Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 719 ggr
[helenal]
0

MÅSTE BERÄTTA!!(lång)

Jag är så förbannad!! Min ena granne har skaffat en katt, en liten kattunge. Hon låter kattungen gå lös på gården, vi bor liksom mitt i stan! När jag skulle gå och handla så märkte jag att den var på ¨vår gård, jag blev jätte chockad eftersom jag inte är van att se lösa katter här. Katten var jätte smutsig,mager och luktade illa. Men den var tam. Jag satte mig ner och den gick fram till mig och började spinna. Har aldrig sett sötare kattunge. Jag tog upp katten och ringde på hos grannen(hade ringt på fem dörrar innan jag fann ägaren) Jag förklarade för henne att man kan inte ha en kattunge ute mitt istan,om du vill gå ut med katten får du använda koppel! Hon svarade såhär:

Jag vill inte ha kvar katungen,den ska avlivas imorgon! JAG har inte tid med den!! Jag blev så JÄVLA förbannad att jag sa, den ska inte avlivas jag tar den! Så nu är katten hemma här hos mig. Det är en ragdoll kattunge, en jätte söt. Det är en hankatt som heter Theo. Han päls är helt smutsig och hans avföring är lös:(

Jag ska åka till veterinären på tisdag, och kolla så att den inte har mask eller något annat. Kattungen är 14 veckor. Min granne berättade att kattmamman hade dött(bara en kattunge klarade sig) så hon kände sig skyldig att ta hand om theo,men hon hade inget intresse längre så hon ville avliva honom!

mina katter och theo ligger i sängen och sover.:)

[helenal]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

;)

vanessa
0

Snacka om att Theo hade tur som mötte dig. En vänlig själ i en kall kattvärld. Vilken idiot ägaren var. Se gärna till att hon skriver på ett papper om överlåtelse, så att hon inte helt plötsligt ångrar sig och tar tillbaka honom. För han är en dyrare kisse så då är myndigheterna mer alerta än med de vanliga huskissarna. (Suck)

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

bananacosmicgirl
0

Nej men herre hjärtanes vilken söt liten kattunge. Och vilken otrolig tur att han mötte dig! Han måste vara så lycklig nu! Jag hoppas att det inte är något alltför allvarligt hos veterinären.

Och skriv ett kontrakt ;)

Soulway
0

Spara denna kvinnas adress, namn och det hon sagt. Vi ska ha bevis om hur den sortens verklighet ser ut.

Vi behöver en samlad bild av vanskötarna, de känslokalla "mördarna"/övergivarna och den s k medelsvenssons abnorma underutveckling när det gäller synen på katter!!!

Soulway

modellflickan
0

Vilken söt liten katt. Tur att han hittade dej helenal! Men vad är det för en otäck granne du har?! Och vilken inställning! Vad fan skaffade hon sig en kattunge om nu inte fanskapet har tid med den?! ¤MORR¤

All heder åt såna som dej!

[helenal]
0

hmm tror att hon hade en vuxen kattmammam innn(detta e den enda övrlevande kattungen) mamman avlivde hon.. men jg förstår inte rikgtigt:( ska ner till henne igen. Tydligen så flyttar hon i veckan(:

[helenal]
0

efter btt jag badat hono igår så ser han ändå piggare ut,har varit i djur affären och handlar sån där royal canin(ller va de heter) för känslig mage. han har busat hela morgonen o ligger nu och sover. ska ner till grannen alldeles strax!

Sidentass
0

Nämen…alltså..jag finner inga ord..sitter o gapar här framför skärmen som en fågelholk!! Har människan inga som helst känslor i kroppen!!! Du kan inte ana hur glad jag är att kissen kom i din väg, det var någon alldeles speciell mening med det..kissen är så bedårande söt o fin…

[helenal]
0

mm det e hemskt. hon e tydligen borta jämt.. så kissen e själv:( hr varit massa barn som passat katten! ho  har berättat. Grannen sa också att hon inte tyker om katter för hon är allergisk!

Lena
0

Knepigt fall det här! Vilken vidrig människa. En sådan som inte borde få se en katt på vykort ens en gång. Andra raskatten på några dagar som råkat illa ut. Brukar inte vara så vanligt annars beroede på priset. I alla fall inte att de avlivar dem. De brukar oftast bli omplacerade eftersom det går att få en del pengar för kissen. Men det finns aldrig några hundraprocentiga garantier.

Finns det papper på katten? Det är ju möjligt att det inte är en helt renrasig Ragdoll? Hur som helst är alla katter lika värda och förtjänar att leva goda liv hos människor som älskar dem.

Det var tur och i elfte timmen kissen kom i din väg. Det var nog meningen. Vissa katter har en förmåga att "hitta" rätt person att komma i vägen för. :)

Lycka till!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Faxlin
0

Säger som Lena de verkar veta vilka de ska låta snubbla över dem liksom. Instinktivt vet de att det här blir bra.
Smarta djur våra katter, synd att människan som ska vara sååå smart ligger så långt efter bara. Vi har ju i flera påtalde fall inte ens vett att veta om man ska hålla sig borta från djur ens.

uj, det här blev ett svamlande inlägg, men just nu är jag såå besviken på människor.
Har en skylt här hemma som visserligen handlar om iller, men stämmer på andra djurslag med.

Dessto mer jag lär känna människor, dessto mer älskar jag min iller.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lena
0

#11 Bra slogan Åsa!

"Dessto mer jag lär känna människor, dessto mer älskar jag min katt". 

**//Lena **

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ankie
0

Vilken tur att du var där och såg den lille, har det varit någon annan så hade katten kanske fått ett annat öde. Vad ska den heta?

[helenal]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vet inte… ha rni ngt passande namn? han är inte så gammal… konstit att dem andra syskonen bara dog såååå!! jo,det är en riktig ragdoll:) har skrivit på papper nu. hon flyttar snart som tur va! hon sa inte ens tack utan mer.. tur för katten annars skulle de bli vetten imorgon! jag  blev så arg av hennes kommentar att ja sa nu håller du fan käften,DU borde åka till vetten och ta död på dig själv istället för jag tpål inte såna som dig.. sen stack jag därifrån:P

Lena
0

Kisen är ju så söt! Tycker den ser ut att heta Lilla My!

//Lena

[helenal]
0

även om det e en kille=

Lena
0

Oj då är visst trött missade att det var en kille! Mysen får du döpa den till istället! :)

//Lena

[helenal]
0

hahha ja:) de va gulligt.

Engla
0

Lena; Hrm hrm hrm…Lilla My heter ju min lilla donna…Mysen låter bättre! Flört

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Faxlin
0

Jag tycker han ska heta Ragge, för det är inte så vanligt och så syftar det lite på rasen ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

kattlover
0

En sån söt liten kattkille!  Vilken tur att du hittade honom.  Borde han inte heta något som anspelar på att du hittade honom på gården….  Gordon kanske? :-)    Hur går han ihop med dina övriga katter… hur reagerar dom?

[helenal]
0

haha gordon:) de va fint. jo det funkar.. jhan e ju såpassa liten,mina katter är väldigt snälla. men jag ska inte ha kvar honom.. får hund snart och de blir FÖR mycket. men min syster ska ta honom:) i februari för då börjar hon plugga,så det blir kanon(: