Problem med Gunvald :(
Skrev en tråd här för någon vecka sedan om katten Gunvald som har fått flytta in här.
Men vi har fått problem. Han är supergosig och är väldigt på oss om att gosa hela tiden, men efter en liten stund så kan han bitas hårt, eller rivas eller fräsa eller allt på en gång.
Vad sjutton ska vi göra? Nu vågar vi inte släppa ut honom ur köket, för vi har barn, en 6 åring som förstår att akta sig lite för Gunvald, men också en ettåring och han förstår ju inte…
Tänk om Gunvald går fram till vår ettåring och ska gosa, och sen blir sådär förbannad, som han blir nästan varje gång han försöker gosa.
Han är redan kastrerad, det blev han då vi tog hem honom.
Har han ont någonstans?
Annars skaffa Feliway som man har i vägguttaget, det brukar fungera..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Är det inte av kärlek till er som han gör sånna där överslag.
Han kan vara hormonell bra länge efter kastreringen
Det är väl inte så ovanligt att katter ibland gör så..Min dotters kisse är en sån, mitt barnbarn har fått några rejäla smällar av henne, från liten ålder tills nu när han är över 3 år…
Även jag har en lite falsk kille här hemma, gamla Tössen…men jag förlåter honom, han är gammal nu, å jag förstår att han vill vara i fred ibland…
Man får nog bara lära barnen att inte rör kisen mer än att mamma eller pappa är med…Eller att han har ont någonstan eller som föregående skrev, hormoner, kan sitta kvar länge efter en kastrering..
Hoppas ni hittar en bra lösning..Kram
Stora killen förstår att inte klappa Gunvald, men lillkillen förstår inte. Och även om han förstår, så kommer ju katten springande för att gosa med oss, och även om han bara buffar så kan han få för sig att hugga. :/ Så han får fortfarande bo i köket, vågar verkligen inte släppa ut honom därifrån ännu, ifall det är att han springer till barnen och ska gosa.
Han ska tillbaka till veterinären i veckan tror jag det var, och då OM jag får veterinären att göra något, så får de kolla igenom honom ordentligt. Ifall det är så att han har ont?!
Hur går det för dom andra katterna med felliway? De är ju rätt lugna och behagliga ändå ;)
Jag hade en katt när jag var mindre, som kunde göra utfall när man klappade henne, men inte såhär mycket som Gunvald gör.