Julstädningen
Idag har vi haft julstädning hemma hos oss. Piskat mattor, skurat golv, putsat fönster, och allt annat "skojigt"
Mina underbara katter hade bestämt sig att hjälpa till. Biff plockade ut alla leksaker som jag så noga plockat undan i en kartong. Sigge lyckades trassla in sig en in prydnadsväxt och Fjant och Scarlett lekte runt och jagade varandra som besatta. Fjant lyckades nästan fälla Matte 
Hjälpen annars bestod av min syster och sambo. Riktigt duktiga var vi allihopa.
Lägenheten skiner och allt är rent och fint. Och till nästa helg ska julpyntet fram. 
Katterna har varit såå duktiga. Just nu ligger dom alla trötta och slitna på soffan efter dagens julstädning
Säga vad man vill om kissarnas hjälp men ett gott skratt fick vi allihopa.
Vad vore livet utan katter säger jag bara?
Tråkigare och lugnare. Inte alls kul. 
Skickar med lite bilder som togs under städningen 
Först ut är Sigge så fin i våran prydnadsväxt 

Ha, ha jag ser att ni varit riktigt duktiga allihopa! :) Vilket teamwork!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Japp vi har varit riktigt duktiga, speciellt katterna 
Nu ska matte ta ett välförtjänt bad. 

Roliga bilder! Vilken tur du har som får städhjälp. Min storstädning blir nästa helg, hoppas då på lite katthjälp
Fina katter!!

Vilka sötnosar du har. Storstädning? Blir glad om jag har en ministädning. Det är liiiite mycket nu.
Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Underbara katter du har. Och vad roligt ni verkar haft det. :)

#6: Lite skit i hörnet har ingen dött av. Så se till att bry dig om dig själv. Och så ställer du tomtar över de värsta ställerna så syns inte skiten. ;-)
Bättre lite skit i hörnet än ett rent helvete sa alltid min mamma ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tack för alla fina komplimanger om mina katter. Hela gänget här hemma är riktigt malliga nu 
Åsa: Din mamma verkar vara en riktigt vis kvinna. 
En SPA-behandling förtjänar matte efter gårdagens tuffa bestyr. Och det får Husse stå för 

Vilka fina hjälpredor du har! Och i god tid är ni ute också hela gänget..här blir inte mycket städning till jul direkt för vi har flyttstädning framför oss..vi har börjat packa ner i kartonger..och katterna bara älskar att vara delaktiga..dom tror att dessa lådor är framtagna för missar att hoppa ner i,,,härliga dom är..våra pälsklädda kollegor;:-)
Sidentass

Hej Sidentass
Katter och kartonger går tydligen bra ihop.
Ja visst är dom härliga våra små fyrbenta vänner. Och väldans finurliga. 
Lycka till med flytten!