Sommarkatter lämnade
På Smögenbryggan här på Smögen finns det tre katter som går utan hem och dom behöver in i värmen. Jag tror att det är två hanar och en hona. Men det kan också vara tre hanar. Två av dem är lite modigare och framåt medans den tredje e väldigt rädd. De behöver in innan sommaren då det blir en massa folk här och stökigt som bara den. Jag har en som kan hjälpa mig att fånga in men ingen som kan vara stödhem. Kan någon tänka sig att hjälpa till så får ni gärna pm:a mig. Jag ska försöka få tag i bilder på katterna. Jag kan själv inte ta in någon av katter så behöver verkligen hjälp annars kommer katterna bli skjutna av kommun eller få gå ute.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jag har lagt ut lite auktioner för dessa pissar och sedan för kolonin som vi tagit in nu sist. Det är en del räkningar för kastreringarna kvar där.
Ni får gärna kika :)
http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=86428095
http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=86426612
http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=86428560
Finns massa andra auktioner med :)
Glömde tillägga att dessa sommarkatterna kommer kastreras, vaccineras märkas och besiktigas innan de åker till stödhem.

Hur gamla tror ni att katterna är?
Ungefär 2-3 år skulle jag tro… en e nog lite äldre. Vet inte om de är ifrån förra sommaren eller om de varit där längre.

Stackars missar! Önskar att jag kunde hjälpa till med et inte hur det skulle funka med mina egna.. 
Hade kunnat ställa upp med transpor också om det inte varit för att min bil gått sönder! 
Puttar för dessa missar.
Åh..så vacker han är 
men gud så fin
jag som är så svag för svarta katter, de är ju så vackra
Det måste ju ha varit grymt kallt för dom att bo under bodarna nu i vinter. hur står dom ut? Det skär i hela hjärtat när man tänker på dom
piaca, transporter har vi en liten kassa till, så kan du ge tak öve rhuvet, så finns ett litet kont, där vi skramlar till res<! Det brukar ge sig i slutändan! Resan är oftast den minst besvärliga biten!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Okej. Ja tyvärr har jag ingen möjlighet att ta emot några katter.. 
försöker jag hitta hem till katten i Munkedal ockdå..
Har matskålar som ni kanske är intresserade av? Inte mycket men kanske nått?
#7, vilken maffig kattkille! Men vad synd om dom…
Putt
Putt för kissarna!
Puttar för kissarna !
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
puttar upp

puttar!!

Putt putt
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

putt
ingen som har ett litet hörn över för dessa små????
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
puttar
Finns det någon i närheten som kan ta sig an dessa katter??
Risken finns ju att det blir tillökning….verkar "lättare" att ta sig an tre missar än även dräktiga eller med ungar.
Snart blir det oxå invasion av sommar firare där och det vet vi alla här inne…att alla människor är inte djurvänner.
Putt för Sofias kissar!

puttili putt.
En ledig toa kanske eller liknade någon?
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Jag kanske har en toalåda jag kan avvara.. Mina föräldras katt sprang juh bort och varit borta i snart en månad.. 
Skulle få lådan men då är det bättre om någon kan få användning av den! Den finns i Uddevalla kan tas till Munkedal.. Intressant?

#25 - tror dom menade toa som katterna kunde bo på…

#26 oki.. 
Puttar upp dessa fina katter som behöver kommma bort från brygg livet. Någon???
Jag tror ja har hittat en som kan tänka sig den stora hanen… Hoppas hoppas. Håll tummarna…
Hoppas jag med för din del…….
Hon ringde inte igår som vi hade bestämt… det bådar väl inte bra. Ja gick och väntade hela dan :( Ja hoppas hon ringer idag alla kan ju glömma
Får hoppas att hon fick förhinder och hör av sig till dig idag eller snart.
¤ Sofia¤ Hur går det…hört något från ev spekulant?
Finns någon som kan hjälpa dessa fina missar bort från bryggan??
Jo då hon ringde :) Äntligen som ja väntat… Hon kunde tänka sig den stora så det känns skit bra. Nu ska det bara fångas in med och de håller på att bygga om på bryggan så man får inte gå på den eller större delen av den. Men en tant sa att katterna brukar hålla till under ett hus. Så ska gå dit och kolla. Är så orolig för honan… hon kommer säkert snart få bebisar om hon inte kommer in…
0000000000000000000000000000000
Ber om ursäkt för mitt förra inlägg. Tiara klev omkring på tangenterna
Håller tummarna för att fler kan hjälpa katterna så dem får komma in.
Idag var jag nere och kollade om ja kunde se katterna… tror ni inte att ja får se en annan stackare då. SUCK. Tanten som bor vid huset sa att den varit där i säkert tre år och att hon tror att ingen äger den. Honan hade hon inte sett på en vecka nu. Hoppas verkligen inte att hon fått bebisar någonstans eller att något hänt henne. Den stora herren som är på bilden kikade fram så han är där i alla fall. Tror ja ska ställa en bur där kanske går han in i den om jag har tur. Han e inte så jätte rädd..

*putt*
hur har det gått??
Jättebra att iaf (tillo börja med hoppas jag) en misse som får komma in.
Undrar om honan fått ungar nu….tror du hon var dräktig?
Känns oroväckande när hon inte synts till.
Hoppas det går bra att fånga in "den store"

#37 trisst att det verkar vara ytterligare en hemlösing, vad säger tanten som sa att han gått där i tre år? matar hon elr försökt hitta hem elr skiter i den?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
hon matar inte katterna då hon inte vill att de ska vara vid hennes hus.. tror hon e rädd för dom. hon beter sig så i alla fall… ingen har sett till honan så vet inte vart hon tagit vägen. hon kan mkt väl har varit med ungar hon var ganska rund men det kan ju vart mask med. den store går in i buren i alla fall viket e ett stort steg i rätt riktning :)

den svarta ser ju jätte gosig ut
Puttar upp.Hoppas någon kan ställa upp för katterna !!!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Puttar för katterna

*putt*

*putt*
Putt för kissarna i Smögen!
Hur har det gått ? Har den stilige herrn fått hem?
Hur har det gått för katterna?
En infångad och kastrerade… Tack vare Gunilla som skänkte oss pengar!! TACK GUNILLA FRÅN SIGGIS
Lilal Siggis är inte katten på bilden men en annan hane som också gått där. Antagligen barn till honon som varit där. Honan har inte setts till ännu. Stora Bamse, katten på bilden går där men har inte fått in honom än.
Sedan ringde tanten som bor mitt emot gårdskolonin att där har dykt upp två nya katter. Man blir så trött. Det tar ju aldrig slut så nu måste ja åka dit och kolla läget innan där blir en ny koloni. Hon sa att en var trefärgad så det e nog en hane och en hona säkert…
Sofia, då kan jag förhoppnigsvis glädja dig med, att det antagligen kommer in en lite halvstor summa från en snäll person som köpte lite kopparsaker av mig! Blev så förvånad. Så vi får se när det kommer in på kontot, ropar aldrig hej förrän det syns där. Vill du ha det till Billy eller till Mossemarken?
Ja du Gunilla det får du bestämma :)
Billy har ju inget med mina stödisar att göra…:)
Blir lika glad för bägge, tusen tack. Vad skulle vi göra utan dig Gunilla. En extra stor puss ifrån Siggis som fick sin kastrering. Han hade varit jätte duktig hos veterinären fast han va så rädd