En glad matte
Förra året opererades lilla Pozzi, min lilla grå skyddsling som hade oxalatstenar. Nu måste jag bara tala om hur go, tuff och tillgiven han har blivit efter att han har tillfrisknat.
Dock händer det ibland, men nu mer sällan, att han kissar på andra ställen än i sin låda. Jag har inte kommit underfund med om det är ett sätt för honom att visa matte att det inte längre är något blod i urinen. Men klart är det väl inte så utan snarare något annat. Men jag är jätte glad när han har satt sig på en påse och jag ser att mängden kiss har ökat och inget blod finns.
Han har inte tidigare kissat på andra ställen så det känns som om det är något jag missar i hans sätt att försöka förmedla något.
Nu har jag läst inlägget om kattlådor och katter som kissar utanför. Trots att jag har en stor charklåda som toa som sköts noga så ska jag installera en till lika stor låda åt missarna.
Ha det gott alla rara kattmänniskor.
Vad bra att din katt blev bättre. Och vem vet, han kanske vill verkligen visa upp sig hur duktig han har blivit. 
Katter är knäppa med kattlådor. Några vill ha öppna, andra med lock. Andra vill visa sig, andra gör det hemlig. En del vill ha strö, pellets eller vad som helst. Kände en katt som bara gick på låda när det fanns tidningspapper i - inget annat.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ja det är ju lite lustigt att han gör så här. I morse när jag kom hem hade han än en gång kissat på annat ställe än i lådan. Denna gång var det på diskbänken. Även denna gång såg urinet bra ut. Men det får mig ändå att börja undra eftersom han kissade på en påse i går. Om det kan vara något som är fel. Men vad!!!???
Kolla ett urinprov på kissen så är du säker på att det inte är en urinvägsinfektion.
Kanske har du en sån där katt som jag, kissar där han tycker det passar
Jag kollar min katts urin med stickor jag köper på apoteket som visar blod socker bakterier mm. För han har haft uratstenar som är mycket ovanligt på katt. är lite orolig att det ska komma tillbaka.
#3 Vad heter dessa stickor? Det hade varit bra att ha hemma både för hund och katt… 
Jag säjer bara att jag ska ha labstickor för test av urin. de jag brukar köpa ligger det 4 eller 5 stickor i förpackningen. De stickorna visar allt.
Sen finns det stickor som endast visar blod i urin oxå eller bakterier.
Det är inte bara bra för hund å katt. Det är bra att ha hemma för människa oxå

Åhh det där var ju ett suveränt tips tuska! Det ska jag minsann åka ner och köpa på en gång. Tack för tipset.
Tack tuska, det ska jag banne mig köpa, supersmart att ha hemma!