Amora föder äntligen
Än så länge har det kommit två svarta bebisar…
Herregud vad små och söta dem är… Men mattes säng är rälig nu…
Vi får se hur många det blir…
Även en tusenmilafärd börjar med ett steg.
/Pernilla
Nu har det kommit 3 helsvarta bebisar. Ojoj vad de små är fina och pipiga..
Men hur ska jag kunna hålla isär alla dessa? De ser ju precis likadana ut… 
/Pernilla
Jag mräkte att det var dags när hon hoppade upp i sängen och la sig tillrätta. Hon gillar inte vara i sängen. Hoppar hon upp så stannar hon max 1 minut och hon sätter sig som bäst. Men i natt hoppade hon upp och tryckte sig närmare och närmare tills hon låg på mig. När krystvärkarna satte igång hoppade hon ner, men hoppade upp i sängen igen för att föda. Så jag har suttit och hållt tass nu.
/Pernilla
4 bebbar är det nu och nu tycker jag det räcker. Man ska ju hitta BRA hem till alla utom en då förstås som ska behållas.
Jag är förälskad i allihopa.. Helt bedårande och helt fantastiska!
/Pernilla
Grattis till dina svartingar,
Hoppas hon trivs i sin bolåda nu när allt är överstökat.
Tja den behöver bäddas. Allt verkade vara över och efter en lång stund bestämde jag mig för att sova så de flyttades över till bolådan. Jag sov en timme sedan när jag vaknade för en haltimme sedan så var det 6 kattungar där. Då hade hon precis fött ut den 6:e. Nu hoppas jag det är slut med bebbar.
Bilder kommer inom kort.
/Pernilla
Grattis till alla bebbarna. 6 svarta små lakritstroll det är inte dumt.
Oj, så många bebisar, vilken duktig mamma och vilka fina bebisar :)
Åhhhhh vilken drömkull
//Pia

Oj vilken natt du varit med om!
6 svarta lakritztroll, så söta. Ska bli spännande att få följa deras uppväxt med foton.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Amora är jätte duktig. Hon låter mig fixa med ungarna även om hon tycker det är lite jobbigt tror jag. DEn ena verkar lite svag, den sista som kom så jag har gett den lite ersättning för att försöka ge den lite energi. Den verkar vara lite piggare nu iaf. Men jag håller koll iaf.
Det har varit en härlig och jobbig natt. Jag tyckte det var väldigt jobbigt att se Amora ha så ont, men det som kom ut av det hela är ju helt perfekta.
Jisses vilken upplevelse det var. Nu ska jag bara lyckas hålla alla isär. Jag har fåt tips om nagellack. Något måste jag ha för att kunna se att alla går upp som de ska.
/Pernilla

Grattis!
Nagelack funkade bra på mina hundvalpar, kanske funkar på katt med
Nu vill vi ha många många bilder.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Varna innan bilderna kommer bara
//Pia

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Puma du kanske behövs till hjälp o skilja dem åt, du får titta extra noga på bilderna ju, vem här inne har sån vana som du o se skilnad på små svarta söt nosar?

Grattis till sötnosarna.
Har själv sex mer eller mindre kolsvarta katter.
Tre är mina egna och tre stödisar. Hoppas du också kan hitta små skiljetecken på dom sen som jag gjorde. D v s mina egna kan jag skilja åt, dom har olika storlek och olika ålder men dom är kolsvarta! Tror dom har 15 vita strån tillsammans! Max! Och dom sitter under magen på den ena katten.
Ungkatterna hittade jag små saker på som skiljer dom åt. En är kolsvart och har lite speciella ögon, en har ca 15 vita strån under hakan och en har en lite större vit fläck under hakan.
Ja jag säger som destiny, här är de ju också kolsvarta men vet inte om det ens är 15 hårstrån på mina ;) Däremot så skiljer de sig i gångstil, ansiktsform och ögonen. Man lär sig ganska snabbt själv att se skillnaden när den väl uppdagas.
Däremot har ju min lite andra saker som man kan kika på om man skulle vara lite osäker. Tudde har ett ärr på benet efter en gammal skada där inte pälsen växer ut. Billy saknar ju en hörntand efter mishandel däremot så är ju Thindra mer känd för sina stooooooooooooora gula ooooooooskyldiga ögon.
//Pia
Grattis mammakatt till 6 söta bebbar
Oj… Det blir inte lätt att hålla reda på de där lakritstrollen!
6 stycken…. Wow… Jag som tycker det räcker med 2! Haha.
Grattis till en jättefin kull!! 

Grattis till småbebisarna! 
Om du har en bra rakmaskin kan du raka lite på olika ben för att särskilja missarna åt
Grattis till de små liven 
Så duktig hon är Amora, blir nog inte lätt att hålla reda på alla små svartisar 

Grattis till de små bebbarna. Sex st helt svarta, kanke samma pappa till alla. Väntar fortfarande på att Cleopatra ska föda sina. Hennes mage spricker snart. Lycka till med att hitta bra hem till de snå liven…
6 bebbar det var inte dåligt! Me dså fin mamma kan det inte bli annat än riktiga gullungar av dem! :) Nu får du fullt upp ett tag framöver därhemma! Spännande!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Massor med grattis till sex små underverk!!! Dom är så otroligt söta..så man blir ju alldeles till sig..du får sätta en liten rosett med olika färger i pälsen på dom!
Så duktig mamma-katt är!!
Grattis, tänk hela 6 svarta kattungar.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Blir så glad i hjärtat att lilla Amora fick komma in och föda, annars hade det snabbt blivit 7 hemlösa katter om alla ungar ens överlevt. Du har gjort ett strålande jobb, Grattis till tillökningen!
Det här är nog egentligen en mardrömskull för en lakritstrolls älskande person som mig. Jag skulle inte kunna släppa iväg en enda av dem:) Skulle vilaj ha hela huset fullt med svarta missar. Nu har jag ju iof halva men ändå ;)
//Pia
De blev ju rätt många. Men så söta som de är gör det inget… Men lite skillnad syns redan på dem. En del har vågig päls och en del rak päls. Men jag är en lycklig kattmormor nu och jag kunde inte varit stoltare över Amora. Hon var super duktig inatt. Dock en ledsam sak är att nu när magen är borta, den sa bara schoff så fösvann den så syns det att hon behöver gå upp rätt mycket i vikt. Men hon har fri tillgång på mat, mycket mer kan jag inte göra. Men jag vill att hon ska vara i normalhull och inte se så tunn ut.
Varning för lite söta bilder…
/Pernilla

Försökte blunda men gick inte
oj så söta.
Älskar små bäbisar.
Ojojoj, inte titta, inte titta!!! Grattis Amora till alla dina fina små bebbar!
Jag har också hört att man kan raka på olika ben för att hålla isär dom, men det bygger väl lite på att det inte är mer än fyra likadana… 
Jag tänkte köra med nagellack i olika färger och på olika ställen. Det är ju lite tufft att hålla skillnader på dem. Men jag har hittat lite olika redan. Några har ju vågig päls, en har skeppsfötter på både fram och bak, en har det bara fram och lite storleksskillnader. Men det komemr bli rätt tufft ändå.
Jag ligger och tittar på de små hur ofta som helst. Amora blir glad då för då blir hon klappad.
Jag hade inte kunnat vara stoltare över min prinssessa. Så otroligt duktig och fin är hon. Hon såg till att få hjälp när hon behövde det.
/Pernilla
Det är som en godispåse med bara mina favoriter (lakrits) 
//Pia
Hehe, ja det blev en riktigt fin kull av den här. Amora avslutade sina avelsverksamhet med bravur får man väl säga.
Idag är dem vägda och lackerade..
De är dessutom 3 hanar och 3 honor.
Hane: 133g
Hane: 126g
Hane: 141g
Hona: 122g
Hona: 139g
Hona: 107g
Jag ska hålla ett extra koll på den minstes viktuppgång. Så jag kan hjälpa till liteom det behövs.
/Pernilla
Men åh vilka gullisar! Grattis! Normala och bra vikter!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com