Malika föder NU!
Nu är det igång! Malika ska få sina bebbar! Blev ju totalt tvärtom än vad jag hade hoppas på, jag ville ju att Majken skulle föda först - men icke då!
Malika är ju inte riktigt lika bekväm med mig så jag vet inte hur nära hon tycker det är ok att jag är, så jag håller mig än så länge på avstånd men ändå så att jag ser in i bolådan. Inga ungar ute än vad jag förstår, men hon har krystvärkar. Jag darrar av upphetsning! ÄNTLIGEN ÄR DET DAGS!
Lovar att försöka rapportera så gott jag kan. Jag är lycklig just nu! 
Oj oj oj spännande.
//Pia
Heja Heja Malika
Hon fixar så mycket själv ska du se. Sätt dej lite på avstånd och kolla förloppet.
åh heja heja:) Oftast klarar de det själva, men håll koll!
Följer denna tråd med spänning nu, jag vill med ha mina kisseungar nu. Men men de kommer tills dess får jag väl nöja mig med att du får kisseungar iaf. 
Även en tusenmilafärd börjar med ett steg.
/Pernilla

Det är jobbigt att föda hälsar Malika, som mest bara snurrar runt i bolådan för tillfället och tvättar sig i baken o baktassarna så gott hon kan
.
Och Majken ligger på en stol och sover - hallå mamma, din dotter ska föda nu, vakna!

Första bebben ute!½ Föddes på köksGOLVET av en Malika som rusade runt!½
Äntligen, men att föda på golvet vilken tjej..
Grattis till första bebisen, hoppas det kommer fler.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hörrni! Hur länge kan jag låta navelsträngen sitta kvar? Malika har slickat lite på moderkakan + bitit litegrann i navelsträngen men inte mer än så. Hon tvättar den lilla just nu iaf, men moderkakan + navelsträngen då???
Klipp av navelsträngen och håll ett ett Fasst grepp med dina fingrar sen kan du slänga moderkakan. Hon fattar inet riktigt va hon ska göra Kolla så ungen andas annars så slungar du den, det tror jag du vet hur man gör.

Never mind - nu har hon börjat tugga på moderkakan! 
Jäklar vilken upplevelse! Majken vaknade när Malika började rusa runt, och när Malika lämnade ungen på golvet för att själv gå in i bolådan så kom Majken och bara tittade på ungen på golvet… "jösses, vens är det där?!".
Jag tog en ren handduk och tog upp ungen och moderkakan i det och lyfte in dem i bolådan till Malika… och nu har hon värkar igen, nästa unge på väg!
Om det är tätt mellan ungarna kanske du måste hjälpa till att klippa navelsträngen.
Heja Heja

Grattis! Oj va spännade.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Andra ungen ute nu, föddes i bolådan som den skulle 
Åh vilken upplevelse….Spännande värre tycker jag..
Hon bör äta moderkakan. Den innehåller mycket näring.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Oj..oj…vad spännande….två små hitills…väntar med spänning på fortsättningen
Oj så spännande. Heja Malika!!!
Oj, vad härligt! Grattis till två små kattungar än så länge!
/Pernilla
HAllå, det är faktiskt naturligt och viktigt att hon äter moderkakan…..
Är det mej du hallåar på
Många moderkakaor ger diarre inte så kul.
Kommer ungarna tätt så hinner hon inte med moderkakorna som kallnar och ger henne ingen iver att avnavla. det är min erfarenhet.
Då tar honan den ungen som är sist född å sköter om.
ÅH???? det var så himla viktigt, när jag födde upp birmor, att hon skulle äta upp moderkakorna. OK hinner de kallna, så ärdet ju inte bra. Däremot så skulle man klippa navelsträngarna, för att undvika navelbråck.

Verkar vara paus nu, Malika vilar och ungarna diar hoppas jag haha, inte kollat så noga.
Jag fick klippa navelsträngen på den första, då Malika blev så stressad av att föda två så snabbt på raken. Den andra gjorde hon precis rätt med, födde den i bolådan, åt upp moderkakan och avnavlade ungen.
Båda är bruntigré med vitt, andra har mer vitt i ansiktet än den första. Gud vad jag älskar det här! 
Jag klipper navelsträngen å kollar luftvägar i bolådan.
Sen får katta äta 3 moderkakor. Men samtidigt tror jag att är det en duktig kattmamma så fixar dom det, man är väl för rädd att inte alla klarar sej. Man lägger sej kanske i för mycket, ialla fall gör jag det.
Visst är det roligt att se de där små liven och allt går bra. Då kommer det tre till då. bara hon tömt första honet SPÄNNANDE

Tredje ungen ute nu!
Oj, hoppas det kommer fler…

Fjärde ungen ute nu! Tredje verkar vara helsvart
Hur många ska hon ha? egentligen?
Räcker det inte snart..

Nej, men vi satsar väl för ett helt fotbollslag…
Alla djur behöver någon som bryr sig!

Det verkar vara klart nu, fyra ungar blev det - den sista var en svartvit en. Malika har varit underbar och har tillåtit mig att sitta alldeles vid bolådan, när hon fick krystvärkar fick jag sitta där och smeka magen lite, nu ligger hon så fint och låter ungarna dia.
De hade jättebra födelsevikter, från 98gram till 119gram som den förstfödda vägde - en bamsing! De är jättepigga och letar tutte allihopa, den helsvarta (som vägde 98gram) har hittat en och totalvägrar släppa den haha, ser roligt ut!
Jag ska kolla kön och sånt sen, och läsa vad ni har skrivit, har inte hunnit än. Har tagit foton som jag kommer lägga upp här när jag hinner. Just nu vill jag bara beundra de små! :)

Gratulerar till nedkomsten… Ta väl vara på den följande tiden som kommer. Den är helt ovärderlig. Om Malika var lite skygg innan så litar hon nog på dig desto mer nu. Ett oförglömligt band skapas när människan får vara med vid födseln. Och även dina nya minipissemissar. När jag fick, eller ursäkta, min hona fick bebisar, kunde jag inte låta bli dom 5 sekunder. Försökte leva lite som vanligt, men varje gång man kom i närheten av vardagsrummet (hade dom där för att dom skulle få var med hela tiden), så var jag tvungen att ligga på mage och mysa med hela familjen.
Hade till och med besök en gång. Bjöd på mat o vin. Alla fick bänka sig i v-rummet, för att jag skulle kunna vara social samtidigt som jag myste med "mina" bebisar. Dessa småttingar blev fruktansvärt gosiga och sociala.
ja då får vi säga grattis då. Bra att det inte blev fler….
Grattis till dina bebisar.
4 är en lagom kull. fina vikter hadde de oxå ingen sån där liten plutt som du behöver att ängsas i.
Grattis till de fyra kattungarna!
/Pernilla
grattis hälsar Tikila härifrån:)

TACK!!! Jag är så lycklig! Alla fyrar har hittat varsin tutte och har legat och diat, Malika ligger helt stilla och låter mig till och klappa henne emellanåt. Det här är tamejtusan det häftigaste jag varit med om!
Det var en jäkla tur att jag hade läst innan att en förstföderska KAN få panik och börja rusa runt, det var ju exakt så Malika gjorde och jag tänkte bara helt lugnt att "det här kommer gå bra, låt henne vara, håll dig lugn" och det gick ju bra - förutom att när hon höll på att tvätta den första så föddes den andra, och då visste hon knappt vem hon skulle ägna sig åt - men hon valde att ta hand om den som föddes just då, och jag fick ta mig an den första.
Det var lite roligt att ingenting gick som jag ville - jag ville ju att Majken skulle föda först, för då hade jag planerat att flytta hennes ungar till den andra bolådan (som jag inte ens kan inreda för hon kissar ner den!), och sen skulle jag bädda åt Malika i den bolådan som Majken skulle ha fött i…
Sen har jag hela tiden sagt att det får INTE födas en svartvit kille… för jag är oerhört svag för svartvita katter (har bara svartvita själv!) och jag vill INTE ha en till egen katt (haha…)… så självklart skulle Malika föda en svartvit! Dock vet jag inte könet på den än, men alltså… kan inget gå som jag vill eller? 
Mison, jag lovar att jag kommer vara som du! Jag kommer bosätta mig i köket, herregud, Majken ska ju också föda vilken dag som helst! 

Grattis! underbart att hon klämde fram dem i dag, men visst är det väl fel ordning? :-))
Heja Majken nu då!
Grattis till alla fyra.
Jag får blunda när du visar kort på bebisarna. Är oxå svag för svart/vita som du har märkt..
Pontus hälsar att du har gjort ett bra jobb idag…
Kanske kommer och kollar familjen, vet ju var du bor någonstans

Hahaha, hoppas att du, som jag, är arbetslös. Annars funkar det inte att bo med missarna…. Då finns inte den tiden.. Fast har du jobb, kommer du nog gå dit som en zombie. För varenda ledig tid bor du hos bebbarna…

Mison, jag går på sjukersättning så jag är hemma hela dagarna… haha. Undrar om jag kommer kunna sova på nätterna… kanske lägger mig sent och vaknar i ottan? :-P

Men vilka fina små smuffsar! Häääärliga tigrar! Duktiga Malika - och bra coaching, matte!
Åhhh herregud vad söta! Nu längtar jag ju ännu mer tills Amora får sina…
/Pernilla

Grattis!
De är underbara.
Ska ha skygglappar på o haklappp nästa gång jag öpnar någon av dina trådar

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Grattis..vilka ljuvliga små troll 
Nu får du försöka hämta andan…snart är det dags igen!! 
Vilken duktig tös och vilka fina bessar.
JÄTTEGRATTIS!!

Åh vilka underbara bilder Jaana..
Vilka sötnosar dom är..

Äntligen har det hänt nåt
Grattis till de supersöta missungarna! Gudomligt söta är de!
väldigt fina och stora ser de ut!
Grattis till Malika och hennes jättesöta bebbar och vilken duktig mamma hon är lilla sötnosen.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Grattis

Essut, den svartvita är ju en kopia av Pontus hos dig hihi 
#58 Då måste den vara jätte söt..

Jag har fortfarande svårt att fatta vad som hänt här i köket idag! Jag minns så tydligt hur jag skakade av iver och upphetsning, äntligen skulle det ske liksom!
Nu ska jag bara fundera på hur jag löser det med bolåda åt Majken… jag får väl testa med den andra och HOPPAS att hon inte tänker kissa i den!
Vilken upplevelse du fick idag, tänk att du ska uppleva det en gång till snart.
Försök att flytta Malika till den andra det kanske går.
Essut jag skickar dig fästingar i morogn!

Åh, sååå fina
. Grattis till mamma Malika och hennes barnmorska
.
Gunilla. Vad bra…
#63 Visst är dom fina, man blir så glad av att Malika fick föda inne.
ja fästingarna är till förmån för Billy HIttekatt. För designen är ju IMasys. Finns fyra till ute nu blink, blink…..
Dom är verkligen jätte snygga fästingarna, har 4 hemma redan..
haha ska du skrämma slag på folk med invasion?
Awww….sött. Gratulerar till goa kattmamman för fyra fina ungar…och även att du fanns där för henne.

Wow!!! Här har det minsann hänt stora grejer när man varit ifrån datorn..vilken underbar bild!!
Massor med Kattulationer till dej och Mamma-Katt!!!

GRATTIS till bebbarna!
Jättesöta!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

TACK TACK TACK för alla grattisar hälsar Malika! Hon är en UNDERBAR förstagångsmamma, verkligen kanon med sina små! Och att hon tillåter mig vara nära bolådan både när hon själv ligger där och när ungarna är ensamma… det är STORT! Hon har gjort enorma framsteg den sista tiden! Hon vill GÄRNA att jag klappar henne när hon ligger hos ungarna, då lägger hon upp magen ännu mer och sluter ögonen och bara NJUTER. Jag är så lycklig! 
Jag vägde de små imorse igen och jäklar, vad de gått upp! Den första, som vägde 119g vid födseln, vägde imorse hela 144g! Den andra vägde 111 vid födseln och imorse 136g. Den tredje 98 vid födseln och 120 imorse och den sista 106 vid födseln och idag 127g. Jösses! Bra mjölk eller vadå? 
Vad bra att Malika har blivit tamare. Förstår att du inte kan sluta titta på ungarna.
Kommer Majken efter snart?? Vill att hon oxå ska föda sina ungar nu…

Jadu essut, jag vill att Majken ska föda NU så att de får jämngamla ungar - för jag tror att de då kanske kan hjälpas åt och passa varandras ungar. Vi får se. Men Majken borde föda den här veckan i alla fall, annars är nånting fel…
sicken viktuppgång<!
Stort Grattis till mammakatt och barnmorskan, vilka söta små bebisar
Maggan47