Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 895 ggr
destiny
0

Id-märkning, avgift

Om man får en katt både chippad och id-märkt i örat betalar man en avgift eller två till SKK?

Jag har precis id-märkt en av mina katter på båda sätten, skickade in pappren i samma kuvert och har fått två olika tillbaka från SKK. Ett med ett inbetalningskort för registrering av chipmärkningen och ett med ett inbetalningskort för id-märkningen i örat. D v s 2 x 130:--.

Pratade med någon idag som trodde man bara ska betala en avgift fast man id-märkt på båda sätten?

Någon som vet vad som gäller?

mymlanbus
0

Undrar just om det inte är 2 inbetalningar, eller är det samma nummer på både chip och tatuering?

Puma77
0

Chipnumren brukar väl vara mycket längre. Misstänker att det är två inbetalningar.

//Pia

destiny
0

Jag har fått två inbetalningskort, ett för chipmärkningen som mycket riktigt är ett långt nummer och ett för id-märkningen i örat som är ett betydligt kortare nummer.

Det jag undrar över är om det rätt eller om båda id-märkningarna ska gå på samma avgift?

gulliver
0

Vi har betalat två avgifter per katt för våra som är både chip- och öronmärkta.

Tror de så att säga gör dubbel uppläggning men det hade varit bättre om de gjort en och haft båda numrena på samma ställe.

destiny
0

OK. Tack för svaret. Då blir det att betala och se glad ut. Skrattande

gulliver
0

#5 Ja precis så Skrattande. Bara att gilla läget och betala.