, groda, stirrup och alla ni som jobbar "på plats". Själv finns jag alltför långt bort och kan inte göra annat än att skriva på anmälan och hoppas att det är Roffe som är inne.
Ist för att sitta är o gnälla , det hjälper ingen o absolut inte djuren som far illa ,gör er röst hörd ist..
Nä precis där slog du huvudet på spiken..Istället för att läsa upp allt jag skrivit under veckan på möten, det är ok..men att jag skriver om en dumpad katt,,Då jä.la är man en gnällare…hmmmmm.Sen så hár jag pratat med dumparen personligen..han erkände att han dumpat katterna för att han var less på dom. Alltså, inget med personliga saker, å jag har inte stulit en enda katt..Han har erkänt att han lämnat dessa att bli vildkatter..
Jag vet att ingen annan har polisanmält denna kille, mer än jag å en tjej som är kunnig inom detta med anmälan, kommer att skicka in en anmälan där jag å flera andra skriver under…
Vem är trollet?
Tycker också att tråden kunde ha låst för länge länge sedan. 5 trådar om detta… ^^
Hade här inte skrivits en tråd om dessa katter kanske dom heller aldrig hade blivit hjälpta! Tro att du ,jag och alla kattvänner ska vara glada för att Catfoot ställer upp och hjälper de katter som kommer i hennes väg.
Mindra tjaffs (och kanske snack). Mera verkstad. Som catfoot sa. Många djur behöver hjälp. Men detta om att sätta dit någon o sånt hära snack tycker jag mera ska göra via pm eller mejl.
Så du blir rörd för att det skrivs öppet att djurplågeri är straffbart???
Mera mogna ^^ människor som jobbar för djuren Tack! inte föra tjaffsen och få det dåligt på ställen där folk försöker hjälpa djuren allt de kan. Tjaffsen som sker, all energi som sker på det. Lägg det på djuren istället och samarbeta istället. Så onödigt att tjaffsa.
Om du läser trådarna här inne på Hittekatter finner du ett samarbete över hela landet och inte enbart på ett djurhem. Hoppas ni har lika bra samarbete som vi har här på trådarna???
Alla gör sitt. Men alla kan inte hjälpa alla. Och ibland läre man gå på nästa fall. Och hjälpa nästa djur.
Vi är helt överens om att alla gör sitt,mer eller mindre. Har man hjälpt ett djur vill man kolla upp det hela vägen. Som i detta fallet vill man veta om en katt är kvar ute i skogen och kanske går en svältdöd till mötes eller om den kommit in.
Tjaffs, bråk osv. Förstör bara stämningen. Man tappar ork och lust. Och det är djuren som hamnar i kläm. Ta bråk privat ist på öppna forum eller genom ex djurhem eller något. Som gör så att det ser dåligt ut för djurhemmet. Det gör så att djuren hamnar i dåliga dagar och i kläm. Inte mera än annat än djuren som lider. Och jag blir ledssen för djurens skull pga vissa människor inte kan hållas sams och samarbeta och bete sig som vuxna människor.
UNDRAR VAR SKON KLÄMMER? Känner du dåligt samvete för du ej kunnat vara med och hjälpa till ? Här på tråden har jag inte märkt några meningskiljaktigheter så du måste prata om något annat som inte har med den här tråden att göra. Det den här tråden handlar om mycket viktigare saker än några som känner sig förbesedda.
ALL HEDER TILL CATFOOT som ställer upp för dessa katter!
Mitt sista inlägg. Och jag måste säga att jag är verkligen besviken på vissa.
Debattia
ja frågan är när denna kommer till del 500 då vi aldrig vet om roffe är roffe elelr om roffe kommer in eller är död , skall ni då ägna flera år åt att sitta här då?
tar ganska illa vid mig när ni berömmer vissa på djurskyddet bara DOM som jobbar , rätt intressant man kanske skulle sluta och bygga åt katterna då?
catfoot eftersom du vet vvem jag är så vet även du att det är jag som bygger där ute och även här hemma och tar med dit ut men även tar med materialet jag har hemma och står för alla maskiner själv , så inet undra på att man tar åt sig när bara typ 3 jobbar för katterna och på djurskyddet
detta är mina personliga åsikter
om ni tycker så illa om roffe varför sätter sig inte alla i bilarna och tar med tält sticker hit upp o tältar iskogen ? gör nå riktigt ist för att sitta här o tycka synd om honom , det hjälper inte ens honom , att leta honom hjälper men att sitta här gör ingen nytta ute i skogen
En sak är säkert, jag har aldrig sagt att du inte jobbar i denna förening,,det var du som kom med påhopp till mig..
Jag bara svarar på dina inlägg..Blir lees när människor ständigt, påpekar hur man ska göra..Jag har åkt 10 mil tur å retur 4-5 dagar i veckan för att söka Roffe..Har jag någonsin klagat till Hoppet eller dig..Jag har själv betalt alla drivmedel, å andra kostnader som tillkommit..
Jag lägger mig inte i vad du gör för katterna, har bara fått positiva saker för det du gör, å därför reagerar jag när jag får påhopp från dig att jag ska lägga energin i nått annat…Varför, stör det dig???..Att jag vill ge Roffe möjligheten att komma in..Skit i vad jag gör så skiter jag i ditt..

Tack Kattassen för info

Nu känner jag snart att det får vara nog med tjafs medlemmarna på Hoppet emellan!. Jag ber er att ni tar dessa dispyter via PM hädanefter. Kan ni inte göra det utan att tjafset fortsätter utanför trådens ämne kommer jag att låsa den.
En första varning utfärdad!
Nu tror jag ju inte att det kommer komma så långt som till del 500.
Jag tycker alla människor som arbetar för att förbättra våra katters status är värda beröm, men jag kan givetvis inte berömma alla vid namn då jag inte känner till så många fler i den delen av vårt land , och därför skrev jag "catfoot, groda, stirrup och alla ni som jobbar "på plats"."
Hade möjlighet funnits hade jag också deltagit i sökandet, men att åka 80 mil, lämna jobb och 6 katter, varav en skyggis från just Söderhamn med två små kattungar jag måste se till, gör det hela ganska så omöjligt för mig.
Det var allt jag hade att säga i den här tråden.
Helt klart gör alla ett jättearbete med alla hemlösa katter oavsett dom nämns här på tråden eller ej !! All heder till dem!!! Det tror jag alla är helt medvetna om.
Debattia
# 99
Har väldigt svårt att förstå ditt snurriga inlägg men du menar väl inte att dumpa en katt är en anledning till att skydda gärningsmannen? Att han inte ska nämnas med namn innan han är dömd är klart men det är väl ingen som har gjort det?
"skulle ni gilla om vi tog en katt från ER och sen börja snacka om ER".
Det du beskriver i ditt inlägg är att någon drabbas av att få sin katt tagen, någon som blir ett offer. Idioten i frågan är långt ifrån ett offer, han har medveten utsatt sina djur för lidande, han har dumpat de så långt in i skogen att de skulle lida en plågsam död om inte burarna hade hittats av en ren tillfällighet. Det är katterna som är offret!
Att "ni polisanmäller alla djur" som man fårin är inte vad jag menar. Jag menar att just katthemmet som har hand om katterna borde se till att man anmäler gärningsmannen för djurplågeri alt. brott mot djurskyddslagen. Det är nämligen det han har utsatt katterna för. Det blir lite löljigt att man skyddar den som har gjort djuren illa istället för att ge rättvisa åt offren. Ni är väll en djurskyddsförening och inte en gärningsmansförening?
#93 & #106 Förstår inte riktigt er kritik?
Om en diskussionstråd blir lång har det att göra med att sajtens medlemmar finner den intressant och engagerande. Eftersom det här är en sajt där vi fokuserar på hemlösa och utsatta katter är det ju faktiskt inte så konstigt att ämnet dumpade katter i skogen blir en het potatis. Som jag ser det är det ett sundhetstecken att frågan berör. Värre hade det varit om total likgiltighet rådde. Då hade jag känt en betydligt större oro.
Och om ni själva nu inte tycker att det här ämnet berör er är lösningen ganska så enkel. Det är ju trots allt frivilligt både att läsa, skriva och engagera sig i ämnet. Var och en väljer helt enkelt var den vill lägga sin energi. Och var är det för fel att några väljer att söka efter en dumpad katt?
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag måste säga mitt ändå. Till mitt försvar om att ni inte har förstått något utav det jag menade utan vrider till det negativa tydligen. Näe. Ni har inte förstått något utav det jag har skrivit och vad jag menar.
Nä. inge mera här. Bye bye
mvh *dum huvad korkad bimbo*
Jag har fått nog av PeterLi och ParaKiss och hoppas vi i fortsättningen kan koncentrera oss på Roffe.
Ursäkta? Jag har inte gjort något fel. och har inte heller velat någon illa. Och har som jag känner inte gjort någon fel heller?
Och jag vill också hjälpa Roffe, och många andra djur. Men verkar som att jag inte fick fram det. och fick negativ vändning mot mig.
Men det är lugnt. Kommer snart att hoppa av ifrån iFokus helt ändå så. Så då slipper du mig. ^^

Hm! undra vilka som är Troll?
Nog med att mata dem de tänker ändå inte förstå, o vill tydligen hellre sabotera för andra än hjälpa katter så skit i Trollen nu!
Tycker de att dumparen har gjort rätt vilket de tydligen tycker så kan vi ändå inte få dem att inse att det handlar om djurplågeri.
Har du hört något från dina siare Catfoot?
Har du Stirupp fått svar på dina mail?
Ni är underbara tjejer som kämpat så o fortsätter kämpa för dessa två katters rätt o återfinnade Hejja heja. Ni är värda miljoner.
Tyvärr är allt jag kan göra är att nynna Nuki Nuki
Ja, nu lägger vi detta bakom oss..Denna tråd handlar Roffe å hans öde…
Är det nån som är obekväm med det..Så läs nått annat, dagstidningen kanske..Står väldigt lite om djurplågare i den..Så ni kan vara lugn..
Nnej, inget hört från siare, mer än att hon är säker på att Roffe ännu är kvar därute…
Hoppas Debattia får svar från dom hon skickade till…
Ska nog göra en tur ut dit till Gullgruva, å kolla av läget lite…

Lycka till!
O du akta dig för Troll verkar finnas gott om dem där borta, o jag som trodde de bara fans i tiveden tänk så fel man kunde tro!
Jösses vilken vändning den här tråden tog
Trådarna tillkom väl för att försöka hitta och hjälpa 2 katter som blivit dumpade av en okänslig ägare. Catfoot, Groda med flera har gjort och gör ett enastående arbete med att ha försökt hitta dessa katter.Sen att trådarna blivit långa visar ju ett engagemang från människor som älskar katter och försöker både stötta med råd och glada tillrop.
Förstår därför inte att det kommer in folk och klagar på trådarnas längd och på engagemanget som folk lägger ner dygnet runt, om det inte passar så LÄS inte i trådarna.
Sist vill jag tillägga: Ni som har lagt ner jobb för dessa katter gör ett JÄTTEARBETE och ni har all min tillit för det ni gör.
Hoppas verkligen det ska komma fram om det är rätt kisse eller inte. Har fortfarande inte fått något svar,undrar vad dom har för sig som inte svarar ???
i vilket fall så är i alla fall två katter räddade. Får inte den som dumpat katterna någon erinran så kan han,dom bara fortsätta skaffa sig en söt liten kisse som vid könsmognad bara släpps ut i skogen, måste få stopp på sånt oavsett bakgrunden hos dumparen.
Oavsett bakgrunsbild dumpar man inte katter i skogen. Är man kriminell,psykiskt störd eller sjuk borde man ändå vara djurvän när man har skaffat sig djur.
Skriver en vegetarian.
Debattia