Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1064 ggr
Fagerljung
0

Större donation

Om jag skulle donera en större summa pengar, hur gör den bäst nytta? Hos en förening eller utspridd hos flera föreningar? Vad tror ni?

Rör sig om 5-15 000:-

catfoot
0

Jag skulle nog dela ut den till flera seriösa.. Om du nu menar katthem od…Det finns så många som är i behov att pengar å så många katter som behöver hjälp--..Kram

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Ankie
0

ja jag skulle oxå dela ute det till fler, det kan göra underverk med bara en liten del Glad

Imasy
0

Om jag hade 15.000 kr att dela ut, så hade jag nog delat ut det till flera katthem. Hade nog kanske gett 5000 kr till 3 st, så det blir lite pengar.

Annars hade jag nog hållt dem i en liten pott och delat ut till akuta fall till privatpersoner som hjälper en katt.

Vi i Billyhittekatts förening fungerar ju så att vi samlar in pengar som vi delar ut till privatpersoner som står på egen hand utan ett katthem i ryggen.

Önskar att jag hade så mycket pengar att jag faktiskt skulle kunna göra verklighet av det jag just skrev ;)

kattassen
0

Det är nog så att ditt bidrag gör nytta på flera ställen. Titta under tråden Godkända Insamlingar

Jag kan bara flagga för de som jag känner väl till och har STORA utgifter. Kusten, Crisse, Helsingborgskatterna m.fl.

Hos dessa person finns veterinärkonton som man kan sätta in till, varefter de katter som bäst behöver får hjälp.

Bara Kustens vet.konto pekar många tusenlappar minus nu och där finns flera katter som är i behov av operationer mm.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Imasy
0

Ja usch, dessa damer abetar verkligen i motvind :(

tuska
0

Vore jag dej skulle jag dela ut lite till de som gör ett gott arbete här på hittekatter.  Det känns så bra att kunna göra så, varje månad snålar jag så gott det går för att få undan någon krona till behövande kissar.  Ibland har det blivit någon tusenlapp ibland någon hundring.

ex. till veterinärkostnader för de katter som behöver hjälp, det kan ju vara till vissa katter du känner starkt för.

Resekassan till djur som ska fraktas långa vägar behöver fyllas på.

Hoppas att nu finner de kissar som behöver din hjälp.

Debattia
0

Tyvärr finns ju så många som är beroende av hjälp. Nu måste jag hålla mig till alla  som vi nu håller på och hjälper annars brukar jag dela upp och ge till flera när jag har något att ge. Ge till dem som du själv känner behöver ditt stöd.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Fagerljung
0

Jag vågar inte ge någon större donation nu pga att jag har provanställning. Får jag fast jobb (vilket jag inte betvivlar) tänker jag ha en Fagerljungs julklappsutdelning där jag donerar laget runt lagom till jul.

Men det är tyvärr inte förrens till jul…

Imasy
0

Den som väntar på något gott ;)

kattassen
0

#8 Den som väntar på något gott…Skrattande Det blir säkert välkommet när det än kommer. Alla som jobbar med hittekatter har alltid hål att stoppa slantar i.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

JA och det nålade inlägget här uppe är ju bra! där ingår ju tex lilla reskassan, för där behövs alltid pengar. Dela mellan dem där , i så fall!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Bumbis
0

Detta är mina ord, och mina erfarenheter:

Om jag hade en så stor summa pengar att avsätta för djur i nöd skulle jag välja att dela upp dom till de insamlingar som finns här på hittekatter.

Jag har skänkt mycket under åren, både saker och pengar till djurföreningar, men fått erfara i efterhand att inte mycket gick katterna till nytta.

Jag går inte in på några deltaljer men har sett mycket under de 20 år jag varit aktiv och kan känna mig väldigt bitter över att skinnat mig själv ekonomiskt  i tron att hjälpa katter i nöd.

Mitt val är insamlingarna här på hittekatter, här redovisas allt i detalj och de katter som är i störst behov av hjälp är i fokus samt att man får följa hur det går för katterna i framtiden.

majvi
0

Man kan titta på de föreningar /privatpersoner som jobbar som man själv vill och välja några av dom. Men det finns också både föreningar och privatpersoner som t.ex döljer att de avlivar friska katter.

man kan ge till flera eller det kanske finns planer på ett TNR-projekt som inte blir av om man inte får ihop 15000  kr snabbt.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.