Liten katthage?
Kan man bygga en liten katthage med kompostgaller som väggar och tak?
Missarna brukar få vara ute med oss på uteplatsen i sele, men funderar på att sätta ihop en liten hage av kompostgaller åt dem istället. De kommer bara få vara där när vi är ute.
Kan man göra det? Finns det några bestämmelser om hur stort det måste vara osv.?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Mina katter hade klättrat över stängslet på en gång.. Jag hade fått göra som en bur..
Vet inte hur bestämelserna är..
Till vuxna katter har jag inte sett sån hage men jag har sett sån lekhage till kattngar.
Kan man få den stabil och hållbar i en bra storlek så är det kanske värt att testa i alla fall.
//Pia
#1 Men jag menar med galler som tak också. Annars sticker mina med på två röda 
#2 Ja, vi har ju ändå galler liggande. Tycker det trevligare än att de ska sitta i lina, men vi har ju inte så stor gräsplätt.
#3 Jag fattade inte det.. sorry XD Dom hade nog gillat en bur där dom kan gå lite fritt istället för lina, testa kan ni ju göra och berätta sen hur det gick! =)
Det gäller kanske att ha något i botten med ifall de kan lyfta;)
//Pia
#5 Ja, ska prova trixa ihop något när det är lite finare väder!
#6 Haha ja det skulle inte förvåna mig om de lyckas med det också! Men vi kommer ju sitta därute hela tiden så då har man ju koll om de skulle komma på några sådana dumheter. De brukar faktiskt vara nöjda och snälla bara de får komma ut.
Bra idé att fixa så att dina katter får en rastgård. Min granne hade en perserkatt som aldrig kom på idén att klättra över ett staket på en meter men det var en mycket lat katt. Det finns också fina gallersegment som man kan koppla ihop till en rastgård men det måste nog vara tak annars smiter de väl. Det finns även väldigt stadiga trådstaket. Jag kollade lite på Google för jag hade planer på att näta in min terass där det inte är glas för att alla katter skulle kunna gå ut lite även när jag är bortrest.
Katterna blir nog förtjusta. Berätta hur det går för jag brukar försöka få folk som bor i radhus och har innekatt att fixa något i stil med det som du beskriver.
Om man inte vill ha botten på den kan man sätta i några tältpinnar så håller den sig på plats;)
//Pia
#8 Ja, vi får se vad det blir. Vi ska börja bygga en altan här ute snart och då kanske man får någon idé om något mer "ordentligt" att bygga åt dem i samband med den.
#9 Smart!
Såg en gång ett bra nät på Överskottsbolaget som inte var så dyrt. Att näta in en altan är ju en bra idé. Då får ju katten ett rum till att vara i.
#11 Är påväg dit nu för att köpa ett transportsbur, då ska jag passa på att kika lite, perfekt 
HUr funkar kompostgaller för kattungar?Är inte hålen lite stora?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#13 jag har en plastmatta häftat ner, så de inte kan ta sig igenom hålen..har bilder hemma jag kan visa sen