Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 3250 ggr
catfoot
0

Del 3. Dumpade Roffe å Henry

Här är den gamla tråden:

Dumpade Henry å Roffe

Och här är den ursprungliga tråden:

Dumpade?

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

catfoot
0

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Lägger in bilderna på Roffe, å den som vi tror är Roffe…

OT/Snyggt ....

monsi
0

del 2 dumpade henry o roffe 

Hoppas min länk funkar.Glad

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

catfoot
0

Tack Monsi..

OT/Snyggt ....

Alexej
0

Kan bara rekommendera alla som har svarta katter att kolla och fotografera speciella kännetecken. Speciellt tassarna (undersidan).

Min svart katt har ett jack i örat efter ett slagsmål och vita hårstrån under svansen efter att han hoppade upp på en nymålat trädgårdsbänk. Håret där blev dött (vit) efter lackfärgen.

Kolla också artikeln: Har du katt?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

emjon
0

Alexej du skrev precis detsamma som jag tänke skriva om undersidan på tassarna och hur färgen är på trampdynorna.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

catfoot
0

Det är jättesvårt att bedömma när man inte vet hur Roffe såg ut innan dumpningen, å om detta är vår eftersökta kisse…

OT/Snyggt ....

Sidentass
0

Åhhhh vad jag skulle bli glad om det vore Roffe..tänk om det äääääär han!!! *hoppas*!

monsi
0

Tycker huvud formen är lik men som skrivet innan kanske önske tänkande.

Fast lite skumt med två kisar i nöd med samma färg  o storlek

vore det ju, kan hända men jag tror sanolikheten är rätt låg eller.

Hoppas hon som sätt Roffe innan kan ge svaret.

Stirrup tror du att det går och ta bilder som visar hur mager han är?

Menar där revben o rygg syns tydligt? Bra bevis matrial i fallet o på lite andra ställen.

Alltid svårt med bra bilder på svarta kisar framför allt när man ska se sånt, så vida de inte är helt utmärglade.

destiny
0

Vad det händer saker bara man vänder ryggen till forumet några timmar. Skrattande Bra jobbat. Skrattande Hoppas verkligen det är Roffe som är inne.

Kalli
0

Håller alla tummar att det är Roffe som hittats! Kyss

Pudel
0

Det kanske går att förstora bilden på Roffe och titta speciellt på öron, klor,  och ögon och jämföra med den andra katten. Ibland har katter mörka eller ljusa fäckar på insidan av öronen t ex.  De kan ha fläckar i ögonen också. Ljusa hårstrån i pälsen?

JeanetteS
0

Vad skönt att katten är inne och hoppas verkligen att det är Roffe!

Mari
0

Jag har fotat hittekatten idag och kan lägga upp lite senare :) Dock syns det inte att han är så mager som han känns för han har en rätt enorm päls.

Jag ska sätta upp lappar på denna upphittade katt där vi hittade honom och i byarna runtom, det kan ju vara så att det är någons här i nrähenten som börjat vandra runt för den är ju som sagt inte kastrerad.

Jagtycker heller inte att han lyssnar på namnet Roffe utan tittar och jamar bara när han hör att någon pratar eller är utanför buren.

Men jag hoppas att detta är Roffe så vi får klarhet i det!

Föresten så ska de som kanske kan identifiera roffe komma förbi i morgon eller så fort som möjligt och kolla. De trodde dock inte att de känner igen honom och jag vet inte om man vågar be Dumparen komma och identifiera, han kommer väl bara att säga att det är rätt katt så han slipper oss?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

anebit
0

Men alla katter lyssnar väl inte på sitt namn utan på tonfallet.

Mina lyssnar mest på tonfallet.  Jag har testat med olika namn som har S i sig,  och dom tittar eller kommer springande.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Mari
0

#15 så sant så :) Men jag tycker att han borde reagera lite åtminstånde. Har testat olika röstlägen men inget verkar duga, han reagerar med ett mjau så fort man bara talar till han

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Denna kommentar har tagits bort.
catfoot
0

Tack du har räddat livet på en idiot…ObestämdGlad

OT/Snyggt ....

martdat
0

Inte säkert att förra ägarn (dumparn) vart så engagerad i han så han lärt sig sitt namn,, hoppas det är han, men det fanns väll en tjej som har träffat roffe som kanske kan säga vad hon tror?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mari
0

#20 Jo men då var han ju kattunge så han har kanske ändrats för mycket men hon skulle som sagt komma ut så fort hon kan och kolla

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

martdat
0
#21 ja lätta är det ju inte när man inte känner katter väl,,, Ingen risk att "dumparn" kan ta så pass ansvar och identifiera sin katt? fasst han kanske inte ger ett svar vi kan lita på,,,,

Marga
0

Ögonfärgen kan vara en ledtråd. Titta på min profil så förstår ni vad jag menar. Mina svarta katter ser man inte stor skillnad alls på ögonen på i verkligheten. Men på bild blir den enas ögon blå-turkos och den andras gula. Roffe har blåaktiga ögon på bilden. Den upphittade katten ser man inte färgen på för att blixten slår. På en bild i bättre ljus kanske man kan se färgen bätte?

Mina katter lystrar aldrig till sina namn. Kan det bero på att jag alltid kallar dom gosekatten, skruttis, lillskruttet, mattes fina kisse, mattes söta kisse, buskissen etc. Dom heter ju aldrig samma sak två dagar i rad, inte lätt att veta vad man är "döpt" till Glad. Dessutom gör jag ett vanligt fel, jag tar till det riktiga namnet när jag blir arg. Inte konstigt att dom inte vill kännas vid det då…

Hoppas, hoppas att det är Roffe, det vore väl helt fantastiskt!!!

Mari
0

På första  bilden på riktiga Roffe så är blixten med och spökar så Roffe har inte blåaktiga ögon skulle jag tro :(

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mari
0

Jag kan ju alltid skicka iväg ett mail och höra om idioten kan komma ut och identifiera om vi är några där så kanske nån av oss är bra på att se om denne ljuger eller ej?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

martdat
0

oj, vad stora bokstäver jag skrev, menar inte att skrika om nån tror det, dumm datorn lever sitt eget liv ibland,

Crisse-13
0

# 25

Det tyckte jag var ett bra förslag.

# 26

Ring killen och tala om att i ert letande efter Roffe så träffade ni på 3 svarta katter så om han kan komma dit och tala om ifall någon av dom är Roffe för det måste sättas upp lappar på dom ställen ni hittade katterna och efterlysa eventuella ägare. Jag hoppas att ni har eller kan ordna så att ni kan få dit 2 svarta katter till.

monsi
0

Stirrup finns det flera svarta katter som ni kan låna i fall idioten nu kanske går med på att hjälpa.

Sammarbete = straff lindring om det går så långt.

Man behöver ju inte ha katterna i samma rum, men tror det är bäst att ha i varje fall två att välja mellan.

Flera personer i rummet är alltid bra några kollar kattens reaktion om den känner igen o några som kollar dumparen.

Lycka till!

Mari
0

Vi har en till helsvart katt på Hoppet men det är en tjej :P
Sen har jag en svart kastrerad hane som jag iofs kan ta med om vi ska testa förslaget som Crisse kom med som jag tycker är en bra ide :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hawknestgrove
0

ja det var ju toppenide!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Marga
0

#32 Det framgår.. Flört Men vem är inte arg?? Hoppas så att det är lille Roffe!

lilltasen
0

Är väldigt tveksam till att dumparen ska få identifiera katten, tror risken är väldigt stor att han säger det är Roffe för att slippa ur knipan.

Mari
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag lägger upp några fler bilder på den äkta Roffe, så ska jag lägga ut några på katten vi fick in i söndags lite senare.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mari
0

Synd att han tittar bort :/

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mari
0

Roffe i den omtalade buren!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hawknestgrove
0

Anmäl skräpet till Robinson

Mari
0

Tyvärr inte så jättebra bilder som ni ser, antigen är han för liten på bilderna eller så är det fel vinkel så det är svårt att jämföra med den missen vi hittat

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mison
0

Angående bilden med Roffe i dumparens famn. Tänk om ni kunde lyfta upp "nya Roffe" likadant och ta en bild. Så kan man lägga bilderna bredvid varandra och jämföra. Det kanske skulle bli lättare då…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Mari
0

Detta är den "Roffe" vi har på Hoppet. Ögonfärgen stämmer rätt bra på denna bild och kollar man på bilden innan detta inlägg så verkar det stämma också!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mari
0

#45 Det kan man göra, dock fräser han och försöker bitas om man tar han för hårt på rumpan så han skulle till veterinären idag. Får se vad de säger om det.

Här är bilden uppifrån, försötke ta en bild på hur smal han är men det är så svårt att få det på bild. Han har tjock päls så det är bara när man klappar han man känner revbenen och ryggraden

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mari
0

En till bild uppifrån, dock är han så kärvänlig så han ska stryka isg på en hela tiden :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mari
0

Tillslut släppte jag ut han i uteboxen eftersom han bara skulle klättra upp i knät = inga bra bilder.

Dock blev ljuset lite konstig på denna för ögonen verkar gröna?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mison
0

Men å, va svårt… Den likheten jag ser är att både OriginalRoffe och nya Roffe har lika trötta/sorgsna ögon…

Mari
0

Det är ju det att det är några saker som stämmer in också så man vill ju tro att det är samma katt. Båda är ju okastrerade och svarta.
Dock sa dumparen i ett mail att Roffe är helsvart, denna misse hittade jag några vita hårstrån på ett visst ställe.

Jag vet inte hur vi ska göra nu. Väntar fortfarande på svar från de som kanske kan identifiera honom. Jag hoppas att de kan komma ut ikväll

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Misan
0

jag är inte avundsjuk på er som har fått den svåra uppgiften att identifiera "Roffe", hoppas ni kan hitta något sätt att säkerställa ja eller nej.

försökte titta på svansen Roffe verkar ju ha en ganska lång svans om man tittar på utebilden, något som går att jämföra?

Hoppas att det inte är något allvarligt med bakvagnen hos hitte "Roffe"

Tack för att ni inte har givit upp.

Ankie
0

åh va svårt, fin katt ivarjefall. Hoppas att det är Roffe nu.

Mari
0

#52 så du är helt säker på att du inte vill byta jobb med oss? Flört haha näe men som du säger så ser det ut som Roffe har en lång svans på utebilden vilket jag även tycker att denna misse har.

Kan man inte försöka be en matematiker att räkna ut svansens längd på Roffebilden? Eller är det kanske omöjligt?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Misan
0

njae jag vill inte byta Cool

Det går nog att räkna ut men man behöver åtminstone en mätpunkt som ex hur långt bort han står eller liknande.

Groda
0

Synd att inte den upphittade katten hade kvar sitt röda band för då hade det varit Roffe. Det är svårt att veta om det är han eller inte, eftersom det inte finns kort där han har vuxit lite. Verkar som det var Henry som var favorit, konstigt för jag älskar alla mina katter. Tror inte dumparen kommer upp och kollar katten för han är alldeles för rädd. Tänk om Catfoot o jag med flera skulle vara där, det skulle bli enkel resa till den största öknen jag kunde hitta.

Mari
0

Bilden på Roffe när han står ute på stenplattorna är den nyaste, tror den är tagen i slutet av april/början av maj

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mari
0

Gråter Konversationen jag skulle få där dumparen sade att han gjort vildkatter av Henry och Roffe är borta Gråter Datorn den förvarades på hade fått genomgått en omformatering så allt hade försvunnit. så synd!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

annebeate
0

Kan åldern stämma på den upphittade katten jämfört med Roffes?

Debattia
0

På den första bilden på Roffe verkar det vara en hårlös fläck på ryggen ! Vad är det ????? Kan det ha växt ut igen ??

Kan det vara han som förflyttat sig från granarna dit ni hittade honom ?? Finns annars även möjlighet ställa ut en fälla även vid granarna?

Ett alternativ kan också vara fråga tönten om ni får komma hem till honom med katten,då borde man kunna se om den känner sig hemma. Hoppas dom får mycket dåligt samvete också då som följer dom hela livet så dom aldrig mer skaffar en ny katt.

Hoppas dom är här inne och läser tråden !!!!

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Mari
0

#59 Jag är dålig på att uppskatta ålder men jag tycker den upphittade katten inte verkar vara så gammal för den är rätt liten så jag tycker att åldern stämmer MEN kan ha fel.

#60 Jag tycker det ser ut som grus eller smuts när jag förstorar upp bilden, dock är det svårt att se då jag bara har små bilder att gå efter.

Vi kan ju alltid ställa ut en fälla vid granarna också, det borde gå att lösa!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

annebeate
0

Pga osäkerheten hade det varit bra om en fälla placerades ut i området där catfoot uppfattade ljud.Det uppfattades som jamanden eller har jag fel.Tänk om Roffe är där ute fortfarande.Gråter

Mari
0

Nu ska jag till Hoppet med en tjej som kanske kan identifiera Roffe, håll tummarna :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

catfoot
0

Oj, här händer saker hela tiden..Vi håller på att göra om i köket, det ser ut som ett slagfält här hemma nu…Är därför lite frånvarande, men rycker ut direkt om vi får veta att det inte är Roffe som är inne på Hoppet…Tycker via bilder att dom verkar lika, pälsen verkar vara lika tät på bägge, samma ålder,..men hur många svarta katter är inte det…Himla svårt….Hoppas tjejen som ska ut med Marie ikväll kan hjälpa oss här…Hoppas å håller tummarna..

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

ja jag med. Även för er skul, så ni kan få lugn och ro. För vi swer ju, att katter kalrar sig ure väldigt länge om de har tur, det märker vi ju ine på KAttpolisen. Ideligen glada besked, faktiskt.

Mari
0

Tyvärr så kunde hon inte fastställa att det var Roffe, hon hade mest sett honom som kattunge men tyckte att vi skulle ringa och förklara läget för dumparen så han kan komma ut och titta för hon trodde att han inte skulle ljuga.

Hon tyckte även det var en bra ide med att visa upp några olika svarta katter så han hade några att välja bland så det inte blev något ljug direkt. Men hon tyckte att de var lika varandra om man jämför bilderna.

Jag har satt upp efterlysningslappar på katten vi har på Hoppet nu i maråker och kommer sätta upp i byarna runtomkring under morgondagen om jag hinner

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

catfoot
0

Åååå, jag som hade hoppats så…Visste hon om dessa vita strån eller ej..

ja, vår enda chans är nog xxx..Om han bryr sig, vilket han har bevisat att han ej gör…

Vi måste nog samla ihop lite svarta katter, så han måste kolla dom noga…Annars så tror jag han bara säger att detta är Roffe..Litar inte mycket på denna idiot,….

OT/Snyggt ....

Mari
0

Näe hon mindes inga vita hårstrån, sen är han lite rödbrun på insidan av frambenen/tassarna också som är ett bra kännetecken.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Marga
0

Jag har roat mig med att studera Hitte-Roffes huvud på utebilden i nr 49 och Roffes huvud från bilden i nr 43 och jag måste säga att dom är väldigt lika. har även kollat huvudet på Roffe i första bilden i nr 1. Det är något med ögonformen, lite mandelformade ögon, och även den pyttelilla nosen. Jag tycker dom är väääldigt lika jag…

catfoot
0

Ja, visst är dom väldigt lika..Har oxå under gårdagskvällen suttit å jämfört bilder, å hittar inget som skiljer dessa åt..Börjar känna att det är kanske Roffe ändå som fångats in…

OT/Snyggt ....

monsi
0

Jag har hela tiden tyckt att huvud formen är lik.

Var är puma 77 ?? 

Puma kanske ser, med tanke på hennes förkärlek för små Lakris troll.Obestämd

Magda
0

jag tycker att huvud och ögonformen ser precis likadan ut på de två bilderna ovan, är det inte samma katt så blir jag förvånad… men svarta är ju knivigt..

kattassen
0

#71 "Äkta-Roffe" ser lite yngre ut på denna bild än "Hitte-Roffe". Vet vi om dumparns bild är lite äldre kanske?

Går det att urskilja om "Hitte-Roffe" har spår efter något halsband. Ibland kan man ju se i pälsen om där finns avtryck.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

JeanetteS
0

Jag håller med #73. Huvudet och ögonen är väldigt likt.

Mari
0

Ja alla bilderna på dumpade Roffe är gamla. De nyaste är då han står ute på stenplattorna och den bilden tror jag är tagen någon gång i slutet av april/början av maj.

Dock får jag ej fram när bilden är tagen, man kan ju kolla sånt men kameran de är tagna med är felinställd så årtalet jag får fram är någon gång på börjabn av 1900-talet och det stämmer ju verkligen inte.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Misan
0

Hur gick det hos veterinären igår? Hur var det med hans höfter/bak?

Vist ser de jätte lika ut på de bilderna, tänk om det hade varit lag på märkning av katter vad enkelt det hade varit då

Mari
0

Han hade inte fått tid hos veterinären så han ska dit senare, vilken dag det blir vet jag ej.
Dock fick jag och tjejen klämma på bakdelen igår utan att han fräste och visade att det gjorde ont. Vi kunde även lyfta upp honom och hålla under rumpan så det kanske bara var något område han inte ville ha främlingar på?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

CALA
0

Jag plockade några fästingar på Hitteroffe igår han var hur lugn som helst. Jag personligen tror det är rätt katt, det är det lite röda som framträder främst på tassen som jag tycker ser lika ut. Även själva formen och sånt stämmer in.

Vill för övrigt påpeka att vi bör tänka på vad vi skriver här, även om det är bara ord så är det påhopp. Vi bör låta rättvisan ha sin gång. Påpekar även att vi skriver här som privatpersoner ej representant för någon förening.

soso
0

Jag har också försökt att jämföra bilderna. Tycker det är väldigt likt. Själva uttrycket i ansiktet (vet inte hur jag ska förklara det) är likadant.

Det vore ett ganska otroligt sammanträffande om det inte skulle vara Roffe. Helsvart katt försvunnen. Dyker upp en svart katt tre veckor senare någon mil från stället där han försvann, och är mager. Tam. Jag tror det är Roffe.

destiny
0

Skilja svarta katter åt är inte lätt! Jag har sex svartingar hemma! Tungan ute

Jag tycker katterna i inlägg 71 ser ut att vara en och samma katt. Speciellt ögonen är lika. Men även huvudena är väldigt lika. Samma form och ansiktsuttryck.

catfoot
0

#79…Ja, visst bör vi tänka oss för, vad vi skriver…

Men inga namn är nämnda, å skulle det bli nått, så står jag för varje ord jag skrivit här…

Undrar ändå vad det var som jamade svagt därute i skogen..

Visserligen finns det katter i gårdarna nån kilometer bort..Inte omöjligt att nån dom svarade på mitt rop..Dom tyckte kanske vi började bli tjatiga i vårt rop på Roffe..

OT/Snyggt ....

soso
0

Hur blev det, ska ni sätta ut en fälla där ni hörde jamandet?

kattassen
0

Här har jag klippt ihop båda "Roffarna" och försöker jämföra huvudet. Det är mycket som stämmer bl.a. det korta nospartiet och formen på huvudet.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

catfoot
0

#83….Allt blev stillastående när den svarta misse dök upp…Vi har inte pratat så mycket om fällan, hur vi ska göra…

OT/Snyggt ....

Mari
0

Jag håller med CALA om att tänka på vad vi skriver och åtminstånde jag skriver som privatperson inget annat. Det är inte min mening att hoppa på någon om det nu blivit så.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

annebeate
0

Visst är de lika! Kanske ändå bäst att sätta ut en fälla där jamandena hörts.

SaraC
0

Kan uppfödaren eller knäppgöken som dumpade katterna känna igen orginal-Roffes "röst"? Lite långsökt kanske. Men de flesta katter har ju sina egna röster och jag vet att jag själv i alla fall skulle kunna urskilja mina katters röster ganska lätt.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

catfoot
0

Ja, ibland vill jag lämna hittekattsvärlden..För det finns människor jag inte kan förstå mig på, människor som ständigt ska ha nått att bråka, söka saker som skrivs för att sen starat bråk om det..Jag bryr mig bara i katterna, å hatar människor som behandlar djur illa som pesten..Å tvekar heller inte att säga min mening om det..Men att människor sen sitter å tycker synd om denna dumpare, å inte om kattern..Då blir jag jävligt less, att dom funderar om dom ska anmäla mig….För att jag tycker att han är en idiot, ja än sen..I mina ögon är han det…Undrar sen om man som sk. djurvän kan skydda nått dylikt..kan nån förklara det för mig..

OT/Snyggt ....

catfoot
0

#84..ja, visst dom är ju så lika…

OT/Snyggt ....

catfoot
0

#91..Tack skönt att det är fler än jag som tycker så…Glad

OT/Snyggt ....

DesireEsmeralda
0

Har jämfört med mina svarta katter och man ser på huvud- och ögonform mm att de inte alls e lik någon av bilderna. Till skillnad från mina pantrar är "nya" kissen VÄLDIGT lik Roffe tycker jag… (kan förstås ha fel). Oavsett är det nog bra om någon har möjlighet att kolla där ni hörde jamandet.

Catfoot: Strunta i dumma människor. Det är katterna vi är här för att hjälpa!

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

Simson
0

Men på vilket vis skulle det kunna vara synd om dumparen??? Mer än bristen på intelligens??

Det enda han är "värd" är förakt och en utbildning i människovett…

Suck!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Mison
0

Och jag hoppar gärna lite till…… Puss på dig Catfoot, bry dig inte om strunt….

annebeate
0

Det finns inget försvar för dumparen. Jag känner sådan ilska när jag ser bilden med dumparen med lille Roffe i famnen för att sedan lämna honom åt sitt öde. Jag kan bara känna stort förakt.

Hawknestgrove
0

Absolut inget försvar åt personen. MEn så länge man inte är säker till 100 att det är Roffe, så kanske man ska "sova med fienden" om ni förstår vad jag menar…..

Sidentass
0

#89 Det finns inget som helst försvar för att dumpa djur såsom denne person har gjort, sånt gör mej totalt rosenrasande och ursinnig..ja…orden räcker helt enkelt inte till för hur jag känner..så Catfoot..stå på dej…det finns ingen som helst anledning till att någon skugga ska falla på dej..tvärtom..så grö du ju ett enastående arbete  katterna…

Hawknestgrove
0

ja, jag rackar ner också för fulla muggar. MEn så länge man kanske är tvungen att ha nytta av viss vetskap, så kanske man får vara lite försiktig. Ok, skräp kan jag kalla honom officiellt.

catfoot
0

Tack alla….Ja, jag blir bara så arg, så himla arg..Jag var i varje fall ärlig mot dumparen, jag ringde å sa min mening, å att jag skulle polisanmäla honom..han vet var jag står, å vad jag tycker…Har inte hymlat om nåt mot honom, å hoppas verkligen att han får sitt straff,…

Jag är så jävla less detta att allt jag skriver lusläses av vissa, å sen ska det upp å bråkas om…Jag försöker rädda kattliv, det gör man inte genom att bråka om skitsaker..Kommer inte att sluta skriva på Hittekatter, samma än hur mycket som bråkas å hotas bakom min rygg, jag har inget med dom att göra som lusläser allt jag skriver..Men vissa har tydligen inget annat att göra…Kan upplysa om att det går många hemlösa katter därute, hjälp till att rädda dom istället…

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

ja du är värd allt beröm, den saken är ju klar. OCh din mening vet han ju.

catfoot
0

#102…Nja..det är så många här som sliter för kattliv, som offrar så mycket..Det jag gör är minimalt i jämförelse..Men jag gör så gott jag kan..

Men vad jag tycker, vet han..

Men nu lämnar vi detta, ingen ide att lägga mer energi på det….

Å återgår till Roffe..

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

japp! Kissen är viktigast.

catfoot
0

Tjejen inne på Övernaturligt ser att Roffe ännu är kvar därute i skogen å ska nu vara väldigt svag, jag å en till åker ut i morgon med fällan..Måste försöka ett tag till…Jag gråterGråter…F*n….

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Absolut.  Hoppas hon har fel.Gråter

Mari
0

Ja sätt ut fällan igen, det skadar väl inte?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

catfoot
0

Hoppas oxå hon har fel, men är rädd att hon har rätt..Gråter

Kan du Stirrup hjälpa till att kolla fällan???

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Kanske dax igen att starta en ny tråd, denna börjar bli för lång igen…

OT/Snyggt ....

Mari
0

Ja jag tror jag kan, är lite upptagen nu i helgen men fredagkväll borde jag kunna och torsdagkväll

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

monsi
0

Vem vill anmäla Catfoot? Om någon tänker det så får de gärna anmäla mig med.

Tycker väldigt synd om folk som dumpar sina djur o inte fattar att de är djurplågare o det de gör är ett brott som kan leda till fängelse.

Tycker även synd om dem efter som de inte vet vad medkänsla  o förstålse är.

Att hjälpa till att idetifera  dumpat djur kan ge starfflindring.

I fall med starka bevis mot personen som utfört brottet tjänar personen på att hjälpa polisen.

O så var det ämnet slut diskuterat hoppas jag som också står för vad jag skriver.

Nu när man ser båda bilderna så tycker jag de är väldigt lika.

Förlåt Destiny hade nästan glömt att du också liksom Puma 77 älskar svarta lakris troll o har koll på läget hur man ser skillnad på demSkäms

Ska någon prova med fälla igen på gammla stället?

catfoot
0

Tack Monsi…

Ja vi ska prova på nytt i morgon, känner ingen ro förrän vi försökt ett tag till..

Jag jobbar , vore toppen om du kunde hjälpa till ..Strirrup..

OT/Snyggt ....

monsi
0

Gissar att Catfoot vill låsa denna tråden för den är sååå låång.

Hoppas någon lägger till en länk till denna tråden på  tråd o länk listan i den nya tråden , sen lägger en länk till den nya tråden här.Flört

Tack på förhandGlad

catfoot
0

Oj, skrev jag inte det innan jag startade en ny…Ja, se virrig som få…Det är jag det..Skrattande..naturligtvis ska denna låsas…hihi..

OT/Snyggt ....

majvi
0

Jag minns att de kopplade in sierskor vid ett tillfälle när ett barn var försvunnet.Polisen hade sökt efter barnet och de hade inte ett enda spår efter henne. Det var sierskor med gott rykte men all,a sa olika saker om var flickan befann sig.Ingen av dom kom fram till sanningen, flickan låg död under broderns säng.

Det finns saker man inte kan förklara men man får ta en del saker med en nypa salt.Jag tror i alla fall att tjejen på övernaturligt har fel och att det är rätt katt som är inne.

Ställ gärna ut en fälla, men slit inte ut er på kuppen.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

anebit
0

Låser denna tråd.

Här är nya tråden

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer