Råmossens Katthem
Råmossens katthem är en helt ideellt driven verksamhet,
som tar hand om hemlösa/misskötta och bort sprungna katter i mån av plats.
Katterna vaccineras, kastreras och avmaskas innan de placeras ut i sina nya hem.
Skulle det vara så att katten ni väljer att ta med hem inte passar hemma hos er så finns möjligheten att få lämna tillbaka katten.
Katthemmet fungerar också som pensionat för de som vill ge
sin katt ett tillfälligt hem, t ex för semestern eller affärsresan.
Vad glad jag blir att få veta att det finns ett katthem i Alingsås! Katthemmen behövs verkligen här på Västkusten, liksom på alla andra ställen i Sverige. Bor själv i Ale och vet av egen erfarenhet att det är alldeles för få katthem i Göteborgsområdet.
Jag har nu lagt in länken till Råmossens Katthem i vår länksamling här i Hittekatter.
Och så många fina katter ni har på Råmossen! Blev personligen förälskad i den svart-vita kissen Benny!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vilket trevligt katthem! Är det någon som har besökt stället? Himla söta katter också! 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Jag (Maria) har varit där ett antal gånger!! Har hämtat tre katter där och nu så sköter jag hemsidan och hjälper hon som har det!! Kan verkligen rekomendera det katthemmet om någon funderar på att hämta en katt från ett katthem!
//Maria

Så trevligt det ser ut hos er;-) o jag har också varit in o njutit av en massa ögongodis..bedårande vackra missar;-= Så gott för missarna att ni finns!

Katten Benny verkar vara en riktig cooling! I like! 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
#3 Vad bra att du hjälper till på Katthemmet Maria! Som jag skrev här förut behövs alla katthem så invinnerligt väl. Det finns inte alls många här i Västra Götalandsregionen, men däremot står hjälpbehövande kissar på rad här som på alla andra ställen i landet. Hur länge har Råmossens Katthem funnits?
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag är inte säker på hur länge Råmossens Katthem har funnits men det har ialla fall funnits i 6år. Marianne som har det är verkligen en person som jag beundrar, hon har inga bidrag från någon, enda gången hon får in pengar är när någon kommer och hämtar en katt, då dom ger ett valfritt bidrag för katten. Och ändå så vaccinerar, kastrerar, steriliserar och avmaskar hon alla katter. Plus mat, kattand, leksaker mediciner och vetrinärsbesök som hon betalar för egna pengar. Så det är synd att katthem inte kan få mera bidrag…
/Maria
Finns det ngn banner som man kan länka dit med?
Hittar iaf ingen sådan där!
Jättefina katter ärdet iaf!
Kram/
Det finns tyvärr ingen banner att länka med, vet inte hur man gör en sån…
#7 Det ser man vad lite man vet. Hade ingen aning om att Råmossens katthem fanns förrän jag läste ditt meddelande här. Det är jättebra att de fått en hemsida nu för det underlättar mycket när det gäller nya kontakter och att få goda hem till katterna. Ni får gärna göra PR för er verksamhet här på Hittekatter.
//Lena
Hej Maria
Katthemmet ser jättefint ut och vilka söta katter *L* såg oxå att ni inte hade en banner om det finns en logo så kan jag göra en banner åt er - är lättere för folk att länka upp till er då 
Kolla gärna in min & Mojjes sida http://evamojje.spaces.live.com/
Massor med tassar från Mojje,Minna,Zotis & matte Eva
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Maria jag har pm:at dej

Trevligt och underbart med fler katthem, det behövs verkligen. Välkommen hit!
Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Ja, jag är jätteglad för att jag fick reda på att Råmossens katthem finns. Har hört mycket gott om Marianne.
Nu har jag ju en annons inne där på min lille älskling Snoddas som försvann för 5 veckor sedan. Han är ju så fin. Har haft annonser i flera tidningar och på flera söksajter. Anmält försvinnandet hos polisen i Alingsås och sökt på alla sätt. Tyvärr så har han inte hittat tillbaka ännu. Man blir så ledsen när sådant händer och förstår inte folk som bara dumpar av sina djur hur som helst.
Ettan
#14 Hoppas eran fina kisse kommer tillrätta! Usch ja det är hemskt det där när de försvinner sådär och man inte vet vad som hänt dem. Ett bra sätt om ni inte redan prövat det är att ufärda en rejäl hittelön - det brukar nämligen aktivera barn och ungdom.
Håller tummen att han snart kommer tillbaka!
//Lena