Bortstädat i Moskva
Nyss sa dom på TV att Moska tömt gatorna på herrelösa katter och hundar inför eurovisioncontes.
40.000 st. 
Undrar vad dom gjort med dom?
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

mass slakt gissar jag på , fy bövelen vad förbannad jag blir,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Men ge er nu,ryssar är olika personer precis som svenskar.De ryssar jag känner är djurvänner och har bland annat tagit hand om flera hemlösa djur.
jaha, det gjorde väl som de gjorde i Kina då, slog ihjäl de. Hoppas vi får veta vad de gjort med dessa djur. Rensar gatorna som det heter, har de djurskyddslagar i Ryssland tro? Det har de då inte i Kina, men det är oftast de som innehar makten som beordrar att sånt ska ske
hemskt!

#3 Det är klart att det finns både djurvänner och djurhatare i Ryssland precis som i Sverige och alla andra länder.
Tyvärr är det dom styrande som bestämmer sånt här. Allt för att visa upp en fin fasad.
Hörde att framträdande i måndags och tordags kostade 3 millar och i kväll 10 millar.
Undrar vad alla fattiga i Ryssland tycker om det?
Tänk vad alla länder satsar pengar på fel saker. Pengar som kunde gå till att förbättra för både människor och djur.
Det borde väl gå att ha enklare galor utan att det ska kosta så mycket. Varför ska alla länder överglänsa varann?
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Jag hörde det oxå och blev så arg.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Ryssarna är ett djurälskande folk. Det har jag själv sett när jag varit i landet. Vad staten gör är dock en annan sak.
Grekland var inte ett dugg bättre inför OS. De lade ut gift som gav katter och hundar en mycket plågsam död.
Ledsam baksida verkligen!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Människan är det värsta djuret,fyf….n !
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Jag befarar det värsta 
Hemska tanke 
Ja de blev nog eliminerade. OCh djurälskande folk? Hur kan man vara det om det har sprungit 40.000 hemlösa djur i MOskva?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Lägger in det jag skrev i Eurovision song tråden även här.
Vet inte om det bara är jag, men tyckte att dom svenska kommentatorerna gjorde bort sig big time när dom "skojade" om vart alla hundar och katter som funnis på Moskvas gator tagit vägen.
Det är väl bättre att säga som det är så folk får upp ögona istället för att köra plumpa skämt. Har en ganska liberal syn på humor men det där var inte roligt. Men som sagt det kanske bara är jag som är överkänslig
#13 Förvisso finns många hemlösa djur, fast även om de är hemlösa har de många beskyddare. Djuren är inte hemlösa på samma sätt som här i Sverige. Vovvarna var välmående och sågs till av flera personer. Katter matades och pysslades om. Vad vi inte får glömma är att Ryssland är ett fattigt land där folk bor trångt och många knappt har mat för dagen. Det kändes som människorna hade det svårare än djuren.
I Grekland däremot var det värre. I Aten såg jag många vanskötta katter och hundar. Magra och sjuka. Det var något helt annat där.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#14 Håller med dig! Missade detta eftersom jag bara såg små delar av programmet.
Tycker även att det borde gjorts någon markering av det sätt man stoppade Pride demonstrationerna på under dagen. Det är mycket kvar att önska innan Ryssland blir en demokrati…. Känns inte roligt med en Eurovison song contest mot bakgrund av allt detta. :( Festen lämnar taskig eftersmak.