Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 5006 ggr
Gabriella77
0

Katthem i Göteborg

Jag är ganska så ny på denna sida men tycker den är jättebra och är ofta inne och läser. Har dock inte varit aktiv på forumet. Men nu har jag en fråga. Jag skulle vilja engagera mig mer i de hemlösa katternas situation här i Göteborg men jag vet inte riktigt hur. Är det någon här som volontärarbetar på något katthem eller på annat sätt är engagerad som kan mig lite tips?

Jag är väldigt tacksam för den hjälp ni kan ge mig!

Lena
0

Hej Gabriella!

Det finns inte så många katthem i Göteborg om man tänker på att det är rikets näst största stad.

Av de 4 katthem som finns är det två som är aktiva:          Göteborgs Katthjälp Göteborgs Djurskyddsförening 

Djurens vänner har ett djurhem i Guldheden, dock har de fått mycket kritik för sin verksamhet. Bland annat för att de är så oerhört pigga på att aliva katter.  Djurens Vänner i Göteborg, artikel från Spinn

Sedan finns ett katthem som drivs av föreningen Djurens Samarittjänst. Men de tar inte längre emot katter där och enligt förståndaren är det nu 47 äldre katter som bor där och som är för gamla att placeras ut. http://www.djurenssamarittjanst.se/

Djurhemmet Tigerharen arbetar även en del mot Göteborg: Djurhemmet Tigerharen i Skara

Det är alltid mer än välkommet med en hjälpande hand!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gabriella77
0

Tack så mycket för ditt informativa inlägg Lena. Jag ska nu sätta mig och läsa på hemsidorna och se om det behövs en extra hjälpande hand någonstans!

Lena
0

#2 Vet att både Göteborgs Katthjälp och Tigerharen behöver fler Medarbetare. Mycket bra föreningar båda två! :)

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Och jag vil bara tacka dig för att du vill hjälpa hemlösa katter, så tack!

Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Faxlin
0

Jag instämmer med Vanessa. Tack för att du vill hjälpa de hemlösa missarna.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

modellflickan
0

Även jag vill tacka dej för att du vill hjälpa hemlösa katter. Din hjälp behövs verkligen.

Gabriella77
0

Tack så mycket för era snälla kommentarerGlad Jag tycker det är viktigt att man gör vad man kan och det gör ju verkligen ont i hjärtat när man ser dessa katter utan hem. Ska kolla med de där katthemmen Lena som du tipsade om som behövde mer hjälp!

Lena
0

#7 Instämmer med de andra - kanonbra att du vill hjälpa till på katthemmen! Det behövs som sagt alltid hjälp med många olika saker.

//Lena

Radisa
0

Informationsspridning är alltid en stor hjälp och ganska enkelt att  göra själv. Om du vill hjälpa oss på Tigerharen kan du mejla din adress till info@tigerharen.org så kan jag skicka dig lite nyhetsbrev, de kan man ge till vänner, lägga i fikarummet på jobbet, fråga om man får lämna några i zooaffärer osv. Vi har även flygblad som går att skriva ut från sidan (har du inte möjlighet att själv skriva ut kan jag självklart skicka även dem till dig).