Ska prata hittekatter
Hejsan!
I dag blev jag inbjuden att komma in fredag/lördag/söndag till en zoobutik i Gävle för att få lite gratis kattmat. Och få prata av mig lite om hittekatter.ifokus och hittekatter överlag.
Tyvärr så är jag fast med förberedelserna för skoldiscot som dotterns klass arrangerar på fredagen. Så det blir bara lördag och söndag jag kan vara där.
Men jag har sagt att jag kommer in båda dagarna i alla fall. Inte kommer det bli hela dagarna, men lite reklam för oss och någon ska jag kanske lyckas få att förstå hittekatts problemet.
Ville bara berätta, kanske inte så intressant för er, men för mig ;-)
Har aldrig gått ut så här ofentligt och pratat förrut om det. Jag som har sådant jäkla komplex när jag ska prata med främmande folk irl.
Tycker alla ser ner på mig för hur jag ser ut. Usch, jaja det hörde inte hit nu.
Jag är väl bara nervös eftersom jag pladdrar så här.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Men så kul.
Visst intresserar det oss.
Det gör ju allt som har med hittekatter att göra.
Kram Jenna

Säger som Jenna..detta är ju högintressant för oss här inne!
Och..du är beundransvärd som ställer upp för missarna på detta vis, själv får jag ägna mej åt skriverier istället när jag vill ha något sagt, att tala inför grupp har jag aldrig klarat av, inte ens om man bara skall säga sitt namn.
Håller hårt i tassarna, Åsa!
Sidentass
Jättekul och bra att du ska ut och prata om hittekatter Åsa! Det där att prata inför folk skrämmer nog de flesta av oss. Men övning ger färdighet som det brukar heta och för varje gång går det lite lättare.
Håller tummarna för dig! Det verkar som det här med kattens dag blir större och större för varje år! Himla positivit att Hittekattsproblematiken får så stort utrymme!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag är inte heller någon talare precis…
men mitt knep har alltid varit att ha litet bilder och grafik med sig. Finns det möjlighet att visa OH-bilder t ex så underlättar det mycket enligt min åsikt.
Sen brukar jag ha texten med även på papperskopior, som jag delar ut till alla för säkerhets skull!
Lycka till, Åsa! Tror allt kommer att gå som smort!
/Pelusa
Jag har börjat rita på "svarta tavlan" eller på ett blädderblock istället när jag pratar inför publik. Det har visat sig bli roligare och ge mer publikkontakt än om man använder OH-bilder. Fast det är lite olika naturligtvis vad det är man ska tala om - ibland passar OH bättre.. Ibland går det dock lite inflation i det här med overheadbilder.
Men om jag förstår det rätt blir det väl mera att prata direkt med besökarna i Zoo-butiken. Då blir det lite lättsammare.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ja det blir mer direktprat med andra djur/katt intresserade dessa dagar.
Ohh, jag är så nervös. Men tackar för att ni tror på mig i alla fall. ;-)
Audiatur et altera pars

Lycka till Åsa! Det kommer gå bra ska du se! 
Yeeey Åsa!! Du klarar det finfint ska du se!! Vifta med trolllockarna och spänn rådjursögonen i dem så har du dem i ditt våld hela dagen ;o)
Lycka till!
Helen

haha, trolllockar och rådjursögon. Jag tror du var övertrött efter resan när vi träffades. Eller så har du om det nu är möjligt ännu sämre minne än mig ;-)
Audiatur et altera pars

Det kommer att gå bra. Speciellt i en zoo-affär. Om du har en laptop, eller de har en dator så kan du ta fram bilder på katter som inte är så roliga att se alla gånger. Men viktigast av allt är att du är dig själv. För ditt brinnande intresse kommer att synas.
Själv gick jag i kurs att tala inför folk. Efter det har jag inte hållit tyst :-). För jag var saftigt blyg tidigare, men insåg att har jag något att säga så syns och hörs det. De som är intresserade lyssnar mer än gärna och de som inte gör det ignorerar jag helt :-). Så tänk så, jag har något spännande att berätta för dig. Du vill inte missa det!
Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#9 Åsa, vet inte om det hjälper eller om du kommer att tro mig men jag är egentligen ofantligt blyg! Jag har jätte svårt att prata inför folk och med folk jag inte känner….men nu har jag använt min rädsla som försvar istället…så ju mer jag pladdrar desstå mindre nervös blir jag nuförtiden….
Tycker alla ser ner på mig för hur jag ser ut
Åsa, det var det dummaste jag hört! Du är jätte söt! När skall du begripa det! blir lite arg på dig nu, sluta klanka ner på dig själv. du är underbar på alla sätt och vis, och ser dessutom bra ut! Hur sjutton tror du stitch belv så söt? han brås ju på gammelmatte!
Så lycka till nu gumman! vi håller tummarna här hemma, varför vet jag dock inte eftersom det inte kommer att behövas! Du kommer klara det gallant!

#11: Har du sett hur jag blir när jag ska prata på utställningar? Inte skojigt det du.
Men jo, jag vet att du är blyg innerst inne. Men du maskerar det bra. Du har alltid lätt för skratt. jag tror mycket hjälps med skratt och leenden. Men jag törs ju inte skratt, knappt le inför folk längre. Skäms ju så.
Jaja, det må gå som det vill.
Om det stämmer att ens brinnande intresse gör det bra då kommer det bli super.
Audiatur et altera pars
#12 Det här kommer att gå som en dans på rosor - det är jag säker på! :)
//Lena
Det kommer säkert att gå bra
Va bra att du kommer att slå ett slag för alla våra katter därute.
Tassar från Mojje & matte Eva
Ps…Mojje ger dig en blomma för att du slår ett slag för hans fyrbenta ibland trebenta vänner 
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Vilken superbra grej - all heder åt dig!!
Förstår om du är nervös..har själv svårt att stå inför publik och prata, men det är ju oftast innan det är värst??Och du kan väl tänka så här att du bara ska vara där i affären…och så pratar du lite-typ!
Det går säkert jättebra-jag känner ju inte dig men har läst mycket bra du skrivit!!
Och du…kunde ej låta bli att gå in och kolla på din sida när du skriver"som jag ser ut.."Och vad ser jag!!-en jättesöt tjej med jättesöta ungar…Sorgligt att du inte kan se det själv!!
Jag vet att sådant kan sitta långt inne av olika anledningar-
Men..Du ser jättebra ut!!!!!!!Tro på det som jag och fler med mig skrivit nu!
Lyckatillkram!
från Annika (mina katter skickar som mojje,ingen blomma har dom men en puss-slick, för att du hjälper deras kattkompisar!)

Japp mina barn är jättesöta. Det skriver jag gärna under på :-)
Tack allihopa för era uppmuntrande ord. Jag får informera er i efterhan vad vi lyckats åstadkomma.
Till nästa år måste vi organisera oss bättre till kattdagen tycker jag. Och fixa flyers och sådant. ;-)
Audiatur et altera pars
Jaha, Åsa. Då är det skoldisco idag och så får du rocka loss ordentligt i Zoo-butiken imorgon!
Här vet vi att det kommer att gå som en dans!
*Ordvitsig* Soulway
#17 Jepp, till nästa år får vi blir bättre både på attt organisera oss runt hittekattens dag samt kattens dag. Och sedan hoppas jag även på ljusceremonin i Stockholm på vårkanten.
//lena