Id-märkning, avgift
Om man får en katt både chippad och id-märkt i örat betalar man en avgift eller två till SKK?
Jag har precis id-märkt en av mina katter på båda sätten, skickade in pappren i samma kuvert och har fått två olika tillbaka från SKK. Ett med ett inbetalningskort för registrering av chipmärkningen och ett med ett inbetalningskort för id-märkningen i örat. D v s 2 x 130:--.
Pratade med någon idag som trodde man bara ska betala en avgift fast man id-märkt på båda sätten?
Någon som vet vad som gäller?
Undrar just om det inte är 2 inbetalningar, eller är det samma nummer på både chip och tatuering?
Chipnumren brukar väl vara mycket längre. Misstänker att det är två inbetalningar.
//Pia

Jag har fått två inbetalningskort, ett för chipmärkningen som mycket riktigt är ett långt nummer och ett för id-märkningen i örat som är ett betydligt kortare nummer.
Det jag undrar över är om det rätt eller om båda id-märkningarna ska gå på samma avgift?

Vi har betalat två avgifter per katt för våra som är både chip- och öronmärkta.
Tror de så att säga gör dubbel uppläggning men det hade varit bättre om de gjort en och haft båda numrena på samma ställe.

OK. Tack för svaret. Då blir det att betala och se glad ut. 

#5 Ja precis så
. Bara att gilla läget och betala.