Panik-känsla..
Ja, precis så kände jag ikväll, när Troja bestämde sig för att lämna huset, i en obevakat tillfälle..Hon som aldrig ens vågat sig fram till dörren, men smet ut med Smoggen som är hennes idol..Jag trodde att loppet var kört, åkte till min dotter å sambon lovade att ropa på tjejen..Jag satt på nålar hos min dotter på Mary Kay, hudkrämer å sånt, ja ni vet..
När jag kommer hem ligger skitkatten på soffan å sover som inget har hänt..Hon kom in själv genom den uppbundna kattluckan, som jag gjorde innan jag åkte till min dotter..
Trätar på min Troja men hon verkar inte bry sig nämnvärt, tvättar sig å verkar må helt prima..Skitkatt..matte är lite småsur, hjärtat i halsgropen å trodde att nu var det kört, måste låna kattfälla osv…
Tänkte att jag måste söka ännu en katt..
låter roligt när du skriver "ligger skitkatten på soffan å sover", haha ja du hur de är de små liven. Man blir ju så himla rädd så man blir arg
haha skitkatt!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Goa Catfoot, så underbart att lilla Troja kom hem igen :) hon ville nog bara tala om var skåpet ska stå :)
Hon fick verkligen mersmak av utelivet…Har stått å skrikit vid dörren, till å från hela natten..Hon lessnade på morronsidan å kom å la sig PÅ mig å ville kela, kurrade å snurrade å ville bara bli klappad…Ibland förstå jag mig inte på katter, dom är mysko varelser
..Ville hon tala om att hon inte tänker sticka, bara hon får gå ut..Jag fick den känslan..
Hihi --skitkatt-- :D

Men vad skönt att "skitkatten" bara tog sig en blixtvisit därute:-)) Huuva..kan riktigt känna din panik ända hit…o skyggisar som är så svåra att låta sig "plockas upp" också!!!

Hon har blivit stor. =) Det kan smitta av sig att följa med en idol. Göra som de stora grabbarna. ;-) Hon foljde med in själv igen o var så stolt över sigsjälv? "Lilla matte! Jag klarar mig själv bra nu!" ?? Lilla skitunge Troja.
Julian kan vara en pest i storhetsvansinne inne. När jag tröttnar tar jag ut han i koppel. "Kan du vara stöddig inne så visa det ute också", tycker jag. Ute blir han så liten å oerfaren o spak. Efter en liten promis går vi in. Då är han lugn o mallig! "JAG har varit UTE!" Storhetsvansinne igen men ett lugnt sådant i alla fall.
Du skall se att Troja vill utforska mer o mer o blir starkare/större/tryggare ju mer hon vågar prova på?? Lycka till lilla skitunge Troja! =)
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Ja, jag får inse att Troja är en stor kisse..Å kanske med tiden inse att hon kommer att bli utekatt, å som oxå är planerat, men Troja gick före min planering å det tycker inte matte om, men som hon skrämde mig igår, hon var ute i nästan 2 timmar innan skit-katten bestämde sig för att gå in å sova..
Skitkatten, trånar efter livet utomhus…Hmmmm,…..Sitter å grinar(skriker) vid dörren å stirrar på matte med grymma ögon..Går jag därifrån så kommer hon efter å biter mig i benen,……Skriker å springer sen snabbt iväg…Haft många katter, men Troja är speciell, så himla annorlunda än det katter jag lärt känna under åren..
:) jag gillar Trojas sätt att tala om vad hon vill… bestämd liten dam det där 

Låter som min Indy det!! =)
Han sitter vid mina fötter nu å gnager på tårna! Det gör ont!!! Men jag slutar INTE skriva å surfa! =D Då biter han mer… asg!
Hihi,, fler bengnagare,,….Men Troja är snäll fast hon biter..Kan inte förklara, men det gör inte så ont som när Tudor sätter klorna i mig när jag går förbi en stol han ligger på. Hon nafsar, å använder klorna jääte försiktigt..En snäll men bråkig kisse, som ännu tillbringar lång tid grinande vid ytterdörren..Vill ut mattteeeeeee…

Indy också. Mest bara knäppgnagning. Inget gör ont till att börja med. Han biter av naglarna också när de blir i hans ögon för långa. =)
När de riktigt tröttnat så smyger de fram, lappar till mig och springer därifrån. Då skall jag springa efter…
Ja jösses!
Skall hon få gå ut fler gånger. Dagtid?
Hahahaaa, en till nagelbitare..Skrattar åt min Tudor, som ligger på soffan likt matte å biter på naglarna..Sådan matte sådan katt, eller vad säger man..Hihihi…
Ja, Troja min Troja..Har tänkt att med tiden att även hon ska få vara ute katt, jag tar en dag i sänder å ser vad som händer, hon har ju bevisat att hon kommer hem, å vet var ingången är…Sen är frågan om jag litar på denna tonårstjej..
..

Jag har lärt mina vart ingången/dörren är. Allt för att vara säker på att de hittar hem OM de skulle komma loss. De kan ju faktiskt bli skrämda eller jaga en fågel när vi är ute. Det har dock visat sig att BARA bakdörren går att gå in genom. =) Försöker jag gå in genom porten på framsidan när vi går förbi vägrar de.
"Man går in via bakdörren, matte!" 
Kan bara berätta att Troja å jag har pratat å hon har valt att bli utekatt, hon har grinat vid dörren efter första smitningen, som bevisar att hon var olycklig inomhus….Å är jätte duktig, kommer in å äter å sover, tom går på lådan inne..Hon har blivit en trevligare kisse, vill kela mer å är lugnare..

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#18. Ja, det är viktigt att prata med sina katter 
Verkar som hon tycker sig vara stor nog att kunna gå ut nu. Härligt att hon blivit sådan bundis med Smoggen. De får sina vänskapsband katterna.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Det är så konstigt, som jag absolut inte trodde..var att hon är en tryggare kisse inomhus nu, hon tyr sig mer till oss än hon gjorde som innekatt..Min rädsla var att hon skulle bli ännu skyggare när hon kom ut..men så var det inte..Vad, jag har lärt mig massor av denna kisse…Tack Troja…

Vad skönt för Troja att du förstår henne o kunde göra henne till viljes.
Vissa katter visar klart va de vill o sen tackar de på sitt eget o efter hermlika katt vis när man har koplat vad de vill
Att ha katt =bli ägd av sin katt hi hi!
Bra hon har en erfaren o stark Smoggen som visar henne hur det gå till i stora världen
Hon var inte snäll som gjorde matte orolig, men hon ville nog visa matte att hon är stoooor flicka nu ju, ingen liten skit längre hi hi!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Näää….Ingen liten skit, men en äkta skit-katt..Hihihi..
Ja, det är tur att Smoggen är hennes förbild, Troja avgudar han, hon blir så glad när han kommer så hon skriker när hon möter han, liksom Virus är Tudors stora idol, där Tudor har samma kärlek till Virus som Troja har till Smoggen..
Ingen har gamle Tössen som idol, ja ska vara matte då..
…
Ja, nog är man kattägd, enda ut i fingerspetsarna..Dom betsämmer hela min dag, från morron till nästa morron..Matte mat, matte vill gå ut, matte vill ha kel, matte vill in i garderoben, matte vill ha mer mat, matte vill gå ut igen, osv, osv…Men jag älskar det, fast jag ibland blir less å kallar dim kattuslingar va bråkiga ni är…grrrrrrrrr.

De är roliga de små liven! Vad vore livet utan dem? Intet!
Hehe låter som en helt underbar väldigt personlig kisse det där.
Även en tusenmilafärd börjar med ett steg.
/Pernilla