Bild på "trädgårdsafvallet"
Mojje tycker att hon borde heta Moa *L*
Och vad söta dom va fint att ni finns där för att hjälpa dom.
Tassar från Mojje och matte Eva
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Men åhhh vilka guldklimpar!!! Kattnamn är alltid så roligt att spekuera i..så jag kan inte låta bli trots att jag inte vet vilken karaktär missen har..brukar ibland utgå ifrån kattens temperament när jag väljer namn..men här följer några, som förslag bara, ändå:
Cherie,,Rosie, Lizie, Lady, Zuzette, Sunny, Beauty, finns säkert fler som kommer med fina förslag;)
Sidentass
Åhhh, vad söta.Namnet Moa gillar jag! Eller Måns och Mimosa.(En underbar blomma som doftar gott)
Soulway

Miramis, jag tycker hon ser ut som en Miramis. Uttalas Mirramiss;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Majja är sött
Måns och Majja det passar fin fint 
Vilka gullungar! Ofattbart hur någon kan sätta dem i trädgårdsavfallet! :(
Namn ja Tina kanske?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vilka sötisar 
Förslag på namn: Micke, Molle, Smilla, Saga, Pärla är fina namn.

#4 Mimosa..mmm..det namnet låter som ljuv musik i mina öron, kommer att lägga det på minnet inför ev. kommande behov;-)
#4 även Mojje gillade Mimosa 
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

vilka sötnosar.. panndöda människor som lämnar dem så..=(
Tigrou gillade också Mimosa

Namn är också en statusfråga, vanliga namn till huskatter och fina namn till raskatterna. Så jag röstar på något som ger lite mersmak. Så förslagen Miramis, Mimosa känns lite finare till honkatten. Till hanen kanske Matisse, Mascot, Merlin. Personligen så tänker jag alltid på hur katten ser ut, vilken historia de har bakom sig och sådant. Som Merlin, trollkatten som lyckades få henne att upptäcka dem med trolleri :-).
Som vårt senaste vanvårdsfall som döptes till Vincent Lesly. Vincent för att ägaren klippt av hans öra, Lesly efter miljöinspektören som räddade honom.
Men det är jag som så gärna vill att våra hittekatter ska ha namn som ger dem lite högre klass. Fånigt kanske, men det är lugnt att vara fånig ibland :-).
Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

#13 har haft en misse vid namn Vincent…och en annan som hette Leslie. Håller med dej i detta med namnen..det är ju ingen livsviktig sak precis..men även jag har ofta velat ge katter lite speciella namn;-) Det är bara ett rent nöje att sitta i timmar o ventilera kattnamn fram o tillbaka när det är dags för "dop";-)

Tror att hon blir en Mimosa!
/Miranda