Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1302 ggr
Hawknestgrove
0

Fest i Kapernaum....

I morse så ville gänget ut vid 7-tiden. Så jag öppnade fönstret till rastgården och efter en stund, så blev det ett fasligt liv i hallen. Brydde mig inte. Sen när jag gick upp, så låg det massa fjädrar från sädesärla inne på golvet…..OCh Pipis ville inte ha sin frukost… Ganska genomskinligt vad som har hänt, eller hur?Oskyldig

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

oj..då sädesärla..dom lär vara svårfångade! Ja..det må jag säga..det var rena röjarpartyt hos er i morse…sånna tillställningar brukar infinna sig hos oss när björktrastarna kommit…men naturligtvis brukar jag göra vad jag kan för att rädda fåglarna från tigrarna!

Hawknestgrove
0

ja pPipis är en riktigt elak liten pajas…..

kattassen
0

Usch ja det går snabbt det där. Baffe lyckades med konststycket förra sommaren att fånga en skatunge. Då var han ändå i sele och löplina… Det gick inge vidare för skatan.Gråter Även om skator är både många och kraxiga så unnar jag inte dem ett hugg i strupen av rovkatten.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

Ja och så kan man se så gullig och oskyldig ut, för hon kröp ner till mig i sängen sen……

kattassen
0

#4 Haha, hon visste nog så väl att det kanske inte var helt "politiskt korrekt" men ändå drogs av sin instinkt… "Bäst att charma matte lite nu"

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

Ja, jag bryr mig inte. Det är för mig helt naturligt att de tar byten. Sen får det vara möss eller fåglar eller ekorrar, det gör inte de någoskillnad på. Gullighetsfaktor finns ju inte hos djur och inte empati heller.

Simson
0

Ni har då verkligen haft ett naturparty på morgonen! =)

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hawknestgrove
0

JA och jag visste ju inget. Brukar ju släppa ut dårarna i paradiset och sen gå och lägga mig igen vid den tiden, sen kommr de ju indroppandes ganska snabbt och Pipis har alltid sin givna plats tätt intill mig i sängen. Sen går vi upp allihopa igen vid 8tiden.

Gronstedt
0

Jag brukar berömma Tuffs när han kommer med sork eller möss. Han har i alla fall ihjäl dem innan han tar in dem, det gjorde den förra katten långt ifrån alltid. Men han tog å andra sidan fullvuxna råttor och vesslor och till och med minkungar. För att inte tala om när han kom in med en levande ekorre Tungan ute.

[LucyInTheSky]
0

Mina har inte fått besök av fåglar på balkongen än.. Tur.. Jag tycker det är lite läskigt när dom fångar fåglar..

Hawknestgrove
0

Gronstedt.. Du ska få en fin bild av mig…..

Gronstedt
0

#11: Tack Skrattande!

Sidentass
0

Jag tycker lika synd om alla byten som hamnar i katternas klor, när dom är på möss som fortfarande lever brukar jag be husse eller lillhusse med hjälp att förkorta lidandet med en sten..vi tycker det är synd när dom tar fåglar, men lidandet är ju detsamma för alla som råkar ut..tycker också synd om det stackars små ödlorna som faller offer ibland..