Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbilder-filmklipp
Läst 776 ggr
Leffe
0

Nu är jag fadder också

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag blivit fadder till Dolce

Engla
0

Var finns den sötnosen någonstans?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Soulway
0

Vilken stolt och vacker skönhet, Leffe! Tummen upp för att du faddrar henne!Skrattande

Soulway

modellflickan
0

GladVilken skönhet

Leffe
0

Engla. hon finns i jourhem hos Föreningen Djurhjälpen

Engla
0

Aha, ok. Hon är verkligen jättevacker!

Faxlin
1

Skojigt att det här med faddrar börjar ta fart.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Leffe
1

Ett enkelt och billigt sätt atthjälpa till. Har skrivit om mitt fadderskap på Cornishsidan också likaså på Katter-sidan och Norsk skogkatt-sidan

Morgan10
0

KKS har sedan flera år haft funderingar på detta med kattfaddrar men av tidsskäl inte kommit till skott.

Om det här finns intresse för kattfadder för KKS-katter så markerar det gärna här så kan jag höra mig för med andra.

Som sakt, tankarna funnits länge men dygnet bara 24 h och allt kräver en insats. Skriv vad du tycker så ska jag höra mig för!

Morgan/KKS

Leffe
0

Morgan jag tror på fadderskapsgrejen. Det är enkelt och för de flesta är det inte någon hög kostnad. Men det måste ut på något sätt och det är väl den jobbigaste och mest tidskrävande biten. Man får väl gå in på alla kattforum, Svenska katters sida och andra kattportaler. Informera kattklubbar med mera med mera.

Jag fick veta det via den här sidan där helena1 berättade att hon blivit fadder

[helenal]
0

hehhe va bra då:) väldigt roligt är det!=)

Engla
0

Jag tycker att det är en jättebra, grej! Önskar dock att min ekonomi vore bättre, så att man kunde hjälpa fler.

Sidentass
0

LeffeD…helt otroligt vacker kisse du blivit faddar åt:-)

#8 Jag har själv aldrig varit fadder, men helt klart tror jag det är en väldigt bra metod att stödja katter på..tänk att ha "sin" egen lilla katt där ute någonstans som man får följa i utvecklingen..få känna att man hjälper till lite ekonomiskt varje månad..för "sin" lilla vän..eller "sina" vänner om man är fadder till fler..som jag skrev i en annan tråd har jag själv tänkt att skaffa mej en fadder misse..efter att ha kommit i ordning efter flytt o allt här efter jul..

[helenal]
0

jag lägger hellre dem 50 kronerna i månaden på att ge katten så mycket som möjligt och avstår från godis eller något annat.

Engla
0

Helenal: Självklart kan man avstå från godis, men jag stödjer redan ett katthem, men skulle vilja stödja fler, men har inte råd med det som student.

Faxlin
0

Något man kan göra är att ge bort ett fadderskap i present till någon som redan har allt. Om man tänker på att man kan skänka träd åt folk i present så varför inte en fadder katt. ;-)

Audiatur et altera pars

Sidentass
0

Toppenidé Åsa!!:-)

Vilken fantastisk present till en vän som har känsla för missarna..

[helenal]
0

engla: jag menade inter er,utan i mitt syfte att vara fadder. alla har inte pengar till de så självklart går det inte! ni är underbara här inne :)

Engla
0

Ok, Helenal; Missuppfattade dig nog isf.

[helenal]
0

;)

Lena
0

Fadderskap är en jättebra grejj! Vilken fin kisse du blivit fadder åt Leffe!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Nu börjar jag bli en sentimental tjej, som får tårar i ögonen av gensvaret. för Helena1 inlägg. Jag blir så lycklig att det är på gränsen, nej helt seriöst tårar som kommer. Så mycket tack till er från katterna och lilla mig.

Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

evamojje
0

Toppen att du ställer upp som fadder Leffe.

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

essut
0

Det är bra att vara fadder tycker jag… Jag är fadder åt Doris från Djurhjälpen och Sixten och Willie Nelson från Föreningen Samvetet.

Det märks att jag älskar svarta och svart/vita katter om man kollar på bilderna på deras hemsidor..

Ankie
0

Men vilken fin katt, och den är svart som sammet. Vår första katt var svart men han blev påkörd och dog så jag har ett extra gott öga till svarta katter.

Leffe
0

På torsdagkväll ska jag iväg och titta på Dolce - katten jag är fadder åt. Det lutar åt att det kommer att bli mer än fadderskap. Jag återkommer om detta.

[helenal]
0

jasså=) va underbart! du får säga hur det går:)

vanessa
0

det ska bli så spännande Leffe!

#15# Vi har fadderskaps diplom också som man kan ge till någon kattälskande människa som redan har allt :-). Om man nu kan ha allt, det är frågan. För hade jag pengar, så skulle de gå till en massa bra saker i världen. Man betalar för det antal månader som man vill ge bort.

Vanessa

tussilago
0

hur funkar det här med fadderskap egentligen? jag är fadder på tigerharen och jag hade fått för mig att en katt är lika med en fadder. är det så det brukar vara när det gäller katter eller brukar man ha flera faddrar till samma katt?

Lena
0

#28 Det där kan nogt variera mellan olika katthem. Det finns inga enhetliga regler för hur ett fadderskap ser ut. Ibland har vissa katthem så att flera dela på fadderskapet om de t.ex. inte har råd att betala så mycket. Därför är det bästa att kontrollera med respektive katthem vilka regler den föreningen tillämpar.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

#28 I djurhjälpen så varierar det. En del katter med sina megatragiska bakgrunder har fler faddrar för att fler vill ha den. Ibland så är en katt så bedårande söt att någon vill vara fadder för den och har den en fadder redan så delas det hela. Du kan välja själv vem du vill faddra, men ibland får  ansvariga  bestämma vem. Och så har vi de som är hela familjen på en katt, och då kan det stå en massa namn på den kissen :-). Vi anpassar oss efter vad ni faddrar vill göra och känner för. Vill man vara själv så blir det så, har man inga problem att dela så ordnar vi det.

Vet inte hur andra katthem gör, men så arbetar vi :-).

Vanessa

Faxlin
0

#25: Låter spännande. Ser fram emot att höra mer. ;-)

Audiatur et altera pars

Jenna-Gun
0
Faxlin
0

#32: Vilken sötnos du har som fadderkatt Jenna_Gun.

Audiatur et altera pars

Lena
0

#25 Spännande Leffe! :)

//Lena