ARG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Någon som läst detta?!
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,930231,00.html
Varför ska djuren alltid drabbas värst?! Ta gubben som först dödat sin hund genom att slå ihjäl den med en yxa. Han fick väl betala ynkliga dagsböter för det, inget mer!!! Sen skaffade sig fanskapet en hund till som han misshandlade så grovt så man blev tvungen att avliva hunden! Och vad får han för straff?! EVENTUELLT ett djurförbud!!!! Och en galen kvinna som hållit katter inspärrade i sin källare, den ena dog!! Vad kommer hända henne då? INGET!!!!! USCH! Varför får sådana otäcka vedervärdiga as så låga eller inga straff alls?! Har inte djuren några som helst rättigheter i Sverige?! Vi har alldeles för låga patetiska straff för dessa äckliga kräk! Djuren kan inte prata så vi förstår. Dom kan inte berätta hur dom lider, dom är svaga och försvarslösa. Inget skydd har dom heller tydligen!
BLIR SÅ ARG SÅ JAG KOKAR!!! '
Ursäkta mitt grova språk, men jag är så arg och frustrerad över detta kleneri med såna vedervärdiga kräk.

Håller med dig!! Man blir så fruktansvärt arg när djur drabbas!! Varför igentligen.. det är så sjukt!! Hatar folk som behandlar djur illa!!!!
Instämmer med dej Molle_mulle. Avskyr och hatar människor som behandlar djur illa! Finns inget värre anser jag. Strängare hårdare straff för djurplågare vill jag ha!

Håller med dig! Jag blir också så arg, besviken och ledsen! Bra att media tar upp detta!!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Brukar ni se på Animal Planet? När djurpoliser far runt och kollar upp alla anmälningar och sen efter bevisat djurplågeri så blir dom häktade o dömda i domstol? Och är det tillräckligt illa, så får dom fängelse!
Och böterna är för det mesta definitivt inte låga heller!
Vi borde inskaffa djurpoliser här med! Hatar och föraktar djurplågare jag med! Fega äckliga avskum är vad dom är!

Jag håller med dig Modell_flickan! Djurpoliser hade behövts här. Jag kollar på Animal Planet väldigt ofta. Tycker att det är riktigt riktigt bra.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
ja, jag läste också denna artikel idag i aftonbladet. Jag håller med om att de som plågar djuren får alldeles för låga straff. In direkt med hårdhandskarna och förbjud de att någonsin ha husdjur och ge de ett hårt straff och en kurs i hur djur ska skötas. De är väl precis som med män som slår sina kvinnor inte slutar de med det, de fortsätter tills någon sätter stopp eller någon dör. I dessa fall så kan ju djuren inte berätta för någon hur de har det utan det är ju antingen en lyckträff att någon ser eller grannar då som anmäler. Hårdare straff!!!!

håller fullständigt med er alla, höjstraffen så det blir kännbart jag tror till och med att man får högre straff för ekonomiskt brottslighet än man får för misshandel m.m och djur är inte vatten värda i lagens ögon.

Jag håller med er alla. Och visst är det så att straffet och böterna är värre för ekonomibrott än djurbrott. Ekonomibrott är mer straffbart än mord å en människa också så det är inte konstigt alls. Det visar bara vad som är viktigt hos våra politiker som faktiskt utformar detta straffsystem som vi har.
Allt handlar om pengar, och inget annat har något värde. Totalt avsaknad av empati.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Engla
Visst är djurpoliserna på Animal Planet bra! Tittar på varje avsnitt som sänds.
Måste erkänna att jag vid ett och annat tillfälle gråtit en skvätt med. Jag blir riktigt mörkrädd när jag ser hur vissa behandlar djur. Jag blev uppvuxen med att respektera djur så för mej är det ofattbart hur vissa kan behandla djur så illa.
Sorgligt mycket sorgligt så har Sverige eländiga lagar när det gäller brott mot djur. Det är nästan så man blir mörkrädd.
Djurpoliser skulle behövas i detta land! Man blir ju mörkrädd av att läsa detta och att folk knappt får något straff alls!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Man blir så arg att det inte ens finns ord för det. Det som behövs och krävs är ordentliga straff och att alla ska anmäla. Även om man känner att det inte verkar så viktigt. Nästa steg som jag har på min agenda är att se till att vi får en djurpolis här också. Men först är det lite andra saker som måste göras.
Det första är att tvinga poliserna att ta tag i allt som har med djur, vanvård, upphittade med mera att göra. Något som vi arbetar med just nu.
Sedan så ska kattkampanjen dras igång ordentligt. Efter det är min tanke att påverka politikerna till att djurpolis ska tillsättas. Ett led i det hela är vår plan att djurskydd ska ingå i alla polisers utbildning. Också under arbete.
Så min plan är att Sverige ska bli en bra plats för djur att bo i. Djur från andra länder ska kunna säga - "tänk om jag ändå bodde i Sverige. Där värderas alla djur!"
Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Usch…man finner inga ord..och ytterligare än gång blir man så oerhört less på detta "daltande" som råder i sverige…sraff..riktiga straff…för de idioter som utsätter djur för lidande..det är så horribelt..att man blir …ja..man blir hatisk! (lndrigt sagt)
Ja, vi går tillbaka till Lenas inlägg från i somras om djursamlare. Undrar, om artikeln från Kattliv har kommit ut på nätet än?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det är ju så sjukt så det går inte beskriva. Hur kan folk vara så grymma.
Jenna som oxå är arg
Djurförbud på alla som en gång misshandlat eller dödat.När ska myndigheterna vakna och säga ifrån genom skärpning av lagen om djurskydd.Hemska psykopater ska inte komma i närheten av ett försvarslöst djur.Är störtförbannad.