Den perfekta katten!
Det betyder inte att inte alla katter än underbara och har rätt till att uppskattas, älskas och alltihop.
MEN det finns vissa katter som verkligen har alla rätt. Ibland dyker dom upp på djurhemmet och då slås man av vilka små stjärnor dom är. Inga problem, ingen oro, ingen olycka - bara en nöjd okomplicerad katt rakt upp och ner! Många av dom katter vi kommer i kontakt med har en trasslig bakgrund och detta sätter självklart sina spår i beteende, behov och reaktion på vad de ställs inför.
Men så emellanåt landar det katter på djurhemmet som tar allting med ro, går ihop med alla andra katter, sprider ett lugn runt omkring sig och demonstrerar obekymmer dagarna i ända.
Den senaste katten i kategorin den perfekta katten är Kernél. Inte ens min egna katt Joel, som brukar nedteckna en liten skrivelse av missnöje vid varje nytillskott, kan med att bli arg på Kernél. Vem kan bli upprörd på någon som stryker omkring med höjd svans och lugn gång och som charmar varenda en, människa som katt! Allt som oftast finner man honom utrsträckt i tjusiga posér och det ena tillfället är mer likt ett vykort än det andra. Nu ligger han bakom mig i fönstret, utsträckt i sin fulla längd, med naturen och den sjunkande solen bakom sig som vy. Tjusigare och mer harmoniskt blir det inte. Det är ibland svårt att fota svarta katter, men jag försöker och hoppas kunna förmedla några bilder efter hand ändå!
Kernél är alltså helsvart och otroligt tjusig. Han är lång, hög och slank. Ibland får man intrycket av att han vet om att han är ganska så snygg också!
Denna underbara herre var först bokad till en kvinna men tyvärr gick inte adoptionen i lås och därför söker vi nu med ljus och lykta efter ett nytt hem till Kernél. Och ni hör ju - han är en storvinst!
Det står många katter på kö till djurhemmet, den ena historien bedrövligare än den andra och det enda som kan öppna upp för nya katter är att dom som redan bor här och i jourhem kan flytta.
Kernél är en väldigt okomplicerad katt. Han lämnades bort av en kvinna som skaffar djur efter djur efter djur. Hon behåller dom i ett halvår och därefter lämnar hon bort dom till olika personer och instanser. Kernél hamnade hos en "kattsamlare", en person med alldeles för många katter men utan förmåga att säga nej till fler. Från den misär som råder där fick han komma till mig på vilohem i väntan på det permanenta och eviga hemmets uppenbarelse!
Andrea
Djurhemmet Tigerharen
Mail: andrea@tigerharen.org
Så vacker!"!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

ja.. jag är förälskad. jag vill ha!!! svarta katter är ett litet snäpp vackrare än andra katter dessutom :P
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan