Dränka kattungar...
Har sedan jag tog in dräktiga katter fått kommentarer som att jag borde dränka vissa, veterinären tyckte jag skulle avliva några.
Nu har jag ju så klart inte gått med på detta… Skulle aldrig få för mig det. Men hur kan man ens tänka tanken? Är inte ett liv värt mer än så? Dessutom tänk vad hemskt det måste vara för kattungen att bli dränkt, fy fan jag har hållt på och drukna och det var ytterst obehagligt.
Bara ännu en sak som visar vilken lågstatus en katt har…
Även en tusenmilafärd börjar med ett steg.
/Pernilla
Desstom förbjudet att avliva på det viset.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Vad bra att det är det iaf. Tyvärr verkar det dock vara ett vanligt sätt… Men absolutinget jag någonsin kommer utöva. Stackars djur… Om man nu måste avliva då kan man åtminstone åka till veterinären. Nu tycker ajg inte man ska avliva friska djur, men om man nu så tvunget ska ta död på dem, bör man göra det på ett så bra sätt som möjligt.
/Pernilla
JA hälsa de kokonötterna att du anmäler dem ifall de gör det
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Tviiiii för den lede!
Hur kan man ens komma på en sådan tanke..vet att sådant var vanligt förr…men i dagens sverige borde folk vara mer upplyst än så, man behandlar helt enkelt inte ett värdefullt liv på det viset…
Att dränka kattungar är ett fruktansvärt djurplågeri, som som sagt dessutom är olagligt. Tyvärr lever denna gamla ocivilicerade metod kvar i Sverige, vilket är underligt med tanke på att vi inte längre räknas som ett underutvecklat land.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Det gör så ont i mitt hjärta när "människor" säger sådär!! Det brister i tusen bitar.
Hur f*n är folk funtade. HUR kan man ens tänka tanken?
Idiotj*vlar. 

Fruktansvärt att behandla levande varelser på det sättet och en hemsk inställning från både folk och veterinär.
Dessa människor som låter katterna få kull efter kull och dränker vissa ungar borde få kännbara straff problemet är väl att komma åt dem.
Varför göra på detta sätt när det enkelt går att unvika genom att kastrera katterna? Djurvänner är de i allafall inte.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Mamma har berättat om en granne som brukade spola ner kattungarna i toaletten så fort dom föddes.Hos oss slogs dom ihjäl.Det var på 60-70-talet men det verkar inte vara bättre idag.
Men barnen som växer upp med detta behöver inte bli likadana själva.Jag visste inte att det fanns hemlösa katter men när jag skaffade egna katter var det självklart att de skulle kastreras.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

#8 Fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!!! Finner helt enkelt inga ord..blir totalt rosenrasande när jag hör detta!!
Jag vet ju inte om det är några som spolar ned nyfödda kattungar idag, men det finns ju andra metoder .
Förr visste man inte bättre, men idag finns det så mycket information om kastrering så oönskade kattungar borde inte födas.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Som sagt jag tycker det är förfärligt och inget jag någonsin skulle få för mig att använda mig av. Vem ger mig rätt att ta död på ett annat liv, bara för att jag tycker det är besvärligt? Människor är rätt bra hemska ibland.
Visst okej, vi har många kattungar just nu, men JAG har valt att plocka in honorna. Det är självvalt att ha 10 kattungar i lägenheten och mitt problem. Ändå ska folk försöka övertala mig flera gånger trots att jag sagt att jag inte vill eller skulle klara av det hela. Folk har erbjudit sig att göra det åt mig, men som sagt ALDRIG.
/Pernilla
Jag kan tänka mig att kastrera en dräktig honkatt som är relativt långt gången, men jag skulle inte kunna avliva kattungar som redan är födda.
Det är ett plus att du har familj för att få kattungarna mer sociala.
Jag har haft 10 hittekattungar men problemet där var att de var så sociala och goa mot mig men när det kom främlingar sprang de och gömde sig.
Den socila biten har jg inga problem med, vi har gäster jämt och ständigt och barn om busar. De som blir 3 veckor i morgon är riktigt sociala och kommer mer än gärna fram och vill bli ompysslade.
Jag hade också kunnat tänka mig kastrera en dräktig hona, beroende på hur långt gägna. Klarar de livet utanför hade jag inte klarat det.
/Pernilla
Ja det är vekrligen förskräckligt att det ses som någon slags problemlösning.