*Låst*Dumpade Henry å Roffe
Fortsätter tråden om dumpade kisser, som vi vet idagens läge heter Henry(som blivit hittad)..Men hans kompis Roffe ännu är därute, i storskogen
Här kommer fortsättningen:
Putt och jag hoppas att ni fått pressen med er……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hör med lokal tv.
De brukar gilla sånt här.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Håller tummarna för er som är ute ikväll att ni hittar honom.
Håller tummarna!
Hoppas innerligt att ni får in honom! Stackars liten som irrar runt helt själv.
Även en tusenmilafärd börjar med ett steg.
/Pernilla
Ingen Roffe idag heller….Inte ens Simsons berömda kattmammarop hjälpte, vi har nackspärr nu Groda, Stirrup å jag av att gå å titta i gran å talltopparna idag…
Hur länge kan man hoppas, börjar förstå att han troligtvis inte är kvar på platsen, om han ännu lever..Men tycker att nån borde ha sett honom i de närmsta gårdarna som vi lämnat våra telefon nummer till..Men ingen har hört av sig…Blir så arg på denna husse som gjort så här…
….
HAr ni fått ut något i tidningen ännu? För ni fick polisanmälan gjord
Låter ju nästan som om han inte är kvar tyvärr… Stackars liten, hur kan man göra en sådan sak mot sitt djur? Hur kan man bara strunta i dem på det viset? Hoppas han blir straffad för det!
Även en tusenmilafärd börjar med ett steg.
/Pernilla
catfoot… KVällspressen?
Detta är sänt till kvällstidningarna…
Hej..Vill uppmärksamma en människors sätt att göra sig av med sina djur…En kille från Ljusne I Hälsingland hade tröttnat på sina katter, åker ut I djupa skogen å lämnar sina husdjur där ensam att svälta ihjäl, utan tanke på vilket lidande katterna utsätts för. En man som eftersökte björnungar sedan deras mamma blivit skjuten efter en trolig trafikolycka, hittar två tomma kattburar på en skogsväg…Vi är några personer som genast rycker ut efter ett telefonsamtal från mannen, vi såg då dessa tomma kattburar men inga katter, dagen efter är vi åter på Stället å burarna är borta, men hittas kastade I skogen..Efter annonsering på Blocket om dessa burar får vi napp av en tjej, som hade lånat ut den ena buren till ett par som köpt en kattunge av henne, å vi fick ett namn på personen å att det gällde två 8-10 månaders katter…Varje dag nästkommande vecka åker nån av oss ut till stället, Fredag, få vi äntligen svar, ett maju..där Står då den ene av katterna, efter lite lockande så får vi tag I den lille, som är vettskrämd efter veckan I skogen..Han har fått en skada på sin svans troligtvis har han blivit jaga av nått djur som försökt ta han…Vi var jättelycklig, katten somnar nästan bumms I transportburen, men en katt saknas å gör det ännu efter 1,5 vecka…Vi fortsätter att åka UT, ännu ett tag..men vi vill att människor ska ta sitt ansvar vad det gäller sina katter. Vi undrar varje dag vad som hänt den andra katten..Efter samtal med ägaren så hade han dumpat dom för han var less på dom..Å då hade han varit ägare I ca: 4-5 månader..En katt kan leva I 15-20 år…Hur tänker man då när man skaffar en kattunge???..Händelsen är polisanmäld, å vi hoppas att killen får ett straff för detta djurplågeri…
jättebra! HAr du sänt med en bild på burar och återfunnen kisse? sånt är bra!
Ta en! Jättebra och extra hjärteknipande. Spelar inte någon roll om bilden är dålig, men ibland så måste man spel även på pressens känslor!
#16 Jag ska ut nu snart till Henry och fånga honom på bild, jag kommer lägga ut den här och om du vill catfoot så skicka din mail i ett pm så kan du skicka vidare till tidningen :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
passa på att fånga Roffe i fällan med ;-)
toppen, Stirrup!
jag tror att Roffe finns där ute nånstans och lever
jag hoppas bara att ni får tag i honom, han är säkert skiträdd
stackarn….

Lille Roffe-missen..var är du…..tänk om han krypit in nånstans..det är ju heller inte alldeles säkert att han sitter högt uppe..åhhh..om man bara visste hur man kan hitta honom…så dumt att man sitter så långt ifrån så att man inte kan vara med o hjälpa till att söka…lokalradion?
Jag har av någon anledning missat tidigare tråd. Som människor beter sig! Hoppas, hoppas så att lille Roffe också återfinns.
Finns det fler som kan hjälpa till i sökandet i området?
Usch så tråkigt att ni inte såg Roffe idag heller.
Tror det har nämnts förut i tråden…men…kan ha vara på väg att leta sig hem tro?
Om ni skulle söka åt det hållet…kanske ni redan har.
Önskar så att jag kunde hjälpa till i sökandet.
Catfoot vad bra du skrivit till tidningen och hoppas att de blir intresserade. Har ni någon lokaltv station som skulle kunna vara intresserade och hjälpa er med en efterlysning av Roffe.
Det är så tragiskt att tänka på vilket öde killen utsatte dessa små kissar för- Risken är ju också stor att lilla Roffe blivit mat till något rovdjur jag vill inte tänka den tanken men är ju realist också.
Om lilla Henry har en skada så kan ju Roffe också ha det och ligger och trycker någonstans. Många tankar och frågor virvlar upp men inga svar Roffe var är du någonstans……..
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Catfoot, jag är full av beundran för det du gör! Håller alla tummar och tår och tassar för att ni underbara eldsjälar lyckas!

Lokal tv o efter lys folk som vill leta.
Det verkar vara ett stort område att söka på.
Lille Roffe hoppas media kan hjälpa dig o de tappra som letar efter dig.

Hemvärnet fråga dem om de vill hjälpa.
De är ju vana vid skog o mark o har hundar som är tränade för sök.
Brukar vara glada o villiga själar som gärna hjälper till.

Försök igen med media o ex hemvärnet ju fler som söker desto bättre.
Simsons katt ljud i högtalare kanske funkar
Håller tummar o tassar att ni hittar Roffe.
Hoppas att det går att få iväg något i tidningen :( det här är bedrövligt!
Bra att du har polisanmält dumskallen!
Eloge för alla er som jobbar för att få in brodern… håller tummarna för att det kommer att gå bra!
Kram

Puss på er alla som kämpar för Roffe.
Jag har en väääääldigt långsökt fundering. Finns det ingen här som känner en brandman. Dom brukar ju ha värmekameror. Kanske man kunde få "låna" en kväll och ge sig ut och rikta upp mot träden. Det är skitdyrt att köpa, den billigaste jag hittade kostade 23000:-!!!!! Men om man flirtar lite med en sån där urgullig brandmanspojke, kanske bakar en sockerkaka eller nåt…
Bara en tanke..
Puss igen i alla fall… håller alla tassar, tummar och tår för att det går bra för er….
Alla djur behöver någon som bryr sig!

Har frågat några nu…
…en fundering…visst har vissa mobilkameror värmekameror…nej mörkerseende???
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Vilket jobb ni gör, helt fantastiskt

Mörkerseende funkar inte på samma sätt. Jag har övervakningskameror med mörkerseende, och man ser, men man urskiljer inte en liten värmekälla som en värmekamera gör….
Alla djur behöver någon som bryr sig!

Såg en dokumentär/såpa när elen gick i huset o de letade barnen med mobilen i mörkret. Det gick men som sagt var det var nog kanske inte värmekamera precis. =)
Hjälper det inte att ta Henry med i en transportbur och sätta honom i skogen och se om han kallar på Roffe eller att Henry börjar jama för att han är instängd och Roffe kanske hör det.
Åh vad jag önskar att jag kunde komma och hjälpa er att leta… 
Kanske att det skulle funka att ta med Henry ut?
Värmekamera är ju också ett mycket bra förslag.. Om det kommer ut i pressen så kanske det blir lättare att få låna också…
För många år sedan så var där en hund som jagade upp en katt i ett jättehögt träd här på gården. Katten satt där och skrek högt så grannarna försökte att hjälpa henne att komma ner. Dom var och hämtade en jättelång stege en sådan som går att förlänga men när dom klättrade upp så klättrade katten ända upp i toppen på trädet. Där var 2 skator som hela tiden var på och hackade på henne och hon kunde inte freda sig för hon var tvungen att klamra sig fast vid grenarna. När det började närma sig kväll så gav grannarna upp men jag kunde inte släppa tanken på henne så jag gick in och hämtade en av mina katter som hette Lisa och satte sele och kopppel på henne och gick bort till trädet. När katten fick syn på Lisa så var det precis som hon kom till sans igen och började sakta men säkert att klättra ner och väl nere promenerade hon bara lugnt iväg.
Det är kanske inte riktigt samma sak men det kan hjälpa att ta en katt med för skulle Roffe vara i närheten så kommer han nog fram.
Såhär ser en lipande Henry ut
Dock glömde tankspridda jag att fota svansen, jag får försöka komma ihåg det i morgon istället!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag förstår inte hur man kan slänga ut en sådan skönhet! han är dessutom jättemysig och go, försökte krypa upp i knät på mig idag och pratar lite försiktigt så fort han hör någon utanför boxen.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Åh va fin han är. Undrar oxå varför man slänger ut en sån här gullig katt…
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Men gud så fin han är lille Henry.. Verkligen underbar!
Han har varken kissat eller skitit utanför kattlådan på Hoppet vad jag vet om, det var ju en stor del utav varför de tröttnade på katterna.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Så fin Henry, så härligt att han är inne, man blir ju helt varm i hjärtat. Tack för att ni kämpat och kämpar på, alla inblandade.
Hoppas som alla ni andra att Roffepojken ska komma tillrätta. Att jama kring skymning och gryning kan hjälpa.. men jag förstår att ni gjort både det och tittat högt och lågt.
En spårhund som kunde nosa på Roffes lukt i buren kan kanske hjälpa? Kan inte polis bistå med en spårhund, eller någon spårhundsförening.. *tänker så det knakar*

Gud så söt kise hur kunde de?
Hemvärnet har spårhundar o brukar hjärna hjälpa till.
Å lille Roffe jama i dag så de hittar dig.
Lycka till Håller tummarna för att i dag är dagen när Roffe får komma in igen.
Skicka bilden med de tomma kattburarna till tidningen, den bilden säjer så mycket.
Åh så fin han är lille Henry. Kissarna kände väl att de inte var älskade utan bara till besvär och då uppstår naturligtvis problem. Så synd om alla kissar som hamnar hos okunnigt folk.
Jag tror också på att det skulle kunna fungera med att ta med Henry ut i transportbur för att kunna locka fram Roffe om han är kvar i området.
Håller tummarna hårt för att ni lyckas hitta lillkillen.
Vet inte om vi vill utsätta lilla Henry för resa mot storskogen…Ideen är inte tokig, men känns fel för kissen..Nu kan inte jag åka ut förrän till helgen, ska åka till Åland med Silja Line…Å lyssna på The Legends i morgon eftermiddag åker vi…Men Stirrup å Groda får hålla ställningarna å uppdatering här…
Hoppas verkligen på glada nyheter när jag kommer hem på fredagskvällen…Tänker så mycket på denna lilla kisse…
Groda kände en brandman..Skulle kolla med honom om värmekameran…
..
Nej jag förstår hur du tänker och man får väl väga för och emot. Min tanke var mera att Henry med sitt jamande i buren skulle kunna vara till hjälp och inte att lämna honom själv där.
Tror nog att Stirrup och Groda håller koll efter kissen och oss uppdaterade. Önskar dig en trevlig resa Catfoot med god mat och bra musik.
Vet inte om Henry jamar så mycket i transportburen..Han var knäpp tyst å tom. somnade när vi hade fångat in honom..Å då satt han i den i över 1 timme…Medans vi sökte Roffe..
Jadå jag är säker på att Stirrup å Groda sköter detta med elegans…
Men ska jag vara ärlig, så just nu hade jag hellre varit hemma å sökt katt…Båtar till Åland går det varje dag, men med Roffes liv är inte lika säkert..

Försök njuta av resan catfoot
Stirupp o Groda håller ställningarna o vi andra håller tummarna o försöker tänka ut flera metoder för att hitta Roffe.
Passa på o försök vila o njuta
vem vet han kanske är inne när du kommer hem o behöver dina krafter till att hitta nytt hem mm.
Hoppas han hittas i dag o ha en trevlig resa Catfoot.
Stackars Roffe och stackars alla ni som engagerar er. Underbart vad ni kämpar för förr eller senare dyker nog den lilla gossen upp någonstans. Han är ju i alla fall en tamkatt och kanske söker sig till någon.
Henry var allt en väldigt stilig pojke!! 
Försök koppla av nu catfoot, man behöver göra något annat ibland för att orka i längen. Kram,
Håller med om att du skall försöka koppla av och ha en trevlig resa för att hämta nya krafter.
Det är så mycket elände här ibland så då känns det nödvändigt att ta en paus. Även om man inte är med på plats så är det jobbigt att vara medveten om allt.
Koppla nu av och låt de andra ta över så länge.
Jag tor (eller vill tro) att Roffe har hittat en snäll äldre katt som har tagit honom under sina vingars beskydd….hmm.. sina kattvingar….?
Nåja, att han har hittat en snäll kattkompis som tar hand om honom helt enkelt och lär honom allt han kan. En katternas Baloo helt enkelt! Omöjligt är det väl i allfall inte, att han inte är alldeles ensam där ute? En trösterik tanke…

Ett miljöombyte för dig, CatFoot, kan ge oanade krafter o enorma idéer att omvända i verklighet när du är hemma igen. Du skall se vad du kommer att få energi. Vilka idéer du kommer att få när du sitter med en drink ute på soliga däck och bara stornjuter!
Passa på att frossa i att du inte kan göra annat än att frossa i dig själv! Bästa medicinen i hittekattsvärlden!
Skicka lite fyllesms! Så vi vet att du har det bra! Gärna lite fyllemms från baren eller dansgolvet också?!
Headbanga inte för mycket bara! Peruken behövs nästa vecka också…

Var ut och letade Roffe sent igår kväll, det var ingen som hade ätit av maten och inte ett ljud. ( Det är tur man inte är mörkrädd för det var en massa ljud i skogen men inga kattljud) Det är heller ingen som har ringt till mig om att dom sett honom. Jag tror att Roffe söker sig till något hus i alla fall. Sitter vid datorn och tittat på min jourkatt somm födde fyra st. friska ungar i tisdags och tänker att dom hade ialla fall tur att vara hos någon som bryr sig.

Stackars lilla kisse, så rädd han måste vara. 
Groda kan du inte starta en ny tråd med bilder på din jourkatt och bebbar. 
Vi älskar såna trådar som motvikt mot allt elende.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Vilket fantastiskt jobb ni gör tjejjer! Tyvärr verkar det ju som om Roffe sökt sig ifrån platsen och att ni får utöka sökområdet. Hur ser det ut i området? Är det bara skog eller finns det någon bebyggelse i området. Det hade ju varit kanon om media hade intresserat sig för fallet. Det kan som vi alla vet göra underverk, samtidigt som det uppmärksammar katters utsatts situation och förhoppningsvis får ägaren som dumpat katterna att känna ångest.
Blir så ledsen på denne aoansvarige ägare. Ytterligare ett exempel på hur grymma vissa människor kan vara och hur illa det kan gå när katter kommer till helt fel ägare. Fängelsestraff i ett par år och höga böter vore här på sin plats.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Är det någon som vet hur mycket betalt tjejen fick för kattungen som nu har dumpats som ungkatt? Det kan vara intressant som argument i debatterna om huskattsaveln.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Så fin Henry är. Hur ser Roffe ut? Har ni sökt med hund i området och har hittelön utlovats? Var finns du lille Roffe?!
ja jag tycker ni ska ta å höra med Ljusnan i Bollnäs om de inte är intresserad av denna story.
Hoppas att ni får tag på den sista katten

vad söt han är lille Henry, hoppas Roffe kommer tillrätta och att den skyldige får sina straff.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Puttar upp och hoppas ni hittar Roffe. Hundsökning kan hjälpa tror jag. Vill tro iaf. I vilket område släpptes katterna ut och hur stort är skogsområdet? Det står kanske nånstans i tråden.
Hoppas verkligen ni hittar honom! Ge inte upp! :)
Lycka till!!!
Önskar jag med…..
Dagoe, MAilar dig
#66 Vi är inte helt säker på hur Roffe ser ut men vi tror att han är mörkgrå eller kanske svart och antagligen lite långhårig? Det är iallafall den beskrivningen jag fått fram. Ska försöka se om det går att få fram en bild eller liknande på honom då det skulle hjälpa avsevärt!
Hund har vi sökt med, dock utan resultat och nu är det väl alldelens för sent? Det har ju regnat om varannat så spåren finns väl inte längre?
#69 Området är stooort! Mitt ute i ingenstans nästan. Jag vågar mig inte på att säga hur många kilometer det är mellan byarna men jag tror det är en del.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag försöker igen med min teori att han kan ha gått "hemåt". Det sägs ju att katter ibland vandrar långt för att komma till det dom anser är "hem", t ex när de har flyttat. Det kan ju vara helt fel förstås, finns det bebyggelse i närheten är det väl lika troligt att han dragit sig ditåt för att hitta mat. Men om man letar på måfå i ett stort skogsområde är väl "hemåt" en riktning så god som något att försöka med..
Henry släpptes från karantän idag, är nu i egen box, han tycker inte om andra katter så han fick en egen. Han var i uteboxen en kort sväng men ville hellre vara inne. Kurrar och gosar som bara den, otroligt kelsjuk. Äter som en häst.

Härligt att höra! Med aptit kommer man långt!

Det är mycket skog där, själv är jag född i den lilla byn med bara ett par hus där, det är tre familjer som lever där året om. Jag o Catfoot har gett dom vårat mobilnummer, så dom skulle ringa om Roffe dyker upp. Orten som Roffe kommer ifrån ligger ca. en mil därifrån, på vägen dit finns det hus där vi har pratat med folk och lämnat mobilnummer. Är Roffe på väg hemöver tar det ett tag innan han kommer fram, och han blir ju allt räddare.

Stackars lille Roffe, vad han måsste känna sig ensam och övergiven,, och oönskad,, hur kan man bara sätta en katt i skogen och åka
#77 ja du en hjärtlös man verkar det som, fy stackars lille missen. Undrar var han är???

prova med hemvärnet.
De här nere i skåne är jätte bra i sånna här situationer.
Ju fler ni är desto bättre.
Å. så trist, ingen Roffe..Jag har hoppats under resan att han skulle ha kommit till rätta….Ska med sambon åka ut i efermiddag å ropa lite å kolla om han varit vid matplatsen…men jag tror att han blivit skrämd, å försvunnit därifrån, om han ännu lever..
Men kan inte släppa detta än…Roffe lilla…
nä du Catfoot det förstår jag, jag skulle heller inte kunna släppa det. Han kanske hittas snart… Det hoppas vi alla på
Jag å sambon har idag varit å ropat å spanat, utan resultat..Fyllde på maten fast den inte var rörd…Sambon tyckte sig höra ett dovt morr, men hittade aldrig var det kom ifrån..Han vet inte heller om det var från en katt…
Jag åker ut igen Måndag..Å fortsätter ropa…Roffe, kissen kom får du mat…..kisskisskiss…

Vilken tid åker du?? Fast jag har ju feber å borde ha rumsarrest! Kan någon spika fast mig???

Tänk om Roffe är på väg till sitt förra hem.Vad händer då? Hur
långt hemifrån hade katterna dumpats? Tänker jämt på lilla Roffe
och hoppas detta ska få ett bra slut. Beundrar er som inte ger upp
att hitta honom.
Ja, han har nog 1-2 mil hem..Lilla kissen..Ja, vad händer om han skulle komma hem?…´Kanske Stirrup kan kolla med hon som sålde kissen, å be henne ringa (Idioten)han som dumpade kisse.Så han ringer nån av oss så vi får hämta upp kissen..
Tack alla goa ni, som hejar på denna tråd..jag har ännu inte gett upp, att finna Roffe…Jag vill itnte tro att han fallit offer för nått djur..

Håller återigen tummarna Catfoot, hoppas så att ni hittar honnom.
Jag har bett A försöka ta kontakt med honom utifall katten dyker upp men jag har inte hört om hon lyckats annars får vi väl försöka ringa eller kanske rent utav hälsa på honom och förklara?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Lilla Roffe..tänker så mycket på honom…måtte han komma till rätta!!!
Stackars Roffe, var är du? 
Tänker också på dig lilla Roffe och jag hoppas du snart kommer tillrätta för det finns eldsjälar som vill hjälpa dig lilla vän.

Roffeeeeee!! Var är du..lille kissevännen…

Hur har det gått med letandet idag??? Nyfis!
(Knallade ner på apoteket idag. Bara för att jag måste. Hatar att vara beroende av dem för att öht existera. Nu mår jag än mer piss o fryser trots att det är badväder. Tur jag inte följde med. Trots att jag så gärna vill.)
Hoppas innerligt att lilla Roffe kommer fram!!!
Har idag oxå sökt Roffe, utan resultat. Vill inte ge upp, men vet inte vart jag ska söka längre..Upptäckte idag att jag har 10 mil fram å åter, när jag kolla trippmätaren..Så det är en bit..men visste jag bara vart, jag ska fortsätta mitt sökande så åkte jag med glädje..Nu famsar jag bara i mörkret, i milsvida skogar, utan att veta nått…
Blir så ledsen på människor som gör så här mot sina djur…Tips hur jag ska gå vidare…Känns som allt är provat, men tänk om kissen lever å är skadad någonstans därute..
Roffes öde berör en verkligen. Ingen reaktion från massmedia? Jag frågade tidigare hur han såg ut men svaret var då något osäkert#72.Går det inte att få fram någon bild på honom? Det hade varit bra om många samtidigt sökte igenom terrängen och vid samma tillfälle satte upp än fler lappar.
#95..Ska genast gå in där å fråga…Har fått råd där tidigare, att jag inte tänkt på det..
#96…Ja, gör verkligen allt för att finna kissen..Men vet i dags läge inte hur jag går vidare…Pressen har efter flera mail från gulliga Simson inte nappat alls…
Men ska nog försöka att nå dom igen..Å då kanske en bild vore nått att ha i bakfickan..
Tyvärr har inte så många intresset att söka denna kisse..Vi har varit 4 som mest som hjälpts åt att åka dit..Vi har gått 3 samtidigt i det närmsta området där han blev dumpad…Men när skogen sträcker hur långt som helst, känns det som en nål i en höstack…Nu söker jag bara på måfå..Stannar bilen å går runt å ropar en stund för att sen åka en bit å lika igen…Det är nog ingen bra lösning..Men bättre än inget alls..

#95 Den tanken har slagit mej också…inte fel…om jag vågade skulle jag ställa till med glas-seansen här..men har varit med om för tråkiga upplevelser efter sådant så jag har slutat med det!

Frågat Hemvärnet???
de letar ju efter försvunna personer å hjälper till när det är något som har hänt. Frivilligt, men de kanske oxå hjälper till å leta katt man vet inte förrrns man frågat

Lite allt möjligt men bland annat hjälper de till vid sök efter människor bla.
De har hundar som de tränar till spår mm
Hobby militärer obs! kanske inte ska skriva så fall någon av dem ser det men det är lättaste sättet att beskriva dem.
De brukar gilla skog o mark och säger oftast inte nej till bra tränings möjligheter.
Eller hör med skauterna de brukar också gilla leta efter djur i skogen.
De ungar med flera som är med dem brukar veta hur de ska bete sig för att inte skrämma slag på djur.
Hoppas dessa kan o vill hjälpa.
Finns det någon orienteringsklubb där? De är ju vana att gå i skogen.
Har ni provat att ställa ut mat på olika ställen i skogen? Då vore det förstås bäst med mat som luktar lång väg men då kan andra djur känna sig inbjudna.Fast det kanske inte är så många vilda djur som gillar makrill i tomatsås.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Oj ! Denna tråden har jag missat totalt !! Vad är det för idiot i XXX som kan göra något dylikt.
Tar inte pressen in det kan man skriva en insändare i alla fall. Ska vi turas om och ringa radio Gävleborg ???? !!
Vilket jobb ni gör Hälsingeänglar !!!Hoppas,hoppas katten kommer fram till er. Fördelen är att den är tam i alla fall.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Är det i XXX Roffe försvunnit? Tanken på att ta hjälp av orienteringsklubb är inte fel. Det finns både XXX orienteringsklubb och XXX orienteringsklubb. De har kanske dessutom en ungdomssektion som skulle kunna hjälpa till. Om ledningen i klubbarna fick berättat den tragiska historien och dessutom levandegöra det med bild på den räddade Henry och förhoppningsvis bild på även Roffe som fortfarande finns där ute i det okända är det inte omöjligt att vi kunde få hjälp. Har ni kontaktat Expressen? Tidningen har relativt ofta reportage angående djur och detta är en riktigt sorglig händelse där hjälp från allmänheten behövs.
#105 Det är ca 1 mil utanför XXX han är dumpad men kommer ursprungligen från XXX.
Jag ska se om jag stöter på någon i XXX orienteringsklubb nu i veckan så ska jag berätta detta och höra om de kanske kan hjälpa till, jag har för mig att de är rätt många som orienterar, de var de iaf för några år sedan då jag var med :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag blir så galen så jag skriver en insändare i Söderhamnskuriren,hoppas det hjälper något samt att dom tar in det??Hoppas någon känner tönten och får dåligt samvete och hör av sig. Kommer insändaren i tidningen kan man diskutera direkt efteråt i deras forum.
Debattia
Ska kolla om det finns nått Hemvärn därikring…Tack för tipsen ska kolla vidare..Å hoppas att Roffe återfinns..
Har kontaktat kvällstidningarna utan resultat…
Hihi, Debattia..Tönt, ja ett bra ord på denna kille, som är polisanmäld. Å jag har haft ett samtal med denna tönt… Hoppas bara att dom tar detta ärende på allvar…
Bra Stirrup, att du har kontakter i orienteringsklubben..be dom kära söta..Vi behöver många som rör sig i skogen där…
Nu har jag mailat Orienteringsklubbarna i både Ljusne och Söderhamn!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Det här skickade jag till kuriren i natt!!! Blev bara så arg!
Får se om dom tar in det?
Vidrigt djurplågeri!!!!
En man i XXX köpte två stycken kattungar för fem månader sedan. Tänkte han verkligen igenom vad det innebar att vara kattägare innan köpet ? För nu efter fem månader har han åkt ut i skogen och lämnat dem där till att klara sig själv tillsammans med transportburarna. Tror han på att dom ska klara sig på egen hand därute ??
Förmodligen kommer dom svälta ihjäl. En levande katt är ingen slit och slängvara som man bara slänger ut när man tröttnat på den. Vuxna människor borde veta bättre.
Detta är djurplågeri på högsta nivå och det måste bli strängare straff för ett så ansvarslöst förfarande av levande varelser. Vad ger det annars för. signaler i samhället och respekt för katterna?
Debattia
Himla bra skrivet Debattia!

Bra jobbat Debattia!
Nu hoppas jag innerligt att den snart publiceras också!
Hur kan man bara göra något sånt ??? vad svarade killen när du pratade med honom i telefon ????
Skulle han kunna erbjuda sig följa med och ropa på katten för den känner ju igen hans röst ? Om han får hjälp med placering av den.
säger som Gunilla !Än är inte den sista idioten född tyvärr !
Debattia
Han var väldigt lågmäld i telefon, sa inte emot mig alls…tror inte han brydde sig speciellt i en tokig kattkärring som ringer å försöker prata förstånd med honom, vilket inte går med idioter…Jag talade om att jag skulle polisanmäla honom för djurplågeri, å inte ens då svarde han emot, bara jaha..
Å jag vet inte vad jag gjorde om jag träffade honom personligen…Mord i blick
…
Tror att hon som sålde kattungen till honom försökt nå han, men han svarar inte längre. Om jag förstått rätt. Detta kan Stirrup svara bättre på, för hon känner kattunge säljaren..
Catfoot, finns det någon eller något,jag kan referera till, har fått ett nummer att ringa av MOnsi? PMA mig!

Jag har varit i XXX och frågat folk jag känner om dom har sett till Roffe, men ingen har sett honom, jag har beskrivit honom som mörk grå eller svart, det är svårt att säga hur katten ser ut när det inte finns någon riktig beskrivning. Åkte därifrån vägen ner till Ljusne o stannade till och ropade. Han kan även ha tagit sig till Söder så jag åker även dit och pratar med folk, lämnar även ut mitt mobilnummer så dom kan ringa.

Har gjort kopia på denna tråden o satt in på andra forum.
Hoppas några där kan komma med ider o hjälpa till.

Jag provar och ser om vi får någon som ser honom. Henry mår som en kung, han är enormt kelig o go. Mina jourmissar är idag en vecka gamla, dom får så mycket mat att dom ligger bara på rygg för deras magar är så full, tre röda killar o en liten paddhona , dom är jättefina, hade jag inte full kvot på katter skulle dom få stanna kvar. Så Catfoot jag har tre st. RÖDA hanar.
Verkligen jättehemsk historia. :( Stort lycka till till alla som söker! Ni är änglar! Jag lämnar en kommentar här för att lättare kunna hålla koll på hur det går med letandet.
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Har pmat flera av er i dag för Catfoot o de andra behöver hjälp.
Några av dem jag har pmat är de som letar de andra är sånna som jag har sett ha både ordets o talets gåva.
Min tanke är att vi som inte kan hjälpa att leta fysiskt ska försöka få fart på media o andra för att de ska hjälpa till o leta, ju fler vi är som ringer runt o pratar med folk o försöker få dem att hjälpa till kanske desto bättre, vad tror ni?
Hoppas på det i varje fall.
Är trött på att inte kunna gå ut i skogen så ny ska min tele ryka av värme o mina fingrar få blåsor av datorn.
Tiden börjar bli väldigt snäv för lille Roffe.

Catfoot, du har mail. Skickat samma till aftonbladet

Lilla Roffe…snälla visa dej så du får komma in i värmen, tryggheten och till kärleken..
Nu har jag gjort ett upprop med samma text inne på Svensk NAtur. Givetvis utan namn och adress
Får vi inte läsa det du skrivit Gunilla !!!
Hoppas kissen blir funnen. Kan hända den ligger och trycker någonstans i närheten där han dumpade den ? Kán den ha varit skyggare än den andra ? Hoppas tjejen som sålt dem till honom också har
Debattia
I mailet är det förstås både namn på svinpälsen som dumpade katterna och namn och adress på Catfoot och min adress.
VILKEN IDIOT !!!
Vet ni hur länge dom varit i skogen ???
Debattia
Har mailat Monika Thörnell,får se om hon svarar ??? Hon kommer i alla fall ut i media.
Stänger nu av datorn innan blixten slår ner i den, här åskar för fullt nu !!!!
Debattia
Ja om jag fattat rätt så har uppfödaren inte fått tag på killen, nu är hon på kryssning så hon är väl tillbaka senare i veckan så då ska jag försöka höra med henne mer exakt.
Hon har hans mailadress så jag ska försöka skicka iväg ett snällt mail där jag ber om bild på Roffe och en bättre beskrivning (om de har bild) så vi kan sätta ut lappar runt omkring med kanske en liten hittelön? Då brukar väl folk nappa?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Vilken brainstorming, massa bra ideer, hoppas det ger utdelning,
Hoppas verkligen !
Debattia
Debattia
Det finns ett hemvärn i Söderhamn men far min tror det blir svårt att få dem att hjälpa till att eftersöka katter men man kan ju alltid fråga.
Dock visste han inte vart eller vilka det är så jag har inga kontaktuppgifter att dela ut tyvärr 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Lägger man uopp det som bra träning för hemvärnet så brukar de inte vara svåra.
Tyvärr var de rätt sega som jag pratade med men skam den som ger sig.
Finns det skauter ( fel stavat) i när heten vet någon hur man får tag på dem?

Vilket destrikt ska jag kolla i ? Jag karta =????? 
Har en polisanmälan skickats redan? Annars hjälper jag mer än gärna till att utforma en. Har juridiska kunskaper samt bra kontakter med jurister som är specialiserade i djurskyddsjuridik.
Det finns så mycket bevis i detta fall att det inte borde vara svårt att få idioten dömd för djurplågeri samt att han får djurförbud viktigt att se till att han aldrig får skaffa sig djur mer!
Söderhamns scoutkår finns, den äldsta i Sverige. Scouter från 8 år och uppåt. De har lokaler på Styrmansgatan 4 i Söderhamn. Man kan maila till dem på deras hemsida. Man kan förslagsvis maila att man önskar skynsamt kontakt i mycket angeläget ärende.Något telnr till scoutkåren finns inte.
#145 Åh vad bra! Jag är rätt säker på att catfoot redan har gjort en anmälan men en annan kanske kan göra en till?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Polisanmälan är gjord, men jag är tveksam på att det blir nått straff för denna idiot…Polisen som jag pratade med var själv kattägare, å väldigt hjälpsam, men det var inte han som tog ärendet vidare..Men lät tveksam om det skulle bli nått av detta, men även han hoppades för katternas skull..
#145..Men är naturligtvis väldig glad om nån med kunskaper inom detta, vill hjälpa till..Ju fler, ju bättre…
Det gäller att bevaka ärendet hos polisen, m a o ligga på och ringa fortlöpande och efterhöra vad som händer i ärendet. I detta fallet borde det kunna gå att få vederbörande lagförd.
Jag skulle gärna vilja skicka in en till polisanmälan. Ju fler det kommer in destå bättre!
Behöver därför all information som finns i ärendet mailat till mig. Kan någon som är insatt i ärendet och som har tillgång till uppgifter om var, när, hur, vad, vem etc. maila mig på miranda@goteborgskatthjalp.com ?
Har totalt missat denna tråden. Stackars katter som blivit dumpade på det sättet. Hoppas verkligen att killen som gjort det fälls för det för det skulle onekligen bidra till att höja kattens status. Önskar jag kunde hjälpa till att leta, men det är så långt bort. Hoppas verkligen ni hittar Roffe.
Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus
Hittar inte den gamla tråden om Henry och Roffe, någon som har lust att länka? :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
haft lite travelt, ska jag ringa hemvärnet?

Ring dem Gunilla ju fler desto bättre.
ok gör det nu
ingen som vet något
får inget svar. ingen vill ta telefonen i gävlebogstrakten
PRatat med chefen där. De kan inte hjälpa. HAr lämnat dem catfoots namn och nummer i alla fall.

Bra jobbat Gunilla.
De är lite tröga hoppas de inte läste mitt hobby militär
Jag har pratat med en kille som var ganska posetiv tyvärr vet jag inte vad han heter men han hade hand om utbildningen.
hade då inte heller tyvärr något tele o ge dem.
Catfoot fick tala med en som inte var lika posetiv tyvärr.
Tycker de är lite tröga o tråkiga som missar ett så bra tränings tillfälle för deras del o för Roffe ovärdelig hjälp.
Har skickat mail till skouterna med Catfoots tele hoppas bara de svarar, o ringer.

Amen fy… Det här äcklar mig nåt enromt! HUR kan man göra så mot ett levade djur!? Idiot!
Säg till om jag kan göra något, kan tyvärr inte hjälpa till att leta, bor för långt ifrån… Skulle vilja åka till idioten och råskälla på honom!
Rosor till er som hjälper katterna!
Scouterna skulle väl kunna göra en insats. Om barnen/ungdomarna får höra den sorgliga historien tror jag flera skulle vilja hjälpa till.
JA där kanske man kan få hjälp. JAg fick namnet på killen på HEmvärnet och hans direktnummer. Den som vill ha, fast det hjälper ju föga, kan ju PMA mig
HAn var väldigt snäll och förstående…..
JA så himla trist att ingen vill ta tag och hjälpa. INte ett ord från AB heller……

#169 Jaa, det känns som att folk tycker att hundar är värd mer än katter.

Är det någon som kan ringa scouterna?
Gunnila du kom längre med HM än vad jag o Catfoot gjorde så vem vet näste som ringer kanske lyckas övertyga dem om att hjälpa? Bra jobbat Gunnila
Dax o starta en ny tråd igen.
Om det startars en ny vore det bra om det fans länkar till de båda andra trådarna.

Äsch jag fixar det nu när jag sitter här ändå
Låser och hänvisar till nya tråden
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

…
..Röda vadå..Ser inte, hör inte…