in eller ut?
Katterna har kunna gå ut och in hela dagen. Ja de flesta får bara gå ut på den inhägnade bron.
Daisy vill gärna ut och springa på gräsmattan men har lyckats smita ut ett par gånger tidigare och har inte haft en tanke på att gå in frivilligt igen.När hon har smitit ut har jag öppnat dörren på glänt för en annan katt som har rysligt svårt ibland för att bestämma sig om hon ska gå in eller inte.
Det är inte särskilt skönt ute så jag stängde ytterdörren mot kvällen.Krafs,krafs, Daisy vill ut igen och hon får gå ut på bron.Jag ska göra några pajer,laxbakelser och sallad.snabbt och enkelt.
Daisy vill in igen och jag upptäcker att det är komplicerat att försöka göra flera rätter samtidigt.Det är mest att blanda ihop saker, förvälla lite, riva lite men jag har bara en kokvrå och det finns ingen diskbänk att arbeta på.Det sätter sina spår i åtminstone halva stugan. sen brukar det bli rörigt i köket om jag försöker mig på något.
Daisy vill ut igen.
Jag kan inte förstå var ingredienserna som jag ska bland ihop är någonstans.Jag hade dom nyss. Skärbrädan är också borta igen. Lättyoghurten som blandades i ena pajdegen visade sig vara smaksatt med vanilj. I detta läge vill Daisy in igen och jag tycker att jag har annat att göra.Men hon krafsar och krafsar och när jag öppnar dörren går hon in.
Situationen i kokvrån är kaotisk när Daisy vill ut igen.Det är regnigt och jag bestämmer att hon inte ska gå ut men hon fortsätter att krafsa på dörren.Till slut ger jag upp och går till dörren.Kajsa sitter på bron och vill in.Daisy ville helt enkelt släppa in sin kompis.
Daisy är nöjd när kompisen har kommit in och Kajsa tvättar Daisy litegrann och sen håller hon sig lugn hela kvällen.Men jag gör iordning sellerisallad.Suveränt god står det i kokboken men det står inte hur mycket senap jag ska blanda majonäsen med och jag kommer på att det blev nog lite för starkt.
Det vore skönt med kattlucka men jag har mat på bron till mina utekatter och då måste nätdörren vara öppen.Jag får väl återgå till att värma på fiskbullar eller nåt annat lättlagat så kan jag ägna mer tid åt att vara dörrvakt.
Det är sant att en del katter har betjänter.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Känner igen det! En av mina katter gillar inte andra katter, d v s äldre katter. Har hon sett katterna växa upp funkar dom bra ihop. Min argbigga
har därför köket och uterummet som sina domäner. Och det är nätdörrar mellan henne och övriga huset. Jag har ett gäng stödisar och några egna katter som också älskar att vara i utrerummet och det är ett ständigt öppnande av dörrar för dom. Det är kattlucka ut i uterummet men dörren mellan hallen och köket öppnar jag ungefär tusen gånger om dagen för ungkatterna.
Det är evigt spring.
Jag står där som rena dörrvakten och öppnar och stänger för dom. Först ska gänget på ena hållet, sen går det några minuter och dom ska på andra hållet. Attans katter. 
Tur det finns mycket färdigmat…

#3 Exakt! 
när jag väl har gått och lagt mig och slåckt lampan då får dörren vara stängd.
En av utekatterna brukar gå ut på morgonen och komma in på kvällen om jag inte är hemma och det är regnigt då vill hon in tidigare. Ibland sitter hon nedanför bron och vill in.Jag öppnar dörren och hon sitter och gör någon slags konsekvensanalys av vad som kommer att hända om hon går in.Ibland är det bättre att stanna kvar ute.Men ibland om det är kallt och regnigt kommer hon in så fort dörren öppnas.Hon kom till mig som skygg ungkatt men blev tam snabbt med hjälp av de gamla katterna.När vi flyttade ut till sommarstugan smet hon ut med sina kattvänner-då var det andra också som var i stugan och glömde att dörren skulle vara stängd-och flyttade in i vedboden och låg på brädorna som var uppsatta under taket.
hon ville inte gå in fast jag lockade med god mat.Då hämtade jag farbror Chess(en stilig och snäll kattkillesom då var 14 år) och gick bort till henne .Sen gick Chess och jag in och när jag kikade bakåt då var det en katt som följde efter.Men hon stannade en bit ifrån huset, när jag öppnade dörren på vid gavel och gömde mig bakom dörren då var kusten klar.då kunde hon springa in det fortaste hon kunde.Det går framåt nu blir hon 6 år och nu behöver jag inte gömma mig bakom dörren längre.Men fast hon ligger hos mig nästan varje natt och gosar för fullt med mig när hon är inne så får jag inte ens röra henne när hon är ute.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Ja, nog har katterna betjänter..Känner igen mig till fullo, å detta även nattetid..