Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 589 ggr
CALA
0

Blocket

Vad är det för regler som man ska följa på Blocket? Är det bara att man inte säljer katter/hundar när de är för små?

Ibland är det lite väl billiga katter för att verka seriöst.

Debattia
0

Tror dom måste ta minst 100 kr för katt. samt en gräns för att kattungar måste vara minst 12 veckor.

Håller med om att det verkar rena rean ibland på katterna!!!

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Mari
0

Japp det står någonstans i reglerna har jag för mig att man ska ta ut något för djuren för de får inte skänkas bort

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Raja
0

Precis som Debattia säger så måste det stå tydligt att ungarna inte säljs innan dom är 12 veckor och man måste ta minst 100 kr/katt. Så långt är det ju bra men är rent skrämmande vilka annonser dom släpper igenom ibland. Har bl a sett annonser om saker som är direkt olagliga :/

Debattia
0

Sen finns väl andra som inte  har detta inskrivet, vad jag förstått .

Har Gnetagalten och Tradera det ?????

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Mari
0

#4 På tradera får man inte auktionera ut djur överhuvudtaget

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Raja
0

Dom flesta sajter har nog inga regler alls men än att man ska följa lagen med PUL osv. På bortskankes.se har dom numera info innan man kommer in på en annons om djur att man inte ska skänka bort. Detta gäller alla djur på sajten. Tror dom har 500 för hundar och 100 för övriga djur som lägsta gräns.

Josefa
0

Eniro har varken pris eller åldersgräns. Där är annonserna hemska ibland

Hawknestgrove
0

MEn där kan man väl klaga? Nu när det finns riktmärken att ingen kattunge ska vara under 12 veckor?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....