Godmorgon/kväll V 19
Godkväll.
Idag har det regnat här i Kungsör, det behövs regn tyvärr.
Har haft koll på Milou hela dan, då hon har kräks, det kom bara galla. Hon har legat i kattbädden från "bumbis" halva dan, så jag passade på att sitta bredvid henne och fixade med mina kattungar. Bra att ha nått att göra ibland.
Nu ligger hon i klätterträdet här i vårt datarum och sover, Pontus ligger på balkongen som vanligt.
Nu ska jag titta på Spårlöst på TV.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Jag är nu mycket orolig för min Aruru för hon har varit försvunnen i flera dagar men jag har inte gett upp hoppet.
Häromdagen var jag orolig för Stina. För en vecka sedan kom hon in med en fågel som hon åt upp på vardagsrumsmattan. Det går inte för sig att säga till Stina för hon är så skygg så jag får gilla allt hon gör.
Nästa dag spydde hon fjädrar men sedan fortsatte hon att spy och hon var dessutom lite slö och ville inte ha något att äta. Veterinären trodde att Stina fått salmonella från fågeln men det var ingen fara för salmonella går över av sig själv på några dagar hos katt. Och nu är hon bra och äter som förr.
Alltid lär man sig något och ville dela med mig.
För en stund sedan satt lilla Ishara mellan mig och tangentbordet och lutade sig mot mig och hon kurrade och kurrade. Nog är det en skön massage av själen att ha en kurrande katt mot bröstet.
God natt skall snart lägga mig att sova några timmar. Mamma har ramlat igen. Väckte mig vid 4 tiden på morgonen, hon ville inte använda larmet utan satt och skrek. Tur att Magnus var hemma. Idag är skruttan bättre, har ingen feber längre. Hon rullade runt i jorden i förrgår och åt några blommor som hon antagligen inte tålde.Puckot har tagit sin vanliga runda runt huset. Nu skall jag nog sova tills klockan 4 tror jag.
God Middag på er alla!
Aruru har kommit hem!! Hurra! Hon var hungrig förstås.
Godförmiddag.
Jag har nyss ring jobbet och sagt att jag inte kommer. Har haft ont på höger sida hela natten och nu mår jag illa. Inte kul att vara sjuk tycker jag..
Här regnar det för fullt, och Pontus är på balkongen som vanligt.
Skönt att hon är tillbaka :)
Här är det regnväder, ska städa lite och sätta på en kopp kaffe tror jag. Och om en stund ska en vän och jag ta en sväng till CityGross.
God middag
Varit på af och en sväng till Sensus och lämnat papper.
Sett Mamsen leka med leksakerna från Bumbis :) och blivit lycklig i hela hjärtat.
Så underbart det är med våra kissar, vilken glädje de osjälviskt delar ut om och om igen :)
Regn är det ute men solksken i hjärtat.
Ha en bra dag alla
Kram
Forfarande regn här i Kungsör. Har bara varit ute och handlat mat idag. Annars har jag suttit i soffan och stickat..Pontus låg bredvid mig och ville bli klappad hela tiden.
Vi åt nyss potatissallad och rostbiff,den där Milou var på bordet och försöker ta rostbiffen..Kul att se hur hon försöker smyga sig fram och ta tassen i tallriken..
Visst fick hon smaka av mig, man kan inte låta bli..
God eftermiddag
Nu är jag mätt i magen… blev chili corncarne idag, ganska ok
Nu ska jag till pappa för att se om jag kan fixa rosten på hans bil och få en slant för det :)
Har packat ner 4 kartonger med loppissaker idag. Jösses så mycket saker som man aldrig använder, lika bra att skicka det med. Jag tror att loppisen börjar i helgen, då måste man vara tidigt där, efter 06 i alla fall.Har 15 katronger med allt möjligt efter mamma och mormor på vinden, nu är det dags att gå igenom det och prismärka till loppisen.
Ha en bra dag alla
/Malin
Godeftermiddag..
Har varit och postat 6 långhåriga kattungar till Pia.
Det ringde på dörren idag och där stod vår brevbärare med ett stort brev från Crisse, vilka fina saker jag vann på insamlingsauktionen..Helt underbara.
Ikväll är det sista Hitta Hem, tyvärr ska det bara handla om hundar står det i tidningen..
Hoppat över hitta hem denna vecka, blir så besviken. Sitter istället och kikar på hockey, pussar på katterna och leker med ett scrapbookalbum.
Har gjort en nappflaska och ska snart ge mig på att klistra ihop en skallra. Egenmålad av mig givetvis. ;)
//Pia
Slitit ordentligt ett par timmar i vedboden för att kunna ta hand om 40 m3 ved som snart kommer för att få det varmt nästa vinter. Inte nog med att man måste städa inomhus. Jag var alldeles slut när jag kom in så jag satte mig på soffan och lade upp benen. Och från ingenstans kom katt efter katt och ville göra mig sällskap. Till och med Trisse satt där ett bra tag och kurrade fast Aruru satt bara en halvmeter bort men så plötsligt kom Trisse på att han ska ju vara arg på stackars Aruru så jag fick ta honom i nackskinnet och bära honom till tvättstugan där kattluckan finns.
Det är kallt och regnigt idag. I mitt gamla växthus har jag lagt upp en kompost som brinner bra och gissa vem som använde komposten som värmedyna halva dagen? Jo, ett par missekatter förstås.
Som ni förstår så letar Aruru fortfarande efter ett nytt hem där hon får vara ensam katt och rå sig själv.
men Kurran, bilder på henne behövs! OCh en egen tråd och prova Blocket! ÄVen SKS forum!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
God morgon!
Uppe sedan 04 och kunde inte somna om :( började tvätta 06 så nu är det snart klart :)
Ska iväg på tur till Åtvid idag för att lämna igen den lånade fällan så kameran får följa med en sväng och lufta sig lite.
Ha en bra dag alla
/Malin
Hej på er alla.
Ja jag har försökt läsa lite i denna tråd.
Valborgsmässoafton opererades mitt högra öga bort. Så jag har inte orkat vara vid datorn, Men tjurig som jag är så måste jag ju försöka. lite.
Mitt vänstra öga är ju det ögat jag sett bäst med hela livet.
Med lite träning och andra glas i glasögonen så får det gå .
Hoppas ni får en fin helg.
Kram
Jenna, så trist med ditt öga
hoppas att du vilar mycket så att du snart kommer igen.
Sköt om dig väl
Kram
Malin

Här har det varit soligt hela fm men nu är det mulet igen.
#14 Sköt om dig Jenna! Hoppas att dina nya glasögon hjälper dig att se lite bättre.
Själv tog jag bort 19 styngn från min brutna fotled samt blev omgipsad förra veckan.
Blir av med gipset först den 26 maj. Sen blir det rehabilitering.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Jenna. Krya på dig och ta det lugnt ett tag..
anebit . Krya på dig oxå, inte kul att gå med gips i värmen.
Här i Kungsör har det regnat, tur att jag ska vara inne idag. Har ringt jobbet och sagt att jag är frisk nu, fast jag ska inte börja jobba förrän den 20 maj..Är långledig igen och det känns skönt.

#14 vad hände med ditt öga jenn gun!! oj vad jobbigt, hopopas att ditt vänstar får ha skaplig syn nu då,.
själv har jag inte orkat vara inne här så mycket, lite allmänt deppig och ont i ryggen så in i vassen, måsste asa mig till en läkare snart,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Här sitter jag uppe med tuppen för en gångs skull och ska snart gå med vovven.
Klev upp 4:45 och gud vad man ville ner i sängen igen ;) Men idag blir det en utflykt till huvudstaden, så vi får se till att vi hinner med 7:30 tåget :)

Gomorron på er!
Eller ja, jag har varit vaken i stort sett hela natten, får bara sova småstunder.
Har ingen ork till nåt egentligen men vi ska iväg på koutsläpp idag. Liam vill så gärna åka och han vill så gärna att jag följer med också och inte bara pappa. Så trots deppigheten så gör jag honom till lags. Jag kan ju inte strunta i de barn jag har för att jag har förlorat ett.
Nu blir det frukostdags här och sen ska vi ge oss iväg så vi får nån plats att parkera på.
Kram på er!
#20. Skickar kramar och tänker på er
Koutsläpp, ja, någon gång ska jag fotografera det :) det verkar härligt och kossorna blir ju som kalvar har jag sett på andra bilder :)
Här tvättas det fönster :) snart är det klart. Helt plötsligt så insåg jag att jag faktiskt kan se ut genom fönstren nu, de är renare i alla fall :). Hoppade över mellan fönstren, det får vara till i höst :)
Ha en bra dag alla
Kram
Godkväll…
Har varit inne hela dan, suttit i soffan och gjort "kort hårig kattungar" dom är lättast att göra när man ska klappa Pontus samtidigt.
Har beställt tåg biljetter till Göteborg på torsdag, ingen kattresa den här gången. Ska bara kolla på min favorit stad i några timmar, sen åka hem igen..
Ska snart gå till sängs, katterna väntar redan, ska upp tidigt för vi ska till Eskilstuna och äta lunch och handla på Clas Olsson..
Godnatt..
OCh jag sitter här och önskar att jag konde byta ut mina armar.. Börjar få superproblem med både karpaltunneln och ulnarisnerven.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Gomorron på er!
Härligt väder att vakna till, bara blåsten håller sig i schack också.
Trädgårdsarbete blir det här idag, precis som igår. Ska sätta mig och kolla också vad för nytt som ska införskaffas till trädgården. Sen blir det städning av nedervåningen idag, putsa fönster skulle behövas också men det vet jag inte ännu om kroppen klarar av.

Låser denna tråd och hänvisar till den nya veckotråden.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna