Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 3971 ggr
Maria-I
0

Koloni-Lisas nyfödda bebisar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bjuder på lite babybilder! Fem dagar efter infångandet fick skygga Lisa sina bebisar. Hon var oerhört stor och födde tre stora tjocka bebisar och en pytteliten som tyvärr inte klarade sig. Alla är gråtigrerade som de allra flesta katter på koloniområdet. Lisa tar väl hand om dem och ger ett lugnt och avslappnat intryck, jag är övertygad om att hon förstår att vi bara vill hjälpa henne. Tänk att de är så söta redan efter tre dagar!! Och så perfekta… Mer om Lisa och hennes släktingar kan man läsa här: http://www.kolonikatter.blogspot.com/

Småttingar efter förlossningen. Nu har vi lyckats övertala Lisa att flytta sig så att vi kunde rengöra boet. Allting blir lite svårare när det inte är en vanlig tamkatt.

Runda och goa bebisar som verken ser eller hör ännu, men pipa kan de…

mymlanbus
0

Men vilken duktig mamma och vilka söta kissebebisar hon har fått :) Tur att hon kom in i sista stund.

Maria-I
0

Ja, det var en ren tillfällighet att hon blev infångad, bor inte på det koloniområde vi huvudsakligen hjälper. Dagarna efter förlossningen har varit hemskt dåliga, med regn, rusk och kyla, skönt att Lisa och hennes bebisar slapp det. Tankarna går till alla de nyblivna mammor som inte har samma tur… Det är en tuff och orättvis tid de har framför sig.

Josefa
0

Grattis till små underverk

essut50
0

Grattis till bebisarna..Vilken tur att Lisa fick föda inne.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

huskatt08
0

Åh…så underbart gosiga Kyss så skönt att hon hann komma in i värme o trygghet o föda.

Inte helt ofarligt att titta på alla bilder med katt bebisar Tungan ute…..

lite sugen blir man….

Caitlin
0

Stort Grattis till Lisa med ungar!Glad

Gullimat
0

Ännu en turkise hann och komma in. Hon ser faktiskt riktigt lugn och avslappnad ut på bilden. Säkert lycklig.Glad

Vilket arbete ni görGlad

Sidentass
0

Men så skönt att Lisa fick föda inne i värme och trygghet..så fina dom är allihopa..såväl MammaKatt som bebisar!

'Jag har många gånger funderat på hur de är när skyggisar får ungar..blir dom inte extra beskyddande med sina ungar då så att det är svårt för matte att få ta o titta på dom..?

Maria-I
0

Vi vet inte hur skygg Lisa är, än så länge har hon varit väldigt lugn och vi har inte velat stressa henne. Därför tror jag inte att hon är förvildad, bara skygg men van vid människor på avstånd. Bilderna togs när vi var tvungna att byta födslolådan, då gav vi Lisa en annan låda som hon gick in i och vi kunde låna lådan med ungarna utan problem och snabbt lämna tillbaka kattungarna till henne. Detta gick lätt utan problem. Men vi får anpassa oss efter situationen allt eftersom och arbeta med vinna Lisas tillit.

martdat
0

Härligt att det gick bra!!! o söt är hon Lisa,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

bananacosmicgirl
0

Vilka små sötisar :) Med en sån fin mamma så… Och vilken tur att Lisa fick komma in och få sina ungar i värmen, snarare än ute i blåsten och regnet.

Maria-I
0

Ännu har de inte öppnat ögonen, här myser två av tjockisarna… Att de kan vara så söta redan! Visst fylls man av moderskänslor, så hjälplösa men redan små små katter även om det ser lite alien-liknande ut…

catfoot
0

Å va härligt at hon fick komma in å föda i trygghet…

Så fina kisseungar, puss på alla nosarna från oss..Å en jättekram till dig Maria som ställer upp för katterna..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Simson
0

Vad underbart att Lisa fick en varm och torr liten vrå att föda sina små telningar i! Heder till dig Maria!!! Kyss

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Maria-I
0

Tack för era söta kommentaren, men det enda som jag gjorde var att fånga Lisa, mamma och hennes sambo Ulf är de stora hjältarna som tog emot en högdräktig skygg honkatt utan att tveka en sekund vilket jag är jättetacksam för. Det var aldrig några problem att hon inte var tam.

karins
0

Härligt att hon fick komma in och föda sina små kisungarKyss

MammaL
0

Pluttisar=)

Hawknestgrove
0

verkligen söta!!!! Förstås……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Engla
0

ÅÅåå jag smälter!!! Så gosiga!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

brutt
0

Kattungar som har en lyckad början på sina liv tack vare sin mamma och människorna som förstod och hade möjlighet att hjälpa hela familjen.De är sockersöta de här små minikatterna jag menar ungrna puss på alla underbara smånosar.Jättebra jobbat!

mymlanbus
0

Så fina så :)

Maria-I
0

Nu har Lisas småttingar öppnat ögonen…

essut50
0

WOW vilken sötnos…Kyss

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

karins
0

Så söööt ! Kyss

monsi
0

SUCK! Så söta de är!

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Maria-I
0

Efter en antibiotikakur är nu Lisas bebisar fina i ögonen igen, 14 dagar gamla och börjar nyfiket titta ur bolådan! Pojkar hela bunten, storväxta och fina. De kan inte ha en bättre mor än skygga Lisa.

mymlanbus
0

Men så fina de är….Måste ha skygglappar på i många trådar nu :)