Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1425 ggr
MikaelaPetersson
0

Upphittad i Köping

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har hittat en ung hona, hon är svart med vit bläs, haklapp & tassar. Hon har inget halsband eller tattuering. Strävar runt på nyckelberget runt väpnaregatan där vi bor. Vi gav henne mat igår, jag vet att man inte skall göra det men hon var helt utsvulten & kattkär som jag är kunde jag inte motså. Hade jag inte haft mina andra katter så hade jag tagit upp henne hit.

Hon är jätte kelig & nu när jag skulle ut så satt hon på trappen utanför porten & jamade sedan följde hon oss på hundens kvällspromenad. Därefter sa jag bara hejdå & lämnade henne utanför.

Vad skall jag göra? Jag tycker så synd om na.

Hon ser ungefär ut som katten på bilden fast magrare & grövre ansikte. Annars är det väldigt likt!

essut50
0

Kontakta Djurskyddet i Köping och hör med dom och ring polisen om att du har hittat en katt. Har du inget rum du kan ha katten i så länge? 

Det är bra att du ger katten mat och vatten..Du får nog fortsätta att göra det tycker..

Kolla den här Vastmanlandskatter  och kolla om den är saknad..Annars kan du skriva att du har hittat en katt.

Lycka till..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Skruttan-1
0

Jag är som du jag ger katter mat OM jag vet om att de är herrelösa. På ett sett måste det vara okey att göra det så finns katten kvar i det område utan att traska vidare o då omöjlig att hitta och hjäla dom. Hoppas att någon saknar henne otroligt söt var hon iaf. Ut med lite gratis anonns lite här o där och kontakta som #1 skriver. Lycka till lilla kissevännen.

Skruttan-1
0

ger denna en putt för hjälpa kissen :)

MikaelaPetersson
0

hon som var en han, sitter inne på Kattvännernas karantän.. :) Han får värme och mat. Men vi vill fortfarande hitta ägaren. Kram