Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 1307 ggr
Imasy
0

Kastrera i Sthlm?

Syrran frågade mig förut om jag trodde det skulle gå bra med en till katt hos henne, och om det skulle fungera med hennes Pyret.

Det var hennes nya sambos katthona som hon hade tänkt ta dit, då sambons ex hotat med avlivning.

Idag hörde hon av sig igen, och berättat att exet hade omplacerat katthonan för hon ville inte att syrran skulle vara delaktig i hennes liv. Sambon hade blivit helt knäckt.

Historian fortsatte med att den som köpt katten lämnade tillbaka henne för det visade sig att det var en HAN.

Glad för det blev sambon, men nu ska de försöka få katten till Sthlm. Så idag pratade jag och syrran om att vi kan försöka ordna transport med lite hamsterfolk som ska dit i krokarna på utställning.

Transporten löste sig snabbt men fick avbokas på en gång igen. Syrran och ennes sambo får nämligen lov att kasta sig på tåget till Örebro så snart de kan i helgen, för katten sitter visst ensam i en lägenhet Skrikandes

Men problemet är att detta är en okastrerad hane som måste kastreras snarast möjligt. Så jag sa att säkrast är att ha katten i badrummet tills på måndag och försöka få en tid snabbast möjligt.

Så finns det någon veterinär i Kista/Husby området som är bra och billig?

AmeliaWatson
0

I Hässelby finns VÅRAN veterinär!

http://www.hvp.se

Dom har humana priser och är helt underbara med både människor och djur.

Imasy
0

Vad kostar kastrering där?

Här uppe kostar det runt 600 kr plus minus nån tjuga för hanar.

Marga
0

Jag har anlitat en vetrinär som kommer hem (jag har skygga katter), hon är väldigt bra tycker jag. Jag bifogar en länk till prislistan.

http://www.vikdalenshemveterinar.se/priser.html

Imasy
0

puttar lite

tuska
0

#4 Om det är Faludjursjukhus som tar 600 kr för att kastrera en hane så ingår ID- märkningen

essut50
0

Tror att kastrering ligger runt ungefär 700 - 800 kr med id-märkning. Det brukar vara lite dyrare i Stockholm..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"