Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattberättelser
Läst 932 ggr
isla
0

Två nya vänner!

Idag har vi varit och hämtat två nya solstrålar på Gotlands katthem. Det var så otroligt fint där och katterna har det kanon där! Egna "rum" och möjlighet att gå omkring lösa och umgås med alla de andra katterna, rastgårdar och massor av kärlek!

Vi blev presenterade för lite katter och själv föll jag först för en liten katthona som jag tyckte passade oss perfekt. Hon var drygt 4 månader och väldigt kelig och go.

Vi gick vidare till nästa stall och hittade en "liten" Trisse, stor som ett hus(! :-)   ) och han valde min karl direkt, så jag förstod hela tiden att han skulle få följa med oss hem, även om sambon försökte hålla lite på sitt beslut. Hm, mig lurar han inte. *s* Trisse hade varit på katthemmet sedan slutet på januari, så han var ganska ny där.

I sista stallet hittade jag direkt en vacker rödbeige katthona. Men ack så skygg, men som tur var mycket nyfiken. Hon hade varit på katthemmet sedan juli 2008 så hon var inte direkt ny där. Vi gick vidare in och tittade på de andra katterna. Uppe på ett hyllplan, i en korg låg något som jag, om jag hade varit singel, genast hade plockat med mig hem. En makalöst vacker katthane (trodde dem), rödbeige med lång härlig päls! Wow! Men om katthonan var skygg, så ska vi inte tala om vad hanen var. Sambon sa nej direkt, även om jag föll som en fura. Gråter

Vi hade väl mer eller mindre bestämt oss för den unga kissen och hankatten när den röda honkatten (som i övrigt heter Bonnie) gjorde sådant stort intryck på oss och verkligen visade med hela sin charm att hon ville följa med oss hem. Så så blev det! Så nu bor här en hankatt och en honkatt på prov och vi håller alla våra tummar för att allt så fungera bra och att de ska trivas.

Våra hundar var helt till sig, men än så länge har de inte fått hälsa på katterna. Trisse ligger i vår säng, myser, njuter och äter just nu lite smaskens. Bonnie ligger kvar i sin bur uppe på ett skåp i vardagsrummet och det verkar inte gå någon nöd på henne. Hon kommer fram när hon är mogen.

Bilder kommer när allt lugnat ner sig lite och katterna blivit mer vana vid sin nya miljö.

huskatt08
0

Åh, så roligt…Grattis till era nya familemedlemmar och önskar er Lycka Till.

nyttigajag
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

åh,grattis,vi håller alla klor på att det kommer lyckas!

emjon
0

Härligt att ni hjälpt 2 kissar från ett katthem för då har ni givit plats åt 2 nya och då har ni helt plötsligt hjälpt 4 på en gång.

Blir roligt och höra mer om hur det går med kissarna framöver.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

martdat
0

Härligt! Grattis, vilken känsla det måsste ha vart att gå runt på katthemmet och bli vald av en katt! elr två då. Lycka till nu, Skrattande

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Alexej
0

Super! Väntar nu på bilder:)

Gotlands Katthem har ett bra rykte!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

Vilken härlig berättelse..så gott att missar fått komma hem till er..önskar er allt lycka till i fortsättningen och se fram emot nya rapporter när alla vant in sig:-)

anebit
0

Så underbart att ni tagit hand om 2 kissar från Gotlands Katthem.

Lyckat till och hoppas att det går bra tillsammans med vovvarna.

Ser fram mot rapporter om hur det går samt foton.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

isla
0

Tack allihop!

Våra små troll är underbara, vi är kanonnöjda! Bonnie är fortfarande skygg men hon vågar sig fram mer och mer. Trisse ligger mest och sover och verkar inte ha något emot den nya miljön utan tar allt med ro. Just nu vet jag inte var han är, men han ligger säkert och slappar någonstans.

Kan inte släppa den andra röda katten. Sambon har börjat ge med sig och han har lovat mig att finns den katten kvar på katthemmet när Bonnie och Trisse blivit hemmastadda här, så ska vi hämta honom också, om katthemmet tycker det är en bra idé förstås. Kommer få lägga ner massor av arbete på den katten i så fall för att få honom trygg.

En bild på Trisse när han ligger under husses täcke och myser! :-D

incan
0

Åhhh vad roligt att Bonnie har fått ett hem, ja även Trisse, som jag tycker är en kanonsöt herre!

Vet du, om du går in på  http://www.kattsajten.se/  , gå in på medlemmar och sök efter Kisen, så finns det bilder på båda dina kissar. Ylva o Janne som har den sidan har tagit jättefina foton på både sina egna och katthemmets kissar.

Lycka till med sötnosarna!!!

Lena
0

Vad spännande med två nya kissar! Blir särskilt glad över att ni valde en skyggis! Håller tummarna och ser fram emot fortsatta rapporter! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

isla
0

#9 Å så roligt att höra. Ska genast gå in och kika!

En otrolig framgång skedde alldeles nyss här runt tiosnåret. Själv lyser jag som en sol av denna händelse, känns helt underbart! Sambon, jag, våra tre hundar och Trisse låg (ligger) i vårt sovrum och såg på tv. Helt plötsligt ser jag två kattögon som tittar på mig. Det var Bonnie som gjorde entré. Trots hennes rädsla, tog nyfikenheten över och hon vågade sig enda fram till fotändan på sängen. Vi försökte ignorera henne så gott det gick, men vi var så lyckliga och hoppades på att hon skulle stanna kvar. Plötsligt var hon borta. Jag gick på toaletten och när jag kom tillbaka, hörde och såg jag henne fara ner som en pil för trappan. Förmodligen var hon på väg upp igen, när jag kom gående, för vårt sovrum ligger precis jämte trappan och jag letade efter henne innan jag gick på toaletten och jag hittade inte henne då!

Är helt varm i kroppen! Hyser stort hopp för denna kisse och tror hon kommer bli en underbar kompis när hon fått lära känna oss ordentligt!

emjon
0

Vad go han ser ut Trisse där han ligger och myser och roligt också att Bonnie kommer fram mera. Trisse kommer nog hjälpa henne där att bli tryggare.

Förstår den där känslan när man sett en katt som man inte får ur tankarna och det låter toppen att ni kanske kan ta hand om den också.

isla
0

#12 Tack! Han är verkligen jättego! :-)

Ja, jag kan verkligen inte släppa honom ur mina tankar, men kanske han hittar ett annat hem. Vi får se. Skulle gärna åka och hämta honom omgående, men en osäker katt i taget!

isla
0

Har precis hittat en blogg där en tjej skriver om Gotlands katthem och hittade "min" lille prins på bild. Frans heter han ju! Tungan ute Åh, han är ju så söt! Vill hämta honom genast! Tyst

Hittade om Bonnie också och hennes kattungar! Kul att läsa. Ska lusläsa bloggen och se om jag hittar mer! :-D

isla
0

Ja ha, då har två blivit tre. Kunde inte låta bli så idag var vi och hämtade hem Frans! Åh, han är ju så underbart vacker!

I övrigt funkar allt bra här. Trisse är en riktig kurre och ligger mest och njuter av livet. Bonnie lever rövare på nätterna och sover på dagarna. :-D Vi får se vilket liv Frans väljer!

Återkommer med bilder när jag hittat sladden till kameran. Skrikandes

Yakuna
0

åh grattis till era nya familjemedlemmar.

själv har jag hittat säkert 20 katter hos kks som jag vill ha hem hit NU.

men hu´´ det går inte.

emjon
0

Grattis till tillökningen i familjen!! Vilken tur Frans hade att han lyckats charma dig och nu fick komma till er,

Lycka till med alla tre och det blir roligt med bilder sen.

Jenna-Gun
0

Men oj så kul. Inte dåligt att ha räddat 6 katter.

Ni är värda er vikt i guld.

Lycka till med missarna.

Kram

isla
0

Nu är det drygt 2 månader sedan vi hämtade hem våra kissar. De trivs kanon och har precis i dagarna börjat känna på livet som "utekatter". Dörren står öppe dagtid och katterna (och hundarna såklart) går ut och in som de själva vill. Igår kväll jamade dock Trisse och ville gå ut, så husse släpte ut honom. Men när vi skulle gå och lägga oss ansåg vi att "nu får väl ändå Trisse komma in". Så vi ropade på honom och jo då, visst kom han! Ikväll är det istället Bonnie som vill vara ute och alldeles nyligen stod hon vid dörren och jamade, så jag gick och öppnat åt henne. Hoppas bara hon kommer in innan natten. :-S

Bonnie brukar ligga ute i diket och spana på fågelboet vi har i trädet utanför dörren. Mardrömmen är att hon ska hoppa upp ur diket om det kommer en bil och bli påkörd, men så sällan som det kommer en bil så hoppas jag hon klarar sig.

Frans, eller "fjant" som vi brukar kalla honom är just precis som öknamet avslöjar en fjant. Skrattande Men ändock en underbar liten kisse. Vi har dock varit lite oroliga för hans vikt, då han är väldigt tunn, så vi gick till veterinären och fick då ett specialfoder som han ska äta för att öka i vikt. Så då vet vi det och kommer att ge alla katterna det fodret i framtiden, då det var bra både för att öka i vikt som att inte bli för tjock. Trisse har nämligen en tendens att lägga på sig.

Fortfarande är Bonnie och Frans lite avvaktande mot nya saker. Trisse kan man både bära, klappa, borsta, mm utan bekymmer, men Frans och Bonnie får man fjäska in sig hos först. Perfekta tillfället är av någon lustig anledning på morgonarna när jag besöker damrummet. Då kommer Bonnie och vill bli kliad. På nätterna lever de rövare, eller så ligger de och myser i vår säng. :-D På kvällarna brukar de komma upp i sängen och vilja bli kliade. Bonnie bara ÄLSKAR när någon bryr sig om henne. Förmodligen ingen som gjort det någonsin tidigare i hennes liv.

Skickar med två bilder också på våra små sötnosar!

isla
0

En bild på Trisse!

huskatt08
0

Åh så härligt det låter…verkar som de har det toppenbra o trivs.

Vilken kanonbild där alla 3 ligger i trappan.Skrattande