Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 2264 ggr
annelisen
0

Det funkar inte.... :(

Jag tog hem en hittekatt, den sköldpaddsfärgade honan.

När hon kom till huset var inte mina andra katter här.

Så hon stormtrivdes,gick på lådan,låg o gosade i soffan och var JÄTTEsocial.

Sen flyttade mina katter hit,en hane och en hona.

Och det funkar inte alls Gråter

De bråkar och ryker ihopa hela tiden,.. Så nu bor "Pisan" oppe på köksbänken hela tiden i princip.

Vågar inte röra sig i huset…

Vi har haft tålamod och hoppats att det ska ge med sig,och att det ska fungera med katterna.

Men det gör det inte…

Nånting hände när "Pisan" var i stallet, hon har blivit rädd.

Så jag hoppas att det finns någon som vill ha denna katt,hon är världens goaste, och jag önskade att hon kunde stanna. Men det e inte rätt mot henne, hon mår inte bra här.

Hon måste komma till ett hem där hon får vara ensamkatt.

Hundar går jättebra. Pisan busar med min hund,och stryker sig emot henne mm.

Och Pisan e så lätthanterlig,man kan göra vadsohelst med henne… Kolla i munnen,pilla med tassarna, ja allt!

Vi har kallat henne Pisan,men egentligen heter hon Kitty Glad

Kitty skulle säkert passa utmärkt ihop med barn,som e snälla mot henne… Hundar e som sagt inget problem.

Finns det någon som inte har katt,men som funderar på att skaffa… Kitty e en mycket speciell liten katt,mycket social… Men här finns inte de rätta förutsättningarna för henne tyvärr… Så det e med sorg i hjärtat som jag måste hitta nytt hem t henne  Gråter

mymlanbus
0

Har du provat med feliway i vägguttagen?

[LucyInTheSky]
0

Oj vad jobbigt, hoppas verkligen det löser sig för er och kisse på ett ellet annat sätt.

martdat
0

vilken sköldpadda är detta? är så många att hålla koll på.

Hur långe har ni provat?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

annelisen
0

Vi har försökt sen februari tror jag det e….. Och hon mår inget vidare eftersom hon bor på köksbänken.. Lilla stackaren!

martdat
0

nä det låter ju inget vidare, Är det nån förening som har henne hoss dig elr har du tagit in henne själv? är det någon katt som skrivits om här?känner inte ijen det här med stallet,,, här är fullt men hoppas nån kan hjälpa dig,

MammaL
0

Kan rekommendera Feliway…det e en bra början. Ge inte upp efter bara någon månad.

Lycka till!

emjon
0

Det här känner jag igen och det var väl du som kom in här på forumet och vädjade om hjälp för en dräktig kisse som fanns i stallet. Du fick flera stycken som erbjöd sig att hjälpa till och då blev det bara helt tyst. Efter en tid kom du tillbaka och sade att du blivit så förtjust i katten att du behöll henne själv och att allt var så bra.

Vad är det som hänt eftersom det inte fungerar nu?

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

annelisen
0

Ja det en jättego o otroligt söt katt.

Och jag vill av hela mitt hjärta att det ska fungera.

Om du hade läst hela mitt inlägg så hade du oxå läst att det inte funkar med mina gamla katter…De ryker ihopa gång på gång.Rynkar på näsan

Denna katten måste få komma till ett hem där hon e ensam katt,hon har tydligen blivit skrämd och är rädd för andra katter. Tror att det hände något i stallet……………

Alexej
0

Ibland är det bättre att omplacera en katt. Hoppas du hittar snart ett nytt bra hem!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

annelisen
0

Ja precis! Det e så jag känner….

Oavsett hur  mkt jag tycker om katten så måste jag tänka på hennes bästa. Och det är INTE att bo på köksbänken i mitt hus. Rynkar på näsan

emjon
0

#8 När jag frågade om vad som hänt så menade jag inget illa och jag hade läst hela ditt inlägg. Det var mera att jag ville förstå situationen och oftast tar det tid att sammanföra en ny katt med de gamla. Vet inte alls hur du gjorde när du tog in den nya och inte heller hur du bor. Hade du katterna separerade från varandra till en början och att de sakta fick vänja sig vid varandra.Nätdörr eller kompostgaller brukar fungera jättebra. Feliway i eluttaget är också en bra sak för att få alla katterna lite mera harmoniska.

Det här är mina tankar runt det hela då du tycker så mycket om katten kan det väl vara idé att prova om du inte redan gjort det.  Fungerar det inte så håller jag med om att det är bättre för kissen att bli omplacerad.

MammaL
0

Jag har försökt med min hankatt i ett år. Men det är lite överdriven lång tid iaf. Men ett par månader skulle rekomenderas…

Jag har prövat allt utom lugnande till katten men jag är starkt emot att droga en katt för att han inte tycker om den andra katten.

Lycka till!

Jag tror att det kommer att lösa sig med dina katter…=)

annelisen
0

Ingen som kan hjälpa denna katt,.,.,.? Det fiunkar inte alls här hemma.Jag känner mig ganska naktlös! Rynkar på näsan

mymlanbus
0

Ingen ifrån den andra tråden som kan ställa upp? Då när kissen var dräktig…

annelisen
0

Men de har väl redan andra katter i sina hem.. Den här katten behöver få vara ensamkatt,då jag inte vill att hon riskerar att hamna i samma situation som nu……

mymlanbus
0

putt sköldpaddan som behöver vara ensamkisse… finns det någon som kan ta hand om henne?

annelisen
0

Tack :) Måste hitta hem till henne snarast.. Vet inte vad jag ska göra annars…?

tuska
0

Annonsera på blocket om du inte redan gjort det. Skicka med ett foto på kissen och en berättelse om henne.

Hoppas hon får ett gott hem, hos snälla kattmänniskor.

Lena
0

Om du upplever att du gjort allt och det ändå inte fungerar kan en omplacering trots allt var det bästa. Du får dock räkna med att det kan ta lite tid innan du hittar ett lämpligt hem som passar kissens behov. Man ska aldrig ha för bråttom i dylika lägen. Det gäller ju att Kitty ska få det så bra som möjligt och inte behöva flytta flera gånger.

Det finns en helt nyrstartad sida på iFokus där man kan annonsera ut djur som behöver omplaceras: www.djurannonser.ifokus.se

Andra bra sajter om man vill omplacera sin katt är: www.katt.nu www.katter.nu som båda har särskilda annonsforum för omplaceringar.

Blocket finns som sagt, där behöver man dock vara mera på sin vakt mot oseriösa köpare.

Var noga med att beskriva kissens karaktär och behov. Ha med bilder - det underlättar. Sköldpaddsfärgade katter brukar vara populära.

Här på Hittekatter har de flesta av oss redan huset fullt med katter. Det är därför inte så stor chans att du hittar någon här som inte har några katter alls. Men på de andra sajterna kan det lyckas bättre.

Slutligen en viktig fråga! Är Kitty kastrerad? Om inte kan det vara orsaken till bråket med de andra katterna. När man har okastrerade katter ihop med kastrerade eller okastrerade blir det som ett brev på posten bråk mellan katterna.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

annelisen
0

Jag vill ju helst av allt behålla henne själv,det e en underbar katt…

Men som sagt,ingen av oss här hemma mår bra av så som det är nu…..

Allra minst Kitty

Lena
0

#20 Är Kitty kastrerad? Som jag skrev i #19 kan det i så fall vara hela problemet. Om hon kastreras kommer problemet antagligen vara ur värden efter några veckor.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

mymlanbus
0

Hur går det med kissen?

annelisen
0

Det går inte alls bra Gråter

essut50
0

Frågar som Lena, är hon kastrerad???

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

annelisen
0

martdat
0

börga att kastrera henne då. när hormonerna lagt sig så blir katterna mer jämspelta och det är större chans att da tolererar varandra,nån annan är bättre på att förklara men då är det, det är helt klart värt ett försök,

emjon
0

Håller med om att kastrering är första steget till att katterna skall acceptera varandra. Då är det inte konstigt att att du har problem och nu har du kanske lösningen så du kan behålla henne trots allt.

annelisen
0

Jag har redan en honkatt som måste kastreras,och det e inte gratis..

Jag har inte "fett" med pengar.. Går dessutom sjukskriven :(

MammaL
0

Har man inte råd med att kastrera och allt det andra så om jag ska vara lite "fräck"…då tycker inte jag att man ska skaffa katt.

Jag vill inte på något vis vara elak men man kan ju inte vara så egoistisk att man skickar iväg katten innan man prövat allt.

Då är det bättre att säga den riktiga anledningen till att man inte kan behålla katten.

Eller kanske be någon om hjälp till kastreringspeng.

martdat
0

är det dessutom två okastrerade honor så är det ju ännu större misstanke i att det är där problemet ligger, Har jag fattat rätt så är den sköldpaddsfärgade någon du tagit in som hemlös? jag har inte fått svar på varifrån hon kommer, om det är nån katt vi hafft uppe i trådar här? är du stödhem åt den elr tog du den för att behålla,?

ingen här har fett med pengar, själv ligger jag back med räkningar men har ändå en honkatt som måsste kastreras så det är bara att sjuta lite på räkningarna till, jag tog ju hit henne frivilligt,

MammaL
0

#30, precis.

Och jag hoppas verkligen att hanen du har är kastrerad för annars blir det garanterat bebisar.

Med hjärtat på handen så är det ju schysstare att inte ta in en katt till om man inte har råd om det ändå resulterar i flytt eller dylikt. Då är det bättre att man på kortare sikt tar in den i väntan på ett bättre hem som verkligen har råd att ha katten och råd att ge den vård om den blir sjuk.

Att säga nej istället till en till katt är starkare och faktiskt ett mycket klokt beslut. 

Ljus och kärlek!

P.s Mina är vaccinerade,kastrerade,märkta och försäkrade. Det behövs D.s